هزینه حضور عظیمی در ایران خودرو/یاد دوران روشن خطیبی بخیر

با نزدیک شدن به مجمع ایران خودرو در ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ و پایان عمر دو ساله هیئت مدیره، همجمه ها برای واگذاری مدیریت این شرکت به بخش خصوصی دو چندان شده است.
کد خبر : 94197
تاریخ انتشار :یکشنبه 14 بهمن 1403 - 11:04

به گزارش خط بازار؛ با نزدیک شدن به مجمع ایران خودرو در ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ و پایان عمر دو ساله هیئت مدیره، همجمه ها برای واگذاری مدیریت این شرکت به بخش خصوصی دو چندان شده است. هجمه هایی که تلاش می کند با خلط حق و باطل جاده مخصوص را مه آلود کند تا سفره عظیم ایران خودرو برای سیاسیون برچیده نشود. سیاسیونی که خودروسازی را گاوشیرده برای خود و بستگان و نزدیکان خود می دانند و همه تپه هایی باندبازی را چراغانی کرده اند؛ از اسلامشهر گرفته تا کرج. از آقازاده ها گرفته تا بهروز وثوق های بازنشسته.

اگر دلواپسان عظیم خودروسازی نگران نابودی ایران خودرو هستند و برای فریب افکار عمومی پرونده ۳۳ هزار میلیارد تومانی(از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹) را پیراهن عثمان کرده و هوچی گری می کنند، خالی از لطف نیست که به عملکرد ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بپردازند تا مشخص شود چه کسی زیان مطلق برای ایران خودرو است.

طبق آمار کدال فقط در سال ۱۴۰۲ کل زیان خالص گروه ایران خودرو بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود  ۸ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. این زیان خالص در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۷ درصد کل ۳۳ هزار میلیارد تومان پرونده معروف است.

 

این افزایش ۳۰ درصدی زیان خالص در یک سال درحالی رخ داده که حدود دو هزار نفر نیرو به گروه ایران خودرو اضافه شده که غالبا مربوط ایران خودرو دیزل، ایران خودرو خراسان، ایسیکو، ایکاپ است. یعنی مربوط به عملکرد جواد توسلی مهر، اشکان فربد و حسین محمد گل تپه و بیژن زاهدی فرد است.

این تمام ماجرا نیست. طبق همین آمار رسمی منتشر شده در کدال شرکت مادر ایران خودرو در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان زیان خالص داشته است. در نتیجه گروه ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ و شرکت مادر ایران خودرو در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان زیان خالص برای سهامداران به بار آورده است. زیانی که متوجه اموال ملی و سهام بخش خصوصی است. این اتفاق در دوران علیمردان عظیمی در کمتر از دو سال اتفاق افتاده است.

حال سوال اینجا است که چرا دلواپسان عظیم در برابر ۴۷ هزار میلیارد تومان زیان خالص غیرتی نمی شوند؟ آیا حیف و میل اموال دولت بادآورده است که کسی نسبت به آن حساس نیست؟ چرا برای مدیران ایران خودرو در برابر این همه زیان مطلق پرونده تشکیل نمی شود؟ آیا پای مصونیت سیاسی برای عده ای مطرح است؟ زیان خالص و قاچاق هر دو یعنی ضرر به ملت و مردم. اگر قاچاق جرم است، هدر دادن منافع ملی و مردم نیز جرم است. و سوال آخر اینکه چرا هنوز علی رغم این خسران عظیم مدیرعامل ایران خودرو از صندلی خود دست نمی کشد؟

این واقعیت کتمان ناپذیری است که قد مدیران ایران خودرو از زمان هاشم یکه زارع به بعد کوتاه شده و هر کسی خود را لایق صندلی عظیم این شرکت می داند. البته دوران خطیبی، روزگار روشن در این شرکت بود که ادامه نیافت.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 49 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حاج رجبعلی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

دقیقا درست گفتی شرکت خدمات مهندسی ۱۲۰۰ نفره د. طی دو سال ۴۲۶۰ نفر شده

پرهام یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

سلام سلام سلام
از آثار و برکات روشن در زمان خطیبی بود
ارتباطی به عظیمی ندارد

hassan یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

خدا باعث و باني خيانت و جنايت در ايران خودرو ديزل سال 1401و 1402 را كه يك شركت استراتژيك را زمين زد لعنت كند.

