پاشنه آشیل مدیران خودروسازی/از کمک ها انتخاباتی تا انتصابات چراغ خاموش

با مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب بازار داغ انتصابات و تغییرات در بدنه اجرایی کشور به ویژه خودروسازی داغ شده است.
کد خبر : 76825
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

به گزارش خط بازار؛ با مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب بازار داغ انتصابات و تغییرات در بدنه اجرایی کشور به ویژه خودروسازی داغ شده است.

براین اساس سه سناریو وجود دارد. عده ای معتقدند که مدیران عامل خودروسازی حداقل تا پایان سال تغییر نخواهند کرد. در مقابل برخی معتقدند ادو مدیرعامل کنونی به دلیل وام دار بودن به دولت قبل قطعا در کوتاه مدت برکنار خواهند شد و جریان سومی نیز معتقد که در سال جاری فقط یکی از مدیران عامل تغییر می کند.

با توجه به اطلاعات میدانی و آنچه که از مشی کنونی تیم پزشکیان دریافت می شود به نظر زمینه تحقق هر سه احتمال وجود دارد و از این رو پیش بینی ماه های آینده قدری پیچیده است ولی نکته اساسی تعیین تکلیف سه ضلع اصلی مثلث تاثیرگذار بر خودروسازی یعنی نهاد ریاست جمهوری، معاون اول و وزیر صمت است. چرا که تجربه نشان داده بقا یا تغییر مدیران عامل خودروسازی به نفرات اول این سه ضلع و میزان قدرت هر نهاد در مقابل دو ضلع دیگر بستگی دارد.

به طور مثال در دولت قبل در ابتدا ملت تازه به دوران رسیده یکه تازه عرصه جاده مخصوص بود و تاکنون نیز دوستان، نزدیکان و همکلاسی های نزدیک به این جریان در خودروسازی یکه تازی می کنند. بعد از مدتی در یک توافق نانوشته ملت مجاهدانه عنان امور را به دست گرفت تا منصور خودروسازان باشد.

همچنین علاوه بر تاثیرگذاری این مثلث، محیط کنونی حاکم بر خودروسازان چندان به نفع مدیران نیست چرا که:

۱- وضعیت تولید در خودروسازی چندان قابل دفاع نیست

۲- برخی از انتصابات کلیدی در جاده مخصوص حاشیه ساز بوده است.

۳- کمک های میلیاردی انتخاباتی به ستاد کاندیدای بازنده به نقطه منفی تبدیل شده است.

۴- سیاسی کاری افراطی و عدم رعایت شایسته سالاری در برخی از تصمیمات دردسرساز شده است.

۵- و نزدیکی مدیران مغضوب شده به ستاد پزشکیان چالش برانگیز شده است.

این پنج عامل زمینه را برای تغییر مهیا کرده ولی همان طور که اشاره شد تا زمان مشخص شدن وضعیت مثلث مذکور هیچ پیش بینی دقیقی را نمی توان کرد. ناگفته نماند که در این بین نیز سه جریان نیز دست به کار شده اند؛ اول باند چراغ خاموش اسلامشهری ها دوم مغز معیوب آذری و سوم مدیران ترک زبان حلقه یک.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 34 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 34
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همدرد یکشنبه , 24 تیر 1403 - 16:16

به نظرم حالا که چشم ها و گوشهای نهادهای نظارتی درون گروه سایپا و حتی مدیر عامل گروه بر روی عملکرد مدیریت عامل منتخب تیموری در این شرکت بسته هست و فقط سایت خوب خط بازار مبادرت به بازتاب نظرات پرسنل فنرسازی زر میکند بهتر است که متوسل به نهاد های نظارتی خارج گروه شد شاید افرادی آزاده و دلسوز بخاطر خدا و حرمت این شب های عزیز و خون امام حسین به این شرکت مصیبت زده کمک کردند.

amir یکشنبه , 24 تیر 1403 - 17:55

اندکی صبر سحر نزدیک است…

عبدالرضا یکشنبه , 24 تیر 1403 - 18:26

حیدری فقط حمایت مستقیم آقای تیموری را داشت و به خاطر همین هم این همه حاشیه داشت و موضوعات او براز همان دوران است

زری یکشنبه , 24 تیر 1403 - 23:31

دکترت همه چیزش رو فعلا از همون تیموری داره خیلی بی معرفته که الان بخاطر بی لیاقتیش به تیموری خیانت کنه و همه چی رو گردن اون بندازه . همین خودش ثابت می‌کنه که چه تیپ شخصیتی هست که از کارشناسی تیموری مدیر عاملش کرد و الان اعلام برائت می‌کنه.

