چالش عظیم توسلی مهر بعد از ۳ ماه/چرا سایپا به صدر خودروسازی برنگشت؟

جواد توسلی مهر در حالی ۱۹ اسفند با حمایت ملت مجاهد به سایپا آمد که عملکرد بی نظیری را در ایران خودرو دیزل داشت.
کد خبر : 74582
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰

به گزارش خط بازار؛ جواد توسلی مهر در حالی ۱۹ اسفند با حمایت ملت مجاهد به سایپا آمد که عملکرد بی نظیری را در ایران خودرو دیزل داشت. تجربه ای که نتیجه ۳ عامل محیط آماده کسب و کار، شرایط مناسب مالی و مدیریت موفق در این شرکت بوده است.

 

 

وی با کوله باری از تجربه و به امید تکرار موفقیت های دیزل در ابتدای کار یاران خود از ایران خودرو دیزل را فراخواند و در یک اقدام انتحاری و غیراخلاقی یک روز مانده به پایان سال ۱۴۰۲ یک شبه ۸ مدیرعامل را برکنار و به جای آن مدیران موفق ایران خودرو دیزل را در شرکت های مهم سایپا منصوب نمود. یارانی که غالبا دارای سوابق و عملکرد خوب و قابل قبولی بودند. البته در این بین به جوان کم تجربه مگاموتور فرصت داده شد تا عملکرد خود را تقویت کند. جوانی که کمترین ربطی به خودروسازی دارد و برخی از وی به عنوان نورچشمی جاده مخصوص یاد می کنند.

هرچند که هنوز برای قضاوت عملکرد توسلی مهر زمان مناسبی نیست و باید به وی فرصت بیشتری داد تا بتواند امور را مدیریت کند ولی خبرهای رسیده از تولید نشان می دهد که تا نیمه خرداد میزان تولید در حدود ۵ درصد کاهش داشته است؛ حدود ۴ هزار خودرو به خودروهای ناقص اضافه شده است؛ عمده ناقصی تولیدات به خاطر عدم عملکرد مناسب مگاموتور است؛ در یک فقره حدود ۲ همت از منابع یکی از شرکت های خودروساز تابعه برای پرداخت حقوق سایپا استفاده است و به دلیل تک روی مدیرعامل در انتصابات بین دو سهامداران عمده، مشکلات جدی ایجاد شده است. البته در کنار این موضوعات اقدامات زیرساختی قابل تقدیری برای کاهش هزینه تولید با محوریت ایجاد تنوع در سورس ها و تکیه بر دانش بنیان ها صورت گرفته که در آینده نتایج آن مشخص می شود.

برآیند این خبرها حاکی از آن است در بخش تولید چندان اوضاع مطابق میل توسلی مهر نیست. مضافا بر اینکه دولت نیز در حال تغییر است و قطعا حامیان سیاسی دیگر کارکردی برای خودروسازی ندارند. حال با توجه به این شرایط این سوال مطرح است که چرا مدیرعامل ۷ هزار میلیاردی ایران خودرو دیزل بعد از حدود ۳ ماه و آن عجله حیرت انگیز در تغییر مدیران عامل شرکت های مهم هنوز نتوانسته شرایط تولید را به وضعیت باثبات برساند.

پاسخ به این سوال پیچیده است ولی یک نکته اساسی بر آن مترتب می باشد که مربوط به محیط کسب و کار متفاوت ایران خودرو دیزل با سایپا است. تولید حدود ۲۰ هزار خودرو در ایران خودرو دیزل کجا و تولید ۶۷۰ هزار خودرو در سایپا کجا؟ قیمت گذاری خودرو تجاری کجا و محدودیت های دستور قیمت گذاری خودرو سواری کجا؟ ۴ شرکت زیرمجموعه در ایران خودرو دیزل کجا و ۷۰ شرکت متنوع تابعه در سایپا کجا؟ مقابله با کارشکنی های دلال زاده انگلیسی کجا و مقابله با شبکه پیچیده مافیای تامین قطعه کجا؟

این مصادیق ها تنها بخشی از تفاوت های ریشه ای و اساسی ایران خودرو دیزل با سایپا است. لذا با همان دست فرمان دیزل نمی توان در سایپا حرکت کرد و لزوما مدیران موفق ایران خودرو دیزل نمی توانند در سایپا موفق باشند.

قطعا یاران حلقه یک توسلی مهر در سایپا بایستی به مراتب متخصص تر، با درایت تر و با ارتباط تر از ایران خودرو دیزل باشند به ویژه در دو بخش تامین مالی و تامین قطعه.

