گزینه جایگزینی علیمردان عظیمی مدیر عامل ایران خودرو ، ویرانه ای با ۱۲۰هزار میلیارد تومان زیان انباشته را تحویل خواهد گرفت ؛بحث نقدینگی و رشد تولید و توسعه محصولات و نبود منابع انسانی متخصص ازدیگر عواملی است که اتابک را مجاب می کند تا از مدیر اجرایی همچون «م.خ»استفاده کند
پرونده سازی برای بقا/بی اخلاقی عظیم در خودروسازی
به گزارش خط بازار؛ شرایط خودروسازی در دو طرف جاده مخصوص هنوز در مسیر باثبات قرار نگرفته است و ناترازی منافع مانع اصلی آن است.
در حالی که حاکمیت و دولت تصمیم قاطع گرفته اند تا مدیریت خودروسازی را به بخش خصوصی دهند ولی در لایه های میانی هنوز مقاومت ها وجود دارد. مقاومت هایی از جنس بده بستان های سیاسی که اجازه رهاسازی خودرو از فاجعه مدیریت شبه دولتی را نمی دهد.
بررسی های خط بازار نشان می دهد یکی از بانیان وضع موجود برای ماندن در قدرت دست به بی اخلاقی عظیم علیه رقبای خود زده تا عملکرد پیشین آنان را به چالش بکشد؛ از گیربکس گرفته تا کمک های اربعین. این رفتار که ناشی از فساد سیاسی است نه زیان های میلیاردی سهامداران را جبران می کند و نه ضامن بقا در جاده مخصوص خواهد بود.
تجربه نشان داده مدیران سیاسی در جاده مخصوص ماندگار نیستند و تنها اخلاق، انسانیت و مردانگی به یادگار می ماند.
لازم به ذکر است که طبق اخبار رسیده صلاحیت گزینه موردنظر برای مدیرعاملی تایید نشده است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، خودروسازی ، سایپا ، صنعت خودرو\ ، علی شیخ زاده ، علیمردان عظیمی ، مدیرعامل ایران خودرو ، مدیرعامل سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مجاهد عزیز اگر انشاالله به یاری خدا اون اتفاق خوب و قشنگی که قراره حادث بشه مطمئن باشید ایران خودرو ظرف مدت کوتاهی از این بحران خارج خواهد شد
فقط دعا کنیم که مرد اهل فن و با اراده و با شرف به این جایگاه تکیه بزنه تا انشاالله بحق محمد و آل محمد این گروه معظم با این همه خانواده ای داره به روزهای خوب و با شکوه برگرده
اگه قراره موضوعات قبل مجدد برای ابقای این بنده خدا بیاد روی کار به نظرم باید افرادی رو که در قالب مشاور در شرکتهای زیر مجموعه جذب کرده رو اول جواب بده بعد موضوعات خرید گیربکس و اربعین بررسی بشه. از مدیر حراست بازنشسته بگیر تا همکلاسی های نظارتی و ….
متاسفانه در سطوح پایین مدیریتی هم این مشکل وجود داره ، هرکسی که دارای تجربه و سواد هست و لیاقت داشتن پست را دارد با عناوین مختلف و گزافه گویی به هر نحوی شده کنار زده و با افرادی فعالیت میکنند که بدون داشتن کوچکترین لیاقتی منصب ها را به خودشان اختصاص میدهند، ملاک خوب و بد بودن افراد دست اشخاصی افتاده که خود ایشان با پارتی و رانت جایگاه را تسخیر کرده ، خودروسازی به جنگ و رقابت بین افرادی نالایق برای گرفتن پست های کلیدی تبدیل شده ،نهایتا دود این ناملایمتی ها به چشم مردمی میرود که قراره خودروهای بی کیفیت را با بالاترین قیمت هزینه کنه و آرامش نداشته باشه ، خودروسازی نیاز به مدیران لایق ، باسواد ، کارشناس ، دلسوز و مردی دارد که افراد فعلی نتوانند او را از فعالیت اصلی غافل کنند . یاحق
خودروسازی تبدیل شده به مرکز سفارشات سیاسیون و نهاد های با نفوذ و پر قدرت . تمامی هییت مدیره ها از بستگان و آشنایان افراد با نفوذ خارج و داخل گروه هستند . شایسته سالاری مطلقا در نظر گرفته نمیشود . فقط پارتی . سفارش,. تلفن توصیه ای و …. مدیران عامل هم در این سالها یاد گرفتند که چگونه با انتصاب این افراد سد دفاعی برای خودشان درست کنند .
دقیقا طبق خبری که آمده است متاسفانه رسم بسیار بدی در خودروسازی باب شده است که افراد متخصص و پاکدست را با پرونده سازی برکنار می کنند و یا اجازه فعالیت و ورود دوباره به صنعت را نمی دهند تا بتوانند افراد بی لیاقت و غیر متخصص خود را در بهترین و کلیدی ترین پست های خودروسازی جاسازی و وارد نمایند که با اینگونه بداخلاقی ها باعث شدند تا وضعیت صنعت خودروسازی به بحران برسد.
لذا واجب است جلوی اینگونه بداخلاقی ها و پرونده سازی ها گرفته بشود و افراد متخصص پاکدست دوباره به صنعت خودروسازی برگردانده شوند تا بدین وسیله صنعت خودروسازی به دوران اوج خود برگردد.
حرفتون کاملا درسته
شرایط رو تا جایی برای مدیران کارآمد و متخصص پیچیده میکنن که نمونه اش یکی از مدیران مالیبل خودش رو بازنشسته کرد
بالاترین سرعت دنیا،سرعت رنگ عوض کردن آدماس،خط بازار آفتاب پرست باید بیاد جلو سرعت شما در رنگ عوض کردن لنگ بندازه….
این حرف من نیست و اصلا از قول خودم بیان نمیکنم
جاده مخصوص بخاطر شرایط اقتصادی که داره فوقالعاده منطقه حساس و استراتژیک هست و اگر خدای ناکرده با آشوبهای کارگری روبرو بشه تقریباً اقتصاد کل مملکت فلج خواهد شد آیا واقعا بخش خصوصی قادر به کنترل این جریان هست قطع به یقین نه و مسلما هیچ عقل سلیمی در روند اینکار قرار نخواهد گرفت
واقعا باید اینقدر تابلو باشی و تابلو خودت رو عیان کنی که ننه قمر هم بفهمه که سنگ کشاورز و شرکت کروز رو داری به سینه میزنی آخه آدم با شعور اگه قرار باشه به تفکر همچون تویی جلو برن که فاتحه مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیلی وقت پیش خونده شده بود
همین الانشم فاتحه مون خوندن!!؟؟
دارن میراثمون رو تقسیم میکنند…
آقایان بند تومبان دیگه در رفته…😋🤨
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۳