وضعیت قرمز در خودروسازی/بوی استعفا می آید

علی رغم سوابق درخشان مدیران خودروسازی ولی خبرها حاکی از آن است عملکرد تولید در سال جدید نه تنها راضی کننده نبوده بلکه به وضعیت قرمز رسیده است.
کد خبر : 74503
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

به گزارش خط بازار؛علی رغم سوابق درخشان مدیران خودروسازی ولی خبرها حاکی از آن است عملکرد تولید در سال جدید نه تنها راضی کننده نبوده بلکه به وضعیت قرمز رسیده است.

 

 

براساس اخیار رسیده میزان تولید خودرو برخلاف وعده خودروسازان به وزیر صمت مبنی بر رشد ۵۰ درصدی تاکنون نه تنها افزایش نیافته بلکه در حدود ۸ درصد نیز کاهش داشته است. مضاف بر اینکه بررسی های اولیه خط بازار نشان می دهد میزان خودروهای ناقص نیز رشد ۵۰ درصدی داشته است. به بیان دیگر نه تنها تولید افزایش نیافته بلکه خودرو ناقص نیز رشد کرده که این موضوع تبعات سنگینی را برای خودروسازان در تامین منابع مالی دارد.

حضور در مدیریت کلان ایران خودرو و سایپا با بقیه حوزه ها متفاوت است. این تفاوت در قوانین کلان حاکم بر بنگاه داری، گستردگی شرکت های تابعه و پیچیدگی های آن و نحوه تامین مالی و قطعه است. موفقیت و سوابق عظیم و درخشان یک مدیر لزوما به معنای تضمین موفقیت در کلان خودروسازی نیست.

تغییر دولت، کناره گیری حامیان سیاسی مجاهد، حاشیه سنگین ملت و عدم اشراف مدیریتی سبب شده تا آینده مدیران خودروسازی در هاله ای از ابهام باشد به طوری که برخی از خبرهای غیررسمی و شایعات حاکی از استعفا است.

قطعا طی چند هفته آینده اتفاقاتی در خودروسازی رخ خواهد داد که وضعیت مبهم کنونی را روشن خواهد کرد. لذا باید نشست و منتظر ماند تا مشخص شود کدام مدیران نیامده رفتنی هستند و چه کسانی با قدرت به راه خود ادامه خواهند داد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 18
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

غلام دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 17:40

بردار عزیز ذهن کارمندان سایپا و ایران خودرو رو درگیر نکن .حواشی ایجاد کردن هم حق الناسه.سیستم تو رو همه می‌دونن.از همه مدیران اخاذی می‌کنی اما چون اشتباه می‌نویسی سوخته شدی برادر .این استراتژی رو ببر تو نفت و سیمان پتروشیمی .اونجا پول ریخته.چون دوست داشتنی و ناز و مهربان هستی دارم صلاحتو می‌خوام .

da دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 17:49

جدی میفرمایید ؟
خواهشمند است اون گفتمان چندم بود اون بنده خدا مینوشت.
اون بهترین مدیریت جهان در خودرو چه شد
اون که پاک چی چی بود میگفت
چرا نمیگی دیکه .
گفتم صبرکن .صبرکن . شب دراز است و قلندر بیدار
زیادی گنده شد خودش و دوستاش که هیچ عملکردی نداشتن جز ادامه عملکرد زالی …
کوشی مینوشتی و چنان و چنین بود .عیب نداره

سینا دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 19:55

ایران خودرو را به فرزندان ایران خودرو بسپارید
ناقدی_خانکرمی_نجم الدین

ابوالفضل دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 21:01

ناقدی !!!!!!!!!!!!!!!!
مگه قحط الرجاله ؟

محمد دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 19:59

فقط نجم الدین و قلعه بانی و مدنی میتوانند خودروسازی را نجات دهند

رفیعی دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 21:22

فقط اون آزاد مرد روشن اندیش باید بیاد و بس…

اسی دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 22:23

اینا که نام میبرن همه سر سپرده ویسه هستن فقط یه بچه بسیجی میتونه کار را در بیاره از ما گفتن ازوزیر و بابک احمدی لج کردن ببینن دستگاههای حاکمیتی کی داره پارتون میکنه اقای وزیر از علی آلمانی و داماد کارد چاق کنت چه خبر اقای بابک احمدی کوتوله از معاون اقتصادی ایدرو چه خبر اینجا ایرانه بزودی پاره شدنتون را میبینیم
بشمار تا روزش