دومین خودروساز بزرگ کشور محل آزمون خطا وعده های چنین و چِنان مالی نیست. نظام مالی بایستی فعالانه جلوتر از بخش تولید حرکت کند و نه اینکه برای پرداخت حقوق از شرکت زیرمجموعه استقراض کند. دومین خودروساز بزرگ کشور محل موتورسواری مدیران کم تجربه نیست که در نهایت منجر به تولید خودرو ناقص شود.

به نظر می رسد جواد توسلی مهر بایستی در سبک مدیریتی و نگاه خود به خودروسازی تغییر ایجاد کند وگرنه با این دست فرمان چندان امیدی به بهبود اوضاع نخواهد بود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 39 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 39
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامان سه شنبه , 15 خرداد 1403 - 23:44

مديران كم لياقت و بعضا بي لياقت بيسواد و بي تجربه و با كوله باري از ادعاي متخصص بودن كه تمام تمركزشان بجاي توليد به انتصابات و مهره چيني ميگذرد،انگار سايپا و شركتهاي تابعه ارث پدري انها بوده كه بالاخره توانستند ان را تصاحب كنند…..

سید حق گو چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 7:12

با سلام
ضمن احترام به نظرشخصی نگارنده این متن موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی و کارشناسان محترم این صنعت که بعضا پیامهای زیر مقالات را جذاب‌تر از اصل مطلب می‌نمایند جلب میکنم .
متاسفانه مقاله منتشره به نظر تجمیع یک ضد و نقیض مکتوب گردیده و خواننده متوجه نخواهد شد که این مدیریت قوی در عملکرد گذشته طبق مبادی قانونی و نظارتی مالی و بازرسی و… بسیار موفق در حال حاضر چه شرایطی دارد .
اقدامات انتحاری و غیر اخلاقی در تغییر مدیران زیر مجموعه !!!
فرصت به برخی مدیران قبلی در برخی شرکت‌های زیر مجموعه !!!
عدم قیاس وضعیت خودروسازی در تجاری و سواری
و شرایط امروز کشور به لحاظ شهادت ریاست جمهور که شرایط پیش رو را تا انتخاب ریاست محترم جمهور و کابینه خصوصا در بخش اقتصادی و صنعتی پیچیده و مبهم کرده .
البته که نسبت به زمان کم مدیریت تیم جدید در شرکت معظم سایپا نیز اشاراتی گردیده و امروز را برای رصد عملکرد این مدیریت به لحاظ زمانی کوتاه و غیر قابل راستی آزمایی دانسته .
علی الحال خود نویسنده محترم هم اگر یک بار مقاله منتشره را مطالعه مجدد می‌فرمود با همین تناقضات روبرو می‌گردید.
از منظر یک نویسنده متوجه نشدیم که منظور نویسنده چه بود .ولی موارد زیر را لازم دیدم که البته تکرار کنیم .
تغییر مدیر عامل یک شرکت بزرگ تولیدی آنهم در سطح سایپا بارها عرض شد که تصميمی حاکمیتی بوده و البته طی مراحل مختلف بررسی عملکرد مدیران اتفاق میفتد که در این انتخاب نیز البته که نقش رئیس جمهور شهید و وزارت صمت کاملا مشخص و پر رنگ بوده و ارتباطات سیاسی در این نوع انتخابات کمترین نقش را خصوصا در دوره این دولت ایفا کرده .
بله فرق لست مابین مدیریت تجاری ساز با سواری سازان کشور. از جنبه های فروش و تیراژ و شرایط محیطی کسب و کار که بشدت بخاطر تحریمها و مشکلات ارزی و فروش شرایط تجاری سازان بشدت سخت تر از شرکت‌های دارای مشتری ثابت سواری ساز بوده و هست خصوصا اینکه باید در نظر داشت که صحبت از شرکت ایران خودرو دیزل بود که در زمان تحویل به مدیریت قبلی وضعیتی بحرانی داشت که اکثر کارشناسان امکان ادامه فعالیت این شرکت را به لحاط مشکلات عدیده و زیان انباشته و مشکلات و اعتراضات کارگری نزدیک به صفر می‌دانستند.
و کلام آخر اینکه شرایط امروز کشور به لحاظ اقتصادی و تامین ارز و …در شرایط تولیدی هر شرکتی تاثیر گذاربوده خصوصا اینکه این تیم مدیریت وارث مشکلاتی گردیده که حتی نتوانسته و نمی‌خواهند که این مشکلات رسانه ای گرددو البته که فقط به کار و تولید معطوف گردیدند وگرنه که تشکیل تیمی قوی که جهت تنویر افکار عمومی تحت عنوان یک مجموعه رسانه ای در شرکت سایپا کاری سخت برای مدیریت ارشد این مجموعه نبود که اتفاقا از تیمی قوی و افرادی مورد اعتماد برخوردار هستند اما تا کنون این شرایط را به دلایل مختلف عملیاتی نکردند .
بهر حال یک ارزو و یک امید برای همه ما وجود دارد و آن اینکه کشور ما با همه مشکلاتی که از بیرون مرزها به کشور وارد میگردد‌ با اتحاد و فکری نو و توانی مضاعف کاری کنیم که خواستن به توانستن تبدیل شود.
ایرانی می‌تواند و …
به امید ایرانی سربلند و سرافراز .
یا علی

