گزینه های احتمالی ایدرو؛ رقابت ۳ معاون وزیر با ۳ مدیرعامل خودروسازی

تجربه سال های متمادی نشان داده که پاشنه آشیل وزارت صمت، بخش خودرو است. از این رو وضعیت بازار خودرو و عملکرد خودروسازان تاثیر مستقیمی در رضایت خواص و عوام از وزیر صمت دارد.
کد خبر : 80453
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۳۱

به گزارش خط بازار؛ تجربه سال های متمادی نشان داده که پاشنه آشیل وزارت صمت، بخش خودرو است. از این رو وضعیت بازار خودرو و عملکرد خودروسازان تاثیر مستقیمی در رضایت خواص و عوام از وزیر صمت دارد. هرچقدر وزیر صمت در بخش خودرو موفق تر عمل کند به همان اندازه می تواند دورنمای بلندمدت تری را برای خود در وزارت صمت متصور شود.

در همین چارچوب سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یا همان ایدرو مهم ترین سازمان در وزارت صمت و بدنه تصمیم گیری در حوزه خودرو است. اینکه چه شخصی به عنوان رئیس ایدرو انتخاب می شود، مسیر آینده صنعت خودرو را نشان می دهد. قاعدتا اگر فردی محافظه کار و نگاه دهه ۶۰ و ۷۰(حاکمیت تفکرات سوسیالیستی) بر مسند قدرت بنشیند، آینده خودروسازی بهبود نخواهد داشت و برنامه های اعلامی وزیر صمت برای ایجاد رقابت در خودروسازی و توسعه خوصوصی سازی ابتر می ماند. ولی اگر فردی تکنوکرات با نگاه جسورانه و اصلاح طلبانه عنان امور را بر عهده بگیرد، می توان امید داشت تحرکات خوبی در راستای برنامه وزیر صمت برای توسعه خودروسازی صورت گیرد. براین اساس شاید انتخاب رئیس ایدرو از انتخاب خود وزیر صمت مهم تر باشد. 

حال در همین راستا همه چشم ها به ساختان سمیه دوخته شده تا به زودی حکم رئیس جدید ایدرو صادر شود. هرچه که مشی دولت چهاردهم نشان می دهد چندان نمی توان به شنیده ها و اسامی مطرح شده در محافل غیررسمی اعتنا کرد ولی خبرها حاکی از مطرح بودن چند نام برای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است. از منوچهر منطقی که بعد از انتقادات رسانه ای چند روز پیش احتمال انتصاب ش به صفر نزدیک شده، گرفته تا فرشاد مقیمی، سعید زرندی و جعفر سرقینی. البته در این بین ۲ مدیرعامل دیگر خودروسازی نیز مطرح هستند که دارای رزومه موفقی در شرکت های خودروسازی داشته اند..

با توجه به حساسیت جایگاه ایدرو و لزوم اتخاذ سیاست درست برای خودروسازی، بایستی فردی برای ریاست ایدرو انتخاب شود که به لحاظ علمی و تجربی مسلط به خودروسازی و به نوبه خود متخصص این حوزه باشد. فردی که هم به مختصات بنگاه داری و سهام داری در خودروسازی اشراف دارد و هم ادبیات توسعه در این صنعت را می شناسد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 60 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 60
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همشهری دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 2:19

منطقی گزینه مناسب هست. که شما قصد تخریب اش را دارید
ولی حداقل مقایسه دوران مدیر عاملی. مقیمی با منطقی نشان میده اگر منطقی مناسب نیست. . انتصاب. مقیمی. فاجعه است .
ایشان چه درجه علمی دارد در مقایسه با منطقی.
چه رزومه و نشان افتخاری داری در مقایسه با منطقی که نشان از رهبری دارند .
کجاها کار کرده . کار در شهرکها رزومه است . یادتون میاد دوران معاونت مقیمی را که جلوی ساختمان سمیه. همیشه تحصن بود.
از ترس همین چاله. و فرار. افتاد تو چاه مدیرعاملی ایران خودرو. و بدترین دوران مدیریت ایران خودرو. از دوره مقیمی شروع شد. و خرابکاری‌های دوره مقیمی را دو تا مدیر عامل لعد از او نتوانستند جمع کنند

