پاتک شبانه دلار به طلا

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امروز در بازار مرز مقاومتی مهم 41 میلیون تومان را پیش روی خود دارد که تثبیت در پایین و بالای آن مسیر حرکت فلز گرانبهای داخلی را تعیین خواهد کرد.
کد خبر : 77461
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

به گزارش خط بازار؛ آخرین روز کاری هفته در حالی فرا رسیده است که بازار در جریان معاملات روز گذشته شاهد حرکت خلاف جهت طلا و سکه با دلار هرات بود؛ تغییر مسیری که از نوسان صعودی اونس طلا سرچشمه گرفت و بازار را دو قطبی کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، قیمت انس طلا در معاملات روز چهارشنبه با افزایش از کف 2400 دلار فاصله گرفت و به مرزهای مقاومتی در پله دوم و سوم 2400 دلار رسید و همین موضوع قیمت سکه را که روز چهارشنبه در 40 میلیون و 950 هزار تومان شروع به کار کرده بود؛ به کانال 41 میلیون تومان رساند.

بازار طلای ایران هم متاثر از بازار جهانی مسیر صعودی را در پیش گرفت و قیمت طلای آبشده در میانه کانال 14 میلیون تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات هم در همین محدوده نوسان داد و به 14 میلیون و 645 هزار تومان رسید؛ تا حباب طلای آبشده برای هفتمین روز معاملات منفی بماند.

مسیر حرکت اونس طلا اما در معاملات امروز تغییر کرد و با عقبگرد به پایین محدوده 2400 دلار رسید و 2376 دلار قیمت خورد. این در حالیست که قیمت دلار هم به عنوان اصلی ترین مولفه اثرگذار بر قیمت سکه،‌ معاملات روز چهارشنبه را در حالی پشت سر گذاشت که با نرخ 57 هزار و 800 تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و 57 هزار و 380 تومان ارزش گذاری شد. قیمت اسکناس آمریکایی اما در جریان معاملات پشت خطی با افزایش همراه شد و در 57 هزار و 770 تومان ایستاد.

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امروز در بازار مرز مقاومتی مهم 41 میلیون تومان را پیش روی خود دارد که تثبیت در پایین و بالای آن مسیر حرکت فلز گرانبهای داخلی را تعیین خواهد کرد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، سکه اگر بتواند در جریان معاملات امروز بالای این محدوده نوسان و تثبیت دهد؛ مسیر صعودی روز گذشته را ادامه خواهد داد و برای کانال های بالاتر دندان تیز خواهد کرد. همچنین اگر قیمت در زیر 40 میلیون تومان ماندگار شود و ثتبیت روزانه دهد؛ روند حرکت سکه تغییر خواهد کرد و به کانال 39 میلیون تومان باز خواهد گشت. به گزارش اقتصادنیوز، در بازار طلا هم اولین مرز مقاومتی در 14 میلیون و 640 هزار تومان قرار دارد که اگر از آن عبور کند، محدوده مقاومتی بعدی در 14 میلیون و 750 هزار تومان تا 14 میلیون و 800 هزار تومان قرار خواهد داشت.

همچنین برخی از معامله گران معتقدند قیمت سکه در صورت تداوم افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت اونس طلا، از مولفه اول خود، تبعیت خواهد کرد و مسیر نزولی را در پیش خواهد گرفت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، این گروه به حرکت الاکلنگی دلار و اونس طلا اشاره دارند و معتقدند هر زمان قیمت قیمت اونس روند نزولی را در پیش بگیرد؛ افزایش قیمت دلار اتفاق خواهد افتاد و این موضوع بر نوسانات قیمت سکه اثرگذار است.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.