مدیرعامل سایپا به زبان آمد/مدیران درجه ۲ در خط بازار

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از ابتدای سال جاری تولید محصولات گروه سایپا با توجه به شرایط موجود روند مناسبی داشته است و این مهم در ماه‌های پیش رو با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت،
کد خبر : 74943
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

به گزارش خط بازار؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از ابتدای سال جاری تولید محصولات گروه سایپا با توجه به شرایط موجود روند مناسبی داشته است و این مهم در ماه‌های پیش رو با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت، لذا این وعده را به متقاضیان محصولات سایپا می‌دهیم که طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده استمرار خواهد یافت.

جواد توسلی مهر با بیان اینکه گروه سایپا طبق برنامه هدف‌گذاری شده، تولید محصولات خود را دنبال می‌کند و رکوردهای جدیدی در این حوزه ثبت خواهد شد، افزود: در راستای تنظیم بازار خودروی محصولات سایپا و جلوگیری از هر گونه سودجویی و همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای خریداران خودرو، گروه سایپا طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده متعدد خواهد داشت.

او اذعان داشت: گروه سایپا طی اردیبهشت ماه سال جاری میزان تولیدات خود را به 47 هزار و 172 دستگاه رسانده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید گروه سایپا 45 هزار و 393 دستگاه بوده است؛ بر این اساس در اردیبهشت ماه سال جاری هزار و 779 دستگاه خودرو بیش از اردیبهشت ماه سال گذشته (رشد ۴ درصدی) تولید و روانه بازار شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین با بیان اینکه سایپا در تولید روزانه، رکوردهای خوبی را ثبت کرده است، گفت: میانگین تولید روزانه سایپا تا 31 اردیبهشت ماه سال جاری 2 هزار و 12 دستگاه بوده و این در شرایطی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید روزانه هزار و 967 دستگاه بوده؛‌ بدین جهت رشد 2 درصدی در این حوزه به دست آمده است.

او تصریح کرد: در نیمه دوم سال جاری، ‌تولید روزانه محصولات سایپا به 2 هزار و 700 دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه آغاز پیش فروش برخی از محصولات سایپا در روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت عیدسعید قربان، در راستای تحقق افزایش تولیدات است، گفت: سعی بر این است که طرح‌های فروش و متنوع‌تری برای ماه‌های پیش رو برگزار شود. لذا به مردم و خریداران خودرو‌ اطمینان می‌دهیم که بازار محصولات سایپا، با نوسان قیمت روبرو نمی‌شود.

توسلی مهر با اشاره به اینکه افزایش تولید محصولات سایپا در شرایطی محقق شده که سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا هم تنوع مناسبی پیدا کرده است و می‌تواند به تمام سلیقه‌ها پاسخ دهد، یادآور شد: در حال حاضر در بخش خودروهای سواری عرضه کننده خودروهای شاهین، اطلس، سهند، کوییک و ساینا هستیم؛ در کنار این محصولات خودروهای وارداتی بنزینی و برقی نیز عرضه می‌شود.

او گفت: در حالی شاهد رشد تولید محصولات سایپا هستیم که صنعت خودروی کشورمان با تحریم‌های ظالمانه غرب روبرو است.

توسلی مهر در خاتمه افزود: با توجه به استقبال مردم از طرح های فروش خودرو، از رسانه ها که همواره امین مردم بوده اند انتظار داریم با اخبار نویدبخش و اطلاع رسانی صحیح و دقیق به افکار عمومی، آن ها را در مسیر صحیح هدایت کنند و اجازه ندهند انتشار مطالب یاس آور و دلسرد کننده، شهروندان عزیز را دچار سردرگمی و بی اعتمادی به مجموعه های خدمتگزار کنند.

منبع: سایپانیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 56 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 56
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ماهان سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 15:18

آمار سازی تا کجا؟؟!!
خودروهای ناقصِ کف پارکینگ ها…
استقراض های سنگین فقط برای دادن حقوقِ سرِماه…
ندادنِ طلب های چند ده میلیاردیِ تامین کنندگان که فقط یک فقره آن، نپرداختنِ طلب 120 میلیارد تومانیِ یکی از تامین کنندگان رادیاتور ایران(از شرکتهای زیرمجموعه سایپا) است که چند روز قبل باعث بسته شدن حسابهای این شرکت شده و عنقریب است که حکم جلب هیات مدیره رادیاتور ایران هم صادر شود و…
بیگانه و پرت بودن مدیرعامل جدید شرکت “حیاتیِ سایپا” با پروسه تامین قطعات و امور اولیه شرکت داری که مورد تمسخر و تعجب بزرگان صنعت قرار گرفته است. هرچند که فقط سیدحق گو!! از او تعریف می کند و البته هنوز ایشان به سوال ما و سایر دوستان در خصوص رزومه و سوابق خودروییِ “حیات” و “متوسلین” قبل از اینکه با لابی و رانتِ سنگین به دیزل بروند، جواب نداده است…!!
البته ما و همه فعالین صنعت خودرو، جواب را می دانند ولی می خواهیم ببینیم “سید حق گو!! ” ، آیا “حق” را خواهد گفت یا باز می خواهد به داستانهای خیالیِ خودش ادامه دهد؟؟
و در آخر، راستی از مدیرعامل متخصص و مجرب و پررررر سابقه “مگا” چه خبر؟؟
آیا جرات کردند عوضش کنند و از نیروهای متخصص و مجرب!! دیزل، جای او بگذارند؟؟
“متوسلین” بایستی خیلی مراقب باشند، زیرا حالا دیگر در این چند ماه اخیر، “منتظران” سابقه مدیرعاملی هم پیدا کرده اند و اگر حامی اصلی “منتظران” در این انتخابات رای بیاورد، ممکن است “منتظران” به جای “متوسلین” بنشیند!!!

تاسف سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 16:20

جناب ماهان باز شکر که شرکت سایپا با این همه انتقاد طرح پیش فروش گذاشته چرا از شرکت های دیگه انتقاد نمیکنی.
این همه عداوت و دشمنی و انتقاد عادلانه نیست. از شرکت های دیگه هم انتقاد کن.
متاسفم متاسفم متاسفم

حق گو راه حق پنجشنبه , 11 مرداد 1403 - 16:18

با سلام دوست عزیز ممکنه لطف کنید یه جلسه مذاکره ترتیب بدید بین من و شما با حضور کارشناس خط بازار؟

