هوندا فیلترهای جدید ضد ویروس کابین را عرضه میکند
به گزارش خط بازار، اخیراً، بخش اروپایی این سازنده ژاپنی خبر از انتشار نسل جدید فیلترهای هوایی داده است که طی فرایندی موثر، جلوی ورود ویروسهای مضر مانند ویروس کورونا به خودروی شما را میگیرد. در این گزارش به نحوه کارکرد و میزان نوآوری واقعی آنها پرداخته شده است.
شیوع و پاندمی ویروس کووید-19 به طرز چشمگیری در نحوه زندگی همه ما تغییر ایجاد کرده است. ما در اوایل یاد گرفتیم که موثرترین راههای جلوگیری از شیوع ویروس مخوف، رعایت فاصله ایمنی از یکدیگر، شستن دستها و گذاشتن ماسک بر روی صورت است.
اما در این اوضاع ناخوشایند، کسانی که در یکسال اخیر قادر بهکار در خانه نبوده و چارهای جز رفتن بر سر کار نداشتهاند، با تکیه بر خودروهای شخصی شان بهعنوان یک پناهگاه ایمن مجبور به استفاده بیشتر از خودروی خود شدهاند.
در این میان شاید برخی با ورود به اتومبیلشان، ماسک را از صورت بردارند اما با توجه به اینکه ویروس از طریق هوا منتقل میشود، بسیاری از رانندگان و مسافران دیگر نیز برای محافظت بیشتر خود ترجیح میدهند که هنگام رانندگی (حتی به صورت تنهایی) ماسک را همچنان بر روی صورت خود حفظ نمایند. اینکه آیا این کار لازم است یا خیر؟ سوالی است که متخصصان بهداشت باید آنرا پاسخ دهند اما برای آرامش خاطر بیشتر، بخش اروپایی هوندا موتور اخیراً نسل جدیدی از فیلترهای هوای چند لایه کابین را در نمایندگیهای فروش عرضه کرده است که در همه مدلهای اخیر این کمپانی قابل استفاده است.
طبق گفته هوندا، فیلترهای جدید کابین که با همکاری فرویدنبرگ تولید شدهاند باید با کاهش قابل توجه غلظت آئروسلهای ویروسی، محافظت فعالی داشته باشند. به منظور کاهش خطر عفونت در کابین خودرو، معمولاً توصیه میشود که میزان و حجم هوای تازه را افزایش دهید، تا از نظر تئوری غلظت آئروسلها کاهش یابد.
در حالت چرخش مجدد، حذف ویروسها از هوا تا حد زیادی به کارایی سیستم فیلتراسیون بستگی دارد و بنابراین فیلتر (یا فیلترها) نقش اصلی را در این فرآیند بازی میکند. فیلترهای جدید دارای دو لایه میکروفیبر معمولی هستند که بیشترین ذرات معلق در هوا، گرد و غبار و گرده را جذب میکنند،
در حالی که لایه کربن فعال سوم باعث جذب آلایندههای مضر مانند ذرات معلق و گازهای اسیدی میشود. البته ناگفته نماند که از سالها قبل چنین فیلترهایی در دسترس بوده و این هیچ چیز جدید و انقلابی نیست اما استفاده از آن در اوضاع فعلی کاربرد آن را افزایش داده و استفاده از آن در مدبهای گوناگون یک برند حتی میتواند یک ترفند تبلیغاتی موثر محسوب شود. اما گذشته از این موضوع، این چهارمین لایه از فیلتر است که هوندا آنرا نوآورانه توصیف میکند. طبق اعلام هوندا، این لایه عملکرد زیستی پوشش داده شده با یک ماده فعال به دست آمده از عصاره میوه، به طور موثر جلوی نفوذ آئروسلهای ویروسی را گرفته، آن را از کار انداخته و از آزاد شدن و انتشار آنها در کابین جلوگیری میکند. گفتنی است که شرکت فرویدنبرگ یک شرکت آلمانی است که مسئولیت بسیاری از فنآوریهای نوآورانه فیلتراسیون هوا را به عهده دارد.
البته سایت منتشر کننده این گزارش در ادامه نوشته: همه گیری کرونا بیش از یک سال است بخشی از زندگی ما را فرا گرفته است و هوندا نسبت به آن کمی دیر واکنش نشان داده و فیلترهای مورد استفاده در این کمپانی هم چیز جدیدی نیستند! این سایت در ادامه نوشته سالهاست که شرکتهایی مانند Mahle یا Man Filter محصولات مشابه چند لایه مشابهی را عرضه میکنند که حاوی لایههای محافظتی هستند. درواقع قبل از همهگیری کرونا نیز فیلترهایی که قادر به از بین بردن موفقیت ورود ذرات مضر، بوها، میکروارگانیسمها و آلرژنها به داخل کابین بودند، نیز به بازار عرضه شده بودند اما شیوع بیماری خطرناک کرونا، استفاده از انواع فیلترها در درون کابین را بسیار ضروری کرده است.
از آنجا که ما یک متخصص بهداشت نیستیم، در مورد خطرات ابتلا به ویروس از طریق سیستم تهویه مطبوع وسیله نقلیه بحثی نخواهیم داشت اما آنچه که فعلا در ظاهر اهمیت دارد استفاده از فیلترها برای کاهش خطر ابتلا آنهم به قیمتی رایگان و یا بسیار کم میباشد تا کمی از نگرانیهای شیوع بیماری کاهش یابد.
منبع: سرعت پرس
برچسب ها :فیلترهای جدید ضد ویروس ، هوندا ، ویروس کووید-19
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