حسین چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 7:29

آقا سید حق گو
فکری به حال قایم مقام سازه گستر ( ف بزرگ ) و مشاورش ( م فر ) هم بکنید خیلی دارن چوب لای چرخ آقای حیاتی می زارن از بس که سیاسی کاری می کنن

سید حق گو چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 8:04

با سلام
عرض کنم که جناب مهندس حیاتی برای امثال من کارشناس صنعت خودرو چهره شناخته شده ای هست .طی این سالها و رصد مدیریت این تیم و خصوصا ایشان یک نکته رو دیدم و کاملا به رفتار مدیریتی ایشان اعتماد داریم .
بنده بعنوان یک کارشناس صنعت خودرو عرض میکنم و قبلا هم بارها به این نکته اشاره کردیم .آقای مهندس توسلی مهر و حلقه یاران نزدیک ایشان کار بسیار سختی رو در پیش دارند .من هیچ قضاوتی نسبت به این موضوع که فرمودید ندارم چرا ‌که مطمئن هستم آبروی این افراد از هر پست و مقام و مسولیتی براشون مهمتر هستش .
و البته که اکر چنین حسی وجود داشته باشه با شناختی که از ابن تیم مدیریتی و خصوصا ایشان داریم مطمئن باشید هیچ تعارف و تعریفی برای این مدیران وجود نداشته و نخواهد داشت .
و نکته قابل عرض اینکه من بعنوان کوچکترین عضو جامعه کارشناسان این صنعت مسیر نقد رو ( اما نقد منصفانه) را بهترین مسیر در جهت کمک به دلسوزان این صنعت میدونم .و اعتقاد دارم آبروی افراد از هر تعارف و تعریفی مهمتر هست و خصوصا ایشان که اصلا در این زمینه با کسی تعارف نداشته و البته که این واقعیت مسبوق به سابقه قبلی بوده و اطمینان داشته باشید مدیریتی قوی و بسیار باهوش در این پست قرارگرفته و البته که برخورد شخصی در این مدیریت در گذشته حتی یک مورد نیز دیده نشده و با اکثریت همان تیم‌های مدیریتی قدیمی کار را جلو بردند .اگر البته مدیران قدیمی بتوانند با شرایط جدید خود را وفق دهند .
انشالا که همه مدیران قدیم و جدید در کنار هم تنها به رشد و توسعه این شرکت و نهایتا کشور و مردم عالی و وفادار آن کوشا و ساعی باشند. به امید ایرانی سربلند و سرافراز

حسین چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 8:37

به هر حال من چون توی اون مجموعه کار میکنم گفتم
البته این موضوع مختص این دوره هم نبوده زمان آقای معلمان هم ایشون همین رویه تخریب و.. رودنبال میکردند
افرادی که هنر مدیریت قوی نداشته باشند مجبورند به کارهای حاشیه ای بپردازند متاسفانه

امين چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 8:06

بايد ايستاد و ديد ..
بايد صبور بود..
مطمناً براي كساني كه در مسند نيستن سخت ميباشد و بهشون فشار اومده .
چرا زماني كه بوديد اين همه دلتون نمي سوخت؟
چرا زماني كه پست داشتيد و اوضاع به مراتب بهترين از دوران بود توليد نكردين و ضرر رسوندين ؟
چرا اين همه زيان انباشته؟
چرا اين همه موتور سوار و اتوبوس سوار و قطاري آدم كه اومد نتونستين از همت همت ضرر جلوگيري كنيد؟
چرا ؟
برادر چرا شما و دوستانتون فرمايشات رهبري رو انجام ندادين و به سادگي از كنارش گذشتين؟
چرا يك ايران رو بسمت فاميل بازي و همشهري بازي بردين؟
چرا دروغ و ريا و بي مسوليتي خودتون رو به پاي ديگران ميخوايين بزارين؟
بس كن آقاي خط و بازار و دوستانش
بس كنيد كه اگر بحث باز شود حلوي اين سيل رو نميشه گرفت