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 16:35

با سلام
اینجانب متخلص به سید حق گو بارها جهت تنویر افکار عمومی در این سایت مطالبی را درحد بضاعت علمی و فنی خود نوشته ام .و بسیار خوشحالم که نظراتم مورد توجه مخالف و موافقان مدیران این صنعت قرار گرفته. باور اینکه من وکیل مدافع تیم مهندس توسلی مهر نیستم و هیچ گونه ارتباط رسمی کاری و شغلی با این گروه مدیریتی در حال حاضر ندارم برای بخشی از افراد بسیار سخت است و اما بعد .
نظر دوستان خواننده این سایت را به چند موضوع که در مقالات متعدد در رسانه ها به آن اشاره داشتم جلب مینمایم .
اولا صنعت خودرو کمی بیش از ۴ درصد مساحت کل صنایع کشور را به لحاظ وسعت در برگرفته اما دارای ضریب نفوذی بیش از ۹۵ درصد در بین آحاد مردم کشورما قرار دارد .پس یکی از مهمترین صنایع کشور نه به عنوان ماهیت که به دلیل نفوذ و نیاز افراد تبدیل گردیده .
قبول این مهم که کشور ما از حدود سال ۵۹ به اینطرف وارد گردابی عظیم تحت عنوان تحریم های ناجوانمردانه بر علیه مردم یک کشور گردیده حداقل برای مردم داخل کشور کاملا قابل لمس بوده و هست علاوه بر تحریم وجود جنگ ۸ ساله و حمایت بیش از نیمی از دنیا و اکثریت همسایگان عرب و …از دیوانه ای دیکتاتور و مشکلات داخلی همچون نیروهای سد انقلاب از اوایل انقلاب تا مدتها مشغول خرابکاری و ایجاد مشکلات و حملات مسلحانه و ترور ۱۷ هزارنفر بیگناه و … جنگی که بیشترین خسارت مالی و جانی را به مردم و ظرفیت‌های کشورمان واردکرد و چه عزیزانی را از ما گرفت .
توضیح واضحات است مطالب بالا اما باید گفت تا تکرار شود .باور کنید طبق محاسبات و نه برمبنای حرف و ادعا عرض میکنم که اگر کمی از این فشارها و بهتر عرض کنم حدود ۱۰ درصد این فشارها از اول انقلاب به هر اقتصادی در دنیا که شما فکر کنید از آن بهتر و قوی تر و ریشه دارتر وجود نداشته و نخواهد داشت مثلا اقتصاد امروز چین و یا مورد در دسترس کشور قطر .اقتصاد آن کشور در مدتی بسیار کوتاه با نابودی مطلق روبرو خواهدشد .این مطلب را انشالا در مقاله ای در همین سایت خط بازار. چاپ خواهم کرد با دکر عدد ورقم جهت اطلاع عزیزان .
کشور قطر یکی از پولدارترین و پر درآمدتان کشورهای دنیا به لحاط فروش نفت و خصوصا گاز و …میباشد.درامد سرانه نسبت به جمعیت کم و …چهارکشور عربی فقط به دلایل خاص این کشور با این حجم درآمد را تحریم کردند ‌نه فروش گاز نه نفت نه سوئیفت نه ….
درهمان روزهای اول تحریم اگر ایران به کمک این امیر نشان حاشیه خلیج همیشه فارس نرسیده بود .کشور طبق مدارک مستند در آستانه سقوط اقتصادی و فرار جمعیت قرار میگرفت که در روزهای اول طبق اسناد این اتفاقات به نوعی در این امیر نشین افتاد … چه نتیجه ای از ایم تطویل کلام می‌خواهیم بگیریم؟
بله تحریم و جنگ و مشکلات طی چهل سال کشور ما را در بر گرفته .من هم مثل شما و شاید به دلیل نوع کارم بیشترین آرزویم داشتن صنعت خودرویی حتی بالاتر از کشورهای صاحب نام مثل کره جنوبی است .اما با لحاظ کردن واقعیات .
مدیریت ضعیف در صنعت خودرو سازی بخاطر دخالتهای دولت‌ها با حساسیت‌ها و جناحبندیها و رنگهای و سلایق مختلف یکی از مهمترین مشکلات این صنعت بوده .بخوانید آنهمه مشکلات تحمیلی همچون جنگ و تحریم و… و ضعف برخی مدیران این صنعت و بدون پاسخگوئی به عملکرد…
دوستان عزیز .باور‌کنید من شاید منتقدترین فرد در رسانه ها نسبت به نقد عملکرد مدیران این صنعت بوده و هستم .
ضمن احترام به نطرات همه عزیزان باید پذیرفت که تیم مهندس توسلی مهر و همکارانش بعداز انقلاب بهترین و قابل دفاعترین عملکرد را بروز دادند .دیکر کدال و قبل از ورود و برشکستگی و زیان و سود که قابل اندازه گیری است و قابل توجه .
نکته بنده شخصیت عملکردی این عزیزان است ‌فارغ از اینکه چه کسانی هستند و باور کنید احتمال میدهم حتی خود مهندس توسلی مهر بنده را نشناسد. مهم این است که صنعت خودرو رو به جلو حرکت کند ‌که ازمنکر من این تیم کاری شایسته کرده و قابلیت دفاع تا امروز را دارد .
دفاع از لین عملکرد و این حرکت رو به جلو برای من کاری نیکو بودا شاید بقیه مدیران هم الگویی چونین داشته باشند و در مسابقه پاکدشت و تلاش کشور به قله های رفیع علنی و فنی برسد .
آرزویی که محال نیست اما سخت است .در فن آوری دفاعی شو پس در این صنعت هم می‌تواند…
به امید ایرانی سربلند و ایرانی سرافراز

ماهان سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 17:42

جناب سید حقگوی بزرگوار، اصلا لازم نبود اینهمه سطر، داستانِ بی ربط به سوال بفرمایید!!
برای تنویر موضوع، یکبار دیگر سوال را عرض می کنیم تا خوانندگان محترم بیشتر در جریان قرار بگیرند و ببینند برای چندمین بار، آیا در جواب طووووووولانی و داستانِ بالای شما، آیا حتی کوچکترین اشاره های به جواب سوال فرموده اید یا خیر!!!
“” رزومه و سوابق خودروییِ “حیات” و “متوسلین” قبل از اینکه با لابی و رانتِ سنگین به دیزل بروند “”

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 18:39

البته شاید از منظر شما طووولانی و …ولی جهت تنویر افکار عمومی این توضیحات واجبه .
و اما اجازه بدید بنده از منظر شما به داستان نگاه کنم و نه مطالب علمی و فنی و واقعیت‌های روز کشور .
فرض کنیم مهندس توسلی مهر و مهندس میررفیع و مهندس حیاتی تا قبل از برج ۹ سال ۹۹ در کشور بدوم هیچ سابقه مدیریتی و فعالیت بودند که البته به راحتی با استفاده از کد ملی و سوابق بیمه براحتی میشه سوابق مدیریتی این افراد رو پیدا کرد که کار راحت و آسانی هست و همه دوستان در جریان این سوابق مدیریتی در صنعت کشور قبل از ایران خودرو دیزل هستند .
باز فرض بر اینکه هیچ سابقه کاری جناب مهندس توسلی مهر و مدیران مربوط به این بزرگوار نداشتند .کدام مرجع قانونی در کشور می‌تواند اثبات عملکرد یک مدیر چه موفق و یا غیر آن را اعلام کند ‌غیر از کدال و سامانه های مربوط به سهام و بورس و ….اظهر من الشمس عملکرد مدیران در هر مقطعی قابل راستی آزمایی است .
شرکت ایران خودرو دیزل با کمال تاسف در زمان تحویل به مهندس توسلی مهر شرکتی کاملا ورشکسته و قرار بر فروش دفتری به مبلغ یک ریال بود .این هم جزو موارد مشخص و واقعی است توانمندی ایشان آنجا نمایان شد که علاوه بر صفر شدن زیان انباشته سود آوری بسیار بالا و تنوع تولید و شکستن رکوردهای متوالی و دریافت نشان مدیر برتر توسط همین تیم از یکی از عالی ترین مراجع انتخاب مدیران برتر در سازمان صدا و سیما و حل و رفع مشکلات کارگری و استخدام و اشتغال نیروی جوان و….
درمورد جناب مهندس حیاتی هم وضع به همین گونه است .متاسفانه شرکت محور خودرو در زمان ورود ایشان مشکلاتی داشت که قابل شمارش نبوده و کارکنان و کارشناسان صنعت خودرو به شرایط آنروزها این شرکت واقف بوده و هستند .ایجاد عمق داخلی سازی و سود آوری و کوتاه کردن دست دلالان و کاهش قیمت تمام شده در اوج تورم و…
باز هم شما را ارجاع میدهم به کدال شرکت محور خودرو و احتمالا بعید است که آشنایی با سیستم کدال نداشته باشید.
اینها بخشی از افتخارات مهندس توسلی و مهندس حیاتی بوده و امید اینکه خداوند و همه دلسوزان صنعت کشور اجازه دهیم همین افتخارات در شرکت معظم سایپا اتفاق بیفتد .
سه ماه زمان بررسی عملکرد مدیریت نیست که خوشبختانه در همین زمان کوتاه نیز عملکرد این تیم کاملا گویای رشد و توسعه امروز و فردای شرکت سایپا بوده و خواهد بود .
به همان آرزوی قبلی ….

ماهان سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 19:15

خیلی ممنونیم از آقای سید حقگو !
قطعا با توضیحات ایشان، خوانندگان محترم و فهیم جواب سوال ساده فوق و حتی جواب سوالات دیگر را هم گرفتند!!

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 19:31

سلامت باشید. اتفاقا در این مورد با شما هم نظرم .
سوابق اجرایی کاملا مشخص و عملکرد هم کاملا شفاف و معلوم. لطفا یک مورد تنها یک مورد عملکردی نه مانند این مدیران بلکه شبه عملکرد این تیم مدیریتی رو برای ما مثال بزنید تا ما هم در جریان قرار بگیریم .
مهندس توسلی مهر و مهندس میررفیع وومهندس حیاتی عملکردشان مشخص و سابقشان هم کاملا معلومه .
ولی من گروه دیگری رو نمیشناسم با فاصله حتی به این عملکردها .ممنون

da چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 14:25

با سلام متاسفانه جناب حقگو بازم به عمد یا سهوی به مردم اطلاعات اشتباه می دهید همانطور که گفتید سابقه تیم توسلی مهر قبل از دیزل چنان مشهور نبوده البته خواستید سری به ایرادات دیوان عدالت اداری در زمان مگفا بزنید !! در ضمن آقای میررفیع در زمان دیزل فقط مدیر بازرسی بودن و بعد شدن هییت مدیره و قایم مقام فروش و بعد دفتر دار خودشون رو در بازرسی ویژه کردن مدیر فروش اما در مورد کدال بد از اومدن جناب زالی تولید سروسامان گرفته بود که آقای توسلی مهر اومدن به دلیل تورم بسیار شدید این دو سال اختلاف قیمت خودروهای تولیدی با بازار آزاد به بالای یک و دو میلیارد رسید که شرکت با هجو بی سابقه مشتری ها روبرو شد در مورد سهام سوای سود بیشمار فروش خودرو شرکت ایران خودرو برای خروج از زیان خاور و ماده 141 اقدام به افزایش سرمایه از محل آورده کرد و همینطور از محل تجدید همچنین شخصی که کرده قایم مقام مالی 20 سال اداره کل سهام خاور بود و با آوردن اشخاص حقیقی پولدار سهام خاور رو رشد دادن شما رو ارجا میدم به مصاحبه یک ساعته جناب توسلی مهر با آقای آزادی سهامباز و تحلیل گر بازار سرمایه که در اینترنت موجوده خلاصه برید ببینید کیا سهام خاور رو کی خریدن و با پول کی بردن بالا خالی کردن

