اختصاصی خط بازار؛

ورود نظارتی ها به عملکرد مدیران ایران خودرو/دستاورد مهم انتصاب انقلابی وزیر صمت

تجربه نشان داده هرگاه خودروسازی محل جولان تکنوکرات ها شده، نتیجه فساد و عقب ماندگی بوده است و برعکس هرگاه انقلابی گری و مبارزه با فساد در دستور کار بوده و انتصابات براساس معیار درست صورت گرفته اوضاع بهبود یافته است.
کد خبر : 29292
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴

به گزارش اختصاصی خط بازار؛ در لایه های مختلف شرکت های خودروسازی خبرهای شنیدنی بسیاری وجود دارد. خبرهایی که گاهی بوی فساد، گاهی بوی انفعال و گاهی هم بوی زدوبند می دهد. مدیران خودروسازی به واسطه 3 قدرت پول، امضای طلایی، اختیار عزل و نصب” ممکن است دچار فساد مالی و سیاسی شوند. متاسفانه به دلیل شهوت مدیریت یا شیرینی قدرت و یا منافع مالی برخی از مدیران خودروسازی از قدرت و اختیارات خود سواستفاده می کنند تا همچنان بر صندلی مدیریت بمانند. عده ای خودرو به خواص می دهند؛ عده ای افراد سیاسی و آقازاده را استخدام می کنند؛ عده ای در مقابل حاجی پرونده دار قطعه سازی، سر فرود می آورند و عده ای نیز زنجیره تامین قطعات خودرو را انحصاری به یک انجمن خاص داده اند.

طی دوره های مختلف از این “عده ای” بسیار در صنعت خودرو حضور داشته که هر کدام به سرنوشت متفاوتی دچار شده است:“عزل، دستگیری و استعفا”. تجربه نشان داده هرگاه خودروسازی محل جولان تکنوکرات ها شده، نتیجه فساد و عقب ماندگی بوده است و برعکس هرگاه انقلابی گری و مبارزه با فساد در دستور کار بوده و انتصابات براساس معیار درست صورت گرفته اوضاع بهبود یافته است. اقدامات تیم جدید مدیریتی ایران خودرو در روزهای ابتدایی آغاز کار به خوبی موید همین موضوع است.

بعد از انتصاب مدیرعامل جدید ایران خودرو، اتفاقات خوبی رخ داده که جای تقدیر دارد. در همان روزهای اول دستور توقف ریخت و پاش های میلیاردی در حوزه مدیرعامل صادر می شود. در لانه زنبور ایران خودرو تغییرات صورت می گیرد و سرپرست های جدید منصوب می شوند و برای برخی از مدیران نیز پرونده تخلف تشکیل می گردد. به موازات همین امر، مدیرعامل ایران خودرو شخصا ساماندهی تکمیل خودروهای کف را برعهده می گیرد و با تلاش شبانه روزی تیم جدید و کارگران ایران خودرو اولا تولید خودرو روزانه 100 دستگاه افزایش می یابد و دوما طی دو هفته بیش از 9 هزار خودرو ناقص کف پارکینگ تکمیل و تجاری سازی می شود. این موضوع از یک طرف(با لحاظ مدت زمان کوتاه) اتفاق کم نظیری در تاریخ ایران خودرو است و از طرف دیگر این سوال را مطرح می کند که چرا چنین اتفاقی در دوران مدیریت تیم قبلی صورت نگرفته است. قطعا ورود نهادهای نظارتی به این مسئله به خوبی می تواند حقایق را روشن کند. اگر این روحیه جهادی و انقلابی در تیم جدید ایران خودرو ادامه یابد، قطعا روزهای بهتری در انتظار گروه صنعتی ایران خودرو است.

 

منبع: خط بازار

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جواد الاکبر شنبه , 23 بهمن 1400 - 0:24

لطفا بفرمائید در شرکت گسترش یک
نماینده متخلف دوره های قبل برای اینجا تصمیم میگیرد به خیلی نهادها و اشخاص اطلاع دادیم ولی افاقه نکرد برخی افراد اینجا با سالها سابقه و تجربه هنوز کارشناس هستند ولی یک‌ نمونه پسر این نماینده متخلف اینجا توسط حاج عباس هیات مدیره شده
اگر واقعا قصد پاکسازی فساد دارید یک سر به حمایت گستر ایران خودرو بزنید.
یا حق

یکی از هزاران شنبه , 23 بهمن 1400 - 9:54

اینا که گفتید یه‌خورده‌ش درست بود، سه‌خورده‌ش خالی‌بندی و بزرگنمایی بود!
تیم جدید اگر بخواهد کار بکند، اولا باید تمام افراد کوتوله‌ای که منتسب به باند معروف برادران (ب) بودند و یک شبه ره صد ساله رفتند و از پایین‌ترین رده‌های کارشناسی در یکی از مدیریت‌های نظارتی، یهو پست‌های مدیریتی و عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی و معاونت و… نصیبشان شد را در اسرع وقت عزل نموده و سریعا عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داده و مو را از ماست بکشند. مثلا چرا جلوی تغییرات در یکی از زیرمجموعه تعاونی خاص گرفته شد؟!!! همه میدانند مدیرعامل و معاون معلوم‌الحال آن شرکت منتسب به چه کسانی هستند و چگونه به این مناصب رسیده‌اند. آنها خودشان گفته‌اند قرار بود ما را بردارند ولی حاج ع ض تماس گرفت گفت بنشینید کارتان را بکنید من سفارش کرده‌ام کسی با شما کاری نداشته باشد!!!! یعنی چی واقعا؟!!!! شما ادعا کرده‌اند که لانه زنبور را پاکسازی کرده‌اند، همه میدانند که لانه زنبور اصلی دو جا بود، اول تعاونی خاص، دوم دفتر مدیرعامل، چه اتفاق خاصی اینجاها افتاده؟! آنهایی که در اواخر مسئولیت تیم قبلی وقتی دیدند تغییرات قطعیست، سریع برای خودشان پست‌های نان و آب دار در شرکت‌های تابعه فراهم کردند و گریختند، آنها چه خواهند شد؟! آقای (م.م) همشهری مدیرعامل قبلی که در طرفة‌العینی همه‌کاره مدیرعامل شد و برای خوش‌خدمتی به او همه‌جور خلافی را مرتکب شد و با سؤاستفاده از موقعیتش در پایگاه نهاد انقلابی در اسلامشهر، برای مخالفین پرونده‌سازی میکرد، الان کجاست؟! با گردن کلفتی می‌گوید من به جایی وصل هستم که کسی جرات ندارد به من نگاه چپ بکند!!!
هر وقت با این شاه‌مهره‌ها برخورد انقلابی شد، بیایید به‌به و چهچه راه بیاندازید. شب دراز است برادر.
رأس هرم تیم قبلی مسأله‌دار و منسوب و منصوب یک جریان معلوم‌الحال منحرف بود و با ظاهرسازی و انقلابی نمایی و سؤاستفاده از نام شهدا، به نفع خودش تبلیغات میکرد.
ببینید چند پروژه را الکی و نمایشی راه‌اندازی کرد؟ چند بار دناپلاس و رانا را رونمایی کرد؟ چقدر به دروغ آمار خلاف داد؟ چه کسانی را کنار گذاشت و برایشان پرونده‌سازی کرد؟ ببینید چند هزار نفر پرسنل سفارشی جذب گروه صنعتی ایران خودرو کرد؟
آن شخص و تمام افراد تیمش باید ممنوع‌الخروج شوند و تمام عملکردشان مورد بررسی و نظارت دقیق قرار بگیرد.