بی کفایتی از این واضحتر؟؟؟
مگر خودتان نمیگید زیان انباشته دارن؟
میدونید زیان انباشته از کجا میاد؟
خسته شدیم از بس گفتیم که اینها مدیران انتصابی هستن وگرنه لیاقت مدیریت ندارن.
چه مقیمیان باشه چه سلیمانی
خودروسازی گرفتار مدیرانی بی دانش اما دیکتاتور شده
مگر چند وقت پیش خودتان نبودید نوشته بودید اطلاعات سپاه به داد خودرو سازی برسد؟
مگر خودتان نبودید که از استخدام بازنشسته ها در خودروسازی گزارش دادید؟
مگر خودتان نبودید از اعطای وام به نزدیکان مدیر عامل گزارش دادید؟
با فهمیدن این مسائل اصلا جایز نیست افرادی مثل سلیمانی حتی یک روز دیگر هم مدیر عامل باشه
اختصاصی خط بازار؛
وزیر صمت به دنبال مدیرعاملی ایلان ماسک در خودروسازی
به گزارش اختصاصی خط بازار؛ بعد از حدود چهار ماه از استقرار دولت جدید و وزیر صمت و هیاهو بسیار، قرار بود چند روز پیش محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا شود که این مراسم برگزار نشد و همچنان سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا مشغول به کار است. خبرها حاکی از آن است که اظهارات تند تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس و برخی دیگر در لغو این مراسم بسیار اثرگذار بوده است. این در حالی است که تا هفته گذشته کمتر کسی از تغییر مدیرعامل سایپا سخنی به میان می آورد و بسیاری منتظر جابجایی فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو بودند. قرار بود مقیمی به معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت برود که در دقیقه 90 کنسل شد. بماند اینکه هنوز مشخص نیست علت این داستان رد صلاحیت بوده و یا موضوع چیز دیگری است؟
تغییر مدیران عامل خودروسازی به دلیل رشد زیان انباشته و مسائل مختلف دیگر قطعا یک ضرورت است که سهامداران و صاحبان اصلی آن باید در خصوص آن به طور جمعی تصمیم بگیرند و نه اینکه یک وزیر بخواهد برای دیگران تعیین تکلیف کند. آن هم وزیری که در گاهی موارد تصور می کند وزارت صمت همان آستان قدس است و یک دوچرخه ساز می تواند خودروساز خوبی باشد. آیا قحط الرجال است؟
تغییر در خودروسازی یک ضرورت است ولی به شرط آنکه فرد جایگزین قوی تر از قبلی باشد نه اینکه فردی را بر سر بیاوریم که هیچ ضمانتی در خصوص عملکرد بهتر وی وجود ندارد. آن هم به جای مدیرعاملی که چند دهه در دل شرکت های خودروسازی پله پله رشد کرده و با تمام ابعاد آن اشنا است مگر اینکه بحث فساد و تخلفی مطرح باشد که آن هم بحث دیگری است. آیا به جای چنین فرد باتجربه ای خودروسازی، قرار است ایلان ماسک مدیرعامل شود؟ آیا قرار است چنین افرادی قربانی سیاسی بازی ها شوند؟ پس فرق دولت سیزدهم با دولت قبلی چیست؟
اساسا یکی از مشکلات صنعت خودرو، قیومت وزارت صمت در دولت های مختلف بر خودروسازی است. هر وزیری به محض آغاز وزارت فکر می کند که می تواند بهترین تصمیمات را برای خودروسازی بگیرد در صورتی که بهترین تصمیم گیرنده کسی است که صنعت را بشناسد. سهامدار اصلی آن باشد. در دل صنعتگرها باشد. پیچیدگی ها و مسائل مختلف فنی را بداند و بتواند منافع صنعت خودرو در راستای منافع شبکه تامین از جمله قطعه سازان و … تعریف کند. یعنی مدیریت براساس یک بازی برد_برد برای همه ذی نفعان.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، سایپا ، سیدعلیرضا فاطمی امین ، وزیر صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سلام
با جابجایی صورت گرفته در خودروسازی برخی رسما در سینی طلا تقدیم به حاجی مالک قطعه ساز بزرگ شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