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 7:42

سلام
من مطلب جدیدی در پیام حضرتعالی نمیبینم .تنها دو سه مورد تکراری و اون هم اصرار به این موضوع که جناب مهندس توسلی و همکارانشان در مدیریت ارشد دیزل هیچ نقشی در این عملکرد عالی قابل اثبات نداشته و فقط نشستند و سپردند به دست قضا و قدر و همه چیز بر مبنای همین نشستن و کاهلی درست شد !!؟؟؟
جناب da این مطالب که شما به عنوان اتفاقات و حوادث نام می‌برید تنها برای دیزل اتفاق افتاد؟ افزایش قیمت در حالا بخش تجاری فقط وگرنه در سواری هم اتفاق افتاد حال فقط تجاری سازان این اتفاقات ماورایی فقط برای مهندس توسلی مهر صورت گرفت ؟؟ خیر واقعیت این نیست .
واقعیت این بوده و حتی اگر تلاش کنیم صورت مسئله را پاک هم کنیم باز نمی‌شود نقش مدیریت ارشد در این عملکرد درخشان را محو کنیم .
انتقاد یکی از مسائل مهم و منتقد یکی از اجزا هر سیستمی است .اما منتقد منصف .
عزیزان من سوالی کردم با احترام به همه مدیران ارشد در صنعت خودرو یک مورد تنها یک مورد آنهم نه مثل این عملکرد در دیزل .نزدیک به این عملکرد را نشانم دهید .
و البته نقد من به شخص مهندس توسلی مهر و مهندس میر رفیع و مهندس عزیز حیاتی خیلی جدی و واقعی همیشه ابن بوده و امروز بیشتر این نقد به ایشان وارد است .چرا اصلا برای نقش روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی و رسانه اهميتی قائل نمی‌شوید؟
اینکه در چندین مصاحبه شما عزیزان از یک نکته اعتقادی خودتان صحبت کردید و آن اینکه نه وقت شو و نمایش دارید و نه اعتقادی به اینکه برجسته کنید اقدامات گذشته و فعلی تان را .
چرا مهندس حیاتی هیچ کجا تا امروز از اتفاقاتی که در اثر تلاش و تلاش و …در محور خودرو صورت دادند صحبت نکردند؟ چرا هیچ کجا نگفتید در سال قبل و در زمان دریافت جایزه مدیربرتر بخاطر تحولات عجیب شرکت محور خودرو در بین بیش از صدها شرکت و بین حداقل ۱۰۰ مدیرعامل درجه یک کشور پس از پایان ۱۰ دقیقه سخنرانی‌تان آنهم اندکی از آنچه در این شرکت کرده بودید .بیش از ۵ دقیقه همه مدیران عامل ایستاده شما را تشویق می‌کردند… و خود مهندس توسلی مهر هم به همین صورت .مهندس میررفیع چرا در هیچ رسانه ای زحمات کشیده شده شبانه روزی تان را بازگو نکردید چرا مشکلات امروز شرکت سایپا دیزل را رسانه ای که هیچ حتی صحبتی در مورد کوه مشکلات نمی‌کنید…
اعتقاد شما همگی محترم اما متاسفم که عرض کنم برخی هستند فکر می‌کنند حافظه تاریخی مردم ما آنهم در کوتاه مدت بسیار آسیب پذیر است و روی فراموشی مردم حسابی ویژه باز کرده اند .
اینکه بگوییم دیگری سرمایه گداری کردو دیگری آنجا داد ک افزایش سرمایه و …
خواهش مندم طوری نگوییم که حتی من عامی و ساده هم فکر کنم برخورد شخصی در پشت این انتقادات است .
منصف باشیم و حق گو .

حق گو راه حق پنجشنبه , 11 مرداد 1403 - 16:24

این تورم فقط برای توسلی مهر بود آیا؟
ینی بقیه خودرو ساز ها با تورم رو به رو نبودن؟
تو رو خدا حرف خنده دار نزنید
کینه توزی تا کجا
چرا بقیه خودرو ساز ها تو همین دوران نتونستن از زیان خارج بشن

صدفي سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 20:15

رزومه حيات برميگرده به ويزوتور فروش بودن شركت دامداران، چيز ديگه اي وجود نداره كه سيد ناحق گو در موردش حرفي برنه

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 21:49

رزومه شما که کاملا با این ادبیات مشخصه که به کجا برمی‌گردید.

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 22:03

و بسیار خوشحالم که عملکرد مهندس حیاتی بقدری عالی و توانمند بوده حتی قبل حضور در ایران خودرو دیزل در مدیریت‌ها و معاونت‌های ارشد و پس از حضور در دیزل و مدیرعاملی شرکت محور خودرو بقدری عملکرد درخشانی داشتند با قطع منافع دلالان همیشگی و شرکت‌های خاص داخلی و حتی خارجی که البته با همان قوت در سازه گستر نیز در حال اقدام هستند و خوب درستی عملکرد این بزرگوار تبدیل شده به ادبیات خاص برخی.
جدا ای کاش همه مدیران و مسولین کشور در حوزه اجرا همینطور عمل کنند .در مثل مناقشه نیست .ولی نمیدونم چرا این حملات به تیم پر تلاش و پاک دست مهندس توسلی مهر منو بی اختیار یاد هجمه های که نسبت به مرحوم شهید خدمت میشد می اندازه .همونقدر تخریب و همونقدر بی پایه و بدور از واقعیت ‌.دوستان دنیای امروز دنیای اطلاعات و آمار و ارقام و کدال و عملکرد افراد هستش نه حرفهای ….
به امید ایرانی بدور از مشکلات شخصی و آرزومند پیشرفت کشور ایران .

shahab چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 13:40

دلیل رشد دیزل کاملا مشخص شرکت هایی که استراتژی ندارن ببنید چرا ایران خودرو سایپا زیان ده ولی مدیران خودرو و کرمان خودرو سود وحشتناک داره چون ارز دولتی میگیرن حالا ببینید دیزل چقدر ارز دولتی گرفته و تفاوت فروش با ارز آزاد بیشترین ارز تو خودرو سازی دیزل گرفته از کل سایپا ایرانخودرو بیشتر

hassan سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 16:52

والله به چه زبوني بگم عملكرد ديزل هيچ ربطي به توسلي مهر و تيم ايشان ندارد.ايشان شركت سود ده و آماده پيشرفت را تحويل گرفت. اثبات آن سخت نيست كافي است صورت هاي مالي شركت ديزل را بررسي كنيد. ايشان حتي اين امكان تاريخي را از ديزل گرفت تا توانمندي هاي قواي محركه خودروهاي تجاري را بروز نمايد. بدليل بي تخصصي و بي تجربگي در صنعت خودرو.

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 17:13

آقای hassan قسم جلاله نخور برادر من .
این مورد را نیز چندین بار عرض کردم .شرکت ایران خودرو دیزل در زمان تخویل به این تیم مدیریتی از طرف مسولین وقت وزارت صمت تنها با یک درخواست ساده تحویل مهندس توسلی مهر شد ‌درخواستی که برای ایشان بقولی جایزه هم در عمل به این خواسته داشت .و آن ایجاد شرایطی برلی واگذاری یک ریالی شرکت دیزل بود که سالها تبدیل به باری شده بود در صورتهای مالی .پرداخت حقوق و دستمزد توسط شرکت مادر تنها یک نمونه از مشکلات آنروزها شرکت مادر و وزارتخانه بود ‌میلیاردها زیان انباشته برشکستگی مطلق حداقل ۱۴ مورد اعتراض بحق کارگری و …چرا واقعیت‌ها را وارونه کنیم .بارها عرض کردم مدیریت جناب زالی در شش ماه چه تغییراتی در سطح شرکت ایجاد کرد و جرا ایشان در ادامه راه آبروی مدیریتی خودرا ارجح به مشکلات دانست ؟
این مطلب بقول شما براحتی قابل راستی آزمایی است و مهمترین نکته اینکه در دولت شهید خدمت خوشبختانه عملکرد بود ‌که همچون تقوی در بین مدیران ایجاد برتری می‌کرد و امید اینکه دولت بعدی هرکه باشد این خصوصیت را ادامه دهد .
پس یک نکته ساده و آن اینکه شاید ما بهر دلیل از تیم مدیریتی مهندس توسلی مهر خوشمان نیاید .کاملا آزاد و قابل احترام اما از واقعیت راه گریزی نداریم .
دعا کنیم تلاش کنیم هر کس در هرجا و هرچه در توان دارد برای کمک به صنعت خودرو سازی کشور .من به نوبه خودم در رسانه ها و هر جایی که امکان این را داشته باشم از این تیم دفاع کرده و خواهم کرد ‌و تنها به یک امید ….
ایرانی سربلند و سرافراز با داشتن مدیرانی پاک دست و پر تلاش که مشکلات واقعی و بی حد و حصر چسبیده به این صنعت را بل تلاش و کوشش و می‌توانیم و استفاده از همه ظرفیتهای کشور حل و این صنعت حیاتی را با توسل به قله های رفیع پیشرفت و توانمندی برسانیم .