امیر شنبه , 19 خرداد 1403 - 14:58

نگاه مثلا خواستی بگی شهید رئیسی شدی
یه فرمایش رهبریم میزنی تنگش که کثافت بازی هاتون پوشیده بشه
بی اخلاق ترین هستید

سید حق گو چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 8:39

با سلام
جناب رضا .من البته باور کنید هیچ سمت مکتوبی در شرکت سایپا ندارم و فقط بعنوان یک کارشناس (البته منتقد و پیگیر و دلسوز ) این شرکت را و نتایج این انتخاب را پیگیری میکنم .
من از همه عزیزان خواهش میکنم یه نکته را دقت کنیم .
ما بچه مسلمانیم و توکشوری داریم زندگی می‌کنیم که اسم امام حسین و بقیه ائمه معصومین رو افتخار داره یدک میکشه و تاسی میکنه از این بزرگواران .خواهش من این هست که اسم افرادی را که شاید اینجا نباشن و یا نتوانند از خودشون دفاع کنن بصراحت نیاریم .
یکی از انتقادات به همین سایت خط بازار توسط خوانندگان همین عدم صراحت در نام بردن از افراد هست گذشته از امکان پیگیری قضایی یه خصلتی بین ما ایرانی ها بوده از گذشته که غیبت را خیلی بد میدونستیم .حتی اگر کاملا به مطالبی که میگیم اعتقاد داریم و اصلا مدرک داریم و …اما چون افراد هر چقدر هم که ما مطمئن باشیم از هر آنچه که می‌گوییم و می‌نویسیم حضور ندارند پس مرتکب گناه خواهیم شد .
چه مگر ما در مسند قضاوت هستیم؟
اینکه شما از سر دلسوزی مطلبی رو به اشتراک بگذارید شاید از منظر حضرتعالی کمک به روند رو به رشد موسسه یا شرکت …باشد. اما چون این افراد نمی‌توانند از خود دفاع کنند .جز ایجاد بار برای ما چه حاصلی می‌تواند داشته باشد .
خواهش بنده و توصیه اول به خودم رعایت انصاف و اخلاق جوانمردی بوده و هست .
و اما اگر هم نیازی به دیدن و شنیدن یک موضوع که برای ما حتمی و با چشم خودمان دیده ایم و …هم عدم استفاده از اسامی افراد بطور کامل می‌باشد.
همین بی عدالتی در مورد خود بنده نیز طی روزهای گذشته اتفاق افتاد که حتی به اسم مستعار هم رحم نکردند و چقدر گفتند و نوشتند و چه احکامی و چه جیره ….من گذشتم تا خدا از سر تقصیرات من بگذرد .
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند اول از همه هم بنده را .
یا علی

عیسی چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 8:40

با سلام
همانطور که در متن خبر نیز قید شده است (هنوز برای قضاوت عملکرد توسلی مهر زمان مناسبی نیست)و در قسمتی دیگر(اقدامات زیرساختی قابل تقدیری برای کاهش هزینه تولید با محوریت ایجاد تنوع در سورس ها و تکیه بر دانش بنیان ها صورت گرفته که در آینده نتایج آن مشخص می شود).و ( مضافا بر اینکه دولت نیز در حال تغییر است و قطعا حامیان سیاسی دیگر کارکردی برای خودروسازی ندارند). و مقایسه دو شرکت سایپا و ایران خودرو دیزل در خصوص تعداد تولید به نظر بنده مقایسه درستی نبوده اما در خصوص نحوه مدیریت جناب توسلی در این مدت کم با توجه به وضعیت داخلی شرکت سایپا در ماه های قبل از ورود ایشان جای تشکر و تقدیر هستش.وطی استعلام اماری تولید 3 ماه اخیر نسبت به 3ماه مشابه سال قبل با توجه به همه موانع رشد تولید هم داشته اند از 1400 دستگاه روزانه به 1950 دستگاه و اعلام 5 درصد کاهش تولید نیاز به بررسی مجدد از سوی مراجع می باشد.در هر حال خط بازار عزیز همانطور که فرمودید برای قضاوت زود هستش. لطفا صبور باشید.
یا علی

حميد چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 8:52

سلام
آقای خط بازار تازه ۳ ماه گذشته و تولید از ۱۴۰۰ دستگاه رسیده به نزدیک ۱۹۵۰ دستگاه در روز ،از ابتدای ماه آینده به ۲۲۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید و اینست جهش تولید.

عليرضا چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 9:09

آقای خط بازار تازه ۳ ماه گذشته و تولید از ۱۴۰۰ دستگاه رسیده به نزدیک ۱۹۵۰ دستگاه در روز حال از ابتدای ماه آینده به ۲۲۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید و اینست جهش تولید.