دوست دوشنبه , 25 تیر 1403 - 18:11

دکتر جان همه در زر میدانند که در طول روز در حال رصد این سایت خوب هستی و دنبال افرادی که نظراتی در مورد فنرسازی زر میدهند تا برخورد کنی…
دوستانه عرض میکنم بد کردی خیلی هم بد کردی … به خودت ،خانوادت ،هم وطنت ، اخلاقیات ،حاکمیت و انسانیت، سایپا ، سهامدار و ….
می‌تونستی از شرکت دست گلی که از الوند تحویل کرفتی براحتی ادامه بدی و کلی دعا خیر خانواده ها و کارگران دنبالت باشه ولی راهی بسیار عجیب و غریبی رو برای اداره شرکت در پیش گرفتی که منجر به نارضایتی عمیق پرسنل در همه سطوح و ارسال انواع گزارشات و نظرات مختلف برعلیه ات و بدنامیت در گروه و دیگر نهاد های نظارتی شده که بعد عزلت مطلع خواهی شد .
لذا بیا همین امشب با امام حسین معامله و توبه کن که در قبال باز پس گرفتن سلامتی و آبرو … رفتارها و تصمیمات قبلی خودت رو جبران کنی.
امام حسین دست رد به سینه کسی نمیزنه .
فقط از ته دل یه آقا عبداله الحسین بگو ….
بسم‌الله.
سایت خوب بازار به حرمت امام حسین پاک نکن لطفا.

همکار1 چهارشنبه , 27 تیر 1403 - 14:50

کسیکه میسپره روزهای تعطیل غذای کوبیده رو بدن که افراد کمتری در شرکت هستند و دستمال کاغذی رو میز غذا خوری نمیزاره و از غیره نقدی میزنه هیچ امیدی بهش. نیست و امیدوارم کیفر کارهاش رو خودش و خانواده اش بدهند که به ما و خانوادمون ظلم کرده .

یحیی یکشنبه , 31 تیر 1403 - 7:41

حیدری رزومه داره کارنامه داره ۲۰ ساله امثال شماهارو تو دانشگاه درس میده حالا چون کار میکشه از همه شده آدم بده بخدا که شماها چند نفر انگشت شمارید که چون دوره مفت خوریو دله دزدیتون تموم شده ناراحتید وگرنه که حیدری اگه بد بود تولید رو به ۱۲ هزار تن نمیرسوند و رکورد ۶۰ ساله شرکتو نمیشکوند

سامان شنبه , 6 مرداد 1403 - 17:00

جناب آقای دکتر حیدری بسیار با درایت تر از این حرفاست که نیازی به حمایت کسی داشته باشه شما هم به فکر آخر و عاقبت تهمتهایی که می‌زنید باشید که بالاخره یه روزی باید جوابگوی وجدانتان باشید

رفیق سه شنبه , 26 تیر 1403 - 21:36

سلام اصولاً مدیرانی که افراد را به دو دسته ابزار و دشمن تقسیم میکنند و فقط مترصد حذف و نابودی دشمنان فرضی خود هستند عموما دوره مدیریت بسیار کوتاهی دارند چون هیچگاه نمی‌توانند در وست و تیمی برای خود بوجود آورند . نمونه بارز این تیپ رفتاری همین جناب حیدری هست علیرغم اینکه شرکت تولید مناسبی دارد ولی کماکان بدنبال دشمن فرضی می‌باشد و حالا ابزار های قدیمی تبدیل به دشمنان فعلی شده اند (فقیه … هاتف… تارا…)

سعید یکشنبه , 24 تیر 1403 - 18:05

سلام
آقای سید حق گو شما که دم از انصاف وحق میزنید ببینید و بشنوید
و منعکس کنید به آقای مهندس توسلی مهر تمام این مطالب برای پرسنل زحمتکش فنر سازی زر به حق است، پس بسم‌الله

hassan دوشنبه , 25 تیر 1403 - 7:17

این حق گو دیگه پیداش نمیشه .چون مطمئنم یا خود خط بازار بود که مزد قلمش قطع شده یا یکی از خود همین اقوام و مدیران تیم خودشون بود .اطلاعات خودش را محدود می‌کرد به دو سه سال دیزل و به گذشته این جماعت به دلیل احتمالا آشنایی حرفی نمیزد ( یا واقعا اطلاعی نداشت) که این دومی احتمالش خیلی کم بود .دیگه متوجه شدن که با این رئیس جمهور و اون رفتار غلط هزینه برای یک کاندیدا که رای هم نیاورد بهر حال اوضاع خوبی نخواهند داشت .اینقدر هم آدم عاقل نداشتن که همه تخم مرغها شان را تو یک سبد نگذارند. البته که الان مدیرانی که این جماعت به نوعی اونها را از کار برکنار کردند اونم مدیرانی که عملکرد درخشانی داشتند با پرونده سازی و دروغ همون اول ورود از مدیرعاملی و هیئت مدیره برداشتند و اجازه حتی ندارند از خودشان دفاع کنند و …حالا همونها برمی‌گردند که برخی شان در ستاد رئیس جمهور منتخب بودند و …راستی اقلی حق گو حال آقای منصوری که جایزه داد سایپا رو چطوره ؟ خیلی سلام برسونید خدمتشون…

