چه ربطی داشت 😂😂😂
مدیریت غریب منابع در خودروسازی/ضرورت تغییر پسرخاله فضایی
به گزارش خط بازار؛ SAP (Systems, Applications, and Products in Data Processing) یکی از بزرگترین و پیشرفتهترین سیستمهای ERP در جهان است. این نرمافزار به منظور بهینهسازی فرآیندهای تجاری و مدیریت منابع سازمانی طراحی شده و به ویژه در صنایع خودروسازی کاربرد گستردهای دارد.
برچسب ها :Sap ، ایران خودرو ، خط بازار ، خودروسازی ، زنجیره تامین سایپا ، سایپا ، سرمایه گذاری سایپا ، فسا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
با sap بسته می خواد بفروشه به خودرو ساز
بسیار متن جالب و آموزنده. بود .
دوستان از ربط متن با عنوان پرسیدن .
رجوع شود. به موضوع پروژه سپ در ایران خودرو دیزل و مدیر پروژه آن و وضعیت فعلی سایپا
بسیار مفید و جالب بود
کسانی از ربط موضع با عنوان سوال کردند . حدس من:
رجوع شود به پر<زه استقرار سپ در ایران خودرو دیزل و ردپای مدیر پروژه اش را تا سایپا دنبال کنید
Sapمزخرفترین برنامه ای بوده که تو خودرو سازی اجرا کردن.
SAP مزخرف نبود و نیست
اما قبول دارم که : مزخرف پیاده سازی شده
ادعای مخاطب:
مطمئن هستم که خط بازار اینو منتشر نمیکنه .حالا زدیم دیگه ببین همین الان ۱۱ نفر اینجا هستن گفتن خط بازار راجع به SAP نوشته. خوب خوندیم ولی گفتیم بذار بگیم شاید چاپ شد .یعنی مزخرفترین سیستم رو اگر بخواهیم اسم بیاریم همین سیستمیه که تو دیزل نصب شد .هیچ کارایی نداشت و نداره برای شرکت و یک سیستم گیج کننده و غیر اصولی که فقط باعث گرفتاری کاربر میشه .از روز اول اصرار کردیم داد زدیم .گفتیم .هیچ فایده ای نداشت. چرا ؟چون فردی به اسم شکری پور که فامیل نزدیک متوسل بود ….آره دیگه .همه دیزلی ها میفهمن ما منظورتون از آره دیگه چیه .
ما نمی دونیم این حجم صرف پول و هزینه برای چی بود ولی فکر میکنیم منافع شدید مالی داشت برا این جماعت .
راستی گیرم این دنیا هیچ کس نفهمید و گذشت .اون دنیا که دروغ نیست .جواب این لطماتی که به دیزل زدید رو چجوری میدید ؟
۱_ هزینه میلیاردی SAP بی دلیل و بی مصرف
۲_هزینه وحشتناک آسفالت و چاله زباله و…
۳_ خرید گلدان و ….
۴_ نصب و عزل بی حساب و کتاب افراد در شرکت
۵_ واریز میلیاردها تومان پول به اسم بیمه و بازنشستگان بی نتیجه
۶_ عدم ثبت سفارش خارجی برای واردات
۷_ کوچ همه وابستگان بدون در نظر گرفتن وقایع بعد از رفتن اینها
۸_ تخریب مدیریت جدید و شخص مدیر عامل توسط وابستگانشان
و خطاهای زیاد دیگر که از حوصله این زیر نویس خارج است .
نابود کردید هم دیزل را هم سایپا را با این تفکر منفعت طلب و شخصی نگرتان .و هنوز هم طلبکار از عالم و آدم هستید …
کاملا با شما موافق هستم . که نحوه پیاده سازی سپ در دیزل غلط بود .
ایراد هم از کارفرما بود که مدیر پروژه اش اصلا تجربه نداشت .
هم از مجری که آنهم تیم و مدیر پروژه بی تجربه ایی داشت .
وگرنه هیچ ادم عاقلی حتی برای پز دادن هم تو دیزل با این تیم سراغ سپ نمیره .
اگر mm فقط تو ایران خودرو موفق بود ، برید ببینید تیم پروژه از هر دو طرف چه قابلیتهایی داشتند . قطعا آدمهای کوتوله ایی نبودند
متاسفانه ، ایران فاوا. با مدیرعامل ناکارآمدی که داره کل گروه ایران خودرو را فلج کرده ، فکر میکنید. ساپکو پروژه اش موفق بوده ، ایسیکو. موفق بوده .