کاظم چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 9:45

در ٣ ماه اول سال جهش توليد اتفاق افتاده و آز ابتدآ ماه رشد بي نظير مديران تامين را خواهيد ديد و خط بازار رو سياه خواهد شد.

روياي آزادي چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 10:01

كوتوله هاي واقعي زمان توسلي مهر اومدن تو سايپا

hassan چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 10:27

توسلي مهر را هر كجاي ديگه بزارن موفق نيست چون توي ديزل هم موفق نبود. ميراث يكي ديگه را ربود و ديزل ناتوان را باقي گذاشت. خودش هم نفهميد دليل پيشرفت ديزل قبل از حضور ايشان چه بود .چون مديران نالايق كه دليل يك دهه زيان ده بودن ديزل را با خود برد سايپا به اميد اينكه اين موفقيت تكرار شود. اين وعده خداوند است. وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ.

da چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 12:07

دقیقا همانطور که گفتید دیزل رو گروه زالی حرکت دادن تیم توسلی مهر وقتی اومد که همه شرایط برای گل و بلبل شدن شرکت فراهم شده بود تورم بسیار بالا باعث شد اختلاف خودرو ها تا دو میلیار بشه با بازار و با توجه به دستوری نبودن قیمت گذاری در تجاری خاور سود بالایی نصیبش شد ایشون حتی تیم کامل و قوی نداشت واسه همین از دیزل نیرو برد البته خط بازار هم درست میگه در حوزه مالی کسی که شده قایم مقام مالی سایپا بیش از بیست سال فقط یک سمت اداره کل جز در سهام داشته یکشبه در دولت توسلی شد معاون و الان قایم مقام مالی سایپا بقیه هم همینطور مدیر عامل فعلی سایپا دیزل رو جنا سید ناحق گو بیا بگو چی بوده

سید حق گو چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 13:44

با سلام
البته که مشخصا برخی از افراد معلومه که نگران چی هستند اما چون خطاب شما (البته با ادبیات خاص خودتان ) بنده بود .موارد ذیل را با دقت مطالعه فرمایید.
مدیرعامل فعلی سایپا دیزل همان شخصی است که به نوعی یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه و تبدیل شرکت ورشکسته و زیان ده ایران خودرو دیزل به تایید همه مدیران و کارکنان به انچه بعنوان دیزل طلایی در بین اهل قلم یاد میشد بودند .
اتفاقا سخت‌ترین و به نوعی بحرانی ترین شرکت زیر مجموعه سایپا بخاطر عملکرد گذشته مدیرانش همین شرکت سایپا دیزل بود که مسولیتش به این بزرگوار واگذار گردید .شرکتی که در بهترین شرایط روزانه اگر دو الی سه دستگاه کشنده مونتاژ می‌کرد جزو رکوردهای مدیریت های قبلی ثبت میشد .شرکتی که کوچ دسته جمعی مدیران ارشد و میانی اش به ایران خودرو دیزل اصلا دیده نشد دقیقا به دلیل اینکه مدیری در راس آن مجموعه قرار گرفته که کار و تولید برایش بیشتراز هر موضوع حاشیه ای ارجحیت دارد .گذشته از حجم وحشتناک مشکلات مالی و ارزی و ثبت سفارش…که اصولا این بزرگوار اهل نمایش و اعلام مشکلات نبوده و نیست که اخلاق را سرلوحه فعالیت‌هایشان داشته و دارند وگرنه که مسائل بسیاری برای ذکر مصیبت از عملکرد گذشته موجود است اما …
از مسائل مدیریتی گذشته همه افرادی که با ایشان طی سالهای گدشته ( و نه فقط در ایران خودرو دیزل ) همکار بوده اند خود شاهد بر این مدعا هستند .که این بزرگوار مدیری مومن و قوی و پاک دست بوده و اصولی دارد که طبق آن اصل همه کارکنان عزیز و قابل احترام هستند مگر خلاف آن اثبات گردد که خوب بله بشدت قاطع و سختگیر برخورد کرده و خوب طبیعی است که اینگونه اندک نفراتی نسبت به این رفتارهای مدیریتی ایشان گله مند باشند و دست به هر نوع تخریب شخصیتی بزنند که البته خدا ناظر بر رفتار و احوال همه ماست
البته که این پاک دستی خصوصا در بین افرادی که به نوعی نگاهی غیر از صلاح و صرفه سازمان داشته باشند روشی تلخ و نگران کننده بوده وهست .دقت کنید از اول تاریخ هر فردی که به نوعی جلوی زیاده خواهی و خلافکاری برخی بایستد به انواع و اقسام مطالب کذب متهم می‌گردد.
بله این بزرگوار جلوی خیلی از منفعت طلبان شرکت دیزل با تمام قدرت ایستاد و خوب ایستادگی در مقابل نا حق تاوان دارد که این هجمه های اخیر بر علیه ایشان از همین ناحیه صادر می‌گردد.
احتمالا جنابعالی نیز جزو آندسته از افرادی هستید که کاملا واقف به این نوع رفتار ایشان در مقابل هر گونه تخلفی ازسوی هر مقام و مسولی بوده اید و این حجم تخریب آنهم در فضای مجازی به نوعی برگشتی به اطلاعات شما از رفتارهای قانونی و جلوگیری از هرگونه تخلفی در زیرمجموعه ایشان نشات می‌گیرد.
عرض کردم مدیر عامل فعلی سایپا دیزل یکی از قوی ترین و پاک دست ترین مدیران حال حاضر کشور در صنعت خودرو هستند .

