وفاق ملی در خودروسازی؛ از مرگ فاخته ها تا اخراج بهروز وثوق ها

فاخته ها هیچ گاه لانه ندارند و برای تخم گذاری از لانه پرندگان دیگر استفاده می کنند و در نهایت بعد از بزرگ شدن جوجه شان پرنده میزبان را از خانه خودش بیرون می کنند.
کد خبر : 80224
تاریخ انتشار : جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

به گزارش خط بازار؛ به اذعان کارشناسان ریشه تمامی مشکلات خودروسازی در اداره این صنعت به دست نااهلان است. افرادی که در یک طبقه بندی به دو دسته تقسیم می شوند:

فاخته ها: فاخته پرنده ای است که دو ویژگی اصلی دارد اول بیشتر در انگلستان یافت می شود و دوم بی لانه است. فاخته ها هیچ گاه لانه ندارند و برای تخم گذاری از لانه پرندگان دیگر استفاده می کنند و در نهایت بعد از بزرگ شدن جوجه شان پرنده میزبان را از خانه خودش بیرون می کنند.

فاخته حکایت یک طبقه ای از مدیران خودروسازی است که به لحاظ تجربه و اهلیت هیچ سنخیتی با این صنعت ندارند و همچون فاخته ها بی خانمان هستند و به طور تحمیلی در خودروسازی به جای مدیران و کارشناسان با تجربه و اصیل خودروسازی در سمت های مختلف مدیریتی لانه می کنند. فاخته های خودروسازی صرفا به کسب پست برای خود بسنده نمی کنند بلکه در اتمسفر محیطی خود با هر مدیر قدیمی و باتجربه خودروسازی نیز مقابله کرده و به دنبال حذف آن می باشند.

در خودروسازی به وفور می توان فاخته های مختلف از جنس آقازاده ها، دامادزاده ها و نوه زاده ها یافت که از ارگان های مختلف غیرخودرویی با سفارش ملت، شهر و منصور و …. به خودروسازی آمده اند و جای افراد اهل خودروسازی را اشغال کرده اند و برای دوستان و یاران خود به طور حاجی بازاری سفره رنگارنگ پهن می کنند. از سفر مدیر منابع به اروپا گرفته تا دورکاری مدیر زن باسابقه با دستور سرپرست بدون استعلام همگی از نتایج حضور همین فاخته ها در خودروسازی است.

بهروز وثوق ها: طیف دوم افرادی هستند که مصداق همان قانون پایداری انرژی می باشند. این مدیران بازنشسته به لحاظ توان جسمی و فکری به هیچ عنوان همسطح نیاز روز خودروسازی نیستند.

افرادی که در دهه های گذشته هر آنچه در توان داشتند برای خودروسازی استفاده کرده اند و دیگر کارکرد ندارند. بلکه صرفا با سفارش یاران غیرمنطقی قدیمی خود هر چند ماه یک بار در شرکت های مختلف عضو هیئت مدیره می شوند. گویی خودروسازی ارث خانوادگی آنان است. این در حالی است که مدیران جوان و تحصیل‌کرده و امروزی برای یک پست مدیریتی باید ماه ها در صف انتظار بنشینند. این بهروز وثوق های بازنشسته زمانی همسفر خودروسازی بودند ولی در حال حاضر برای بقای خود به باند اسلامشهر پناه آورده و چراغ خاموش تفکرات عقب مانده خود را در کنار همکلاسی ملت پیش می برند.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 36 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 36
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سینا جمعه , 9 شهریور 1403 - 18:42

📌آیا امور صمت به دست حمیدرضا عارف ژن خوب معاون اول دولت پزشکیان است؟
آیا سپردن باشگاه پیکان بهای حفظ تیم موجود در ایران خودرو است؟
اتابک کارگزار کدام حلقه است ؟

مجاهد جمعه , 9 شهریور 1403 - 18:59

🔻 اعتراض ‎سیدحسن آقامیری به حضور فرزند عارف در جلسات دولتی

🔹 آقامیری خطاب به محمدرضا عارف معاون اول نوشت: آقای معاون اول! پسر شما چه‌کاره‌ی دولت هستند که در مراسم رسمی تکریم و معارفه وزیر صمت حضور داشتند؟! جمع کنید این بساط کثافت کاری را. ایشان غلط می‌کنند در جلسه رسمی دولتی شرکت کنند. اگر پستی دارند رسماً اعلام کنید اگر نه دولت خانه‌ی پدر شما نیست.