احسان دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

تو کامنت های زیر این خبرا چیه اینها
هر کسی میاد میشه کارشناس و نظر غیر فنی خودشو میزنه و بعضی ها هم که هویتشان معلوم نیست میان به این و اون تهمت میزن و دیگرانی که اینها خوششان نمیاد ازشون را تخریب میکنن.
به خدا اینا همه حق الناس هم برای شما هم برای مدیر محترم سایت.
خدا میدونه که هرگز امکان نداره بتونید در محضر خدا جواب اینها را بدید . مثقال ذره شره یره و مثقال ذره شرا یره
اگه رایت میگید از مسیر درست پیگیری کنید

مبارزه با رانت یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

اگر تقوا دارید در کاری که تخصص ندارید یا حداقل قدرت اصلاح ندارید کنار بروید..
سایپا بدتر ایران خودرو
ایران خودرو بدتر از سایپا
افراد سفارشی
بعضیا مدیران نالایق سفارش شده
سرزمین پارس مدیر حراست/مستندات رسمی شدنت چیه
سایپا مدیر حراست نظارت می‌کنی یا نه؟؟
افسوس و دو صد افسوس..

علی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

سرزمین پارس سرزمین بی قانونی بود که به لطف خدا و تلاش‌های دکتر حسین زاده به روزهای اوج خود باز خواهد گشت. در این مسیر پر پیچ و خم اولین قدم برخورد با مدیر حراست سرزمین پارس می باشد که چطوربدون مستندات رسمی پارس شده است.

amir دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

سلام . چرا دنبال تخریب مدیران سالم و با سابقه هستید؟؟؟
البته ممکنه ایشان جلوی زیاده خواهی شما ایستاده باشند

hassan یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

يكي از مشكلات همين به اصطلاح نظارتي ها و حراستي ها هستند. هر چه بگندد نمكش ميزنند واي به …

سرباز عدالت دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۸:۱۶

سلام
دوستان عزیز لطفا جهت منافع و حب و بغض شخصی خودتان نسبت به دیگران تهمت نزنید.
هر کسی که حتی یکبار کاری داشته و به مدیر حراست پارس مراجعه کرده باشه براش محرز شده که ایشان انسان بسیار شریفی هستند. و نوشتن مطالب دروغ و خلاف واقعیت درست نیست. ضمناً طبق بررسی بنده موردی که اینجا گفتید کذبه و اتهامه و اما در صورت صحت بهتره بدونید اگر کسی جذب بشه در شرکت یا تبدیل وضعیت بشه بر اساس قانون کار تنها چیزی که لازم داره مجوز کارفرما ( یعنی مدیرعامل) هست.
پرسنل پارس بخش قابل توجهی از بهتر شدن معیشت فعلی را ( ح) مدیون پیگیری های حراست هستند. لطفا نمک نشناس نباشیم. و نظرات و عقیده های شخصی و مغرضانه خودمان را منتشر نکنیم
از مدیر محترم سایت هم تقاضا دارم که این مطلب را حذف نکنند

علی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

ببینم مگه شما نبودی مینوشتی مدیرعامل سالم ایرانخودرو!!!؟؟؟

قادر یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

علی آقا
این چیزی که نوشتن ارتباطی به سالم یا نا سالم بودن مدیر عامل نداره برادر من ..
ممکنه آدم سالمی هم باشه ولی وقتی تخصص نداشت و مدیر عامل کار بلدی نبود میشه شرکت زیانده

جواد یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

وقتی هم قیمت دستوری باشه میشه زیان، که ربطی به مدیرعامل نداره.
وقتی کروز ارز نیمایی گرفته چند ماه پیش قطعه وارد کرده و به قیمت دلار آزاد فروخته به خودروساز اینم میشه زبان.
دوستان از این مثال ها زیاد هست ولی کسی متوجه نیست و نوک پیکان هجمه ها میشه مدیرعامل.

