واکنش خطیبی به حواشی ها/در مجمع ایران خودرو چه گذشت؟+فیلم

ایران‌خودرو به هیچ عنوان خارج از چارچوب ها و مقررات جاری ابلاغی به شخص یا نهادی خودرو واگذار نکرده است.
کد خبر : 50568
تاریخ انتشار :چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 13:14

به گزارش خط بازار؛ مهدی خطیبی در مجمع عادی به طور فوق العاده شرکت ایران خودرو افزود: در مورد خودرو هایما ۸S همان طور که قبلا نیز اعلام شد تولیدات ابتدایی محصولات به دلایل فنی قابل عرضه به بازار نیست و این خودروها به نام مجموعه سند می خورد و پس از شش ماه نگه داری به عنوان خودرو معیوب به فروش می رسد.

وی افزود: بر این اساس ایران خودرو تصمیم گرفت تا این خودروها را به قیمت پایه عرضه در بورس به برخی کارشناسان و مدیران شرکت عرضه کند و به عنوان مدیرعامل ایران خودرو نام من در فهرست دریافت کنندگان این خودرو نیست.
خطیبی تصریح کرد: گرچه به عنوان مدیرعامل و حتی به اذعان سهام داران بخش خصوصی این شرکت در چارچوب مصوبات هیات مدیره اختیار انجام این کار را داشته ام، اما برخلاف برخی ادعاها هیچ اهدای خودرویی صورت نگرفته است و با اتهامات مطرح شده همکاران ما در ایران خودرو از دریافت این خودروها امتناع کردند و سندی به نام آن ها صادر نشد.

وی با طرح این سوال که چرا در تلویزیون و رسانه ها به مردم اطلاعات غلط می دهیم، افزود: برای رفع این ابهام طی نامه ای به وزیر محترم صمت اعلام کردم که ایران خودرو با نگهداری این خودروها در پارکینگ متحمل ۱۲ میلیارد تومان زیان شده و با فروش این خودروها به شیوه مزایده نیز متحمل زیان بیش تری خواهد شد.

خطیبی درخصوص واگذاری خودرو به برخی خواص یا دستگاه های دولتی نیز گفت: تاکنون هیچ اهدایی صورت نگرفته که پس گرفته شود و با صداقت می گویم که در مورد دستور رییس جمهوری مبنی بر عدم عرضه خودروهای پرتیراژ که با شیوه قرعه کشی عرضه می شود، هیچ اقدامی مغایر با قانون صورت نگرفته است.

وی گفت: پاسخ این ابهامات را برای رییس جمهوری ارسال و اعلام کردیم که حتی یک دستگاه از خودروهایی مانند پارس، رانا، دنا و … که از طریق قرعه کشی عرضه می شود به هیچ شخص حقیقی یا شرکت خصوصی واگذار نشده است گرچه با شیوه کنونی عرضه خودرو نیز دستگاه های دولتی باید محلی برای تامین خودرو مورد نیازشان داشته باشند و نباید با این گونه ابهامات برای ایران خودرو حاشیه سازی شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در مورد برخی خودروهای عرضه شده در بورس کالا نیز تاکید می کنم که اطلاعات و آمار غلطی در مورد ایران خودرو داده شده و باید این موضوع بررسی و تبیین شود.

پیگیری حقوق سهامداران در اولویت

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد انتقادات برخی سهامداران حاضر در مجمع مبنی بر تاثیر منفی مصوبه اخیر شورای رقابت و قیمت گذاری دستوری بر زیان دهی این شرکت و از بین رفتن سرمایه آن ها گفت: موضوع رفع قیمت گذاری دستوری را دنبال کرده ایم چرا که با توجه به سهام داری یک چهارم جمعیت کشور از طریق بازار سرمایه و سهام عدالت در ایران خودرو و حجم ریالی سهم بازار ایران خودرو متعقدیم که انحصار یک یا چند جانبه در صنعت خودرو وجود ندارد، اما متاسفانه به نام انحصار قیمت گذاری دستوری موجه می شود.
خطیبی با بیان این که به دلیل قیمت گذاری دستوری طی چند سال گذشته ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از جیب سهام داران رفته است، افزود: نکته بعدی الزام قانونی دولت به جبران زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری محصولات است که این موضوع را پی گیری کرده و بخشی از این زیان به حساب دولت منظور شده است.

وی با بیان این که مقرر شده در مورد مصوبه اخیر شورای رقابت با اقدام جمعی سایر خودروسازان مشکل را مرتفع کنیم و پیگیر احقاق حقوق سهام داران باشیم، افزود: در همین زمینه با مدیرعامل سازمان بورس صحبت کردیم و منتظر نظر شورای عالی بورس در مورد وضعیت انحصار در بازار خودرو هستیم تا طی نامه مشترکی به این مصوبه شورای رقابت اعتراض کنیم چرا که اکنون صنعت خودرو در جای حساسی ایستاده و باید موضوع قیمت گذاری دستوری حل و فصل شود و هیات مدیره ایران خودرو نیز از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکرده و نمی کند.