علی یکشنبه , 24 تیر 1403 - 18:32

ای بابا چرا سید مثلا حقگو تا حالا نیومده برای تعریف و تمجید از مدیران ارشد!!!؟؟
لازم به ذکره یک سناریو بیشتر وجود نداره و اونم تغییرات کلی در ساختار سازمانی و مدیران ارشد دو خودرو ساز اصلی کشوره
ضمنا مگه رئیس جمهور نامه نزدن که هیچ عزل و نسبی انجام نشه پس چرا هنوز دارن عزل و نصب انجام میدن

da دوشنبه , 25 تیر 1403 - 6:58

ولی انصافا خوب از ناحق دفاع می‌کرد فکر کنم خودش خجالت کشید و روش نمیشد بگه که اشتباه کرده هرچند منم شک دارم که این همه طرفداری از چند مدیر داغون بدون سابقه خودرویی و ویزیتور و جغرافیدانان و مدیر عاملهای یه شبه خدمات و پرس و…کار یه نفر کارمند و کارگری که صنعت براش مهمه نبود .چندتا سوال را ما اولین بار مطرح کردیم مثل پرونده اختلاس مگفا مثل قرارداد کلان نرم افزار مثل هزینه های عجیب و غریب آسفالت بدون مجوز هیئت مدیره و واگذاری خودرو به همه معاونین و هیئت مدیره ها مثل پیکاپ با قیمتهای کمتر از قیمت کارخانه و بدون پول و بردن کارشناسان متوسط به سایپا و همگی با پستهای بالا از مدیر عامل تا معاونت و … پرسیدیم رابطه فامیلی این افراد را پرسیدیم سواد و معلومات این اقوام را …هیچ کدام را حالا یا خیلی مطلع بود ( خودشان و یا همین سایت ) یا خودش را به بی اطلاعی میزد وگرنه کسانی گه قبل از آمدن متوسلین به دیزل این جماعت را می‌شناسند که خوب دفاع نمی‌کنند. جماعتی پرونده ساز برای کارکنان رده بالای قبلی از مدیرعامل تا هیئت مدیره ها و معاونین و …
به نظر ما متوجه شد که هر چی بیشتر دفاع کنه بیشتر با سوالات کارکنان از فنر سازی و مگاموتور و سازه گستر روبرو میشه و بعد هم هزینه های وحشتناک تیم متوسلین برای یک کاندیدای که نشد که بشه کلا حالشون را گرفت حالا چه جوابی بدن از منابع زیاد خرج شده از سازه گستر و پارس خودرو و…آسیاب به نوبت بوده و هست .میز و قدرت و فامیل بازی دوره اش تمام شد و هر دو مدیرعامل خودرو سازان بزرگ باید بگن بای بای و تازه برن جواب بدن بابت کارهای بد گذشته .

شهریار یکشنبه , 24 تیر 1403 - 21:30

خط بازار چرا (انتقاد ها) را پاک میکنید. از کجا بهتون میگویند که سریع پاک میشود . به مزاج چه بزرگوارانی خوش نمی‌آید. کاش به همان کسانی که طاقت خواندن حتی کامنت انتقادی کارکنان را هم ندارند. بفرمایید بزارید حداقل ما کارکنان (شرکت فنر سازی زر) دلخوش به همین دلنوشته هایمان باشیم. میدانیم به جایی نمی‌رسد .این انتقادها.پس لااقل بزار با همین نوشته هایمان کمی آرام شویم.

همکار سه شنبه , 26 تیر 1403 - 16:06

یکی از دلایل نارضایتی وجود تشنج در تمامی سطوح خصوصا کارگری هست متاسفانه انتظار عدم خلق و ایجاد و کنترل تشنج از حراست زر می‌رفت که اینگونه نشد وبا اجرای دستورات مدیر عامل عملا ناخواسته به تشنج موجود دامن زده است و این در حالیست که این حوزه کامل ا وظایف حراست می‌باشد و نباید تخت هیچ شرایطی اجازه دخالت مدیر عامل را میداد که متاسفانه داده است.

