با سلام :
باور کنید گاهی آدم فکر میکنه که روح اون ملعون رزم آرا در کشور همچنان در حال اظهار نظر و توهین به مردم و صنعتگران و متخصصان این کشورهستش .در کشور ما متاسفانه واژه خودباوری و ما میتوانیم توسط اقلیتی همیشه مورد تمسخر قرار میگیره .همیشه از این بابت و در رونمایی از هر فن آوری در کشور ما از سوی برخی عوامل داخلی و بلندگوهای خارجی چند مطلب تکراری رو شاهدیم .
اول اینکه این محصول (فرقی ندارد هر نوع محصول و هر نوع پیشرفت رو شامل میشه ) کار خارجی هاست و ایرانی امکان نداره بتونه …
خوب شاهد این مدعا در زمینه صنعت دفاعی رو همگان شاهد بودیم .و اینکه چرا همون خارجی ها که این عوامل مدعی بودند که اونها پشت همه پیشرفتهای صنعت دفاعی هستند و بودند شدند مشتری های پرو پا قرص حتی با التماس و خواهش …خوب جای سوال دارد .
در هر حال اینکه یه شرکتی با استفاده از متخصصین خودشون بتونند خودروی برقی تولید کنند .خوب آشفته میکنه خواب یه عده رو و متاسفانه برخی هم در داخل تبدیل میشن به پیاده نظام این رفتارها البته متعدد این افراد واقعا قصدی ندارند و فقط میخوان حرفی بزنن و همین…
بهر حال اینکه خودروی برقی محصولی جدید در دنیاست و خوب تا عادت عمومی به این وسیله در سطح دنیا زمان بر خواهد بود .(همین بی صدا بودن خودروهای برقی باعث شده در دنیا استقبال زیادی از این خودروها نشه که البته در کنار مشکلات دیگه مثل چگونگی تامین برق و …) بهر روی زحمت زیاد و مستمر بچه های این مرز و بوم اگر موجب تشویق ما نمیشه .حداقل ما رو به یاد حرفهای کوچک انگارانه مردم ایران توسط رزم آرا نندازه .بله مردم ایران و جوانان ما میتوانند و اگر کمک بشن و فضا در اختیارشان باشه در هر حوزه ای من اعتقاد دارم میتونن در سطح اول دنیا بدرخشند .
به امید ایرانی سربلند و سرافراز .
واکنش ایران خودرو به اگزوز فیک ری را
مهدی رادمنش در حاشیه نمایشگاه صنعت خودرو در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر درخصوص اینکه ایرانخودرو برای خودروی ریرا برقی خود اگزوز نصب کرده است، اظهار کرد: خروجی اگزوز بهکار رفته روی خودرو برقی ریرا ایرانخودرو اصطلاحا فیک اگزوز (fake exhaust) یا اگزوز نمایشی است. کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است که حس زیبایی بیش تری به این محصول بدهد.
وی با بیان اینکه خودرو حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاریسازی نرسیده، اضافه کرد: درخصوص تعبیه اگزوز فیک در طرح نهایی محصول ری را براساس بازخوردهای دریافتی از سوی مخاطبان و راهبردهای توسعه ای ایران خودرو تصمیم گیری خواهد شد.
رادمنش واکنش دریافتی از سوی مردم برای اگزوز فیک در ری را را فرصتی برای معرفی این محصول جدید به عنوان نخستین خودرو برقی طراحی شده توسط متخصصان ایران خودرو برشمرد و گفت: انتشار محتواهای مختلف مثبت و منفی در شبکه های اجتماعی، این پیام را برای مخاطبان در سطح جهانی منتقل کرد که صنعت خودرو ایران به سطحی از بلوغ و توانمندی دست یافته که می تواند هم پای فناوری روز جهانی حرکت کند و در زمینه دانش فنی طراحی و تولید خودروهای برقی حرفی برای گفتن داشته باشد.
به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایرانخودرو، استفاده از فیک اگزوز روی خودروهای برقی موضوعی تجربه شده در حوزه خودروهای برقی در سطح جهانی است، اضافه کرد: پیش از این، خودروسازان شناخته شده جهانی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، باموi۴، پورشه و … نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، در برخی محصولاتشان استفاده کردهاند.
به گزارش خط بازار؛ رادمنش با تاکید بر اینکه ایرانخودرو به عنوان تنها تولیدکننده داخلی که به صورت جدی در فرآیند طراحی، مهندسی و تولید خودرو برقی ورود کرده خوشحال است که بههرحال به بهانه حاشیههای ایجاد شده، بخش جدیدی از جامعه مخاطبان نیز با مفهوم خودروهای برقی و توان تولیدکننده ایرانی در به ثمر رسیدن این خودروها در کشور آشنا شدند، ادامه داد: به هرحال طبیعی است که ورود هر گفتمان جدیدی در صنعت در ابتدا ممکن است با مراحل انکار توان داخلی، تمسخر آن و در نهایت پذیرش و استفاده از محصولات همراه شود.
ایرانخودرو به عنوان پیشران و پرچمدار تولید خودروهای برقی در کشور از شکل گرفتن فضای گفتوگو در این باره و انتقاد سازنده متخصصان مرتبط با حوزه طراحی محصول استقبال میکند، حواشی ایجاد شده نیز فرصتی برای ایران خودرو ایجاد کرد تا توانمندی خود در عرصه خودروهای برقی را به مخاطبان بیش تری نشان دهد.
به گفته وی، ایرانخودرو به عنوان تولیدکننده پیشرو در عرصه خودروهای برقی، پذیرفته است که ورود این فناوری جدید به کشور نیاز به فرهنگسازی دارد، بنابراین از اینکه در این حوزه، هزینههای معنوی این فرهنگسازی را بر عهده داشته باشد اگر در نهایت به نفع منافع ملی و استفاده مصرفکنندگان ایرانی از محصولاتی با کیفیتتر باشد، استقبال میکند.
گفتنی است، اظهارات رادمنش درحالی مطرح میشود که در روزهای گذشته موج گستردهای در شبکههای مجازی داخلی و خارجی بهخصوص در سطح رسانههای معاند شکل گرفته بود که ایرانخودرو در طراحی خودرو برقی ریرا به اشتباه از اگزوز استفاده کرده است. جالب اینجاست که برخی افراد شناخته شده و حتی نمایندگان مجلس نیز بدون کم ترین تحقیق و بررسی با این موج همراه شدند و همسو با فضای ایجاد شده از سوی تحقیرکنندگان تولید ایرانی بر این موج سوار شدند.
منبع: ایسنا
برچسب ها :ایران خودرو ، ری را
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
راستی دوستانی که بعد از رونمایی از این خودرو بابت اگزوز تمام تلاششون رو کردند برای طنازی جهت حالا …لطفا خودروهای برقی آلمانی همچون بی ام و و بنز و هیوندایی برقی رو هم ملاحظه کنند و خوب بعد از اطلاعات راجع به این نوع خودروها …خوب ببینیم باز هم طنز پردازی میکنند. در مواردی بطور مثال شرکت هیوندایی علاوه بر اگزوز صدای تعویض دنده و گاز رو بصورت ضبط شده پخش میکنند تا راننده حس رانندگی رو داشته باشه.
جدا مطالعه و تحقیق نیاز قبل از کارهایی جهت تمسخر زحمات دیگران باید باشه..
یا علی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