هوش مصنوعی در طراحی دوره‌های دانشگاهی

UCLA با ابزار هوش مصنوعی Kudu طراحی مواد درسی و تکالیف را متحول کرده، زمان اساتید را کاهش داده و مهارت‌های تحلیلی دانشجویان را تقویت می‌کند.
کد خبر : 88661
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲

به گزارش خط بازار؛ دانشگاه UCLA با بهره‌گیری از ابزار هوش مصنوعی Kudu، طراحی مواد درسی، تکالیف و منابع آموزشی را متحول کرده است. این گام نوین نشان‌دهنده تغییری اساسی در نحوه طراحی و ارائه دوره‌های آموزشی دانشگاهی است.

معرفی ابزار Kudu

Kudu که از سوی استاد فیزیک و اخترشناسی UCLA، الکساندر کوسنکو و دانشجوی سابق دکتری او، وارن اسی، توسعه یافته است، ابزاری برای تسهیل تولید منابع آموزشی به شمار می‌رود. این ابزار با ترکیب منابعی چون ارائه‌های پاورپوینت، ویدئوهای یوتیوب، یادداشت‌های درسی و سایر محتواها، به استادها کمک می‌کند کتاب‌های درسی و مواد آموزشی را به‌سرعت تولید کنند.

ویژگی‌ها و کاربرد Kudu

فرایند تولید کتاب درسی و مواد تکمیلی با Kudu تنها حدود ۲۰ ساعت از زمان استاد را نیاز دارد. کتاب‌های تولیدشده به‌ صورت دیجیتال با قیمت ۲۵ دلار در دسترس هستند و امکان چاپ یا خوانش صوتی نیز برای آنها وجود دارد. علاوه بر این، Kudu قادر به پاسخگویی ناشناس به سوالات دانشجویان است و محیط یادگیری تعاملی‌تری را فراهم می‌کند.

همچنین این ابزار مجهز به فناوری تشخیص هوش مصنوعی است که می‌تواند مشخص کند آیا بیش از ۵۰ درصد محتوای ارسالی دانشجو به وسیله هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.

بهبود تجربه آموزشی

پروفسور زرینکا استاهولیاک، استاد دوره ادبیات قرون وسطی تا قرن هفدهم که Kudu را در کلاس خود معرفی کرده، معتقد است این ابزار به او امکان می‌دهد زمان بیشتری را صرف آموزش مهارت‌های تحلیلی و تفکر انتقادی کند. او می‌گوید: «مطالب زمینه‌ای و تصاویر آموزشی که معمولاً در کلاس ارائه می‌دادم، اکنون در کتاب درسی ایجادشده به وسیله Kudu موجود است.»

چشم‌انداز آینده

این ابزار که تاکنون در یک دوره مقدماتی تاریخ آزمایش شده، قرار است تا سال ۲۰۲۵ به‌ طور کامل در دوره‌های استاهولیاک استفاده شود. او همچنین برنامه دارد استفاده از Kudu را به دیگر دروس خود گسترش دهد.

چالش‌ها و فرصت‌ها

در حالی که Kudu می‌تواند فرایند آموزش را بهبود ببخشد، سوالاتی در مورد نقش آینده هوش مصنوعی در آموزش ایجاد کرده است. برخی نگران‌اند که این فناوری‌ها به جای مکمل‌بودن برای اساتید، به‌ عنوان جایگزین‌های کم‌هزینه‌ای مطرح شوند.

در نهایت، نحوه پذیرش و ادغام ابزارهایی مانند Kudu در سیستم‌های آموزشی تعیین خواهد کرد که آیا این فناوری‌ها به یاری اساتید می‌آیند یا چالش‌هایی برای روش‌های سنتی آموزش ایجاد می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.