باخت عظیم؛

فوری/ واگذاری ایران خودرو قطعی شد+سند

شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا امروز در نامه ای به هیات تجدیدنظر شورای رقابت از جمع بندی نهایی این شورا برای واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی  خبر داد. 
کد خبر : 94284
تاریخ انتشار :دوشنبه 15 بهمن 1403 - 14:27

به گزارش خط بازار؛ شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا امروز در نامه ای به هیات تجدیدنظر شورای رقابت از جمع بندی نهایی این شورا برای واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی  خبر داد.

 

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 23 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴

کجای این سند قطعی شدن رو نشان می‌دهد فقط کفته داره بررسی میشه.

reza دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

باعرض سلام و عرض تبریک میلاد سیدالشهداء (ع) و قمربنی هاشم(ع) و سیدالساجدین (ع)
امیدوارم به یمن این ایام شاهد سرآغاز رشد و شکوفائی ایران خودرو که پیشران توسعه صنعتی کشور است باشیم
چون کسی تا حالا این سئوال براش پیش نیومده یا اهمیتی نداشته که مالک هیوندائی کیه ؟!
مهم اینه که باعث رشد و توسعه کره جنوبی هست و افتخار مردم کره

کارگر خط تولید دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

سلام
چانگ مونگ کو فرزند بنیان‌گذار هیوندای چانگ جو یانگ هم اکنون مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره هیوندای هست لطفاً بگید این موضوع چه ربطی به خبر خط بازار داره

reza دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

سلام و خداقوت
منظورم عاقبت به خیری صنعت خودرو هست
چون مالک که به گور نمیخاد ببره
اگه تولید باکیفیت و مدرن با قیمت رقابتی بده و برای کارکنان هم شرایط خوبی ایجاد کنه مالکیت کلا دولتی باشه یا همون چانگ
همه به این نتیجه رسیدیم که دولت بنگاه داری بلد نیست
به هیچ عنوان طرفدار مالکیت تیم خاصی نیستم
اهلیت و با برنامه

کارگر خط تولید دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶

من اینو از گفته ها عرض میکنم مدیریت شرکت کروز بر گروه بهمن هم ظاهراً سودی برای این شرکت نداشته اگه واقعا چنین باشه آزموده را آزمودن خطاست

پرهام دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

سلام سلام سلام
قبلا هم عرض کردم،به نظرم برادر ح، ک به آرزوش نخواهد رسید
حالا شما هم تیتر جنجالی بزن
متن نامه رو دقیق بخون
آخرین تلاش ح، ک برای به تاخیر انداختن رای شورای رقابت، از شورای رقابت خواستند که اجازه بدهند نماینده دبیرخانه در جلسه شورا گزارشی که هنوز تصویب نشده و سر هر واژه اش احتمالا چند روز باید وقت صرف بشه تا مصوب بشه رو ارایه کنند، امضا کننده نامه که کاملا گویای همه چیز هست، دستیار و مشاور
آیا دبیرخانه دبیر ندارد که دستیار نامه می زنه ؟ 🤔

بر اساس اخبار موثق، شورای رقابت بعد از حدود ۴۰ روز بررسی رای رو صادر کرده
شما هم تا میتونی تیتر بزن
یا حق

احمد دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

احتمالا در جریان نیست رای تجدید نظر هم صادر شده و موضوع شورای رقابت کلا منتفی است ( بعدش نامه آقای عظیمی به وزارتخانه را هم حتما ندیدی که دستاشو برد بالا )
اخباری هم که گفتی بیشتر سوراخه تا موثق

کارگر خط تولید دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

سلام دوست عزیز طی اعتراض ایران خودرو نسبت به رای صادره فعلا رای دادگاه بدوی کن لم یکن شده تا رای دادگاه بالا دستی

احمد سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۷:۵۵

وقتی سران سه قوه تصمیم گرفتند و طی همین نامه ابلاغ کردند مابقی بلااثر هست برادر

تت دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
کارگر دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲

⭕️⭕️اهلیت کروز تایید نشد؛ دست این شرکت به ایران خودرو نرسید

🛑به گزارش همشهری آنلاین،‌ هیات تجدید نظر شورای رقابت پیرامون شکایت ایران خودرو از کروز تشکیل جلسه داد.

