برادر ، حیاتی ترک آذرشهر هست. غیرت ترکی دارد. قلدری و اصالت یک ترک را دارد. درود بر ترکهای با غیرت
پیام مهم مدیرعامل سایپا به قطعه سازان
به گزارش خط بازار؛ مدیرعامل سایپا در یک اقدام انتحاری، در یک روز و به طور همزمان مدیرعامل ۶ شرکت مهم سایپا را تغییر داد که مهم ترین آن سازه گستر بود. براین اساس توسلی مهر طی حکمی محمدعلی حیاتی را به جای مهرداد معلمان به عنوان مدیرعامل جدید سازه گستر منصوب کرد.
مهرداد معلمان از جمله مدیران فنی و باسابقه سایپا است که از کارشناسی تا مدیرعاملی را در یک فرآیند طبیعی طی کرد و توانست در دوران مدیرعاملی کارنامه خوبی را به یادگار بگذارد. ایجاد عدالت نسبی در پرداخت ها، تعامل سازنده با شبکه تامین، هم افزایی در شرکت سازه گستر و ایجاد تنوع در سورس از جمله دستاوردهای مهم معلمان طی این مدت بود که به نظر می رسد در این زمینه موفق تر از ساپکو عمل کرده است. حال با توجه به این عملکرد خوب سوال اینجا است که چرا وی تغییر کرد و حیاتی به جای آن منصوب شد؟
پاسخ این سوال در دو نکته نهفته است. اول خواسته و برنامه متفاوت توسلی مهر در سایپا و دوم شخصیت و عملکرد حیاتی. بررسی های خط بازار نشان می دهد که علی رغم عملکرد قابل قبول معلمان در سازه گستر، ولی توسلی مهر با برنامه ای ویژه ای به سایپا آمده است برنامه ای که مطابق با همان مشی و رفتار وی در ایران خودرو دیزل است.
توسلی مهر همان طور که در ایران خودرو دیزل نشان داد، مدیری در قد و قواره های نظام جمهوری اسلامی است که در کنار تمامی روابط قدرتمند سیاسی، صرفا به افزایش تولید داخلی با تمرکز بر کاهش هزینه و افزایش کیفیت می اندیشد. مدیری که به آمار و ارقام مسلط است و سال ها فرآیند تولید را از نزدیک تجربه کرده و توانسته ایران خودرو دیزل یک ریالی را به چند هزار میلیارد تومان برساند.
براین اساس مدیرعامل تازه نفس سایپا دو هدف اصلی «کاهش ۲۰ درصدی هزینه های تولید» و «ایجاد تنوع در سورس ها با حمایت از تولیدکنندگان داخلی» را دستور کار خود قرار داده است. دو هدفی که هر چند از مدت ها قبل در سایپا آغاز شده ولی تحقق آن نیاز به یک اقدام جهادی و جهش عملکردی است.
همگان می دانند تحقق این دو هدف بستگی به نوع تعامل و رفتار سایپا با قطعه سازان دارد. هرچقدر خودروساز از موضع قدرت و دست بالا با قطعه سازان برخورد کند به همان میزان می تواند در چانه زنی برای تعیین قیمت قطعات و افزایش فشار برای ارتقا کیفیت قطعات موفق تر باشد. لذا تحقق اهداف مورد نظر توسلی مهر نیاز به یک مدیر متفاوت از بقیه دارد. مدیری که اول مورد اعتماد توسلی مهر باشد؛ دوم آزمون خود را قبلا پس داده باشد و سوم تولید را به خوبی بشناسد و به فکر خودکفایی و افزایش سهم تولید داخل باشد.
محمدعلی حیاتی جز محدود افراد نزدیک به توسلی مهر است که این ویژگی ها را داراست. مدیری که آزمون خود را در محورخودرو به خوبی پس داده و در پاسخ به اعتماد توسلی مهر توانست سهم داخلی سازی تولید قطعات محوری دیزل را به بیش از ۹۰ درصد برساند. فردی که بزرگ شده نظام آباد تهران و دارای روحیه جنگجو، با صلابت و قدرت مدیریتی است. حیاتی همان قدر که به فرآیند تولید اشراف دارد به همان میزان هم از حساب و کتاب سر در می آورد و همان قدر که در برابر توسلی مهر متواضع است ولی در برابر قطعه سازان قلدرمآبانه رفتار می کند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :جواد توسلی مهر ، خط بازار ، سایپا ، محمدعلی حیاتی ، محورخودرو ، مدیرعامل سازه گستر ، مدیرعامل سایپا ، مهرداد معلمان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
با سلام
باور اینکه چه اتفاقاتی در دوره کوتاه مدیریت مهندس توسلی مهر در شرکت ورشکسته ایران خودرو دیزل افتاد را منتقدین منصف و کارشناسان این حوزه به عینه و با عنایت به آمار و ارقام رسمی مبادی قانونی همچون کدال از نزدیک دیدند .
و اما جناب مهندس حیاتی را میتوان از همان منظر کارشناسان این صنعت یکی از اعجوبه های مدیریت این صنعت خواند .شرکت ومکو نیز شرایطی به مراتب بدتر از دیزل داشت و شجاعتی میطلبید مدیریت این مجموعه (بخوانید از هر منظر چه نیروی انسانی و چه تولید و …) در بدترین شرایط قرار داشت .و اما در کوتاهترین زمان شرکت ومکو نه تنها تولیدات داخلی خود را به لحاظ کیفی و کمی ارتقا داد .بلکه بالاترین آمار تولید و شکستن رکوردهای پی درپی خود به صادرات محورهای خودرهای سنگین به کشور روسیه اقدام نمود.
چه افتخاری بالاتر از این برای کسانی که ایران و صنعتش را دوست دارند ممکن است اتفاق بیفتد ؟ این نبود جز مدیریت مهندس حیاتی که به لحاظ شخصیتی نیز مدیری بسیار قوی و کارآمد دان است .
مهندس توسلی مهر با تفکراتی و برنامه ای که مطمئن هستیم در سایپا انجام خواهند داد .به مدیرانی از جنس مهندس حیاتی نیاز دارند .همانگونه که قبلا عرض شد آزموده را آزمودن اتفاقا در این راستا عین صواب است .پاک دستی و انسانیت و مدیریت قوی و تلاش شبانه روزی و در یک کلام سرباز وطن تنها راه خروج از بن بستهای این صنعت است که امید را دردل افرادی که از نزدیک این صنعت را کارشناسانه و البته منصفانه نقد میکنند زنده میکند.
به امید ایرانی سربلند و سرافراز
در اینکه توسلی مهر و حیاتی از مدیران قوی و کاربلد هستند شکی نیست، عجیب این است که خودتان در خط بازار تا همین یکماه پیش با آن ادبیات خنده دار و تیکه و کنایه و غیر مستقیم، این دو نفر را به کرار کوبیدید و تخریب کردید. خدائیش رسانه شما غیر حرفه ای عمل میکند و به هیچ دردی نمیخورد و نان را به نرخ روز میخورید.
امید است این حرکت انتحاری برای کل مجموعه گروه خودروسازی ادامه یابد تا سالی پر از تولید با کیفیت در شأن مشتری حاصل گردد.
کاش حد و اندازه خودتان را میدانستید و بعد نام قطعه سازها را میاوردید.
اون کس که به ما …. بود کلاغ …. بود😏
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6