چرا محصول جدید برند فونیکس محبوب بازار است؟
به گزارش خط بازار؛ در نمایش مجدد این خودرو در قالب دو تست درایو برای اهالی رسانه و مشتریان احتمالی، مخاطبین به پارامترهای مختلفی درباره جاذبه آن اشاره کردند و حال قصد داریم به بررسی برخی عوامل که رویکرد مساعد عموم را به FX معطوف کرده و میتواند برای کسانی که قصد خرید خودرو دارند جالب توجه باشد بپردازیم.
طراحی آیندهنگر
مواجهه با خودرویی که متعلق به آینده است و حرف جدیدی در قیاس با سایر محصولات بازار در زمینه طراحی دارد، ویژگیهای ظاهری محصول را به اولین ویژگی برجسته در افایکس تبدیل کرده که نگاه مخاطب را میرباید. طراحی و هویت این سری محصولات از طبیعت و فرمهای ارگانیک الهام گرفته و با زبان «هنر در حرکت» کوشیده است کاربردی بودن و الهام از طبیعت را همزمان در خودرو پدیدار کند. این ویژگیها از جلوپنجره الماسی تا طراحی مورب درهای محصول، سقف شناور کوپهمانند و نمای چشمنواز انتهای خودرو، رنگهای به کار رفته در رینگ، رکاب و آینههای جانبی، المانهایی اسپرت را در بر میگیرد و مجموعا از افایکس، خودرویی جوانپسند میسازد. افایکس از طراحی یکپارچه بهره میبرد و این روح اسپرت از نمای بیرونی تا فضای ارگونومیک کابین، پنل مینیمال و پشت فرمان خودرو جاری است.
هندلینگ مثالزدنی
گر چه لفظ هندلینگ برای خودروبازها اصطلاحی آشناست، اما برای تشریح بیشتر آن میتوان گفت که این فاکتور به نحوه واکنش خودرو در مواجهه با تصمیمات آنی راننده (از شروع اولیه سریع، ترمزهای ناگهانی و فرمانهای تند و تیز برای عبور از مانع یا رسیدن به پیچ) اشاره دارد. به عنوان مثال اینکه خودرو تا چه حد در پیچها انعطاف نشان میدهد و میتواند با تقسیم صحیح فشار بین چهار چرخ، تعادل خود را به خوبی حفظ کند، یکی از پارامترهای اصلی در بررسی هندلینگ است.
عوامل مختلفی در تحقق هندلینگ کمنظیر در اف ایکس موثر هستند. بهره گیری از سیستم کنترل کشش (TCS) و سیستم کنترل پایداری (ESP) ساخت بوش آلمان، یکی از این عوامل است که با ورود به موقع به مدار، نیروی ترمز را به طور هوشمند بین چرخها توزیع میکند و از کم فرمانی / بیشفرمانی خودرو میکاهد. تکنولوژی بهروز در ساخت این سیستم همچنین موجب میشود با عبور از ناحیه خطر در پیچ، سریعا از مدار خارج شود و شتاب خودرو را نگیرد. توزیع متوازن جرم خودرو و سطح بالایی از طراحی آیرودینامیک بدنه نیز از سایر عوامل موثر در هندلینگ این خودرو هستند. همچنین تعلیق مولتی لینک عقب در نسخه پریمیوم این محصول، عامل اثرگذار دیگر در این زمینه است.
شتاب خیره کننده
از ویژگیهای مهم بهعنوان شگفتی بزرگ برای کسانی که نشستن پشت فرمان FX را تجربه کردند، شتاب تحسینبرانگیز بود و موجب شد در روز تست درایو این محصول، به عنوان سریعترین خودروی مونتاژی لقب بگیرد. رکورد زیر 8 ثانیه برای رسیدن سرعت خودرو از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت، از دستاوردها و نکات برجسته در نسخه پریمیوم FX است که با دستگاه درگی به ثبت رسید. شتاب و سواری نرم این خودرو محصول هماهنگی گیربکس و موتور قدرتمند اکتکو (ACTECO) ساخت AVL اتریش است که از توربوشارژ Honeywell بهره میبرد و در برخی مدلهای فیات هم به کار گرفته شده است.
سیستم همیار راننده
سیستم پیشرفته دستیار راننده موسوم به ADAS که رهآورد برند فونیکس برای بازار خودرو ایران بوده است، از دلایل کلیدی دیگر برای اقبال مشتریان در خرید FX است. بنیان این سیستم، اهدافی نظیر افزایش ایمنی، کاهش خستگی راننده و فراتر از همه، افزایش لذت رانندگی را دنبال میکند. اف ایکس در زمینه کروز کنترل هوشمند با رادارهای ACC, TJA, ICA فاصله با خودروی جلویی را تخمین میزند و به فراخور آن، پدال گاز و ترمز را در اختیار میگیرد. در زمینه رادارهای خطی و نقطه کور با مجموعه BSD, LCA, RCTA, LDW, ELK, LDP ضمن پایش مستمر محیط اطراف خودرو، خطوط مسیر را نیز زیر نظر دارد و از این طریق، احتمال برخورد در صورت تغییر لاین یا خروج از پارک را به حداقل میرساند. رادارهای برخورد از جلو شامل FCW و AEB هم در صورت ظاهر شدن ناگهانی مانع در مسیر، موجب توقف خودرو میشوند.
ایمنی در سطح ایدهآل
گر چه اف ایکس به عنوان محصولی جوانپسند شناخته میشود و بیشتر درباره سیمای اسپرت، سرعت و چابکی آن صحبت شده است، اما نمیتوان از این نکته هم غافل شد که افایکس با سطح بالایی از ایمنی تجهیز شده است. فاکتور ایمنی، گر چه به طور سنتی کمتر در اولویتهای خرید مشتریان ایرانی قرار میگیرد اما در واقع عاملی بسیار مهم است و هزینهای است که برای حفاظت از جان انسانها صورت میپذیرد.
اف ایکس، ساخته شده با شاسی آلمانی بنتلر (Benteler) است و بدنه آن از فولاد گالوانیزه تشکیل شده است. سیستمهای پیشرفته ترمز هم بخش مهمی از مجموعه ایمنی FX است که برای سرعت بخشیدن به فرآیند توقف خودرو جایگاههای مختلف به کمکِ راننده میآید.
مهار شتاب خودرو در سرازیری با سیستم HDC و جلوگیری از عقبگرد آن موقع شروع حرکت در سربالایی با HAC، جزو همین سیستم است. همچنین سیستمهای EBA و EBD نیز در هنگام ترمزهای ناگهانی، با تسریع افزایش نیروی ترمز و تقسیم هوشمند آن بین چرخها، توقف به موقع افایکس را تضمین میکنند. بهرهمندی از 6 ایربگ هم رکن دیگری است که در کنار سایر عوامل، بالاترین سطح ایمنی را برای این خودرو رقم زده است.
منبع: مدیران خودرو
برچسب ها :فونیکس تیگو8 پرو ، مدیران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0