دوستان همکار ایشان در دیزل موارد متعددی از این نوع برخورد با متخلفین محدود را به خاطر دارند .
خداوند جزای خیر دهد .
با آرزوی این بار تکثیر تفکر مدیرانی همچون این بزرگوار در سطح کشور و خصوصا صنعت خودرو
این نیز تلخ بود و گفتند بزرگان ما که دوره ای خواهد آمد که برخی حق را تلخ می‌پندارند و …
به امید ایرانی سربلند و سرافراز

سایپایی چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 11:04

من چندتا از مدیرهایی که ایشون با خودش اورده رو دیدم ، واقعا ضعیف هستند ، البته طبیعی هم هست از یک محیط بسیار کوچیک ( ایران خودرو دیزل ) وارد شرکتی چند برابری شده اند ،، قطعا این رابطه کاری برای سایپا ارزش افزوده ای نخواهد داشت ولی برای این آقایان تجربه و رزومه خوبی خواهد داشت

کارشناس سایپایی چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 11:07

جابجایی این تیم از یک شرکت با تیراژ ۲۰ هزارتایی به یک شرکت ۷۰۰ هزارتایی مثل اینه که فرماندار یک شهر کوچک یک شبه به استانداری تهران ارتقا پیدا کند

ابومحمد چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 17:59

علی رغم همه انتقاداتی که به توسلی مهر و یارانش وارد هست
مانند نحوه خروج از دیزل ، کوچ دسته جمعی مدیران و معاونین با شور حسینی ، عدم برنامه ریزی صحیح برای سال 1403 و … مقایسه 20 هزار دستگاه تولید خودروهای سنگین با 700 هزار خودرو سبک اصلا مقایسه ای نیست که به هم ربط داشته باشه دوست عزیز.
مدیران ایران خودرویی اصلا قابل قیاس با همکاران شما نیستن و از این کوچ دسته جمعی در آینده فقط سایپا منفعت خواهد برد. مطمئنا اگر وزیر جدید صمت صبوری کند سایپا عاقبت بخیر خواهد شد

سید حق گو چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 14:15

بله متاسفانه از این دست موارد در شرکت سایپا زیاد دیده شد که همین موارد منجر به تصمیم حاکمیتی بر مبنای تعویض مدیریت ارشد این شرکت در کنار اعتراضات بحق کارکنان زیرمجموعه از سطوح مختلف کارگری و کارشناسی گردید .
بنده منکر مشکلات بزرگ در گذشته شرکت سایپا نبوده و نیستم که جزو اولین منتقدین رفتارهای غلط مدیریتی گذشته بودم .
اما امروز بسیار خوشبین هستم نسبت به این موضوع که تیپ مدیریت جدید در سایپا اولا بسیار کاردان و لایق هستند دوما آبروی خودرا بیشتر از هر شخص و جناح و دسته ای دوست دارند .
این دو مطلب عاملی شده که امثال بنده بعنوان کارشناس این صنعت نسبت به بهبود عملکرد این موسسه بزرگ تولیدی خوشبین باشیم .
ولی باید پذیرفت که تغییرات در سازمانی با این حجم وسعت زمان خودرا می‌طلبد و حتما اگر افرادی باشند که چه در گذشته و یا امروز عامدانه نسبت به ایجاد تحول در سازمان نقش ترمز را ایفا کنند حتما طبق دو اصل بالا با انها برخورد صورت خواهد گرفت .
این کشور و مردم صبور و پای کار آن محق بهترینها هستند .
با آرزوی سربلندی و سرافرازی ایران و ایرانی

سامان چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 14:47

جناب سيد ناحق گو شما كه پست و گرفتي بيخودي خودتو خسته نكن و اينقد با انگشتاتو براي تايپ تعريف و تمجيد خسته نكن، تيم جديدم همه داريم ميبينيم چي هستن ، با تعريف و تمجيد رزومه دوستان شما قوي تر نميشه

سید حق گو چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 17:09

خیلی ممنون از صدور حکم جنابعالی برای بنده.چشم خسته نباشید .

