اختصاصی خط بازار
نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا
به گزارش خط بازار، بیش از ۵۰ میلیون نفر در جهان مدّعی تولید محتوا هستند و از این میان ۲/۳ میلیون نفر میگویند کار تماموقتشان این است. اینفلوئنسرها، ویدئوبلاگرها و پخشکنندگان زنده ویدئو همه بخشی از بازار تولید محتوا هستند که گردش مالی آن سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.
اکثر تولیدکنندگان محتوا جوانان متولد سالهای ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۲ هستند که عمدتا ساعات کاری متغیر، اختیار آفرینش هنری، و امکان کار برای خود را میپسندند.
عبدالله الغفری یکی از اینفلوئنسرهای عرب خاورمیانه میگوید کارش را با اسنتچت آغاز کرده و میافزاید: «من کارم را با اسنپچت شروع کردم چون اپلیکیشن فوقالعادهای است. چرا؟ چون بیواسطه است، امروز میبینیم که خیلیها روی اینستاگرام دو سه میلیون هوادار دارند. اما در اسنپچت همه چیز واقعی است.»
او دربارهٔ تأثیر شبکههای اجتماعی بر کودکان نسل آینده میگوید: «آنها میبینند که اگر کسی کار بدی هم بکند، چون روی شبکههای اجتماعی است، با همان کار بد هم مطرح میشود و بهعنوان شخصیّت جالب و آنچنانی نمایشش میدهند. مشکل اصلی اینجاست. مسئله، آزادی نیست، بلکه احترام به افراد و به نسل بعد است، آنها باید بفهمند خوب و بد چیست.»
تولید محتوا در شبکههای اجتماعی؛ ابزار توانمند بازاریابی آینده
الساندرو بولیاری، بنیانگذار «کارگاه بازاریابی اینفوئنسرها» در نیویورک معتقد است که صاحبان برندها باید با شبکههای اجتماعی هماهنگ شوند وگرنه خطر جاماندن در کمینشان است.
الساندرو همچنین به دیگران توصیه میکند تا در این شیوهٔ بازاریابی سرمایهگذاری کنند و دراینباره میگوید: «هر روز یک اپلیکیشن تازهٔ شبکههای اجتماعی یا پخش ویدئوی زنده میبینم. پس روی این نوع بازاریابی سرمایهگذاری عظیمی خواهد شد. همین حالا هم برای ورود به این کار دیر شده و اگر به آن اعتقاد نداشته باشیم از دور خارج میشویم. پس به همه توصیه میکنم که وقت بگذارند و ببینند در شبکههای اجتماعی چه میگذرد چون همه چیز در حال تغییر است و باید در جریان امور بود.»
منبع: خط بازار
برچسب ها :اقتصاد ، بازار تولید محتوا ، شبکههای اجتماعی ، ویدئوبلاگرها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0