حسین سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 7:03

اصولا مقایسه شما بی اساس هست هرچند به اعتقاد من مقیمی خیلی بهتر از منطقی است
دوران مدیر عاملی منطقی در ایرانخودرو فلاکت بار بود معاونت خودرویی اشان هم پر از تصمیمات خلق الساعه که صنعت خودرو و تامین کنندگان را به خاک سیاه نشاند

حمید نجم سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 9:40

دکتر مهدی خطیبی، واقعا باسواد و مدیر بادرایتی است. از همه مهم تر اینکه شجاعت انجام کار درست رو دارد و میتواند در حوزه خودرو گره گشایی کند.

هادی دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 7:33

خواهشا هر کس انتخاب میشه به عملکرد معین خودرو تهران رسیدگی کنه .شش هفت ماهه هزینه ما را را بالا کشیده و خودرویی تحویل نمیده چرا مسیول شرکت معین خودرو بازداشت ورسیدگی نمیشه .

حسن دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 9:59

خبرها حاکی جواد سلیمانی مدیر عامل پیشین سایپا شک نکنید

MG دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 16:04

جواد گزینه نهایی شده است

سهامدار نگون بخت دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 10:36

امیدوارم هر کی به مدیریت ایدرو منصوب میشه، بساط مدیرعاملی حقوقدان بی‌سابقه و دامادزاده رو جمع کنه که با این مدیریت و اوضاع تولیدشون، ما سهامداران رو بیچاره کردن

hassan دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 10:48

منطقي صلابت راي نداره و آدم شناس نيست . دستاويز آدمهاي قلدر و سود جو بي سواد ميشه. بدرد موسسه تحقيقاتي ميخوره.
مقيمي خيلي پر كار و پيگيره. علاقه زيادي به توسعه داره. اگر با آدمهاي با سواد بر بخوره نتيجه خوبي از آب در مياد.

همشهری دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 13:39

مدیرعامل بودن . تفکر استراتژیک و راهبردی میخواد
ایشان چون خیلی پیگیره. بدرد. مدیریت پروژه میخوره نه بیشتر
متاسفانه در زمان مدیرعاملی اش در ایران خودرو نشان داد آدم با سواد دور و برش نیست. و بدبختانه تمام انتصابهاش را هم مدیر حوزه مدیرعاملش (که بعدها شد مدیرعامل بزرگترین کارتل اقتصادی ایران خودرو ) انجام میداد .

علی دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 10:49

باز حرف بی اساس زدی این خطیبی و مقیمی که اصولگرا هستند و علنی از قالیباف و جلیلی حمایت کردند و حتی در چرخاندن یک بنگاه عاجز بودند و عاملان وضعیت موجود کیفیت، تولید و بازار وضع موجود در حوزه خودرو هستند چگونه می توانند توسعه و نوسازی صنایع چندین مجموعه صنعتی را به عهده بگیرند؟ آنها نهایتش در مدیریت فروش یک مجموعه کوچک آنهم شاید موفق باشند!!! البته احتمالا این نظر را هم همانند سایر نظرات منفی نشر نمی دهی، ولی دیدن نظرات منفی توسط خودتان هم خوبه.

حسن دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 11:44

بهترین گزینه برای ایدرو دکتر سروش، مهندس عموزاده هستند ، اینا امتحانش رو پس دادند و در حوزه خودرو کارنامه قبولی دارند، فقط به چند نفر که یه جوری وصل هستند اکتفا نکنید، اگه دنبال التیام زخم خودرو سازی هستید برید دنبال کسانی که واقعا کار بلد هستند

محسن تاجیک دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 23:27

در مورد دکتر سروش زیاد مطمئن نیستم
اما در خصوص اقای مهندس عموزاده یقین دارم که صنعت خودروسازی را متحول میکنند. ایشان در طول مدت 4 سال در سایپا یدک، 2 سال در بن رو تحولات شگرف و عظیمی را در حوزه خدمات پس از فروش و صنعت خودروسازی سازی ایجاد کرده اند.

