ایول ایول، میبینم که سر کیسه خیلی “آزاد” شده و چشم شما را “روشن” کرده :)))
اگر یه جو صداقت در وجودت باقی مونده و میخوای به مخاطب نشون بدی که دنبال حقیقت و حقانیت هستی، به انتصابات اخیر ایران خودرو بپرداز و ببین چه کسانی چه پستهایی گرفتن.
مکانیک ساده تعمیرگاه شده مدیرعامل!!!
مسئول شیفت بستهبندی لبنیات اومده شده مدیرعامل یه شرکت فوق تخصصی تولیدی قطعه!!!
منشی و مسئول دفتر شده معاون!!!
صحبت از خشکیدن یک برگ نیست….
اگر ذرهای وجدان دارید، بجای این مطالب پاچهخوارانهای که فقط مایه طنز و شادی مخاطبه، رزومه واقعی افرادی که اخیرا پست گرفتهاند را درخواست کنید.
اختصاصی خط بازار؛
پنجاه و یک روز در جاده مخصوص/شوک طلایی خطیبی به ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ ایران خودرو در سال 1400 با فراز و نشیب های بسیاری را همراه بود و سه دوره متفاوت را پشت سر گذاشت. در دوره اول که مربوط به ابتدای سال 1400 تا اواسط آن می شود، علی رغم تمرکز بر افزایش تولید ولی رفتار مدیران ایران خودرو بیشتر تحت تاثیر فضای سیاسی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری بود.
همگان در بیم و امید نسبت به رای آوردن کاندیدای مورد علاقه خود بودند. به همین خاطر برخی سکوت اختیار کرده بودند؛ برخی دیگر رسما از یک فرد خاص طرفداری می کردند و عده ای نیز بی سروصدا در کمپین های سیاسی شرکت می کردند. البته در این بین برخی نیز مستقل از اتفاقات سیاسی به وظایف سازمانی خود عمل می کردند. برآیند این فضای سیاسی، ایران خودرو را در یک وضعیت خاکستری قرار داده بود.
با مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، دوره دوم ایران خودرو در سال 1400 آغاز شد. در این دوره بعد از مدت کوتاهی با تعیین وزیر صمت ایران خودرو از وضعیت خاکستری وارد وضعیت سیاه شد. وضعیتی که هم متاثر از فعل و انفعالات درون وزارتخانه بود و هم تحت تاثیر تدبیر برخی مدیران ارشد ایران خودرو بود. درحالی که ایران خودرو به شدت نیاز به افزایش تولید و بهبود کیفی داشت، تغییر مدیرعامل، سر زبان ها افتاد. شوک بزرگی که تا چند ماه این شرکت بزرگ را به حالت تعلیق درآورد. این موضوع به قدری نقل محافل شده بود که همگان نسبت به انجام تغییرات مطمئن بودند ولی در عمل اتفاقی نمی افتاد. در حالی که مدیرعامل جوان ایران خودرو خود نیز دچار سردرگمی شده بود، بی تدبیری روابط عمومی به حواشی دامن زد.
بالاخره بعد از فرازونشیب های فراوان، مدیرعامل جدید در اوایل بهمن انتخاب شد. اتفاقی که ایران خودرو را وارد دوره تازه ای کرد و این شرکت را از شوک پنج ماهه خارج کرد. هرچند برخی انتظار نداشتند، ولی تیم جدید با قدرت کار را آغاز کرد. تغییرات در لانه زنبور اولین اقدام اساسی تیم جدید بود. شخص مدیرعامل مسئولیت تولید و خودروهای ناقص کف پارکینگ را به عهده گرفت و تمام ظرفیت های بر همین اساس متمرکز شد. چراغ کم نور تولید در این دوره روشن تر شد و تولید روزانه افزایش یافت. موضوعی که در آن سوی جاده مخصوص عکس آن اتفاق افتاده بود.
پختگی حلقه اول مدیریتی، همدلی در هیئت مدیره، انتصابات هوشمندانه خطیب خودروسازی سبب شد تا به طور نسبی ایران خودرو وارد دوران طلایی شود. رکورد تولید زده شد و تولید از مرز 471 هزار عبور کرد. رکوردی که تیم قبلی رسما اعلام کرده بود که بیش از 450 هزار دستگاه را نمی تواند تولید کند. شاید در چند سال گذشته این اولین بار است که هماهنگی بین مدیران خودرویی و نهادهای دیگر به اوج خود می رسد و نتیجه بخش است. کاهش بیش از 50 درصدی خودروهای کف و کاهش به حدود 40 هزار دستگاه خودرو یکی از برجسته ترین نتایج همین هماهنگی است.
عملکرد تیم جدید نشان داد می توان با چشمان باز از قصر فیروزه به خوبی تحولات جاده مخصوص را رصد کرد و مسائل را مدیریت کرد؛ می توان با تدبیر روشن مسائل را حل و فصل کرد؛ می توان مسئولان دولتی و نظارتی را بدون واهمه و سانسور در جریان همه امور قرار داد هرچند که این کار به مذاق برخی خوش نیاید؛ می توان شبانه روز از 5 صبح تا 12 شب کار کرد و نتیجه آن را دید.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، دوران طلایی ایران خودرو ، سایپا ، فرشاد مقیمی ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سلام
آمدن اقای خطیبی و فعالیتهای ایشان نشان از یک تحول بزرگ در این خانواده بزرگ است .ولی باید توجه داشت در دوسال گذشته افرادی بر صندلی ایران خودرو تکیه زدند که حتی یکلحظه با صنعت خودرو آشنایی و شناخت نداشتند. و بر همین اساس انتخابهای ایشان موجب خسران و زیان های اشکار و پنهانی شده که در آینده نیز موجب فراهم شدنمشکلات متعددی برای اقای خطیبی خواهد شد همانند اکثر زیرمجموعه های شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو ،ایساکو ،ساپکو ،تام،برخی زیر مجموعه های دیزل و… . بهتر است حال که روند تغییرات مدیریتی در داخل ایران خودرو بخوبی انجام میپذیرد نیم نگاهی هم به مجموعه های خارج از شرکت نمود تا روند بهبود و رسیدن به شرایط مطلوب و مد نظر اقای دکتر خطیبی فراهم شود.
امید که با یاری خدا شاهد صنعتی سود ده چه ازنظر کمی و چه از نظر کیفی باشیم.که تحولات چند روز گذشته این امید را دوچندان کرده است
یا حق
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