اختصاصی خط بازار؛

نظارتی ها از وزیر صمت ضمانت اجرا بگیرند/آسمان آبی جاده مخصوص طوفانی می شود

به کدام ضمانت سیاسیون جرات می کنند در شرایط حساس کنونی در بنگاه داری خودروسازان دخالت کنند؟ آیا عصای موسی در اختیار دارند یا دل شان به خطبه های خطبب دلگرم است؟
کد خبر : 27462
تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

به گزارش اختصاصی خط بازار؛ خبرهای جدید در خصوص خودروسازی نشان می دهد که آسمان آبی جاده مخصوص این روزها ابری است. گاهی برای لحظاتی باران می بارد و گاهی نیز نیمه ابری می شود. طبق پیش بینی ها احتمال بارندگی شدید در روزهای آینده وجود دارد. گویی برخی در حال بارورکردن ابرها در آسمان آبی جاده مخصوص هستند. عده ای که کمتر تخصصی نسبت به خودروسازی دارند ولی خود را همه کاره صنعت می دانند.

هر زمانی که نام باران می آید همه انتظار دارند حال دلشان خوب شود ولی آیا همه بارندگی ها دلنشین است؟ چه بسیار باران هایی که سبب سیل، ویرانی و تخریب شده است و نه تنها حال افراد را خوب نکرده بلکه غم و اندوه را به خانه ها برده است. ساکنان جاده مخصوص نیز از باران استقبال می کنند ولی باران زمانی دلنشین است که همه بتوانند زیر آسمان آبی آن به راحتی قدم زنند. باران زمانی دلنشین است که در جاده مخصوص سیل به راه نیندازد. باران زمانی دلنشین است که در زمان مناسب ببارد. اگر قرار باشد به جای باران دلنشین، باران رگباری ببارد، اگر قرار باشد شدت باران رعب و وحشت را به جان اهالی بیندازد، اگر قرار باشد به جای باران دلنشین، رعدوبرق و طوفان همه جا را فراگیرد، دیگر کسی آرزوی باران نخواهد کرد.

تغییر در شرکت های خودروسازی هرچند یک ضرورت است ولی تبعات آن باید بررسی شود. اینکه دو ماه مانده به پایان سال و برگزاری مجمع سهامداران، عده ای مدعی عدالت در پشت درهای بسته که گاها هیچ اشراف فنی و تخصصی نسبت به صنعت خودرو ندارند، برای مدیران عامل تعیین تکلیف می کنند، یک پدیده نادر در خودروسازی در دنیا است که فقط در کشور ما رخ می دهد. تبعات چنین تصمیماتی ممکن است نه تنها هوای آسمان آبی جاده مخصوص را دلنشین نکند بلکه شرایط را بدتر کند.

وزیر و مشاوران وی با کدام ادله قانونی، شرعی و عرفی این اجاره را به خود می دهند تا به جای سهامداران برای آنان تصمیم بگیرند و به دنبال ابری کردن آسمان آبی جاده مخصوص باشند؟ آیا سیاسیون قیم مردم هستند یا خدمت گزار؟ به کدام ضمانت سیاسیون جرات می کنند در شرایط حساس کنونی در بنگاه داری خودروسازان دخالت کنند؟ آیا عصای موسی در اختیار دارند یا دل شان به خطبه های خطبب دلگرم است؟ به کدام ضمانت سیاسیون مهدی را منجی جاده مخصوص می دانند در حالی که قانونا کسی دیگر مقیم این جاده است؟

وزیر و مشاوران وی باید بدانند خودروسازی فرصت آزمون خطا ندارد. هر تغییری باید براساس پشتوانه محکم و مستدل باشد و از حجت شرعی، فنی و قانونی برخوردار باشد. هر تغییری باید وضع را بهتر کند اگر ضمانتی بر این کار وجود ندارد، تعحیل در کار صرفا سیاسی بازی است و مسئولیت تبعات بعد از آن برعهده تصمیم گیران سیاسی مشرق زمین است. اینجا است که دستگاه های نظارتی باید ضمانت های لازم را از مسببان تغییر بگیرند. دستگاه های نظارتی باید بدانند که هر کسی امین صنعت نیست و لذا هر تصمیمی باید تبعات آن مورد بررسی قرار گیرد تا صنعت بیشتر از این دچار بحران نشود.

 

منبع: خط بازار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محسن جمعه , 1 بهمن 1400 - 21:58

در خودرو سازی فقط پرسنل هستن که کار میکن بود و نبود مدیران تاثیری ندارد فقط هزینه و خرابکاری دارد

احمد جمعه , 1 بهمن 1400 - 22:05

سلام طرف با کفش گلی از روستا آمده الا در مگاموتور مدیر اداری ۲تا خانه ویلایی در کرج مزارعه چای در شمال ۳تا۳تا ماشین در حیاط از کجا آمده خواهشن آقای مهندس تیموری فقط اگر میخواهید بتوانید سایپا اداره کنید فقط با تعویض مدیران خون تازه به سایپا و زیر مجموعه بزنید وگر نه این فساد در زیر مجموعه مانند سازه گستر و مگاموتور و پارس خودرو اجازه تولید به شما نخواهند داد ددستگاههای شرکت نابود کردن برای اینکه بتواند رانت درست کن و از چین قطعه وارد کن بیشترشان هم پرونده باز قضایی دارن

برمک جمعه , 1 بهمن 1400 - 22:14

در خودرو نه وزیر تصمیم گیرنده است نه غیره
دزد ، رشوه ده کارچاق کن، معتاد خوش ظاهر تصمیم میگیره چه کسی پشت اون صندلی بشینه.
این بابا هم که الان اینجاست تاریخش تموم شده که هجمه ها ی البته به حق بر علیه اوست.

علی جمعه , 1 بهمن 1400 - 22:28

در سایپا باید یک بخشی درست بشود بنام تایید صلاحیت مدیران چه از لحاظ رفتاری و چه از درست بودن فساد که از سال ۹۰در زیر مجموعه سایپا فقط فساد از مدیران بی لیاقت بوده مانند فیش حقوقی نجومی و اخلاقی باید وقتی کسی فساد دارد نه تنها برکنار شود بلکه محاکمه بشود قاچاقچی گوشت شده مدیر بازرسی اون موقع چه انتظاری از یک پرسنل هست حرمت مسجد خادمش نگه میدارد

کیا جمعه , 1 بهمن 1400 - 22:32

اصرار و پافشاری ماندن مقیمی در ایران خودرو به تجربه ثابت شده عاقبت خوشی در انتظارش نیست. اعتماد به این جماعت مافیایی خودرو مانند اعتماد به اسب سواری با اسب بدون زین و افسار است.بالاخره سوارشو یکجا زمین میزنه
خود دانی

اِخوان المسلم شنبه , 2 بهمن 1400 - 0:06

« وَ ما یدریک لَعلَّ السّاعة تکون قریبا»