متخصص دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 12:44

اگر در صنعت ترکیب مهندس نجم الدین در ایران خودرو و مهندس شیخ عطار در سایپا و مهندس سلیمانی را در ایدرو را داشته باشیم شک نکنید که صنعت خودروسازی شکوفا خواهد شد چون هر سه نفر از کف خطوط تولید کار کردند تا سطح مدیرعاملی را تجربه و تخصص دارند و بارها ثابت کردند که توانستند این خودروسازی را نجات دهند.
یکبار هم شده دست از لابی گری و رفیق بازی بردارید و بزارید صنعت نفس راحتی بکشد و شکوفا بشود.

متخصص دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 14:04

همشهری عزیز، حداقل این سه نفر مانند افراد شما تولید را نابود نمی کنند و ضرر نمی دهیم.
همین 3 نفر تنها افرادی بودند که توانستند خودروسازی را در نمودار مالی در بالای خط و نقطه سر به سر مالی برسانند نه اینکه مثل افراد شما دائما زیر نقطه سر به سر مالی تولید کنند.
اگر نگاهی به زمان مدیریت این 3 نفر بندازید متوجه می شوید که فقط در زمان مدیریت این 3 نفر خودروسازی سودده بوده است پس کمی مطالعه و بررسی کنید و دست از لابی گری بردارید.

احمد سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 7:06

بابا خیلی کارت درسته ! ترکیب برنده !؟
اسم این سه تا رو می شنوم ناخودآکاه یاد کارتون دالتون ها می افتم

گذشته سایپا دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 12:48

در خصوص خرید تویوتا که در سایپا توسط مدیرعامل اسبق صورت گرفت تحقیق کنید چون سایپا پول خرید تویوتا را واریز کرده ولی هیچ تویوتایی توسط سایپا وارد نشده است و نفر مرتبط مفقود شده و پیداش نمی کنند و پول سایپا برای خرید تویوتا گم شده است و هیچ کسی جوابگو نیست و مدیرعامل اسبق سایپا هم اطهار بی اطلاعی می کند و کلی پول سایپا از بین رفته است.

امیر پالیزی دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 13:01

ایدرو عرصه سیاستگذاری و تصمیم سازی، و تصمیم گیری، است مدیر صنعتی با دیدگاه راهبردی باید منصوب بشه. مثل مهندس سعید فائفی، دکتر مجید خدابخش

علی سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 7:07

با مهندس فائقی موافقم
مدیر بسیار قدرتمندی است

بیرانوند دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 14:57

انشاالله هر کس میاد ریشه داماد زاده ها رو بکنه

حسنی دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 15:00

آره چند نفر داماده زاده در گروه ایران خودرو داریم و یکی دونفر برادر مداح معروف و خواهر زاده بی منطق و .‌.

MG دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 15:57

کامنت ” حسن ” موثق و نهایی هستش

حسن سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 0:52

ممنون که شما هم شناخت دارید از این دو مدیر موفق

سیامک دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 18:28

دکتر منطقی ادم بزرگ و فهمیده ایی هستش و گزینه خوبی برای این مسند میباشد

هادی سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 7:08

فهمیده رو خوب اومدی
اما حیف که مدیر ضعیفیه

مجید دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 18:48

سلام جناب آقای دکترسلیمانی دردوره مدیر عاملی خودش که اعضا هئیت مدیره همراه همراهی رو در کنار خودش داشت خیلی خیلی بهتر از قبلی وبعدی خودش دکتررر تیموری که جناب منطقی در جای از لقب پرفسور از ایشون یاد کردن به یاد گار گذاشته
مشکل این دو شرکت بزرگ فقط وفقط اینکه هر کس اولا سر جایی خودش نیست دوما هرکس به ی صندلی ریاست میرسه بدون اینکه بدون به امور اون واحدمربوطه یا نه میخوادهمچی رو بریزه بیرون ودوباره ساختن چرخ رو استارت بزنه