پرهام یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

سلام سلام
روند نزولی زیان که کاملا مشهود است
اعداد و ارقام کاملا گویای تغییر ریل است با وجود تورم رقم زیان کمتر شده است

کارگر خط تولید یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱

دوست عزیز وقتی کسی کار بلد نیست و مسئولیت قبول می‌کنه میشه نا سالم میشه نا صالح میشه مخرب اقتصاد و اجتماع اگه بلد نبود بی خود کرد قبول کرد

جواد دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۰۱

دوست دانا، با همه این چیزایی که شما میگی اگه کدال رو ببینی متوجه کاهش زیان این دو سال میشی.
البته اگه سواد و توانایی خواندن صورت مالی داشته باشی.

علی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

جهت اطلاع نویسنده مطلب، معمولا در بررسی عملکرد به روند افزایش سود و یا کاهش زیان اشاره می کنند نه اینکه زیان چند سال را جمع می کنند تا به عدد مد نظر جهت مقایسه با عدد ۳۳ هزار میلیارد برسند شما روند کاهش زیان دو سال گذشته ایران خودرو را در مدال مشاهده کنید تا متوجه روند بهبود بشوید.
ضمنا دوران خطیبی هم دیدیم که با عدد سازی چقدر آمار غلط اعلام کردند و زیان را چندین برابر کردند من بعنوان سهامدار از امثال خطیبی که فقط بلد بودند زیان و هزینه افزایش دهند نمی گذرم
البته این چندمین نظر است که مخالف نظر نویسنده خبر اعلام می کنم ولی سردبیر جرات نشر آنرا ندارد چون صحبت بنده بر اساس مدارک کدال است نه بر اساس باند و باندبازی و …

احمد یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

برادر عزیز به مدارک کدال امسال نمی توانید اتکا کنید جون :
– هنوز اکثریت قراردادهای سازندگان مبادله نشده بنابراین افزایش قیمتها لحاظ نشده و قیمت خرید ایرانخودرو با قیمتهای 1402 محاسبه می شود اگر لحاظ شود زیاد خیلی بیش از آن چیزی خواهد بود که نشان داده شده است ( االبته خودآقای عظیمی جلوشو گرفته تا 17 بهمن مجمع تموم شه )
– اصولا گزارشات مالی حسابرسی شده قابل استناد و معتبر هست مابقی جهت اطلاع است

علی دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۴۳

صحبت عملکرد ۱۴۰۲ بود که همه قراردادها با سازندگان نهایی و در سیستم نشسته است نه سال ۱۴۰۳ که هنوز تمام نشده است و حسابرسی نگردیده است، ان شاءالله عملکرد ۱۴۰۳ بعد از مجمع سال بعد و حدود شهریور ۱۴۰۴ رسیدگی می شود. لذا صحبت شما فقط برای ۱۴۰۳ می توانست درست باشد لذا در درج مطلب دقت کن دوست عزیز!!

احمد دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

سال 1402 نسبت به 1401 صعودی بوده برادر عزیز
کل مانوری که تیم آقای عظیمی دارند می دهند کاهش 1403 نسبت به 1402 هست که همانطور که عرض کردم قابل استناد نیست

Ghalandar یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

ايران خودرو از بهمن ١٤٠٠ تا تير ١٤٠١ روشن بود و بس

حق یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

ای کاش به مسائل مالی شرکت های خارجی هم رسیدگی کنید ،بخصوص دفتر سایپا در چین به مدیریت گلی

سایپا آذین یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

عرض سلام
از این سایت محترم درخواست داریم صدای ما کارگران شرکت سایپا آذین به گوش مسئولان برسونید
دیروز و امروز اینجا اعتصاب بوده و هیچکس کار نکرده
ولی دریغ از یک بررسی و گوش دادن به مشکلات این قشر از کارکنان.
مدیرعامل و هیئت مدیره اصلا براشون مهم نیست و هيچگونه پیگیری هم نمی کنن
انگار واقعا پشتشون گرمه که تغییری نمی کنن
از هیچ نهادی هم خبری نیست
واقعا مگه میشه این مسئله مهم و ۱۲۰۰ نفر پرسنل مهم نباشه
واقعا سایپا یا سازمان گسترش یا وزارت‌خانه باید ورود کنن
هرچه زودتر این معضل مهم و این مدیریت ناکارآمد رو تغییر دهند

صدرا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

خداروشکر از روزی که دکتر حسین زاده اومده پارس خودرو، وضعیت روحیه پرسنل و کار و تولید خیلی بهتر شده و همه امیدوارتر شدن

ولنگاری هزینه باعث زیان خودروسازان نه قیمت دستوری یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷

