پرتفوی سهامداران «بیمه حکمت» در حال آب رفتن است

بیمه حکمت با سرمایه ثبت شده ۳۱۱ میلیارد تومانی، حالا با زیان انباشته بیش از ۵۷۴ میلیارد تومانی دست و پنجه نرم می‌کند، روندی که باعث نگرانی سهامدارانش شده است.
کد خبر : 81321
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴

به گزارش خط بازار؛ شرکت بیمه حکمت صبا از اسفندماه ۱۳۹۵ در صنعت بیمه ایران متولد شد. شرکتی که مهم‌ترین سهامدارانش، کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی کاسپین است، اما باوجود اینکه در کلیه رشته‌های بیمه‌ای فعالیت دارد، چند سالی است که در حال تولید ضرر و زیان است.

بدهی‌های بیمه حکمت صبا رکورد زد

بررسی صورت‌های مالی این شرکت بیمه‌ای در کدال، نشان می‌دهد که تا پایان خردادماه سال جاری، بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بدهی به بیمه‌گذاران و نمایندگان داشته و بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان هم به بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی بدهکار است که نسبت به گذشته رشد داشته است و نیازمند شفاف سازی از سوی مدیران این شرکت است. بنابراین، با در نظر گرفتن سایر بدهی‌های شرکت بیمه حکمت صبا، مجموع بدهی‌های بیمه حکمت صبا تا پایان بهار امسال به بیش از یک هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

جهش بیش از ۱۵۰۰ درصدی در خلق زیان

از سوی دیگر، بیمه حکمت با سرمایه ثبت شده ۳۱۱ میلیارد تومانی، حالا با زیان انباشته ۵۷۴ میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومانی تا پایان سال گذشته، دست و پنجه نرم می‌کند، روندی که باعث نگرانی سهامدارانش شده است. چراکه «وحکمت» تا پایان آذرماه ۱۴۰۰، فقط ۳۱ میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان زیان انباشته داشته که نشان می‌دهد در مدت کمتر از سه سال، این شرکت بیمه ای، جهش بیش از ۱۷۰۰ درصدی در خلق زیان داشته است که در نوع خود یک رکورد برای صنعت بیمه محسوب می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد در غفلت بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه، زیان شرکت بیمه حکمت صبا از رقم سرمایه ثبت شده اش عبور کرده است.

پرتفوی سهامداران «بیمه حکمت» در حال آب رفتن است/ آقای مدیرعامل، همچنان هیچ آرامشی بی حکمت نیست؟!

پرتفوی سهامداران «بیمه حکمت» در حال آب رفتن است/ آقای مدیرعامل، همچنان هیچ آرامشی بی حکمت نیست؟!

روزهای قرمز برای سهامداران وحکمت

وحکمت در بازار سهام نیز حال و روز خوشی ندارد. به گونه‌ای که این شرکت بیمه ای، آخرین باری که در تابلوی معاملات بازار سرمایه بازدهی مثبت به رسانده بود، ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری بوده است و از آن زمان تا به امروز، مدام به رنگ قرمز درآمده و پرتفوی سهامدارانش را در حال آب شدن دیده است.

پرتفوی سهامداران «بیمه حکمت» در حال آب رفتن است/ آقای مدیرعامل، همچنان هیچ آرامشی بی حکمت نیست؟!

در این شرایط بهتر است تا حجت بهاری‌فر به عنوان مدیرعامل بیمه حکمت صبا، برای سهامدارانش شفاف سازی کند که در بیمه حکمت چه خبر است؟ آیا مردم و سهامداران همچنان باید به شعار این شرکت (هیچ آرامشی بی حکمت نیست) دل خوش باشند یا روز‌های بدتری در انتظار است؟

پرتفوی سهامداران «بیمه حکمت صبا» در حال آب رفتن است/ آقای مدیرعامل، هیچ آرامشی بی حکمت نیست؟!

منبع: تابناک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.