حق گو راه حق پنجشنبه , 11 مرداد 1403 - 16:30

دیزل ورشکسته تو شیش ماهه زالی درست شد؟
منظورتون همینه؟
پس شاید ایشان پیامبر باشن یا شعبده باز؟
بگین ماهم باخبر بشیم
البته که حاج محمد زالی از بهترین های خودرو سازیه و هیچکس منکر نیست ولی یه چیزی نگین که ادم خندش بگیره

هومن سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 18:58

سید حق گو از تیم رسانه سایپا هستند .برداشتن اقای معلمان که مدیری بسیار توانمند و بدون وابستگی سیاسی و مذهبی بودند از بزرگترین اشتباهات تیم جدید سایپا بود. قطعا با رئیس جمهور جدید و وزیر صمت حدید تغییرات بزرگی تا پایان تابستان در سایپا و ایران خودرو داریم و مدیران جدیدی می آیند و انشالله پیشرفت واقعی در این صنعت شاهد باشبم

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 19:52

با تشکر از جناب هومن
تیم رسانه ای سایپا ؟؟
باور کنید خودم در بدر دنبال این تیم هستم که اگر وجود داشت کلی میتونستم کمک مهندس توسلی مهر کنم .متاسفانه ایشان رو همه اهالی رسانه می‌شناسن. اصلا اعتقادی به این مباحث رسانه ای ندارند. دلیلشون هم کاملا برای ما قابل احترام هست .و اون اینکه در یک مصاحبه با ارباب جراید یکی از انتقادات به ایشان همین ضعف در موارد مربوط به روابط عمومی و رسانه بود که یک جمله گفتند که البته من اصلا با نظرشان موافق نبوده و نیستم ولی برام محترم هستش و اینکه نیازی به فریاد رسانه ای و تبلیغات نمیبینم .اینقدر کار برای انجام هست که اگر درصدی از اون انجام بشه بهترین تبلیغ برای صنعت و کشور ما هست .
باورش البته سخته که کسی مثل ما بدون هیچ چشمداشتی و با نام مستعار از عملکرد ایشان دفاع کنه اصلا تو کشور رسم نیست .
ولی باور کنید ما هیچ ارتباط کاری و شغلی در حال حاضر با ایشان نداریم. …ممنون

صوفي سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 20:19

جناب سيد حق گو لطفا در خصوص رابطه سعيد ليلاز با اقاي توسلي مهر هم توضيح بدهيد.باتشكر

سید حق گو سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 21:54

بله با کمال میل .
همانطور که احتمالا در جریان هستید جناب دکتر لیلاز در دوره مدیریت آقای یکه زارع علیرغم ممنوعیت‌های قانونی به سمت مشاور و معاون در حوزه فروش منصوب بودند .و در دوره مدیریت مهندس توسلی مهر از شرکت دیزل تشریف بردند .با کمال احترام به رزومه علمی و ادبی ایشون ولی در دوره مدیریت مهندس ارتباط کاری ایشون با دیزل به پایان رسید.
لطفا سوال اصلی را مطرح بفرمایید اگر منظور خاصی از این سوال دارید .ممنون

صوفي سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 22:49

تاريخ انتصاب اقاي توسلي مهر در ايران خودرو ديزل ابانماه سال ٩٩ است و اقاي ليلاز تا اوايل سال ١٤٠٢ قائم مقام اقاي توسلي مهر بوده اند، منظور كاملا واضح و روشن است، شما بفرماييد كه چرا تاريخ قطع ارتباط ايشون با مجموعه ديزل و اشتباه منتشر كرديد؟

صوفي چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 8:24

جناب توسلي مهر از اينماه ١٣٩٩ مدير عامل ديزل بودند و اقاي ليلاز تا اواخر ١٤٠١ قائم مقام ايشون بودند و با يك جستجو كوچك تاريخ هاي مذكور قابل صحت سنجي است.
اما دليل اينكه شما در خصوص زمان قطع ارتباط كاري اقاي ليلاز حقيقت و نگفتيد چه دليلي دارد ؟

رضا سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 21:40
شهریار سه شنبه , 22 خرداد 1403 - 21:53

با سلام. جدیداً دیگه اخبار انتقادی کارکنان شرکت فنر سازی زر رو منتشر نمیکنید؟؟ در مهمترین اقدام در جهت بهبود خدمت رسانی به کارکنان شرکت زر، مدیرعامل شرکت فنر سازی زر از طریق واحد انفورماتیک شرکت زر ،لیست کارکنانی که از کامپیوتر محل کارشان وارد سایت خبرگزاری خط بازار میشوند را دریافت نمودند، و واحد به واحد به نفراتی که وارد سایت خط بازار میشوند تذکر و تهدید به اخراج میشوند.

hassan چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 0:01

سيد حقگو درست ميگي از واقعيت هيچ گريزي نيست و ماه زير ابر پنهان نمي ماند. و اضافه تر اينكه نزد خداوند هم بايد پاسخگو باشيم.
وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ.

سید حق گو چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 5:07

بله کاملا به این گفته ایمان دارم و متعجبم که چطور میشه برخی افراد به راحتی دیگران رو قضاوت می‌کنند. شخصا از اینکه یک نفر یا یک تفکر به هر دلیل نسبت به یک مجموعه کاری یا اعتقادی و … بدون هیچ اطلاعی و صرفا به واسطه موضوعات شخصی قضاوت بشه بشدت ناراحت میشم .دقیقا از اولین روز انتخاب مهندس توسلی مهر و جابجایی پنج الی شش مدیر در زیر مجموعه سایپا که اتفاقا جزو شرکت‌های بودند که باعث تاخیر و مشکلات تولید شدند محدود افرادی که مشخصا کاز و فعالیت براشون مهم نبوده و نیست شروع به نقدهای غیر منصفانه کردن و از اونطرف یه عده دیکه نسبت به ادامه همکاری با برخی مدیران قبلی به این تیم انتقاد کردند .شد قصه ملانصرالدین و پسرش که در حال عبور از شهری بودند و هر حرکتی می‌کردند یه عده منتقد بودند و…
دیگه یه جاهایی کاملا عناد و دشمنی شخصی نمایش علنی داره .
سوال بنده یعنی واقعا کشور درگیر هیچ مشکل مالی و ارزی و …نیست و مهندس توسلی مهر و تیمش باید در کمتر از سه ماه همه فرایندهای غلط و نقاط ضعف مدیریتهای قبلی رو که منتج به تعویضشان شد رک انجام می‌دادند و در غیر اینصورت حملات مشخص شخصی راست و دروغ در هم آمیخته بشه مثلا انتقاد ؟
و باز معتقدم که عزت و ذلت هم کاملا دست خداست .و امید وارم که این تیم بتونن علیرغم مشکلات هر روزه به ساماندهی امور و تولید برسن که در گذشته و عملکرد درخشان قبلی توانستند خصوصا همین مهندس حیاتی که مطمئنم در آینده خیلی از ایشون و توانمندی‌های این شخص خواهیم شنید .
به امید اینکه خدا را ناظر بر اعمال خودمون بدانیم.
و ایرانی سربلند و سرافراز

هادی چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 8:15

شایع شده ( البته کمی بیشتر از شایعه شاید9 که هفته گذشته چهار شنبه جناب توسلی مهر استعفا داده اند !
کسی خبر موثقی داره در این خصوص ؟

حسین چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 9:39

من هم شنیدم
چقدر صحت داره نمی دونم

سید حق گو چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 10:49

با سلام
دوستان نگران نباشند .خبر صحت ندارد و مهندس توسلی مهر با قدرت به کار و فعالیت مشغول هستند .
انشالا که کشور همیشه و در همه حال بتونه از وجود چنین مدیرانی مثل مهندس توسلی مهر و مهندس حیاتی عزیز و مهندس میررفیع بزرگوار که واقعا خستگی نمی‌شناسند و در حال بهبود شرایط شرکت سایپا هستند استفاده کنه .
به امید ایرانی سربلند و سرافراز

سعيد چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 11:12

خبر كاملا صحت داره، به دليل افت توليد وزير ايشون و خواستن و ايشون هم به دليل عدم توان پاسخگويي استعفا دادند، حتي خط بازار خبرشو زد ولي مجبورش كردن خبرو حذف كنه