بارها عرض کرده ام راه برون رفت از زیان ایران خودرو نه حذف به اصطلاح قیمت دستوری است و نه خصوصی شدن آن. مشکل عمده مربوط به ولنگاری هزینه ها است که تا تیم مدیریتی جهادی و عالم به فرآیندهای تولید خودرو و توانمند راس کار نیاید مشکل رفع نخواهدشد. عمده این هزینه ها هم مربوط به تامین است که بیش از بهای تمام شده واقعی هزینه می گردد. شرکتهایی چون کروز، عظام، رایزن و … به عنوان تامین کننده عمده قطعات و مجموعه ها به دلیل انحصار ، گران فروشی می کنند و همین افزایش نرخ بی رویه نهاده های بی کیفیت تولید موجب تولید محصول بی کیفیت با بهای تمام شده بسیار بالا می گردد. البته ناگفته نماند که بخش دیگری از ولنگاری هزینه ها مربوط به خود گروه صنعتی ایران خودرو می باشد. شرکت های موازی، مجازی و زیان ده، پست های فراوان و مجازی ، ساختارهای سازمانی ولنگار، خدمات پس از فروش غیر متخصص و غیر متعهد و بی مسئولیت و … بخشی از این هزینه هاست که فقط به دلیل سوئ مدیریت بوجود آمده و آقایان راه این برون رفت را فقط در کاهش حق و حقوق کارگر و کارکنان می بینند،!!!
علی ایحال در حال حاضر تا واردات خودرو آزاد نشود خصوصی سازی معنی و مفهومی ندارد چون عمده مشکلات امروز صنعت خودرو نتیجه عملکرد همین بانیان وضع موجود است. پس باید خودروسازی را به دست افراد متعهد متخصص از دل خودروسازان که عمر خود را در این سنگر گذرانده اند سپرد. فراموش نکنیم که اکنون محصولات ما با توجه به وضعیت کیفیتی و رقابتی آن با سایر خودروهای خارجی ، گران ترین خودروها در دنیاست که به مردم می فروشیم و دیگر این وضعیت در حال اشباع شدن بوده و کشش نخواهد داشت.

علیاری یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

حقیقت همین هست. احسنت

مهدوی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

بسیار دقیق و صحیح بیان شده. حقیقت ایران خودرو همینه

حسنی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

آقای خطیبی در طول مدت ۱۱ ماهه مدیریتی اش ، بیش از ۱۱۰ درصد زیان ساخت. ایشان شرکت را با زیان انباشته ۳۲ هزار میلیارد تومان تحویل گرفت و با ۷۳ هزار میلیاردتومان زیان تحویل داد. پس به هیچ وجه عملکرد وی قابل توجیه و تقدیر و تمجید نیست.

سایپا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

آقای شیخ زاده مدیرعامل گروه سایپا چرا دیروز در بازدید از مگاموتور موارد و مشکلات عدیده مگاموتور را به منتظرالمهدی گوشزد نکردید و بازخواست نکردید؟
این یک مطالبه عمومی و یک مطالبه متخصصان از سایپاست که منتظرالمهدی را از مگاموتور برکنار کنید.
با توجه به عملکرد منتظرالمهدی در مگاموتور و خرابی و فرسودگی خطوط تولید و ماشینکاری و دنده زنی و عدم صحیح تخصیص منابع مالی و تامین قطعات، دیگر جای شک برای برکناری منتظرالمهدی نمی ماند.
آقای شیخ زاده چرا مگاموتور را رها کردید و نظاره گر هستید؟
مگاموتور اصلا وضعیت خوبی ندارد و در آینده خطوط تولید در اثر فرسودگی باعث کندی و توقف تولید خواهد شد.
چنانچه این تغییر صورت نگیرد گزارش وضعیت مگاموتور و مشکلات مگاموتور را به رییس ایدرو مهندس فرشاد مقیمی به صورت مستقیم ارسال می کنیم اونوقت خودتان باید توضیح دهید.

سودا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

آفرین بر خط بازار

ناشناس یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

مدیر سالم بی تخصص بهتره یا متخصص فاسد؟ دوستان نظر بدهند.
البته که متخصص سالم ایده آله.