باراد یکشنبه , 11 شهریور 1403 - 19:05

کاری تر فنی تر توانمند تر و پاکدست تر از بهروز غفاری در حال حاضر در بین مدیران ارشد خودرو سازی نداریم.
ای کاش تعدادشان زیاد بود….

Doghotbi جمعه , 9 شهریور 1403 - 20:31

بد نيست سري هم به زير مجموعه هاي پرسي هم بزنيد. س. ف مديرپرسي در شهر ري سلطان شخصيت دوقطبي هاي ايران

اسی جمعه , 9 شهریور 1403 - 20:45

پیش کش باشگاه پیکان بهای بقای عظیمی….

چراغ علی مهره حلقه اسلامشهر با پیش کش نمودن باشگاه پیکان به رسول خطیبی از نزدیکان پزشکیان رئیس جمهور مدعی صداقت ، حکم بقای علیمردان عظیمی در ایران خودرو را اخذ کرد…..

قانون حلقه اسلامشهر: دولت ها تغییر می کنند اما ما در ایران خودرو ماندگاریم

امیر جمعه , 9 شهریور 1403 - 21:07

هر بابا قمری از راه میرسه خانواده رو درگیر می کنه که نکنه از سفره بیت المال کمتر ببره
قربون اون دولتی هایی (سیدعلی خامنه ای،رجایی،رییسی)که هیچ وقت خانواده رو وارد این حرام خوری نکردند و الان عزیز همه ما هستند.

منتقد جمعه , 9 شهریور 1403 - 22:04

زندگی لاکچری در غرب با پول و سرمایه سهامدادان و حقوق کارگران ..!!!
شهید رئیسی فرمودند :هرمسئولی دردولت من که فرزندش در غرب است ،عزل گردد..
پاسخ سیستم نظارتی و امنیتی کشوردر مورد فرزندان برخی مدیران چیست..؟؟؟
ایران خودرو حق سهامداران و کارگران مظلوم آن است …
نه ملک پدری سیاسیون که اینگونه دست به دست می گردد …!!!

شهاب جمعه , 9 شهریور 1403 - 22:29

ای کاش خودرو سازی ده تا بهروز غفاری داشت مدیر توانمند با دانش چراغ خاموش آخرین روزهای عمرش سپری میکنه چون به همه یک ضربه زده کل خودرو سازی شخم میخوره

حسین شنبه , 10 شهریور 1403 - 8:22

متاسفانه نظرتون اشتباه هست
ایشان مدیریت هر شرکتی را داشته اند کارنامه بسیار نا موفقی برجای گذاشته اند
کلا مدیر توانمندی نیست البته آدم بسیار پاکدستی هست ولی ضربه هایی که زده غیر قابل جبران هست

کارگر جمعه , 9 شهریور 1403 - 22:46

چرا کسی نمی پرسد منابع مالی سایپا را کجا هزینه شده است تولید 2000 دستگاه در روز به 1200 دستگاه در روز رسیده است و کارگران و قطعه سازان و مدیران و… همه و همه از کمبود منابع مالی شاکی هستند.

مدیرعامل شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:00

سایت های رسمی که نمودار روبه رشد تولید رو نشون میدن شما سندی جز اسناد رسمی داری لطفا اعلام کنید.با دروغ و تهمت و رو باد هوا که نمیشود کار کرد

کارگر شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:29

دقیقا، با سندسازی نمی شود کار کرد الان هر کسی که در داخل گروه سایپا هست شهادت می دهد که تولید کاهشی بوده است و آمار شما در سایت رسمی به صورت آمار مقایسه ای نقطه به نقطه و تجمعی نمی باشد پس حالا دروغ و تهمت و… شامل حال کیست؟
البته اگر علم آمار مقایسه ای نقطه به نقطه و آمار تجمعی و…. را بدانید اینطور آمار نمی گفتید و سر عوام کلاه نمی گذاشتید و حرفه ای صحبت کنید.
الان منابع مالی گروه سایپا کجاست جواب اینو بدین؟؟؟