سید حق گو دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 22:24

با سلام
من اصلا قصد نداشتم جواب برخی از کامنت گذاران این سایت را بدم .چون تصورم این هست ‌که حتما درست می‌گفتیم و می‌نوشتیم که این حجم انتقاد غیر منصفانه به اسم مستعار ما شد .این انتقادات به نوع تفکر ما ایراد می‌گرفت. من فکر میکنم راه درست رو رفتم و گفتم .تمام کامنتهای که بنده با این نام مستعار گذاشتم در همین سایت موجودهست .من یک دغدغه دارم و اون پیشرفت کشورم و خصوصا رشته مورد علاقه من صنعت خودرو بوده و خواهد بود .
ادبیات تحقیر آمیز بر علیه یک نام مستعار در یک سایت هیچ تاثیری در روند مدیریت یک مجموعه بزرگ تولیدی نخواهد داشت چه خدا از پیدا و پنهان ذهن و اعمال انسانها با خبر هست .این باعث خوشحالی بنده خواهد بود که راه درست همین تفکر ما بوده که فقط دلمان برای رشد و پیشرفت کشورمان میطپد .اینکه در آینده این آرزوی من و امثال بنده تحقق پیدا کند جز اینکه کشور و مردم من از این موفقیت استفاده کنند چیز دیگری مهم نبوده و نخواهد بود .
در ضمن خداوند پاداش خیر خواهی و آرزوی موفقیت برای مردم و کشورم را به هر آنکس که دلسوز و زحمتکش باشد خواهد داد .
و فکر می‌کنم آرزوی سربلندی و سرافرازی برای کشور و مردمم کاری پسندیده بودا و خواهد بود .ابنکه بنشینیم و آرزو کنیم فلان مدیر د تیمش موفق نشوند یا با تغییر فلان مسول ایشان هم تغییر کنند یا بهر دلیل دوست نداشته باشیم صنعت کشور ما موفق باشد را متوجه نشده و نخواهم شد .
در پایان هم عرض کنم پاداش و جوایز به هر کسی را خدا بدهد بهترین را خواهد داد سلطان حسین که ….
به امید ایرانی سربلند و ایرانی سرافراز

محمد دوشنبه , 14 خرداد 1403 - 23:35

فقط سلطان جواد نجم الدین
آقای مهندس علی آبادی وزیر عزیز صمت تعلل نکن و طعم مدیریت مقتدر نجم الدین رو ببین و پُزش رو تو هیئت دولت بده

همشهری سه شنبه , 15 خرداد 1403 - 7:04

ای بابا .
جواد داره میره. پس باز هم دم. تیموری گرم

رضا سه شنبه , 15 خرداد 1403 - 9:14
نستراداموس سه شنبه , 15 خرداد 1403 - 10:08

زمان روشن فقط خوب بود

صفری سه شنبه , 15 خرداد 1403 - 13:55

وقتی برخی مدیران عامل که برای حفظ سمت مجبوره به رئیس دفترش خودروی شاهین باج بده تا براش تو مجلس لابی کنن بهتر از این نمیشه
از کارت هدیه های که عصرونه از شرکت بعد اومدن توسلی مهر خارج کردی چه خبر؟
کلاهتو بالاتر بذار تا بازم بگم برات

منصور سه شنبه , 15 خرداد 1403 - 21:11

خوب کامننای پلاسکو رو حذف میکنیا شیطون
داوود بوتاکس خوب حق حساب میده
اینو پاک نکن بدونه داری زحمت می‌کشی حق حسابتو بیشتر کنه

سامان سه شنبه , 15 خرداد 1403 - 23:45

چقدر وقيح و بي نزاكت هستيد، انتقادي داريد كمي با ادبتر هم ميتوانيد مطرح كنيد، جاي تاسف است

منصور چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 3:42

همه کارگران کفش ملی شاهد خروج عصرانه بیت المال در قالب کارت هدیه از شرکت توسط ایشون بودند
اجازه بدید انتقادمون به یه دزد کمی تند و بی ادبانه باشه

حسن چهارشنبه , 16 خرداد 1403 - 11:12

نظر من اینه که کلا کمر به نابودی ایران بستند، همه این مشکلات هست، نفت ،پتروشیمی، خودرو، مسکن، بانک‌ها و …… کار از ریشه ایراد داره، مملکتی که بجای ضوابط از روابط استفاده کنه قطعا نابوده، مشکل مدیرعامل سایپا نیست مشکل مدیران زیردست هستند مشکل روسا و حتی کارشناسان هستند، البته مشکلات سایپا در زمان آقای بذرپاش شروع شد و تا به امروز هم ادامه داره ، این همه گفتن ها دردی دوا نمیکنه، امیدوارم قبل از مردن سربلندی سایپا رو ببینم/ خدا خودش به همه ما رحم کنه،

چشم ناظر سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 0:45

آقای عبدالله سلطانی ثانی دستوری به توسلی مهر مدیر عامل سایپا تحمیل شده،

از روزی هم که اومده به جای اینکه تمرکزش رو کار باشه فقط داره مدیر می‌بره میاره همین روزاست که خبر اعتصابات پارس خودرو تیتر اول روزنامه ها بشه

پس چی شد دستورات رهبری جهش تولید یک کم هم بعد از رزومه پر کردن بفکر کار باشید