مگاموتور یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

بهترین گزینه برای مگاموتور مهندس شیخ عطار هست به دلایل ذیل:
مهندس شیخ عطار از مدیران اجرایی و پاکدست و متخصص گروه سایپا هست
مهندس شیخ عطار کسی بود که سایپا کاشان و سایپا سیتروئن را راه اندازی کرد و به سوددهی رساند
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در یک روز را در مگاموتور ثبت کرده است
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که خطوط ماشینکاری و دنده زنی مگاموتور را 125 درصد افزایش داد چون کلیه دستگاه ها و تجهیزات را اورهال کرد
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که مگاموتور را با تمام پیچیدگی فرآیند به خوبی می شناسد و در سنوات گذشته توانسته است بالاترین رکورد تولید مگاموتور را داشته و بیشترین کاهش هزینه و کمترین مطالبات تامین کنندگان را داشته باشد.
اگر مهندس شیخ عطار برای خط بلوک سیلندر شاهین دستگاه شستشو و هونینگ نخریده بود الان حتی شاهین هم نمی توانستید تولید کنید واقعا بعد از مهندس شیخ عطار هیچ مدیرعاملی در مگاموتور کار و اقدامی نکرد و فقط استفاده کننده بودند و منفعتی برای مگاموتور نداشتند.
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که در گروه سایپا ، از سازمان گسترش ایدرو بودند و شرکت های سایپا کاشان و مگاموتور تجربه کاری دارد و از بالاترین مکان که سازمان گسترش ایدرو است تا اجرایی و تخصصی ترین و کلیدی ترین شرکت های گروه سایپا مانند مگاموتور فعالیت داشتند که از مدیریت کلان تا مدیریت اجرایی تجربه کاری موفقی داشته است.
پس چرا مهندس شیخ زاده از ایشان استفاده نمی کند واقعا مشخص نیست.
مهندس شیخ زاده تنها راه حل مشکلات مگاموتور استفاده از مهندس شیخ عطار هست و به صلاح و منافع سایپا نیست که یک مدیر متخصص پاکدست با تجربه که اجرایی هست را استفاده نکنید و مگاموتور را رها کنید.

عیسی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

دوست عزیز با نام مگاموتور تحلیل شما بسیار عالی و بسیار تخصصی و بادلایل مکفی بیان نمودی انشاالله هرچه خیر گروه سایپا است اتفاق بیوفته

هادی دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۱۱

برخی نماینده تام الاختیار کزنس و LZNF در ایران بدانیم تا هیئت مدیره و …. سایپا !

کارگر خط تولید یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

🎥احمد امیرآبادی فراهانی، عضو سابق هیئت رییسه مجلس و نماینده سابق قم:

🔹8000 نفر از کارمندان ایران خودرو را نمایندگان مجلس برای استخدام به ایران خودرو معرفی کرده‌اند!

🔹فقط یک نماینده مجلس 300 نفر به ایران خودرو معرفی کرده است.

🔹چون نمایندگان مجلس پشت افراد معرفی شده قرار دارند باید آنها در سطح و جایگاه خوبی استخدام شوند.

🔹اگر افراد مدنظر را استخدام نکنند نمایندگان مجلس میروند دنبال سوال و تحقیق و تفحص و…!!!

💬بخش بزرگی از مافیای خودروسازان همین دست نمایندگان خائن هستند! هنوز اما آماری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت در این زمینه درز پیدا نکرده که آن هم بالاخره مشخص می‌شود…

❇️ احزاب آنلاین

✅ @ahzab_online

حمیدرضا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

خدا لعنت کنه چراغ رو که بدترین انسان ها رو با خودش توی همه شرکت ها مستقر کرده

نجات خودروسازی با خصوصی سازی یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

🔴فداحسین مالکی: امنیت ملی مجلس: رییس جمهور موافق واگذاری ایران‌خودرو به بخش خصوصی است

▪️ایران‌خودرو بی تردید باید به بخش خصوصی واگذار شود تا در خودروسازی تحول و رقابت ایجاد شود