احمد دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 19:31

قبلا از اینکه منتقل بشن، نفرات و میچینن و به محض نشستن بر مسند قدرت جدید، حکمها را و پشت سر هم صادر میکنن. این مصیبت صنعت خودروسازیه…. اتوبوسی ….. اگر هم تجربه ای هست همه و همه به لطف جابجایی اتوبوسی است. نه لیاقت و شایستگی. مهم حرف زدنه، نه عملکرد و شایستگی.
متاسفانه با بله قربانگویی و به به و چه چه کلی حکم صادر میشه. بد نیست به حکمهای صادره مدیران میانی هم توجهی بشه

پاکدست دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 20:07

با سلام
بنظر من بهترین گزینه جناب اقای دکتر مجید خدابخش برای ایدرو می باشد ایشان بسیار پاکدست و دارای تجربه بالایی در زمینه صنعت دارد.

علی دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 22:07

تقریبا تعیین تکلیف شده تا روز شنبه هم اعلام میشه

محمد رضا شیرانی دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 22:36

به نظرم دکتر حامد کرمانیون یکی از بهترین گزینه ها جهت تصدی این منصب می‌باشند زیرا تجربه بیست و چند ساله در مدیریت واحدهای مختلف صنعتی را در کارنامه خود دارند، از معدود مدیران بی حاشیه صمت می‌باشند، جوان و پرانرژی و جدی در کار هستند، اهل باندبازی نیستند

داور دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 22:50

بنظر من دکتر مجید خدابخش بهترین گزینه سازمان گسترش است. ایشان هم در صنعت خودرو سازی تجربه خوبی دارند هم در صنایع دیگری چون ماشین سازی، صنایع مادر و تجهیزات زیربنایی بعنوان مدیر عامل و هیات مدیره فعالیت داشته اند. همچنین سابقه مدیریت سیاسی بعنوان استاندار و معاون استاندار در استانهای مختلف کارنامه خوبی دارند و رابطه خوبی با دکتر پزشکیان دارند. در ضمن از نظر تحصیلی هم در رشته مهندسی برق الکترونیک کارشناسی ارشد نفر ممتاز دانشگاه شیراز و دکترای مدیریت دارند. بنده ایشان را فردی باهوش سالم و پاکدست، معتدل و متواضع و کاردان و متخصص در امر مدیریت کلان و سیاستگذاری صنعت کشور میدانم.

مهران سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 0:24

سلام
باتوجه به اینکه پدر همسر معصوم نجفیان رابطه نزدیکی با پزشکیان دارد و همشهری هم هستند شک نکنید دوباره نجفیان میاد و سازه گستر از همیشه قلدرتر و قوی‌تر میشه

آرش شکری سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 2:12

دکتر فرشاد مقیمی اولأ خیلی خوشتیپ است دومأ یکی از نخبگان ومدیران کارآمدوبا تجربه میباشدسومأ معاونت سازمان ایدرو بود شبانه روز کار میکرد وپیگیر پروژه بافندگی شرکت گسترش صنایع بلوچ بود تا حصول نتیجه

دل سوز سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 3:17

انشاالله هر شخصی که لایق این پست داشت حتما بره رزومه مدیر عامل های شرکت های ایران خودرو و سایپا و زیر مجموع هاش رو بخونه تا بهترین آدم ها رو انتخاب کنه
تا افرادی که هیچ سابقه مدیریتی و انجام فعالیت های درستی رو نداشتند و فقط با حمایت گری و به این سمت ها رسیدند رو تغییر بده تا شرایط شرکت بهتر بشه
نمونش مدیر عامل فعلی سایپا سیتروئن متولد 62 ،که فقط با حمایت و نداشتن رزومه قابل توجهی به این پست رسیده،

حامی مردم زجر کشیده سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 6:08

چرا از نخبگان استانهای محرومی چون کهگیلوبه وبویراحمد که زجر کشیدن ودرد مردم رامیفهمند استفاده نمیکنید ؟؟؟همین دلیل نابودی این ملته میچرخید هرکه رابیشتر میشناسند وجیبش پرتره را انتخاب میکنید. اینها درد مردم را نمیفهمند

حمید سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 13:47

هر جا کهگیلو هست بوی رانت و تبعیض موج خواهد زد

فرهاد سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 8:09

آقای حسن یونس سینکی هم از کاربلدهای اقتصادی و صنعت و بازرگانی است.