👤علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هیئت تجدیدنظر شورای رقابت امروز برگزار و دغدغه قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم اهلیت شرکت کروز لحاظ و غیرقانونی بودن حضور شرکت کروز در هیئت مدیره ایران خودرو تأیید شد.

🔴شورای رقابت در اسفند ۱۴۰۱، پیرو شکایت ایران‌خودرو از شرکت کروز با موضوع عضویت شرکت‌های قطعه‌سازی در هیات مدیره ایران‌خودرو (که دو زیرمجموعه از شرکت کروز شامل شرکت تدبیر سرمایه آراد و پویا نمایان رستا در هیأت مدیره ایران‌خودرو هستند) با توجه به آثاری که این‌گونه سهامداری در ایجاد اخلال در رقابت در حوزه تأمین قطعات دارد، اعلام کرد که عضویت یک قطعه‌ساز در هیات مدیره ایران‌خودرو به معنای دسترسی به تمام اطلاعات شرکت بالادستی (خودروساز) است و رانت اطلاعات برای شرکت قطعه‌سازی کروز و زیرمجموعه‌ آن را مهیا می‌سازد.

🔴در نتیجه، شورای رقابت بر اساس فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دستور به واگذاری سهام شرکت ایران‌خودرو توسط سهامداران مزبور صادر کرد تا حدی که دیگر عضو هیات مدیره نداشته باشند.
پس از صدور رأی اولیه، شرکت کروز به رای صادره اعتراض کرد و توانست در هیئت تجدیدنظر شورای رقابت، رأی را به نفع خود تغییر دهد.

🔴پس از این تغییر رای، ایران‌خودرو اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری برد و دیوان پس از بررسی، حکم بر لزوم بررسی مجدد پرونده توسط هیئت تجدیدنظر صادر کرد و به این هیئت دو ماه مهلت داد تا رای جدیدی صادر کند.این در حالی است که چهار ماه از زمان تعیین شده گذشته و امروز هیئت تجدیدنظر رای خود را اعلام کرد.

@cofeekhodro

گل تپه بالا دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴

ما کارکنان شریف ایران خودرو اجازه چنین کاری را نخواهیم داد

علی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۶:۲۷

شما یه نفری فقط از طرف خودت حرف بزن اکثر پرسنل ش کت موافقن اینو میشه با نظر سنجی فهمید.

حامی تولید دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

وقتی انجمن قطعه‌ساز پا رو گردن مستضعفین گذاشت و هر روز قیمت رو بالاتر برد باید فکر اینجاشو هم میکرد که حمایت مردم از خودروسازی کاهش پیدا کنه و دولت راغب به واگذاری بشه
کروز هر چقدر در بهمن موتور موفق عمل کرد اینجا هم عمل می‌کنه و نابودی تولید ملی رو رقم میزنه البته به علاوه اخراج کثیری از کارکنان

علی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۶:۳۰

اتفاقا کروز با برنامه داره وارد ایرانخودرو میشه و بهتر از این بی برنامه های فعلیه اینو فقط آینده نشون خواهد داد

هادی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۷:۵۹

میشه یک نمونه تعدیل نیرو طی این سالیان ( چه در کروز چه در بهمن ) اتفاق افتاده باشه و بگی ؟
طبیعتا اونهایی که با رابطه و بدون تخصص کافی آمده باشند باید نگران باشند ولی کارگران خط تولید و متخصصین قطعا امیدوار به روزهای خوش

حامی تولید سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۰۵

موارد تعدیل نیرو در کروز رو میتونید با سرچ در گوگل مشاهده کنید
تجارب کارکنان کروز در سایت هایی نظیر ویکی تجربه هم انتشار یافته که دال بر تعدیل راحت نیرو، استثمار پرسنل و همچنین استخدام بی‌رویه دختران مجرد برای بهره‌کشی راحت تره
در سال ۱۴۰۱ هم اعتصابی معروف داشتن که در رسانه ها انتشار یافت
البته این مهم نیست وقتی عملکرد ضعیف کروز در بهمن موتور در تاخیر در تحویل خودروهای مونتاژی و زیان بالای این شرکت رو دیدیم
خودروی چینی رو نمیتونن دست مردم بدن بیان خودروی ملی بسازن؟!