مدیرعامل شنبه , 10 شهریور 1403 - 13:01

دوست عزیز سایت های مرتبط با وزارت صمت ارث پدری کسی نیست که بخوان براش سند سازی کنن.
ما هم از پشت کوه نیومدیم و اینکه مقایسه نقطه به نقطه علم نیست و هر بچه ایی دبستانی مفهومشو متوجه میشه.
دوم اینکه مدیر عامل با من هیچ نسبتی نداره که بخوام ازش دفاع کنم.
حرفم اینه اگر از تخلف ایشون مستندات دارین به مردم اطلاع رسانی کنید اگر هم ندارین و فقط بخاطر اینکه منافع دوستانتون به خطر افتاده این کارو نکنید البته عزت و ذلت دست خداس نه کسی با حرفای من و شما به عزت میرسه نه به ذلت میرسه ولی خاله زنک اصلا چیز قشنگی نیست

کارگر شنبه , 10 شهریور 1403 - 13:23

شما مثل اینکه در گروه سایپا کار نمی کنید و اصلا توی جریان امور نیستید یا خودت رو به خواب زدی که همه پرسنل گروه سایپا از مدیرعامل ها تا کارگر کف سالن می دانند که تعداد تولید کاهش دارد و عوامفریبی نکنید و وزارت صمت و… را فریب ندهید.
ولی در آخر جواب ندادید که منابع مالی گروه سایپا کجا رفته هست که بی پول شده است؟؟؟

Shahab شنبه , 10 شهریور 1403 - 14:09

حاج اقا برو سایت کدال تولید نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته

کارگر شنبه , 10 شهریور 1403 - 15:22

سند در راستای شفاف سازی که زیاد هست که به افراد مرتبط رسیده و خواهد رسید
ولی آمار تولید سایپا در سایت کدال گویای کاهش تولید هست

متخصص جمعه , 9 شهریور 1403 - 22:55

تجربه 30 ساله در خودروسازی می گوید که ترکیب مهندس نجم الدین و مهندس شیخ عطار در حکم مدیرعاملی ایران خودرو و سایپا چه معجزه ای خواهند کرد.
در زمان مهندس نجم الدین رکورد تولید در ایران خودرو را داشتیم
در زمان مهندس شیخ عطار رکورد تولید در تولید قوای محرکه سایپا را داشتیم
حرف یک متخصص را گوش کنید تا معجزه را ببینید و دست از لابی گری و رفیق بازی بردارید چون نفس های آخر خودروسازی شنیده می شود و در اصل این صنعت در اصل زندگی نباتی دارد و کارش رو به اتمام هست پس این گلدن تایم را از دست ندهید که اگر خودروسازی زمین بخورد فاتحه خیلی چیزها را باید بخوانید.

افشار شنبه , 10 شهریور 1403 - 8:13

شما که با مهندس شیخ عطار آشنایی و اینقدر تعریف و تمجید از ایشون میکنی لطف کن بپرس ۳.۸ میلیون یورو پول خط میل بادامک kh کجاست

متخصص شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:24

آقای افشار خوب شد که سوال کردید که خط میل بادامک KH چه شد، لازم است توضیح داده شود که پروژه در زمان معاونت مهندسی مگاموتور آقای قاسمی با لابی و خرابکاری ایشان نیمه کاره رها شد چون ایشان با همراهی آقای ژیان معاونت برنامه ریزی تولید، تامین کنندگان را تحریک کردند تا به وزارت صمت نامه بنویسند و خلاف واقعیت را گزارش کنند که اشتغالزایی در خطر هست و… لذا پروژه نیمه کاره رها شد.

دزدگیر شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:29

داداش خوب قاسمی هم رفیق آقای شیخ عطار هست اینو دیگه همه میدونن خودش از کاشان آورد مگاموتور ، معاونت مهندسی بهش داد

متخصص شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:50

درسته که آقای قاسمی دوست مهندس شیخ عطار بود ولی در ادامه کار این دوستی ادامه پیدا نکرد و در حال حاضر نیز روابط حسنه ندارند چون قاسمی در حد و اندازه معاونت مهندسی نیست و ضربه به صنعت میزند پس نمیتوان اشکالات آقای قاسمی را پای مهندس شیخ عطار نوشت.