از قیمت گذاری دستوری تا خروج از شمول اصل ۱۴۱ قانون تجارت  

در ابتدای این نشست رییس هیات مدیره ایران خودرو با اعلام دستور کار مجمع انجام سه اصلاح در اساسنامه در مورد  نحوه اطلاع رسانی به سهامداران بر اساس نامه هیات مدیره بورس را به رای گذاشت که مقرر شد این اطلاع رسانی علاوه بر روزنامه کثیر الانتشار ایران خودرو از طریق سامانه کدال به عنوان روش الکترونیکی مورد تایید بورس نیز صورت گیرد.

محمدرضا فیض بخش دستور دوم این جلسه را تکلیف سهام داران در مورد چگونگی خروج ایران خودرو از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت اعلام کرد و گفت: در این زمینه سه راهکار وجود دارد، نخست آن که بتوانیم روش قیمت گذاری را اصلاح کنیم چرا که اصلاح قیمت شاه بیت خروج ایران خودرو از زیان دهی است، دوم این که بتوانیم با همکاری مدیران شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات باشیم و راهکار سوم پرداختن به موضوع صادرات از نظر وزنی و ارزشی برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت پذیری است برای خروج از شمول اصل ۱۴۱ قانون تجارت است.

وی افزود: با قیمت گذاری دستوری مخالفیم و روش قرعه کشی را شیوه ای غیر کارشناسی، متحجرانه و مفسده زا برای عرضه خودرو می دانیم و هیات مدیره ایران خودرو از تحمیل تکالیف اداری متعدد گریزان است. پیشنهاد ما آن است که میثاق قانون تجارت بین سهامداران، ایران خودرو و مصرف کنندگان اجرایی تا حقوق نزدیک به ۲۰ میلیون سهامدار بورسی و سهام عدالت ایران خودرو تامین شود.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدی چهارشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

به داد عملکرد موجود در شرکت های زیرمجموعه همچون سازه و ساختمان ایرانیان ، تعاونی اعتبار، تعاونی خاص و… هم برسید.
کمی هم از این شرکت ها تحقیق کنید و بنویسید……..

اسی چهارشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

میشه لطفا اگر به اظهار خودتون تخلفی صورت نگرفته بفرمائید اسناد ابطالش رو رسانه ای کنن یا بفرمائید اگر خودرو خرابه یا قابل ارائه به مشتری نیست اون مدیری که میگیره میخواد چکار کنه سوار بشه یا بده خانوادش معلومه میاره بیرون میفروشه شما اگر براتون مهم بود و ضرر داشت تولید نمیکردیدن یا برش میگردوندید رفع ایراد بشه بیاد تو چرخه فروش واقعا خودرویی که نشه رفع ایرادش کرد چرا باید به هر دلیلی چه مزایده چه واگذاری به مدیران بیاد تو سطح شهر تهش بازم میرسه دست مصرف کننده کی رو گول میزنید اسناد ابطالشو رسانه ای کنید !!!!!

یا مثلا طی کدوم تفاهم نامه قراره تعداد زیادی خودروی صفر بدید به نفر نور چشمی م. خ. از شهرداری که تاکسی اینترنتی که سایپا براش توجیه اقتصادی نداره رو تو شرکت زیر مجموعه راه بندازید بعدم بگید توجیه نداشت اونوقت خودروهایی که قطعا تکونم نخورده رو به اسم مزایده بفروشید یا طی کدوم قانونی مدیر حوزتون میشه سرپرست مدیریت بازرسی یا طی کدوم قانونی تو مدیریت ارتباط با مشتریان که مثلا باید مدافع حقوق مشتریان باشه خودروی نورچشمی ها تعویض و یا گرداخت خسارت میشه ولی مشتری بخت برگشته از همه جا دست کوتاه باید سالها دوندگی کنه آخر کار هم با زور خودروی خرابشو بدید بره

جان بابا چهارشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

بنده خدا وزارت صمت شده مضحکه دست خودروسازی نمیدونه چکارکنه مونده
🔰ناتوانی وزارت صمت در مدیریت خودرو

🔹خوب است وزیر محترم صمت، مدیریت ا.خ. را به دست فردی کاربلد، تعامل پذیر، چشم و دل سیر، پاک دست، مسلمان، آگاه به وضعیتِ بخش تولید و تجارت و از همه مهمتر معتقد به جمهوری اسلامی ایران بسپارد.

نستراداموس چهارشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

مصطفوی چقدر گرفتی که این کلیپ کوتاه بزاری
روشن که از اتاقش انداختت بیرون
از جای دیگه هم که اخراج شدی بخاطر روحیه کاسب کارانت

مردی بزار

css.php