هادی سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۴۵

اولا در ویکی تجربه و … افرادی که از شرکت مستعفی و… شده اند می نویسند هیچ دلیلی بر تعدیل نیروی گشترده نیست
ثانیا در مورد خودرو چینی و… که فرمودید مگر خود ایرانخودرو پژو تولید نمی کرد مگر سایپا کیا سراتو تولید نمی کرد چرا بعدا رفتند سراغ خودرو چینی ؟ دلیلش واضحه چون بعد از تحریمها خودروسازهای غری چینی با ایران همکاری نکردند ( حتی بعضی از خودروسازهای معتبر چینی هم همکایر نکردند ) طبیعتا وقتی مزدا با بهمن همکاری نمی کنه چکار می کردند تعطیل می کردند یا می رفتند سراغ گزینه های چینی ؟ در حال حاضر از خودروسازهای بزرگ فقط میتوانید خودرو وارد کنید امکان تولید و موتاژ داخل وجود ندارد ..
تحویل شون هم که از همه خودروسازها به روز تر هست

قادر سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

تو که راست میگی و خطی هم از تیم عطیمی نگرفتی
خوش باش

محمود دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

بزرگ‌ترین خصوصی سازی شرکت های دولتی بعد از انقلاب در شرف وقوع است امیدواریم بخش خصوصی با مدیریت صحیح ابتدا مدیران نالایق را تغییرداده و با چابکسازی توسط یک تیم حرفه ای ساختار سازمانی رو تغییر بده و‌معاونتها ومدیریت های بدون کاربرد و موازی رو حذف کنه و افرادی که بر اساس ر‌وابط متعارف در این سازمان سالهاست بر مسند مدیریتها تکیه زده اند و همچنین روسایی که صرفا مزایای شرکت را استفاده می کنند و تنها دغدغه اشان در تمام طول روز و ماه و سال نحوه استفاده بیشتر از مزایا و حقوق بیشتر است رو از سازمان دور کنند و صرفا بر مبنای شایسته سالاری افراد متصدی پست های سازمانی شوند و کارشناسان متعهد و متخصص با انگیزه بهتری به کمک سازمان بیایند و افرادی که صرفا بدلیل سوابق حراستی یا دوستی با این قشر رشد کرده اند متوقف شوند به امید روزی که ایران خودرو با مدیریتی صحیح دوباره بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه باشد

Ghalandar دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

ايران خودرو در يك صورت درست ميشه
. سكانش بيافته دست يك مرد آزاده روشن ضمير.

ماهان دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

استعلام از شورای رقابت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رضا سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

دوستان عزیز سلام ، لطفآ عقلائی فکر کنید جو زده نشوید کسی به کارکنان شریف ایران خودرو و یا سایپا کاری نداره سهم 80 درصد مواد اولیه در قیمت تمام شده خودرو اگر بخش خصوصی دارای اهلیت صاحب بشه نه تنها هیچ نیرویی نیاز نیست تعدیل بشه ، بلکه نیرو هم باید استخدام بشه و تیراژ تولید که بالای 1000000 برود و صرفه جویی به جهت خصوصی سازی که در تامین و خرید مواد اولیه می تواند انجام شود که من جزئیات آنرا باز نمی کنم شما استاد بنده هستید نه تنها خودرو ساز را بهره ور و سودآور می کند کام سهامداران ، دولت و ذینفعان اصلی که کارگران شریف این صنعت هستند نیز شیرینتر از سابق خواهد شد . پی مواظب باشید گول یک سری مدیری که بر اساس پاتی بازی و ارادت سالاری و نه شایسته سالاری بر اریکه مدیریتی این خودرو ساز ها سوار شدند را نخورید چون قرار نیست بخش خصوصی اگر انشاالله بیاید از محل اخراج کارگر به سود برسد . این نهایت ذلالت یک سرمایه گذار است پیس لطفآ فریب آدمهای دو دره باز را نخورید . با خصوصی سازی واقعی وضع شمای کارگر بهتر میشود نه بدتر

css.php