از مسؤلین قضایی و بازرسی و حراست خواهش میکنیم به اموال امید حیدری مدیرعامل برکنار شده شرکت فنرسازی زر و همچنین دوستان و بستگانش رسیدگی کنند
وزیر صنعت: سایپا به بخش خصوصی واگذار میشود
به گزارش خط بازار؛ فداحسین مالکی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان جزئیات هجدهمین نشست هماندیشی مجلس شورای اسلامی و دولت را که با حضور محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی، بههمراه بیش از 80 نماینده مجلس برگزار شد، تشریح کرد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس و رئیس نشست هماندیشی مجلس و دولت اظهار داشت: علت دعوت مجدد وزیر صمت گستردگی موضوعات مرتبط با این وزارتخانه بوده است.
وی گفت: در این نشست بنده با اشاره به سال «سرمایهگذاری برای تولید»، خواستار روشن شدن نقاط کور سیاستگذاری صنعتی و تجاری و بهبود فضای کسبوکار و اشتغال شدم.
مالکی افزود: همچنین ضمن اشاره به چهاردهمین نشست هماندیشی که طی آن وزیر صمت وعدههایی از جمله “جبران خسارات ناترازی انرژی به تولیدکنندگان، راهاندازی پایگاه شفاف اکتشاف، تفویض اختیار تخصیص ارز صنایع به استانها، خصوصیسازی خودروسازی، حمایت از صنایع کوچک و متوسط و تسهیل واردات خودروهای کارکرده و اتوبوسها” را داده بود، از وزیر خواستم پیشرفت این وعدهها را تشریح کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در ادامه به بیان دیدگاهها و پرسشهای خود پرداختند که اهم آن مطالب شامل موارد زیر است؛
- توسعه سرمایهگذاری تولیدی در راستای برنامه هفتم توسعه
- اشتراکگذاری امکانات صنعتی برای سرمایهگذاری مجدد
- تعیین تکلیف تبصره 18 سال 1402 میان وزارت صمت و دارایی
- استفاده صنایع از آبهای برگشتی و پرهیز از بارگذاری صنعتی در شهرهای کمآب
- پرداخت سهم دولتی معادن و نظارت بر شرکتهای خصولتی
- رفع تأخیر در صدور مجوز معادن
- ورود خودروهای وارداتی جانبازان (27 هزار دستگاه مجوز داشتند، اما تنها 14 هزار دستگاه وارد شده است)
- حمایت از بنگاههای زودبازده از طریق تبصره 18
- مقابله با بنگاهداری بانکها در واگذاری زمینهای شهرکهای صنعتی
- بهرهبرداری از اقتصاد دریامحور و تولید منیزیم
- گسترش ناوگان ریلی و دریایی
- هوشمندسازی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا
- اجرای مصوبات رئیسجمهور در سفر به ایذه
- اصلاح قانون معادن از طریق ارسال لایحه دولت به مجلس
- تعیین تکلیف کشندههای متوقف در مرزها
- استفاده بهینه از ظرفیت کارخانههای واگنسازی.
وی ابراز کرد: محمد اتابک در پاسخ به پرسشها، به مهمترین موضوعات مطرحشده بهشرح زیر پرداخت؛
1. تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط
ـ مبلغ 2000همت برای تسهیلات در نظر گرفته شده است، اما بانکها بیشتر به صنایع زودبازده پرداخت کردهاند.
تفکیک وامهای صنایع بزرگ و کوچک در بانک ملی اجرایی شده و در حال پیگیری برای تعمیم به سایر بانکها است.
2. اکتشاف معادن
ـ برنامهریزی برای 2میلیون کیلومتر اکتشاف خطی و هوایی با مشارکت بخش خصوصی طی سه سال آینده.
احیای مؤسسه دانش زمین و بارگذاری تمام دادههای اکتشافی در سایت مربوطه.
3. تفویض اختیار تخصیص ارز به استانها
ـ بهدلیل اعمال نفوذ در برخی استانها، این طرح هنوز بهطور کامل اجرایی نشده و در حال پیگیری است.
4. اقتصاد دریامحور
ـ تعریف 15 پروژه دریامحور، که سه مورد آن از جمله اکتشاف مواد نادر و منیزیم آغاز شده است که مسئولیت این پروژهها با سازمان زمینشناسی کشور است.
5. کشندههای متوقف در مرزها
ـ کشندههای دارای ثبت سفارش یا مجوز با رایزنیهای صورتگرفته میان وزارت صمت و دارایی وارد شدهاند.
ـ برای خودروهای فاقد مجوز و ثبت سفارش، نیاز به مصوبه دولت برای ترخیص وجود دارد.
6. تأمین اتوبوس
ـ پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی از محل صندوق توسعه وزارتخانه.
ـ توافق برای تولید 700 دستگاه اتوبوس با تسهیلات 9درصدی توسط شهرداری و وزارت راه.
7. خصوصیسازی خودروسازی
تصمیم به واگذاری سایپا از طریق فراخوان عمومی به بخش خصوصی (بهخلاف ایرانخودرو).
8. کیفیت خودروهای داخلی
واردکردن دستگاه کرش (شبیهساز تصادف) برای استانداردسازی کیفیت.
ـ نظارت بر کیفیت خودروها توسط سازمانی مستقل از خودروسازان و وزارت صمت، زیرمجموعه سازمان ملی استاندارد و معاونت اول رئیسجمهور.
مالکی در پایان گفت: بررسی عملکرد وزارت صمت نشان میدهد از وعدههای مطرحشده در چهاردهمین نشست هماندیشی، تنها رقابتی شدن بازار خودرو و ورود بخشی از خودروهای جانبازان محقق شده است، با این حال، برخی اقدامات مانند “احیای مؤسسه دانش زمین، تفکیک وامهای صنعتی و آغاز پروژههای دریامحور” گامهای مثبتی در راستای بهبود فضای تولید و تجارت کشور محسوب میشوند.
منبع: تسنیم
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای حیدری خسته نباشید، لطفی که حضرتعالی برای رفاه ما کارگرها انجام دادید بسیار سپاسگزاریم ، در ضمن اینایی که اینجا پیام می نویسند پرسنل شرکت نیستند فقط یک سری از آدمای هستن به محض درج پیام فقط میخوان چیزی نوشته باشن
سایپا خصوصی هم بشه سازمان ها و وزارت خونه ها و ارگانها با تحمیل افراد سفارشی و البته کوتوله به عنوان مدیر و معاون اجازه نمیدن مسیر رشد و تعالی رو سایپا طی کنه
کوچیک سازی هم با تعدیل نیروها با شیب ملایم داره انجام میشه ولی ادامه این روند در گروه سایپا موجب میشه ساعت ها توی ترافیک تجمع پرسنل در جاده مخصوص بمونیم تا مامورین آتش نشانی لاستیک ها رو خاموش کنن!!
بماند به یادگار….۱۴۰۴/۲/۲۳
همین که دست این نخاله های تازه به دوران رسیده کم میشه خودش عالیه
بعدا یک فکری برای افراد سفارشی آینده میکنیم
این چند روز در مورد جناب حیدری صحبت زیاد شد قطعا خیلی خوب کار کردن که دشمن زیاد دارن وتماما حرف های بی محتوا
جناب آقای حیدری تمامی پرسنل زر شاهد زحمات شبانه روزی شما بوده اند و قدردان شما هستند.امیدواریم پر قدرت شما رو در عرصه تولید ببینیم
جناب صالحی یکی از بهترین و سالم ترین و متخصص ترین مدیران عامل سازه گستر هستن با رزومه خیلی عالی ای کاش همه مثل ایشون بودن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