سامان شنبه , 6 مرداد 1403 - 17:03

شما یه متخلف بودی و هستی که تو دوره جناب دکتر حیدری دستت رو شده و جلوی کثافت کاریاتو گرفتن واسه همینه که داری میسوزی و همه میدونن که چقدر منفوری تو شرکت بخاطر همین حرفات بیشتر شبیه حرف مفته

مستعان یکشنبه , 24 تیر 1403 - 22:28

روشن محبوب کارگاه را خاموش کردن!
حالا گردونه داره چراغ را بی سو می کنه.
دقیقا گهی صبر… تغییر عظیم در راهه

دلسوز دوشنبه , 25 تیر 1403 - 0:43

سلام
پایان شب سیه سپید است
امیدوارم پرسنل کاشان و زر و مگا و بن رو هم روزگار خوب و خوش رو در آینده بدون این مدیران عامل و دوستان حاشیه دارشان تجربه کنند
حالا هر چه قدر هم کاشانی ها بروند کربلا و دخیل ببندند قطعا جواب نمی‌گیرند
باید بروند چون خود رو وابسطه و یار قالیباف و دشمن پزشکیان می‌دانستند
خط بازار مرد باش
پاک نکن ویرایش نکن حذف نکن
به فکر کارگران باش

محمد دوشنبه , 25 تیر 1403 - 14:24

واقعا شاخص های انتخاب مدیر عامل شرکتها چه شاخص هایی هستند ؟؟ به نظرتون دوران اداره کردن شرکتها به ای روش ها صحیح است؟؟؟؟؟ من یکی از روش های اداره کردن شرکت فنر سازی زر رو میگم .بلکم کمی تجربه بشه برای دیگر عزیزان جهت اداره شرکتها. در شرکت فنر سازی زر مدیر عامل به یکسری کارکنان عزیز پیشنهاد میدهد اخبار واحدتان را به صورت عکس، ویس صدا، و کامنت برای من بفرستید. به گفته خود مدیر عامل ، یکی از دستاوردهای ایشان این است من از محتویات داخل کشوهای شخصی میز شما با خبر هستم. من اگر حتی یک میز در واحدها جابه جا شود باخبرم. در کدام شرکت امتیاز نهایی آکورد تک.تک کارکنان و کارگران توسط مدیرعامل ویرایش میشود. در کدام شرکت مدت قرارداد کارکنان ،که مدیر و معاون تایید میکند. توسط مدیرعامل کاهش میابد. پس نقش مدیران و معاونین چیست؟؟؟؟

زری دوشنبه , 25 تیر 1403 - 15:32

به حق این روزهای عزیز که متعلق به آقا امام حسین هست خودش تمام مدیران عامل شرکتهایی که بدون هیچ گونه تخصص و انسانیت و اخلاق و … یک شبه توسط تیموری به مدیر عاملی رسیدن
مثل آذین و فنرسازی زر و ایدکو و … رو حذف کنه تا سود سهامدار و سرمایه کشور رو مثل فنرسازی زر صرف ایجاد ارتباط سیاسی و … ریخت و پاس نکنن.
مگه مدیرعامل یک شرکت درجه 3 چقدر حقوق میگیره که حاضر حتی سر کارگران رو ببره تا بمونه؟؟!!
مگه یک مدیر و … در یک شرکت درجه ۳ چقدر میگیره که حاضره تحقیر و اهانت و توهین رو تحمل کنه و هیچ اعتراضی نکنه ؟؟!!واقعا غیر از حقوق درآمد دیگه ای مطرح هست ؟؟!!

یحیی شنبه , 6 مرداد 1403 - 17:06

شما از طرف خودت صحبت کن و جمع نبند من یه کارگرم و مدیر عامل زیاد دیدم تو این شرکت و قطعا مدیر عاملی با این همه علم و دانش و تعهد ندیدم تا اینکه با جناب دکتر حیدری آشنا شدم خدا حفظتون کنه جناب دکتر عزیز

ناشناس سه شنبه , 26 تیر 1403 - 1:52

هنوز بستگان ف در پلاسکوکار داره کاراش میکنه بره کانادا لطفا رسیدگی کنید

Meysam سه شنبه , 26 تیر 1403 - 9:16

با سلام
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین ع
با سلام
متاسفانه در انتصابات خودرو سازی شاخص های مهم نظیر تحصیلات مرتبط ،تجربه،تخصص،سوابق،تعهدو… جایگزین شاخص های دیگر نظیر بی اخلاق بودن،روابط نادرست ،باند بازی و جریان سازی و آدم فروشی نادرست شده است .که با این رفتار متاسفانه حق خیلی از انسانهای لایق پایمال میگردد.