▪️شخصا با رییس جمهور صحبت کردم ایشان موافق واگذاری ایران خودرو است

🚘با چهارچرخ تو بازار خودرو بچرخ 👇
🚗 @CharCharKh
🌐 4Charkhyab.ir

حسن یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳

با عرض پوزش مطلبی بود که باید به عرض میرساندم .صنعتگران و قطعه‌سازی ما توانشان خیلی بالاتر است و نیاز است متغیرهای نظامی، سیاسی و امنیتی را از سر صنعت خودرو برداشته شود. وجود یک یا دو بنگاه بزرگ خصوصی خودروسازی ما را نه تنها به یک خودروساز تبدیل می‌کند که امکان صادرات به کشورهای دیگر با کیفیت خوب را نیز فراهم می‌کند. البته این به این معنا نیست که باید دروازه‌های کشور را ببندیم، بلکه باید بخش خصوصی تقویت شود، اجازه رقابت بدهیم و به میزان مناسب محصولات خارجی وارد کشور شود. صنعت خودرو را گرفتار هزاران مشکل کرده‌ایم و در چنین شرایطی باید بگوییم درود بر شرف مدیران و مهندسان لایق که توانسته‌اند علی‌رغم این همه فساد، مشکل و ناکارآمدی این صنعت را سرپا نگه دارند. قطعا اگر این موانع برطرف شود ما خودروساز می‌شویم و محصول خوب تولید می‌کنیم، کما این که در دهه هفتاد با تولید سمند داشتیم به این مرحله می‌رسیدیم که دخالت‌های بیجای وزارتخانه و تغییر مدیریت‌ها مانع از آن شد. وزارت صمت در دولت سیزدهم نه تنها در تولید دخالت داشت که برای فروش هم سامانه یکپارچه را گذاشت و فروش خودرو را هم دولتی و به نفع دلال کرد. افتخار یک ملت تولید است و باید موانع تولید را برداشت، متاسفانه نظمی اقتصادی را ایجاد کردیم و پیش می‌بریم که فقط تقویت کننده دلالی است و نمی‌گذاریم سود به بنگاه اقتصادی برسد. موانع متعددی پیش روی تولید می‌گذارند و مدیران سیاسی و کم اطلاع منصوب می‌کنند. اگر مدیری هم لایق باشد او را در معرض فشار و تهدید قرار می‌دهند. اگر بنگاه‌های خودروسازی خصوصی شوند، این کارهای ناشایست را نمی‌توانند انجام دهند. به این دلیل مانع خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا هستند که دست غارتگران و ویژه‌خواران قطع می‌شود. اگر مهندسان لایق در خودروسازی‌های داخلی به کار گرفته شود، قطعا ما دیگر تابع و مصرف‌کننده محصولات چینی نخواهیم بود، خودروسازان چینی به دنبال نابودی تولید ما هستند.

مگا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

اتفاقهایی که در سطح گروه سایپا می افتد ما را دلخوش به روزهای اوج می‌کند شیخ فنی ، کسی را مدیر عامل پارس خودرو کرد که قویترین رزومه را دارد فردی خوشنام ، متخصص ، معتبر بنام بهمن حسین زاده
جناب حسین زاده برای ما خودروهایی از ایام گذشته نتنی آشنا بود زمانیکه معاون وزیر صمت بود زمانیکه عضو هیات مدیره سایپا بود.
به امید روزهای خوب و خرم برای خودروسازی با هدایت شیخ زاده و افرادی فنی و خوشنام و معتبر و متخصص همچون بهمن خودروسازی

رستا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷

سلام اقاي مصطفوي چي شده تعغيراتي تو گزارشتون هست
ديكه حرف از لرها و طالقاني ها و برادرزادها و دامادزادها نزديد نكن بينتون زد و بندي شكل گرفته هر چند از گوشه و كنار به گوش ميرسه كه شيريني هاي خوبي رد و بدل ميشه بين شما و مديرعاملين .

تپه کن دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۸:۱۲

تپه رو خوب اومدی، خدایی نکرده منظورت تپه های پیکانشهر که نبوده ! بعید می‌دونم اونجا همه انسانهای مومن و سالم هستند. حتی یدونه مناسبت رو هم برای زدن پرچم و گرفتن مراسم از دست نمی دند!

Mobin دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵

به اميد صاف شدن همه تپه هاي صنعت خودرو سازي،و حذف باند اسلامشهري هاي بي كفايت

Mobin دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸

سلام
اين پيام از طرف جمعي از پرسنل شركت نيرو محركه قزوين هست
لطفا لطفا يه گزارش از وضعيت اين شركت تهيه كنيد

css.php