اختصاصی خط بازار؛
پاداش وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيرهاي
به گزارش اختصاصی خط بازار؛ چند سال پيش در يكي از سفرهاي برون مرزي با دوست قديميام در يكي از خيابان هاي شهر زوريخ كشور سوئيس داشتيم قدم مي زديم كه براي خانه اش كمي خريد كند. در حين خريد يك كليد nfc كه اتفاقا به شكل كليد هم بود و در دسته كليدش قرار داشت را حمل مي كرد و هر جا كه وارد مي شديم اين كليد را ميزد و يا نشان ميداد. موضوع برايم جالب شد و از او پرسيدم اين كليد چيست كه هر جا ميرويم مدام در دست توست، توي باشگاه، پاركينگ و خود فروشگاه موقع خريد و … .
برايم توضيح داد كه چون مشتري وفادار فلان فروشگاه زنجيره اي است يك عدد از اين كليد ها به او داده اند و ماهانه بعد از خريد درصدي ازخريدش به عنوان پاداش به اين كارت عودت داده مي شود و هرچقدر هم بيشتر از خدمات مرتبط به رايگان استفاده مي كند امتياز بيشتري هم ميگيرد. ياد كشور خودمان افتادم و اينكه مدت طولاني از يك فروشگاه آنلاين خريد مي كردم و نه تنها چيزي عايدم نمي شد كه گاها حتي در صورت خريد كالاي معيوب براي پس دادن هم با مشكل مواجه بودم.
پاداش وفاداري مشتريان مسئله اي است كه خصوصا فروشگاه هاي زنجيره اي در تمام جهان با دقتي مثال زدني به آن پرداخته اند كه اينمهم در داخل از قلم ارئه دهندگان كالا و خدمات افتاده است. مغفول ماندن اين مهم باعث شده تا مشتريان هم اهميت اين موضوع را فراموش كنند و دقيقا كالا را از جايي بخرند كه گاها شايد زير يك درصد ارزان تر بدهد. ابداع فرهنگ مصرف در فروشگاه هاي زنجيره اي مسئله مهمي است كه در مجموعه افق كوروش به آن به خوبي پرداخته شده است.
گرچه همچنان جاي كار و پرداخت موضوع وجود دارد، اما اينكه مديريت ارشد اين نهاد فروشگاهي به چنين رويكرد مدرني در فهم مديريت منابع سازمان رسيده است از دست آوردهاي بزرگ اين صنعت در داخل كشور بشمار مي رود. ارائه يك يا چند محصول رايگان از به مشتريان در قبال خريد مقدراي مشخص يكي از آن نشانه ها هست كه بارها و بارها در اين فروشگاه با آن مواجه ميشويم و گاها همين امر هست كه ما را به خريد مجدد از اين فروشگاه ترغيب ميكند.
افق چشم انداز فروشگاههاي رنجيرهاي افق كوروش با برنامه ريزي بسيار كلان در اين حوزه گام به گام در حال آماده شدن بيش از پيش براي بسط و توسعه حمايت از كشتريان وفادارش گام بر ميدارد و همين امر باعث مي شود تا مشتريان بيشتري با رضايتمندي بيشتر در جاي جاي ايران عزيز روز به روز بيشتر جذب آن شوند. هدف گذاري مسئله از آنجايي آغاز ميشود كه سازمان مشتريانش را از خودش جدا نمي داند و همه را جمعي از خانوده بزرگ افق كوروش در نظر ميگيرد، استراتژي مشتري مداري كه شايد در رقبا كمتر به چشم بخورد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :افق کوروش ، زنجیره تامین کالا ، فروشگاه زنجیره ای
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