Aras چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 21:36

خط بازار چرا از کوچ محمدزاده در دیزل ننوشتی ۱۵ نفر از رییس ادارات را آورده کرده قائم مقام و معاون از شرکتی که روزانه دو دستگاه تولید می‌کرد به شرکتی که ۱۰۰ دستگاه در روز تولید می نماید افسوس باید خورد مرد خانه پرندگان و کوچ به دیزل و انتصاب نفرات بی تجربه در مسند خدمات و توقف بیشمان ناوگان تجاری در کشور هیهات من اذله

محسن چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 21:43

باید افسوس خورد که ۹۰۰۰ میلیارد در خزانه ایران خودرودیزل هم اکنون چه شد ؟ در دیزل چه خبر است همه اش شد خرید خودروی سورن و تحویل به مدیران و حیف و میل اموال بیت المال
هر چه کاشت بنده خدا توسل. شد دود باغ پرندگان و اموال و….

دانشگاهی چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 22:00

دوست عزیز
همکاران ایران خودرویی در کمتر از سه ماه توانستند تولید ۱۴۰۰ دستگاه رو به ۲۰۰۰ دستگاه در روز برسانند ولی ببینید تیم ضعیف سایپا و ف ج و تیم… چه کردند که هرچه تولید می‌کنند زیان هزاران میلیاردی صفر نمی شود. باید صبر کنید تا پس از یک سال زیان انباشته نصف شود. و ببینید تیم پرقدرت دیزل چه خواهند کرد

حشمت پنجشنبه , 17 خرداد 1403 - 0:08

بالاخره مدیران قبلی سایپا کار بلد بودند یا نبودند. اگر کار بلد بودند علت بدهی و کسری چه بوده.و اگر هم لازم بوده تغییر صورت گیردپس برای نتیجه نیاز به گذشت زمان هستش .اما علت پیگیری بعضی از همکاران و انتقاد از عملکرد به چه منظور بوده جای بحث و تامل دارد.بالاخره خودرو سنگین تولیدش چالش داره یا خودرو سبک.
صرفا جهت اطلاع ( هر راننده خودرو سنگین راننده سبک هم میتونه باشه اما …)

علی پنجشنبه , 17 خرداد 1403 - 9:23

فساد بیداد می کنه تو شرکت ر طرف رفته کوره القایی خریده از فروشنده ۲۰ میلیون رشوه گرفته بعد طرف وتشویق کردن حراست و نهاد های بازرسی خواب نماینده اونجا چکار می گنه

hassan پنجشنبه , 17 خرداد 1403 - 14:48

به سيد حقگو گفتي ميگن مدير عامل سايپا ديزل ليسانس جغرافي داره. به شهيد چمران گفتند چرا ميگي تقوي بر تخصص الويت دارد. گفت چون آدم با تقوا اگر تخصص نداشته باشد , پست قبول نميكند.

شاهد پنجشنبه , 17 خرداد 1403 - 16:11

بدتر از مدیر عامل ف نیست که هر کارگری باهاش سلام علیک کنه و عکس بگیره بهش کارت هدیه میده در اولین مناسبت مثل دهه فجر .