سید حق گو چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 13:05

باور کنید این قانون شفافیت در حتی جلسات خصوصی وزیر قبول دارید خیلی خوبه و در هیچ جای دنیا اینقدر اطلاعات حتی خصوصی وزارت خانه اینجور در اختیار همه قرار نمیگیره .
جناب بزرگوار آقا سعید طبق اطلاعات سامانه های درست و مقایسه آماری طی سه ماه اول سال شرکت سایپا با رشد تولید مواجه بوده و در شش ماهه دوم عدد رشد به مراتب بالاتر از این خواهد بود .پس موضوع افت تولید طبق یک مقایسه آماری تولید امسال و سال قبل ( البته با مشکلات شدید ارزی و شهادت ریاست جمهور شهید ) درست نیست .
و خوب باور اینکه جلسات خصوصی وزیر عاقل صمت با یکی از مدیران قوی صنعت خودرو و نتایج حاصل از این جلسه در بیرون درز پیدا کرده اونهم به دلیل افت تولید !!!؟؟؟که عرض شد نه تنها افتی در تولید نبوده بلکه افزایش آماری نیز در سایپا مشخص و قابل اثبات هستش قبول کنید یه مقدار عجیب هستش.
در مورد سایت خط بازار هم عرض میکنم ما که این خبر را ندیدیم ولی حتی اگر فرمایش شما درست هم باشه دلیل اجبار کردن به برداشتن خبر را متوجه نمیشیم .
یا خبری صحت داره مثل تعویض مدیران قبلی سایپا که خط بازار اون رو اولین بار منتشر کرد و با برخورد شدید روابط عمومی سایپا مواجه شد و تکذیبیه و …. اما از حرف و خبر خود برنگشت.
یه مقدار سخته که باور کنیم خط بازار مجبور شده خبر را حذف کند .
موارد قبلی را دیدیم امکان مجبور کردن به نظر من بسیار کم بوده و هست .کشور ما یکی از آزادترین کشورها در زمینه آزادی بیان و از اون جالب‌تر آزادی پی از بیان رو دارا هستش.
ایم رو کسی به شما میگه که در روزنامه های کثیر الانتشار کشور به رئیس جمهور ایران نامه انتقادی زده و هیچ مشکلی هم نداشته و نخواهد داشت .
به امید ایرانی سربلند و سرافراز

مهدی چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 13:09

جناب آقای حق گوی عزیز سلام
امیدوارم مثل اسم مستاری که روی خودتان گذاشته اید دنبال حق و حقیقت باشید .هر موقع که از وضعیت قبل از تصدی آقای مهندس توسلی مهر بر شرکت ایران خودرو دیزل بحث می شود جنابعالی با سیاه نمایی قصد دارید اعلام کنید که وضعیت شرکت وخیم بوده و …. در حالی که اینطور نبود قبل از ایشان جناب آقای مهندسی زالی با ارتباطاتی که ایجاد کرده بودند تولید رو راه انداخته و فروش محصولات را شروع کرده بودند حقوق و مزایای پرسنل را تمام و کمال از طریق خود شرکت پرداخت کردند . با توجه به بیماری پدر مهندس زالی و حضور مداوم ایشان بر سر بالین پدر از پست مدیر عاملی استعفاء دادن و آقای مهندس توسلی به جای ایشان پست مدیرعاملی را در دست گرفتن .آقای توسلی قبل از تصدی این پست مدیرعامل ایسیکو بوده و هیچ ارتباطی با شرکت تولیدی نداشتند لذا نباید ایشان را اینقدر بزرگ کنید.ضمنا ایشان بغیر از آقای فرجی پور (مسئول دفتر آقای ضیایی در ایران خودرو )که به سفارش آقای ضیایی بعنوان مدیر حوزه مدیرعامل بودن هیچ کس دیگه ای رو نداشتن و اگر تولیدی بوده و یا همتی بوده برای خود بچه های دیزل و مدیرعامل قبلی بوده نه اینکه ایشان معجزه کردن . اگر شما صحبت از معجزات آقای توسلی میکنید و میگید از فلان کارو کرده چرا نمگید ایشون معادل هزارو هشتصد میلیارد تومان برای بازنشستگی به بیمه پرداخت کرده که پرسنل را بازنشسته کند ولی هنوز مشکل بازنشستگی باقیمانده . چرا از شرکت SAP نمیگید که هزینه یکصد میلیاردی برای شرکت داشته ولی هیچ کاری صورت نگرفته میشه لطف کنید و ارتباط این شرکت با آقای توسلی رو به ما بگید اگر همچنان حق گو هستید.جناب حق گو ایشان قبل از عید تعداد 800 نفر از پرسنل رو بازنشسته کرده و پرداخت سنوات آنها رو به بعد از موکول کرده ( تقریباً نهصد میلیارد تومان )با علم به اینکه ایشان در دیزل هیچ سمتی نخواهند داشت .لطفا بفرمائید ایشان که می دانستند به سایپا کوچ خواهند کرد چرا هیچ ثبت سفارش به مدت شش ماه نداشته اند؟ مابقی بماند برای بعد ….

da چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 14:38

کاملا درست فرمودید توسلی مهر بیش از 1200 میلیارد به تامین اجتماعی داد و متاسفانه بیش از 400 نفر بازنشسته نکرد و الان تامین اجتماعی پول رو پس نمیده این پول رو در بازدید آقای منصوری از دیزل داد تا بتونه جایزه مدیر عاملی سایپا رو بگیره همچنین هزینه sap که فرمودی موثق از دویست میلیارد هم عبور کرده اونم از یک شرکت بدون فرایند مناقصه خریدهای سنگین 1000 کامپیوتر و غیره داشته اند که مدارک در امور مالی موجوده برای تبلیغ 3 هزار نفر استخدام کرد که الان با کاهش تولید این سه ماه سال به دلیل عدم تامین جنس از سال قبل نیروهای زیادی مازاد حساب میشن و معلوم نیست خاور بتونه از پس هزینه هاش بر بیاد