بنده خدا سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 8:15

۴۵ سال همین اگر اگر ها کمر کشور و مردم راشکست و به قهقرا رفتیم. الآن وقت بایدهاست، یا میتونند یا باید کلا بذارن برن

اکبر سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 8:25

تو این مورد خاص ادم به درد بخور نداریم شاید بیرون از وزارتخانه بشه یک ادم نصف و نیمه پیدا کرد

محمد سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 9:11

بهترین گزینه دکتر محمدرضا سروش هست که هم در سلامت کاری ایشان شکی نیست و هم کاردان و متخصص

حسن یکشنبه , 1 مهر 1403 - 1:04

موافقم ، دکتر سروش واقعا کارش درسته

AA سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 9:17

خودرو سازی باید با اروپا در طراحی، استحکام، کیفیت، مبلمان و دارای مزیت های خدماتی و رفاهی با قیمت مناسب و برازنده ایرانی همراه باشد در غیر اینصورت فقط وانت تولید کنید

پارسا سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 9:34

مقیمی، بی عرضه ترین و دوروترین آدم روزگاره

ک ع سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 10:03

اینایی که گفتین فاجعه خودرو را در این چند سال اخیر رقم زده اند

هیچ‌س سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 11:17

اره هر چقدر گرونتر خودرو برای شما بهتر پول پورسانت هم بیشتر

مهدی سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 11:37

اقای منطقی از زمان ناصرالدین شاه تو صنعت خودروسازی کشور هستش…مگه قحط الرجال اومده…در زمان همین منطقی ۱۵۰ میلیون دلار صرف ساخت سمند کردن که میشد باش معتبرترین کارخانه های خودروسازی دنیا رو خرید…الان هم به یک عده ای پول میده که براش تبلیغ کنن…تو همه دولت ها هم هستش…یک جوان با انگیزه و قوی پیدا نمیشه تو این کشور که بزارنش مدیر؟

آزاد سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 14:47

اکنون بازار خودرو دست دلال ها است و آنها تعیین کننده هستند.
تا زمانی که مدیران صمت به مردم به عنوان رعیت نگاه میکنند و خود حاضر به سوار شدن تولید آن خود نیستند مهم نیست که ریئسایدرو شود.مهمترین اصل انتخاب این پست توسط صنعت گران است

دلسوز سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 21:48

ما یه چیز دیگه نوشتیم ولی کلا خط بازار منت ما رو تغییر داده
اسم شیخدعطار و سلیمانی و رستگار رو آوردیم و توضیح کامل دادیم ولی کلا همگی رو پاک کرده و متن خودش رو جایگزین کرده
واقعا چرا
فقط مطلب حرف دل پرسنل کاشان رو در مورد صادقی و بدون درج نام صادقی تیتر زده

مطلع پنجشنبه , 15 شهریور 1403 - 9:40

برادر منم تازه فهمیدم خط بازار با این اسامی مشکل داره ، هر متنی خلاف میلش بزنی یه جوری اصلاح میکنه و انتشار میده که پشیمون بشی . این کامنت رو هم احتمالا منتشر نمیکنه ولی خوب حداقل بفهمه که ما می‌فهمیم همین کافیه .

مهدی سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 23:09

سلام بر همگی میدونید بدترین جای دنیا کجاست؟؟?؟؟
جایی که با وجود مطلق نا امیدی شما یک کور سو امید دارید … تا این امید هست هیچی درست نمیشه و هر کسی سنگ آشنای خودش و به سینه میزنه …. واقعا و از ته دل متاسفم …..