سیم کش سه شنبه , 26 تیر 1403 - 12:26

چرا یکی به پاداش هایی که برای طرح امداد نوروزی توی امداد خودرو سایپا پرداخت شده رسیدگی نمیکنه؟!
مدیران امداد کل طرح رو از صبح تا شب اومدن شرکت تا پشت میزشون فیلم دیدن یا رفتن ماموریت دور دور و کلی اضافه کاری به شرکت تحمیل کردن و بعدش هم پاداش های چند ۱۰ میلیونی گرفتن،انوقت پاداش پرسنل به ۱۰ میلیون هم نرسیده.خیلی ها هم که اصلا نبودن ولی بازم اسم شون توی لیست پاداش ها بوده.

رضا سه شنبه , 26 تیر 1403 - 14:43

اولین جا مگاموتور باید عوض بشن

علی سه شنبه , 26 تیر 1403 - 14:50

سلامتی زندونی های بی ملاقاتی
منصورِ توسل بخاطر دریافت مبالغ میلیاردی روانه زندان شده است
آماده عزل و نصب در سایپا و ایران خودرو باشید.
مدیرعامل بد کرد فکر نمبکرد به این زودی ها دستش رو بشه

Darya سه شنبه , 26 تیر 1403 - 14:54

منصور روانه زندان شد

مستعان چهارشنبه , 27 تیر 1403 - 13:58

منصور کیه ! دیزل بوده؟

نرينه چهارشنبه , 27 تیر 1403 - 8:25

انتصاب ا . ع بعنوان مدير زر حوزه مديرعامل ميتونه از علائم ظهور امام زمان ( ع ) باشه

زردوست پنجشنبه , 28 تیر 1403 - 8:54

سلام
مدیرعامل این در گروه با کلی سابقه مدیر عاملی و ارتباطات و پشتوانه و… سوزنی شده بودند واسه خودشون … آخرش نخ شدن.
این بابا که جوال دوز هم نیست آخه بخواد تیز بازی در بیاره یه مشت چاپلوس به به کردن فکر کرده کسی هست.
سبک مدیریت برای نیم قرن پیشه حدودا.

amir چهارشنبه , 27 تیر 1403 - 11:05

مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما
او ندانست خدا هست در اندیشه ما
حامیان منصور توسل اینو چند بار بخونند!!!!

کارمند زخم خورده چهارشنبه , 27 تیر 1403 - 12:30

کاش یه ذره انصاف و تو نظراتتون رعایت میکردین

محمد چهارشنبه , 27 تیر 1403 - 22:05

درود خدابر همه تلاشگران خودروسازی سایپا ، خدا یا ماراببخش که از بندگانت طلب کمک کردیم . جز تو نیست یاری رسانی ، خودت کمکمان کن ،طی انتقادات گسترده کارکنان شرکت فنر سازی زراز مدیر عامل شرکت فنر سازی زر، جناب آقای حیدری جهت مبارزه با انتقادات و شناسایی منتقدان ، دست به دامان شخصی به نام آقای (عبدلی )شده است ،ایشان تا چند وقت پیش مدیر بازرسی شرکت سایپا پرس بوده و از دوستان آقای قلی پور سایپا پرس بوده است . ایشان به تازگی حکم مدیر حوزه مدیرعامل از آقای حیدری مدیر عامل شرکت فنر سازی زر گرفته است. ایشان با نزدیکی به کارکنان و طرح رابطه دوستی به دنبال منتقدین و شناسایی آنها میگردد. ایشان به همه کارکنان میگوید من از طرف حیدری نیامده ام. بلکه از طرف آقای مهندس توسلی مهر برای کمک به وضعیت شما آمده ام.( ممنونیم جناب آقای مهندس توسلی مهر از بابت این همه دیده شدن منتقدان.) تشکر، تشکر

زری پنجشنبه , 28 تیر 1403 - 0:32

اگر درست باشه این مطلب رو اسب مرده شرط بسته .
اگر درست باشه این مطلب نشانه بدرستی مشخص شدن نقطه دردناک و پاشنه آشیل دکترمون هست.
اگر غلط باشه نشانه ضعف کامل مدیریت ارشد سایپا هست که یکروزه مدیران عامل شرکت های درجه یک رو عوض کرد حالا برای یک جوجه مدیر عامل در یک شرکت جوجه و درجه سه آدم بفرسته جهت بررسی و تحقیق . به نظر که خیلی خنده دار میاد .