سید حق گو چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 15:02

جناب آقا مهدی بزرگوار در حد بضاعت خودم جواب حضرتعالی را مختصرا عرض میکنم .
اولا اگر جزو افرادی باشید که قبل از مدیریت جناب توسلی مهر به نوعی با شرکت دیزل ارتباط داشتید پس جمله سیاه نمایی در مورد دوره قبل از ایشان تقریبا شایسته نیست .چه بقدری اوضاع شرکت از منظر تولید و فروش و مشکلات و اعتراضات کارگری در مورد مسائل رفاهی زیاد بودکه نیازی به یادآوری آنها نیست که خیلی از آن زمان نگذشته که فراموش شده باشد .
دوما برخی دوستات اصرار دارند موفقیت‌های تیم مهندس توسلی مهر را به دوره شش ماهه حاج محمد آقا وصل کرده و در بهترین حالت بگویند مهندس توسلی ادامه راه ایشان را رفت و کار خاصی نکرد .باز ضمن احترام حاج محمد در ماه‌های اول حضور حتی نسبت به پرداخت آکورد کارکنان بشدت معترض بودند و اعتقادی به پرداخت آن نداشتند .
جناب زالی حالیه به هر دلیل که شاید درست میفرمایید امکان ادامه مدیریت این شرکت را نداشتند و خودشان تصمیم به رفتن از شرکت در ماه چهارم گرفتند و به اطلاع مسولین وقت مکتوب رساندند مذاکرات با کاندیدهای این پست شروع و همه قریب به اتفاق کاندیدها پس از بررسی اسناد و گزارشات مالی عطای مدیریت را به لقای آن بخشیدند. نکته مهم در این واگذاری این بود که هیچ مسولی توقع نداشت که مدیری بیاید کاری کند تنها توقع مسولان وقت آماده سازی شرکت جهت واگذاری به ارزش یک ریال دفتری بود و…
اینها واقعیت‌های آن روزهای دیزل بود .حقوق و دستمزد از محل پرداخت‌های ایران خودرو پرداخت میشد و هر روز دامنه اعتراضات معیشتی کارگران از کمی اضافه کار تا مشکلات دیکر به عدد ۱۳ مورد اعتراضی بحق رسیده بود .
پس این خلاصه وضعیت زمان تحویل مدیریت از جناب زالی به مهندس توسلی مهر بود که همگان شاهد بودند و هستند .پس کاری شبیه به معجزه البته با همت کارکنان مجموعه در سایه مدیریت ایشان اتفاق افتاد و این هیچ ارتباطی به حضور اندک مهندس زالی با آن مشغله های که خود شما به آن معترفید نداشت.
جناب مهندس توسلی مهر فرمودید قبل از آمدن به دیزل مدیرعامل آیسسکو بودند .این محل اختلاف نیست .کسب مدعی نشده ایشان سالها قبل از دیزل مدیرعامل شرکت‌های خودرو سازی بوده اما فراموش نکردیم بلای بزرگ تیم با تجربه مهندس یکه زارع و تیم او در شرکت دیزل و ایران خودرو را .همین واگذاری دیزل به مبلغ یک ریال حاصل دسترنج ایشان و … خاطر همه عزیزان بوده و هست و کاری به انتهای مدیریت ایشان و تیم منتخب شان ندارم که همه همه چیز را می‌دانیم.
مطلب‌بعدی که فرمودید و اینکه هیچ گروه و دسته ای باند گونه و اتوبوسی با مهندس توسلی مهر کارد دیزل نشدند. بله کاملا درست میفرمایید مدیریت علمی با تجربه بالا استفاده از همان نیروهای تا دیروز ضعیف در مدیریت قبل و قوی تحت مدیریت ایشان صورت گرفت .
البته که جناب مهندس میررفیع و جناب مهندس حیاتی به دلیل سوابق همکاری گذشته نیز به دیزل وارد شده که همگان تاثیرات این دو بزرگوار را نیر در دیزل به عینه دیدند .پس موافقم که جز این دو بزرگوار و حالا بعدها هم محدود مدیران و معاونین جهت جای خالی برخی مدیران دارد دیزل شدند وگرنه حرکت تیمی بدرستی فرمودید وجود نداشت.
فرمودید ۱۸۰۰ میلیارد پول بابت بازنشستگی !!؟
جهت بازنشستگی کارکنان خصوصا موارد سخت وزیان آور که با اعتراض هر روزه کارکنان خصوصا کارگران مواجه بود .در زمانی که بیش‌از ۲هزار نفر جوان جویای کار آنهم با تحصیلات دیپلم که کسی این قشر جوان را استخدام نمی‌کرد صورت گرفت. بیش‌از ۲۰۰۰ جوان دیپلمه. وارد بازار کار آنهم در شرکتی معظم تولیدی شدند برای ایجاد اشتغال جوانان و بازنشستگی کارکنان این کار واجب بود که البته از ریز مبالع مطلع نیستم و فکر هم نمیکنم که مبلغی سرانگشتی به حساب بیمه واریز شده بدون محاسبات که حتما این موضوع در زمان خود و دلایل خود صورت گرفته و هیچ اشکالی به این تصمیم واردنیست .
فرمودیدموصوع SAP و باز مبلغی را ذکر فرمودید که از ریز آن آن نیستم اما ایا یکبار به این مسئله فکر نکردیم که مگر می‌شود بدون نظر شرکت مادر دست به انعقاد چونین قرارداد کلانی زد ؟ اینکه دستور از شرکت مادر به شرکت‌های تابعه داده شد را که اظهر من الشمس برای همه قابل رویت بود و حتی خود مدیریت ارشد دیزل بازها به آن بصورت مکتوب معترض شدند اما هبج تاثیری این اعتراضات در تصمیم ایران خودرو در لغو این تصمیم ایجاد نکرد .خوب این دستورات چه ربطی به مهندس توسلی مهر داشته که اتفاقاً به دلیل آشنایی با سیستم‌های نوین اولین مخالف این تغيير ایشان بودند.و اگر منظورتان این است که مدتها قبل مهندس توسلی مهر مدیر عامل آن شرکت بودند کاری بسیار ساده پیش روی شماست که در آن تاریخ اصلا چونین سیستمی در ایران خودرو وجود نداشت و این تصمیم بعدا در مدیریتهای بعدی برای ایران خودرو و شرکت‌های تابعه بدون مطالعه گرفته شد که تا امروز هم مشکلاتش گریبان شرکتها را گرفته. و هیچ ربطی به ایشان نداشته .
و در آخر اینکه فرمودید کوچ به سایپا اما واقعیت این بود که هیچ کس حتی خود آقای تیموری هم از تعویص خود اطلاع نداشت و مهندس توسلی مهر شاید بیشترین شایعات و بخت انتخاب در صنعت خودرو را همه اهالی رسانه و خبر برای ایران خودرو قائل و البته بعداز تیر امسال که مسائلی پیش آمد که منجر به تصمیم حاکمیتی در این مورد شد پس ایشان هم مثل بقیه از این موضوع اطلاعی نداشتند و آنچنان که مسولین مرتبط وزارت صمت و …در مصاحبه ها گفتند کل ماجرا طی دو روز و با اصرار رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد .
ثبت سفارش و … همه در زمان خود انجام شده و مشکلات تخصیص ارز از بانک مرکزی مبتلابه همه شرکت‌های خودرو سازی است مثل ایران خودرو و سایپا و توابع این دو شرکت پس هیج ارتباطی بین رفتن ایشان آنهم شش ماه قبل‌تر وحود ندارد که در اسفند سال گذشته آنهم نیمه دوم تصمیم گرفته شد و بسرعت عملی گردید که همگی شاهد بودید و هستیم .
امیدوارم بخشی از سوالاتتان را پاسخ داده باشم. و باز در خدمتم .

رضا چهارشنبه , 23 خرداد 1403 - 17:42

آقای سید حق گو وقتی موتور ماشین شرکت مگاموتور نمیتوان به اندازه احتیاج تولید کند واین شرکت مهم افتاده دست ناکارامدان چرا آقای توسلی مهد کاری نمیکند

hassan پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 0:14

سيد حقگو فكر كنم شما دو سه ماه بعد توسلي مهر ديزل اومدي چون يادت رفت بگي يا كلا نبودي ببيني پرسنل بعد از مدير عامل توسلي مهر توي اتوبوس سازي تجمع كردند و اسم زالي را صدا ميكردند. چون مي ترسيدند شركتي كه زالي و تيمش سروسامان دادند , توسلي مهر به باد بده. اين و گفتم كه به دروغ و ناحق نگي زالي كاري نكرد. ولي توسلي مهر كه رفت ديزل مونده و بي پولي , محصول ناقص و طلب هنگفت از خودرو هاي بخشش شده .

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 5:03

البته که من این موضوع اعتراض به وضع کارخانه بود به این دلیل که شایعاتی درست شده بود که رفتن آقای زالی به معنی واگذاری شرکت‌ هست چون ایشان هم که تجربه بالایی در این صنعت داشته متوجه شده کاری نمیتونه بکنه و هنوز نیامده برگشته این اصل مطلب بود .این اعتراض به عملکرد کسی نبود بلکه نگرانی واقعی بود که برخی مدیران وقت با کارکنان راجع بهش صحبت کرده بودند و عملا هیچ کس شانسی برای ادامه همون وضع قدیم هم برای دیزل متصور نبود که خدا رو شکر نتیجه عملکردها را دیدیم .
باور کنیم نقد خوبه ولی منصفانه. اینا دیگه اسمش نقد نیست اصطلاحا قلب تاریخه .مگه چقدر گذشته که وارونه میکنیم حقایق رو .
به امید کمی انصاف

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 7:59

و البته در جواب معدود افرادی که اصرار دارند همه تحولات دیزل را منسوب به جناب حاج محمد زالی که احترام ویژه ای براشون قائل هستم بکنند اینکه فرض براینکه در این شش ماه حضور در دیزل که البته دوماه این بزرگوار بدلیل مشکلات اصلا حضور نداشتند حالیه فرض بر این.
یک مورد دیگر در طی این سالها ( نه برای تخریب دیگران) از عملکرد این بزرگوار نشانم دهید حتی بدون مدرک .من در خدمت شما هستم .
عزیزان باور کنید دنبا دنیای آمار و ارقام و اطلاعات و کدال است ‌.
حرف بی پشتوانه…
ممنون

da پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 8:57

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، پیش فروش سه محصول ساینا S، سهند S و کوییک GX-L شرکت سایپا از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه آغاز شد، اما امکان ثبت نام وجود ندارد.

متقاضیان از همان لحظه شروع ثبت نام تلاش برای خرید را آغاز کردند، اما یا صفحه انتخاب خودرو باز نشد و یا امکان واریز وجه وجود نداشت.

شرکت سایپا پیش از این نیز به مناسبت عید سعید فطر فروش گذاشته بود که لحظاتی قبل از آغاز فروش، آن را لغو کرد و متقاضیانی که پول خود را برای فروش آماده کرده بودند بلاتکلیف ماندند.

شرایط پیش فروش محصولات سواری برای دو خودرو ساینا S با استاندارد ۸۵گانه و کوییک GX-L با ترمز ESC ویژه سه گروه متقاضیان عادی، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده است و خودروی سهند S صرفا برای طرح عادی اجرا می‌شود.

در بخشنامه پیش فروش سایپا، قیمت خودرو‌ها به صورت غیر قطعی است و مبلغ نهایی بر اساس قیمت روز خودرو در زمان ارسال دعوتنامه مشخص خواهد شد. همچنین موعد تحویل این خودرو‌ها هفته چهارم دی تا اسفند سال جاری اعلام شده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون این دومین بار است که متقاضیان خرید خودرو از شرکت سایپا ناکام می‌مانند، شرکت ایران خودرو نیز از سال ۱۴۰۲ هیچ طرح فروشی اجرا نکرده است.

hassan پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 10:44

تجمع كردند براي نگراني از واگذاري!!! اونم بعد از اينكه اتوبوس سازي بعد 10 سال مجددا شروع به توليد كرده و شركت توانايي پرداخت حقوق را دارد و ميزان توليد سه برابر شده است. شعور كارگر را چه فرض كردي حقگو جون. مگر داري گزارش ميدي به نهادهاي بازرسي برادر من. نه برادر همين پيشبيني را ميكردند كه شركت بدون تغييري در ساختار محصولات, 2000 نيروي جديد بگيرد. محصولات چيني بدون مشتري را با تيراژ بالا وارد كند براي عدد سازي و بنيه مالي شركت و ارز مملكت به فنا برود. اتوبوس سازي هم مجددا بسته شود. الان هم كه زمين گير شده به بركت حضور جناب توسلي مهر و تيم نابغه ايشان.

hassan پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 10:57

ضمنا در جريان باشيد تيم زالي از 8-98 كار را در ديزل دست گرفت و تا 8-1400 همون تيم شركت را اداره ميكرد.يعني دو سال جناب توسلي مهر و تيم نابغه شون داشتند اتاقها را ديوار كوب ميكردند. اثباتش سخت نيست تمام مدارك موجود است.