سید حق گو جمعه , 18 خرداد 1403 - 19:42

با سلام
من نمیدونم چرا برخی از ما در ایران تنها الگوهای بد رفتار اجتماعی رو یاد میگیرم و علیرغم اینکه می‌بینیم با چشم خودمون که عزت و ذلت آدمها فقط بدست خدا داده و یا گرفته میشه .باز هم تلاش می‌کنیم ( البته عرض شد برخی محدود و معلوم) که مثلا کسی را تخریب کنیم یا برعکس ….
نمیدونم شما هم مثل من وقتی این هجمه ها در فضای مجازی نسبت به شخصی که حضور نداره وارد میشه در اشکال مختلف یاد شهید خدمت نمی افتید ؟ البته که خدا از سر تقصیرات همه ما بگذره من فقط موندم برخی از ما جواب حق الناس را چه خواهیم داد .خیلی آسان هستش که در فضای مجازی بگیم و بگیم و بگیم و خوشحال باشیم که خوب کسی که ما را نمی‌شناسد پس تخریب کنیم و…
عرض شد جلوی چشم ما چه دروغهایی و چه مطالب کدبی به آن شهید گفتند و سکوت کرد و هیچ نگفت و گله نکرد و بخشید …
راستی چند میلیون ایرانی فارغ از مشکلات اقتصادی و جناح و دسته بندی سیاسی و فکری در تشییع شهدای خدمت شرکت کردند ؟
مگر همو نبود که آن حجم تخریب برایش درست شد ؟
عزیزان عزت و ذلت فقط بدست خداست و آن نیز ناشی از اعمال ماست اینکه من نوعی به دلیلی با شخصی یا گروهی یا تفکری مشکل داشته یا دارم .نباید این عاملی شود و انگیزه ای برای تهمت و دروغ و مطالب کذب بهر حال میزان داوری افراد عملکردشان در گذشته و حال است .
خدا از همه ما و اول بنده را هدایت کند و لحظه ای ما را به حال خود نگذارد که از جاده انصاف و صداقت و جوانمردی خارج شویم .
به امید ایران سربلند و بازگشت همه ما ایرانیان اول خودم به خصایص خوب انسانی که حاصل فرهنگ و تربیت ما و مذهب قوی و پاک ما بوده

دلاور پنجشنبه , 17 خرداد 1403 - 22:05

اقا ۷ هزار میلیارد کجا بوده. همش روی کاغذه. فقط یه نمونه می گم که خودروهایی که به وزارت کشور داده ببینید چقدر پول بابتش گرفته شده. چقدر از پولش مونده.این فقط یه نمونه از کارهای مدیر ۷ هزار میلیاردی هست.

منصور جمعه , 18 خرداد 1403 - 11:39

با صحبتت موافقم افراد فسیل شبه تولید که یکساله جلسه رنگ اطلس می‌ذاره فقط دقت کنید یکسال زمان برای اینکه اطلس چه رنگی باشه و هنوزم به نتیجه نرسیده چون تفاوت رنگ لاک ناخن زنونه رو با خودرویی تشخیص نمیده

علیرضا جمعه , 18 خرداد 1403 - 17:04

الحق و الانصاف که آقای توسلی مهر مهره های قوی مثل حیاتی و اردلان حسینی و آقایی را آورده سایپا و الان مشکل سایپا قوای محرکه و آقا داماد سفارشی هست که حاضر هست

رضا جمعه , 18 خرداد 1403 - 17:26
علی شنبه , 19 خرداد 1403 - 8:56

آقای توسلی مدیران خود را عوض کرد. آیا در انتخاب مدیران توانست مستقل عمل کند؟ مثلا سکان سایپا کاشان را به اجبار به صادقی داد یک جوان بی تجربه که کل سابقه ی کاریش 12 سال نمی شود. مدیرعامل شرکتی با 4000نفر پرسنل. مگر نه آنکه این فرد مدیرعامل زامیاد شد ده روز قبل از آمدن توسلی. با توصیه ی کی؟ با فشار کی؟
اگر خوب بود چرا فقط ده روز مدیرعامل زامیاد بود؟
آقای توسلی مدیر توانایی است اگر …

حميدي شنبه , 19 خرداد 1403 - 10:30

ذات و طبيعت پيشرفت توسلي مهر با امثال صادقي سايپا كاشان فرقي ندارد. هر دو از يك الگو پيروي ميكنند براي همين با هم به چالش خوردند. ولي نقطه مشترك ايشان عدم تحصيلات قوي و مرتبط, عدم تخصص و تجربه كافي و سياسي بازي است. خروجي براي صنعت خودروسازي , خودروي بي كيفيت با تكنولوژي 50 سال پيش و با قيمت برابربا بنز و تويوتا.

ایمان شنبه , 19 خرداد 1403 - 11:15

این خبر و خبرهای دیگر از این دست با هدف توجیه کم کاری و ضعف شدید شرکت سازه گستر هستش.
آقایانی که با تطمیع صاحبان رسانه سعی در جریان حذف پاکدستان دارند، خوابیدن بیش از ۹۰ درصد خط تولید سایپا در سه ماه اول سال جاری را توسط سازه گستر انجام میشود را نمیبینند، چرا که از مال حرام گوش و چشمشان پر شده است.

محسن شنبه , 19 خرداد 1403 - 16:16

انصافا توسلی مهر در پاکسازی مهره های فاسدی خوب عمل کرد و گروه رو از از این مدیران بی تخصص بی تعهد پاک کند

جوادی شنبه , 19 خرداد 1403 - 21:13

اینکه توسلی مهر چطور مدیری هست نیاز به زمان داره ولی برکناری معلمان علیزاده و موسوی تصمیم درستی بود