مهدی لرستانی چهارشنبه , 14 شهریور 1403 - 8:15

نجم الدین که اصلا مدیریت رو نمیدونه چیه فقط بفکر کاهش هزینه اونم از بخش کارگری هست
مقیمی هم در زمان مدیریتش ثابت کرد که مدیر نیست اصلا نخبه رو قبول نداشت
منطقی هم با ۱۶ سال مدیریت در ایرانخودرو چه گلی به سر ما زد جز درجا زدن سلیمانی هم زیر پرچم منطقی اصلا همه اینها کی میخوان دست از سر خودروسازی بردارن
در میان اینها تنها خطیبی و یکه زارع خوب بودن نه به طور قاطع چون اینها هم ایراد داشتن البته خطیبی کمتر چون کارنامه خطیبی رو نگاه میکنی رکورد ۵۰ساله تولید رو زد و بشدت مدیرشجاعی هستن
ولی در زمان یکه زارع اختلاس برخی مدیران بسیار زیاد بود و فساد مالی بالا ولی یه قرارداد خوب با فرانسه توی پرونده اش هست

رضا چهارشنبه , 14 شهریور 1403 - 10:03

اتفاقاً نباید از مدیران خودروسازی در این جایگاه استفاده کرد چراکه برای پوشش کم کاری و ناکارآمدی گذشته خودشان هم که شده اجازه رشد و ترقی به روز رو به خودروسازی نمیدهند بایستی از امثال آقای رشیدی کوچی که منتقد خودروسازان بوده و هستند در این جایگاه استفاده بشود که جسورانه با ناکارآمدی و بی کیفیتی در تولید خودرو و انهدام مافیای خودرو سازان بجنگد
تا پایان سلطه پدرخوانده های این صنایع پر درآمد و بنجل بشود

همشهری چهارشنبه , 14 شهریور 1403 - 14:49

مقیمی
اصلا قابلیت صحبت نداره چون:
فقط براش پست مهمه. اینکه دانش و قابلیت و توانایی داره. مهم نیست .
یعنی حتی منش سیاسی اش هم معلوم نیست. حتی مدیر تکنو کرات هم نیست .
سواد مدیریتی ؟؟؟؟. نا معلوم
دانش فنی ؟؟؟. نا معلوم
شبکه مدیریتی ؟. ندارد.

میثم تمار چهارشنبه , 14 شهریور 1403 - 23:26

هر انتخابی ممکنه خوب باشه بجز انتخاب فرشاد مقیمی

امید سه شنبه , 20 شهریور 1403 - 11:28

بهترین گزینه دکتر حسن محمدزاده هست که هم در بازارهای مالی و بورس تخصص داره و هم مدیر کاربلدی هست. ایشون سایپا دیزل مرده رو با 2000 بدهی ولوو به مشتریان تحویل گرفت و تمام بدهی ها رو صفر کرد و کارنامه بسیار موفقی داشت.

پزشکی سه شنبه , 20 شهریور 1403 - 20:51

اینکه با این اعتماد بنفس هنوز فکر می کنید صنعت خودرو و هر حوزه دیگری به اشخاص بستگی دارد بسیار جای تاسف است. اول حل معضلات عمده مثل تحریمها و FATF بعد اصلاح سیاستهای کلان حکومتی و اگر اینها محقق شد مدیران شایسته.

حسن یکشنبه , 1 مهر 1403 - 1:09

دکتر سروش، مهندس عموزاده ،سعید علیزاده، اینا اگه باهم باشند مطمئن باشید خودروسازی ایران مثل موشک پرواز میکنه، دقت کردی برادر مثل موشک…..

رضا یکشنبه , 8 مهر 1403 - 10:15

محمدزاده عالیه

رضا یکشنبه , 8 مهر 1403 - 10:08

دکتر محمد حسن محمدزاده بهترین گزینه هست. فردی کاربلد که کارگران هم دوستش دارند

امیر سه شنبه , 10 مهر 1403 - 10:54

گزینه ایدرو مشخص شد؟

مهددی شنبه , 14 مهر 1403 - 16:00

دکتر زرندی هر کجا رفته متحول کرده، بدید به خودش جلو میبره، سابق. ایشون مشخصه که می‌تونه متحول کنه اونجارو