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 11:46

پس همه اتفاقات رو کارگران دیزل پبش بینی کردند حتی تا استخدام ۲۰۰۰ نفر و…
آقا من تسلیم .
باور کنید اگر کسی خواب باشه بیدار میشه ‌اگر خودش رو بخواب بزنه …خیر نمیشه.
برادر شما درست میگی اصلا اجازه بده بگیم تا همین اسفند هم تیم زالی داشتن کار می‌کردن اما چون میخواستن ریا نشه .بستن با مهندس توسلی که مثلا شما دارید کار می‌کنید ‌.اما شما میخ بزنید به دیوارها آری نداشته باشید. ما و خرزو خان و عوامل ماوراءالطبیعه همگی کاری میکنیم ولی انگار شما کار کردید .
فکر اینکه چه حجمی ناراحتی داریم از کسی یا گروهی که نتیجه اش میشه این همه داستان تخیلی برای من قابل تصور نیست.
خوب برداشت آزاد.

da پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 14:21

هیچ مدیر عاقلی با یکسال رشد تولید نمیاد بابت بازنشستگی احیانا 800 نفر که تازه نصف اون هم انجام نشد 2700 نفر استخدام کنه و هر هفته نمایندگان مجلس شناخته شده رو دعوت کنه و با شو بگه من استخدام انجام دادم الان با توجه به اینکه بیش از سه سال دیزل بود نتونست یک جایگزین برای واگن هود بیاره و الان استاندارد جلوی این خودرو رو گرفته محصولی که طبق آمار جنابعالی برو ببین در کدال چند درصد سبد محصول بوده اتوبوس هم با واردات شهردار از چین رسما فعلا تعطیل شده برو کدال آمار 3 ماهه رو ببین حالا این 3 هزار نفر موندن روی دست دیزل از خرید چند صد گلدانهای 7 میلیونی و دیوارکوب اطاقشون هم بگو پروژه آسفالت هم برو ببین چقدر ریخت و پاش کردن به بهونه sap چند صد میلیارد از یک شرکت خاص بدون مناقصه خریدن از پیکاپهایی که به اسم معاونتشون زدن,وجدان داری ببین معاونت طرح و برنامه اش که از زمان مگفا با ایشون بود با پراید اومد ظرف سه سال خیابون فرشته مسکن خرید از وابستگانشون است همینطور مدیر بازرسی و جناب حیاتی که میفرمایید نابغه هستن باجناقشون هستن کمتر روایت دروغ بگید به مردم

مهدی پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 11:48

جناب آقای حق گو !!!!! باسلام
من جواب سوالات قبلی رو نگرفتم گویا شما اصرار دارید که آقای توسلی یک شرکت فلاکت زده رو تحویل گرفته و سرپا نگه داشته در حالی که اینطور نیست در زمان آقای زالی حقوق و مزایای پرسنل کاملاً از طرف شرکت پرداخت می شد و ایشون تولید رو راه انداخت . فرموید که آقای توسلی بیش از 2000 نفر دیپلمه استخدام کردن ، به استحضار جنابعالی می رسونم که استخدام بدون در نظر گرفتن بودجه نیروی ا نسانی بوده و الان بلای جان شرکت شده چون هیچ شرکتی بابت تولید مقطعی اینهمه نیرو نمی گیره اونهم نیروهای سفارشی به اطلاع جنابعالی می رسونم در حالی که تعداد 400 نفر از پرسنل شرکت در انتظار پذیرش مدرک تحصیلی مازاد بودند ایشون نسبت به استخدام کارشناس بی تجربه با رشته های غیر مرتبط ( روانشناسی و بیمه و….) نموده در حالی که پرسنل با تجربه در نوبت اعمال مدرک تحصیلی بودنند.ضمناً جناب حق گو میشه از ایشان بپرسید موضوع استخدام خانمها چه بوده در حالی که الزام شرکت ایران خودرو برای استخدام 25 سال می باشد چند نفر خانم بالاتر از سن اعلامی استخدام کرده اند آنهم با مدرک دیپلم !!!! حال بماند که برخی از اینها وضعیت تاهلشان مشخص نبوده و بنا به سفارش آقای ….. از ایران خودرو انجام شده که بعدا از سمتاشان عذل گردید . لطفا از این استاد بپرسید موضوع آسفالت شرکت چیست ؟ در حالی که آسفالت شرکت هیچ ایرادی نداشت کنده شده و سنگ فرش شده است شما بفرمائید در شرکتی که ماشین سنگین تردد می نماید زمین آنرا سنگ فرش می نمایند که هر روز نسبت به تعمیر آن اقدام نمایند. همچنین از ایشان موضوع 1500جعبه فرمانهایی خرابی که سفارش داده و تحویل شرکت شده را جویا شوید .
مابقی بماند برای بعد

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 13:05

فکر میکنم بقدر کفایت توضیح دادم و مطول البته .
باید در شرکت دیزل از گذشته حضور داشتید تا بتونید تفاوت مدیریتها رو بررسی کنید.پس قضاوتی نمیکنم چه احتمالا گذشته شرکت رو در جریان نیستید .
در عرض چهارماه حضور حاج محمد زالی هیچ امکانی برای این حجم توسعه و پیشرفت وجود نداشت و هیچ گاه هم ایشان چونین ادعایی نداشته و ندارد .(طبق مصاحبه های موجود )
استخدام بیش از ۲۰۰۰ نفر نیروی کار جوان با مدرک پایین اتفاقا افتخاری بزرگ از منظر انسانی و …بوده که پیرو اون تلاش شد نیروهای قدیمی بازنشسته بشن تا تعادل نیروی انسانی برقراربشه .که در حال انجام بود و هر ماه شاهد حجم بالای بازنشستگان بودیم. پس اینهم کاری بسیار انسانی بود که انجام شد .
اینکه در این بین هم اتفاقات دیگری توسط دیگران شاید اتفاق افتاده ضامن اشکال در پروسه مد نظر ایشان نمیشه. مگر کسی میتونه ادعا کنه که توصیه در کشور از مقامات بالاتر یا شرکت مادر و یا … ممکن نبوده و نبست ‌بله حتما هم در این بین اتفاقات استخدامی افتاده ولی نه به تعداد زیاد و این موارد عددی کمتر از ۳۰ نفر طبق اعلام معاونت اداری را دربرگرفته بهر حال استخدام نیروی دستوری جزو لاینفک یک موسسه و سازمان آنهم موسسه های تحت پوشش و تابعه که وضعیتشان فرق می‌کند هست .فرمودید خانمهای استخدام شده و عزل شده که خوب اطلاعی از این که خانمهای استخدام شدند و …بعد هم عزل شدند نداریم و آنها هم تعداد زیادی نبودند ودر اصل موضوع اخلالی ایجاد نمی‌کردند.
و اما آسفالت …. لطفا یکبار این موضوع را با دقت توجه بفرمایید .شرکای در سطح دیزل با تولیدات متعدد و البته تولیدات جدید .برای تست جاده این خودروها از امکانات شرکت‌های دیگر بعضا در شهرستان‌های اطراف استفاده می‌کرد. یاد مان نرود که در فصل تابستان بدلیل گرما و همین عبور ماشینهای سنگین چه وضعیتی در مبادی ورودی شرکت داشتیم و اولین باران نیز مزید برمشکلات بود .
ساخت جاده معروف به تست جاده در محوطه ۰۵ و ترمیم آسفالت و …شرکت کاری بود که سالها از آن غافل بودند و البته که نیاز اساسی شرکت بود .و لطفا از ساخت ژنراتور عظیم شرکت نیز سوال میفرمودید که با راه اندازی آن علاوه بارفروش برق به سازمان متبوع محلی در فصل‌های مثل حالا هیچ مشکل قطع برقی در شرکت دیزل وجود نخواهد داشت و این باقی الصالحات همین تیم است که اشاره ای به آن نفرمودید .
و اما ۱۵۰۰ جعبه فرمان .اولا همه جعبه فرمانها خراب نبود و محدودی از این پک ایراد داشت .دوما گارانتی این جعبه فرمانها پشت خرید این محصولات بود و هرکدام ایراد فنی داشت تعویض شد البته با هزینه شرکت سازنده طبق قرارداد .سوما شرکت بوش آلمان به ما جنس نمی‌فروشند حتی نماینده آن در چین و هند و شما مجبورید از شرکت‌های خرید کنید که بهر حال کیفیت جنس اروپائی را ندارند آنهم در اوج تولید سالهای گذشته .
فکر نمی‌کنم انتقادات شما و سوالاتتان خیلی تاثیری در نتیجه عملکرد این تیم داشته باشد .
باور کنیم که عملکرد تیم مهندس توسلی مهر قوی و کم اشتباه بوده و البته که هیچ کس غیر از معصومین بری از خطا نیست و دیکته ننوشته غلط ندارد .اما خواهشا اگر هم انتقادی داریم اصولی و با دلایل مشخص و نه حرفهای خاص ما ایرانی ها که عادت داریم تحت هر شرایطی به دیگران خصوصا بالا دستی ها انتقاد کنیم.
در خدمت هستم برای مابقی ..