دزدگیر شنبه , 10 شهریور 1403 - 12:37

متخصص عزیز فرض کنیم حرف شما درست الان باهم هیچ دوستی ای ندارن چطور مهندس شیخ عطار میتونه دستور بده از سایپا به مگاموتور که آرایشگرش توی کاشان مدیر برنامه ریزی بشه ولی نمیتونه قاسمی رو عزل کنه
فکت از این واضح تر که هر دو باهم هستن الانم جلوی بقیه اینطوری وانمود میکنن که مثلا باهم نیستن

متخصص شنبه , 10 شهریور 1403 - 13:10

افشار عزیز طبق فرمایش شما انتقال آقای آرایشگری چک شد ایشان توسط مهندس شیخ عطار سفارش نشده است و از آنجایی که مرام مهندس شیخ عطار را می دانیم مدیر نون بری نیست که قاسمی را بیکار کند فقط تذکرات لازم به ایشان داده شده است که حواسش را جمع کند و مثل همیشه ضربه به صنعت نزند.

علی شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:25

پولها کاناداست
بهشت پولشویی آقایون

امید شنبه , 10 شهریور 1403 - 13:56

من نمیدونم چرا نمیرن همون کانادا زندگی کنن
دست از سر این صنعت بردارین چقدر دیگه باید شیره این صنعت رو بکشین به خدا چیزی نمونده اگه وطن پرست نیستین یکم شرف داشته باشین

موسوی شنبه , 10 شهریور 1403 - 12:44

افشار جان وقیتیکه حراست م چشم و گوشش رو میبنده انتظار داری شیخ به کسی جواب بده
حراست یک ماهه دو نفر کارشناس که با هزینه شخصی توی تعطیلات تابستونی رفتن خارج از کشور رو پشت در گذاشته که چرا به ما نگفتین ، ایجور جاها میشه پنتاگن حراستم سازمان سیا ، اگه وجود دارن تو پروژه کرمان و ابزارهای که مهندسی اشتباه سفارش گذاری کرده ورود کنه
چرا ورود نمیکنه چون مدیر حراست رفیق معاونت مهندسی هست بهم نون قرض میدن

بایرام شنبه , 10 شهریور 1403 - 13:13

اون ۲ نفر چون خ بودن رفتن پشت در
وقتی الف به خواسته هاشون رسیدن برمیگردن

علی شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:26

دو نفر بازنشسته که تو جاده مخصوص کیلومترهاشون رو صفر کردن به درد این صنعت نمی خورد برادر

متخصص شنبه , 10 شهریور 1403 - 11:34

این افرادی هم که سرکار هستند علم مدیریت و بهره وری و تولید و… را ندارند پس چاره ای جز استفاده از تجربه و تخصص این افراد مثل مهندس نجم الدین و مهندس شیخ عطار در ایران خودرو و سایپا نمی باشد تا صنعت خودروسازی بتواند از این پیچ خطرناک عبور کند حداقل این افراد رزومه خوبی داشتند و رکورد تولید صنعت خودرو را در کارنامه خود دارند مابقی که فقط شو و تبلیغات و حرف و… زدند و در عمل هیچ نتیجه ای جز رسوایی و.. نداشتند.

عاشق شنبه , 10 شهریور 1403 - 14:21

شیخ عطار الان که هیات مدیره است چه گلی به سر سایپا زده ؟

متخصص شنبه , 10 شهریور 1403 - 15:19

خودتان جواب خودتان را دادید مهندس شیخ عطار الان هیات مدیره هستن نه مدیرعامل
همه می دانند که امور اجرایی و تصمیمات اصلی و… توسط مدیرعامل انجام می گیرد و هیات مدیره در صنعت یک منصب تشریفاتی هست و…

امیر شنبه , 10 شهریور 1403 - 15:15

آقای ابولقاسم شما باید این حرفها رو بزنی چون اگه شیخ نبود بهت خدماتی پارس رو هم نمیدادن..الان به لطف شیخ شده ای مدیر پارس

سعید شنبه , 10 شهریور 1403 - 8:47

بیایید اید ببینید همین آقازاده های داماد چه می‌کنند

پارس شنبه , 10 شهریور 1403 - 9:35

در پارس چه خبر است؟ مشاوران بی حد و شماری که بدون یک ریال آورده برای شرکت ، آنجا را پاتوق خود و دوستانشان کرده اند و امرار معاش می کنند.

حقیقت جو شنبه , 10 شهریور 1403 - 17:58

آقای سلطان دومی خوب اومدی تمام آورده های حسین ادیانی رو به نام خودت زدی
خط بازار انصاف داشته باش پاک نکن

از وقتی این بابا اومده چیکار کرده سهند م
که همش زمان ادیانی انجام شد
پی نود هم همینطور
جز اینکه هی مشاور میاره کاری کرده
ثانی؟؟؟؟