hassan پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 12:54

باورش سخته برادر. فكر كردي چرا كشوري با اين همه پتانسيل و نيروي انساني بي نظير گرفتار ميشه و مديران بي كفايت و بي سواد پشت تحريم قايم ميشن. ديزل نمونه كوچكي از ايرانه. اين همه حجم دوروغ و ريا براي تصاحب صندلي رياست و به قيمت تاراج بيت المال. اينقدر مدارك متقن موجود است تا همه دروغ گويان رسوا شوند.
سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 13:13

بله تنها مدیری که طی این سالها در مصاحبه های خود اسمی از تحریم نبرد و حتی در رسانه ها اعلام کردند فرق یک مدیر فعال و کاری با دیگران در همین است که پشت تحریمها قایم نباشند. و هیچ گاه گله و انتقادی از وضعیت تحریم نداشته و ندارد همین تیم و شخص مهندس توسلی مهر بود و هست .ارجاع به مصاحبه خرداد شهریور و ابان سال ۱۴۰۱ و فیلم مدیران برتر و سخنرانی ایشان که دقیقا به همین موضوع اشاره گردند. با تشکر از شما که یادآوری کردید این مهم را در نحوه مدیریت ایشان و همکارانشان .واقعا من خاطرم نبود ‌ممنون از اشاره حضرتعالی

مهدی پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 13:39

آقای حق گو
اعطای پیکاپ و تارا به معاونین و مدیران را چطور میتونید توجیه کنید ؟

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 17:21

برادر بزرگوار شما مطمئنید که مدیران و معاونین خودروهای تارا و پیکاپ را مجانی گرفتند ؟
خیر همگی تا ریال آخر مبلغ این خودروها را پرداخت کردند و شما را ارجاع میدهم به همه شرکت‌های خودرو سازی که تسهیلاتی برای رده های بالای شرکتشان قائل می‌شوند آنهم مجانی.
هرچه میخواهم نگویم نمی‌شود. قانون تجارت در مورد سودآوری یک شرکت ورشکسته چه می‌گوید؟ چرا هیچ کس سوال نمی‌کند که چرا حتی یک ریال تحت این قانون به اعضا داده نشد؟ ( درصدی از محل به سود رساندن شرکت گذشته از اینکه زیان انباشته صفر شود و سودآوری میلیاردی اتفاق بیفتد).
نه برادر مطمئن باشید به مطالب بنده و عرض شد یک گروه مدیریتی در هرصنعتی با فاصله زیاد نسبت به این تیم معرفی کنید .من خدمت گذار شما خواهم بود .ممنون

Da جمعه , 25 خرداد 1403 - 1:33

شما رو ارجاع میدم به پرونده ایشان در مگفا و همچنین اگر ناظر با وجدانی باشه پرونده خرید سهام تیم ایشان و دعوت از سهام بازها برای رشد سهم خاور بعد خرید ایشان یک نمونه حضور کله گنده ایی بنام طاهری برای بالا بردن سهم

رضا پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 16:22

معلوم این سید حق گو هم توهمی چون ۲سوال ازش کردم با مدرک در مورد مگاموتور سایپا هیچی نگفت پس معلوم اصلا نمیدان چه شرکتی سید حق گو اسمت بزار سید چشم بند یا سید ماله

سید حق گو پنجشنبه , 24 خرداد 1403 - 17:05

جناب اقا رضا
اتفاقا خوب هم می‌بینیم. ولی یه نکته وجود داره که فکر کنم چون سری توی سایتها و اخبار دارید بیشتر از من متوجه باشید برادر .
شرکت سایپا بیش از ۷۰ شرکت تابعه کوچک و بزرگ داره و کلا مهندس توسلی مهر حدود ۶ تا مدیرعامل رو تعویض کردند که تازه اونهم به نوعی واجب بود و برخی مثلا مدیرعامل نداشتند مثل سایپا دیزل و ….
این حجم هجمه به ایشان وارد شد .دقت بفرمایید که آبروی این تیم از هر ارتباط و توصیه ای برای خودشان مهمتر است .حتما گزارشات این موارد به ایشان رسیده اما انصاف هم خوبه اولا همیشه اون چیزی که ما فکر می‌کنیم بر مبنای یک گزارش یا نظر افراد باید بررسی بشه و یقین حاصل بشه .مهندس توسلی مهر با شناختی که از ایشان داریم بقدری دقیق و باهوش هستند که در اولین برخورد با گزارشات (عرض میکنم گزارشات هر شرکت تابعه ) متوجه بشوند که شرایط اون شرکت چیه و چه مشکلاتی داره کما اینکه خیلی ها از یکی از مدیران عامل تابعه تعریف و تمجید می‌کردند و می‌کنند که پله های ترقی را از کارشناسی و چه و چه و… اما گزارشات و سوابق عملکردی چیز دیگری را نشان داد و خوب فردی رو جایگزین کردند که واقعا در مدت کوتاهی در آینده عملکرد ایشان را خواهیم دید در زمینه تامین قطعه با کیفیت و با قیمتهای کمتر که قبلا هم بارها در مدیریت ایشان اتفاق افتاده.
پس حتما و مطمئن باشید آسیاب به نوبت خواهد بود و یک درصد اگر نقطه ضعف مدیری در آینده این شرکت تاثیر بگذارد اطمینان میدم که حتما با تغییر روبرو خواهدشد .
مطلب بعدی هم یه نکته آیا درسته که من بدون مطالعه در مورد فردی فقط طبق یک گزارش قضاوت کنم .بله اگر شخصی بودم که فقط میخواستم بگم من در مورد تیم مهندس توسلی مهر درست میگم پس هر آنکس که با او نیست نا درست است ‌.تخلص حق گو را نباید انتخاب میکردم .چندین روز لست که در این مورد درحال بررسی کارشناسی هستم از دوستان همکار و همکاران رسانه ای خودم خواهش کردم بدور از برخورد شخصی من را در این مورد با اطلاعات موثق روشن کنند .و حتما در صورت کسب اطلاعات اگر این موارد درست باشد اطلاع رسانی خواهم کرد .دوست من از همین عدم اطهار نظر بدون مدرک بنده متوجه یک نکته شدید احتمالا اگر من تمام قد از مهندس توسلی مهر و بقیه مدیران منصوب ایشان دفاع میکنم اطلاعات کافی از عملکرد و پاک دستی و مدیریتشان دارم .دیدید که حتی در مورد برخی مدیران منصوب ایشان اظهار نظر نمیکنم نه بد نه خوب .چون مطلع نیستم .
لطفا نفرمایید چشم بند و ماله .بفرمایید حق گو .
ممنون

hassan جمعه , 25 خرداد 1403 - 11:20

حقگو جان
شهريور و آبان 1401 توسلي مهر اصلا نمي دونست خودروسازي چه مشكلاتي دارد و تحريم يعني چه. خودش كه شركت را اداره نميكرد هنوز اعضاي هيئت مديره زالي همه كاره بودند. داشت ديوار اتاق ها را پوشش ميداد بنده خدا. الان كه توي سايپا مثل … تو گل مونده پشت عدم تخصيص ارز و تحريم و مگا موتور سنگر گرفته.

سید حق گو یکشنبه , 27 خرداد 1403 - 9:21

بله متوجه هستم .
منکه عرض کردم بالاتر کسی که خودش را به خواب زده باشه هیچ امکانی برای بیدارشدن نداره .
بله اصلا مهندس توسلی مهر و مدیران مرتبط او تا همین اواخر اسفند هم داشتن دیوار می‌پوشاندند. (دیوار چین هم بود تا اون تاریخ ..)
بهرحال باز عرض میکنم من متوجه حجم ناراحتی برخی هستم اینقدر که حتی تا این حد…
در سایپا هم با تمام مشکلات خدا رو شکر این تیم در حال تلاش مستمر هست و نتایج اون را همین الان هم داریم می‌بینیم. انشالا در آینده بیشتر خواهیم شنید و این قول معتبر که از بندگان حرکت و از او برکت به کل شقوق کاری و رفتاری تسری دارد .
نباشه روزی که ایرانی بهر دلیل بنشینه و از عدم موفقیت گروهی یا شخصی که مسولیتی در کشور داره خوشحال بشه .
اتفاقا چون خدا ناظر بر احوال و نیات همه ماست شاید برعکس بشه .
کمک کنیم کشورمان رشد کند .
کمک کنیم سربلندی و سرافرازی برای ما و کشورمان پیش بیاد .
انشالا