یک آدم حراف و دروغگو که آمده میلیاردها تومن به گروه ضرر بزنه
با حقوقهای نجومی که تیم اش میگیرن . مدیر پروژه اش با اتول قراضه امد دیزل ، با یک آریزو از پروژه دیزل رفت .
کسی فهمید این بزرگوار نویسنده منظورش چی بود ؟ لطفا به ما هم بگید. آخه پسرخاله و …
گودرز به شقایق چه ربطی داره اخه خط بازار .
چی میگی آخه؟ جیگر نشر داری منتشر کن .
Sap برای ایرانخودرو و سایپا نیست/ خط بازار این سایت رو لطفا جمع کن چون همش در حال حرص خوردن هستیم/ خودت هم بکشی این مدیران مثلا کاربلد کار خودشون رو میکنند و اصلا هم براشون مهم نیست چه بلایی سر خودروسازی میاد
sap ممکنه خودش خوب باشه اما در ایران خودرو دیزل معاونت و مدیرفناوری اطلاعات که با تیم توسلی مهر رفتن سایپا تحقیق کنید چند صد میلیارد رو بی نظارت خرج کردن بدون کمیسیون معاملات و جوری گند زدن که بعد چند سال نه تنها حسابهای سال پیش رو با سیستم قدیم دیزل بست بلکه حسابهای امسالم با سیستمهای قبلی بسته شده برید مستند ببینید
سپ یکی از بهترین نرم افزارهای ERP هستش که همه فرایندهای مرتبط به تامین ، تولید و…از درخواست مشتری تا خدمات پس از فروش رو داره.
این نرم افزار هم نیاز به فرهنگ سازمانی و هم فرایندهای استانداردو … داره. در ایران خودرو هیچکدامش در زمان راه اندزی موجود نبود و الان هم نیست .
از سال ۱۳۹۰ میلیاردها تومن هزینه شده تا این نرم افزار در شرکت راه بیافته.
هنوزم به درستی راه نیافتاده صرفا ماژول mm یک مقدار درسته ، هنوز به درستی نمیشه قیمت تمام شده رو محاسبه کرد ، یه کنترل مصرف ساده رو نمیشه انجام داد، هنوزم ماژول خرید ، pp ، لجستیک و فروش مالی و خرید به درستی کار نمیکنه . چه پولهایی بابت این نرم افزار داده شده که از جیب سهامدار رفته.
بخور بخوری هست در این sap , از سرورهاش تا خرید نرم افزار و آموزش هاش ، مشاورهاش و ……
تازه sap شرکت ایرانی رو هم تحریم کرده.
انشالله تو این هفته تکلیف مدیرعامل جدید سایپا کاشان هم مشخص شود
مهندس شیخ زاده لطفا فردی کارآمد و باسواد برای سایپا کاشان انتصاب بفرمایید و از گرفتن انگشتر و کادو از مدیریت فعلی کاشان اجتناب کنید
به امید روزهای خوب برای سایپا کاشان
سیستم sap یک سیستم یکپارچه بسیار قوی برای بنگاههای تولیدی هستش ولی نه برای خودروسازی ایران که هنوز مشکل تأمین بهموقع سپر سفید رو داریم نه سپر هفت رنگ.
سیستم sap زمانی درست و مفید کار میکنه که تمامی اجزا و ماژولهای اون بدون نقص کار کنن از سیستم سفارشگیری بگیر تا تأمین، تولید، انبار، مالی و …
با این شرایط خودروسازی ما، اگر شما از مهندسان IBM هم کسی رو بیاری هیچ غلطی نمیتونه کنه جز هزینهتراشی.
خودروسازی ما الان به جای یه سیستم خوب، یه آدم دلسوز، با تجربه و جسور میخواد حتی اگر متخصص هم نباشه
دلایل شكست پروژه هایی مانند ERP مانند سایر پروژه های این مملكت است. چه پروژه نرم افزاری باشد و چه سد سازی و نیروگاه و …
اصول اولیه مدیریت پروژه در شركتهای نیمه دولتی رعایت نمیشه!!! می دانید چرا؟
چون … خرج كه از كیسه مهمان بود، حاتم طایی شدن چه آسان بود!
تا زمانیكه اقتصاد به معنای واقعی خصوصی نشود، آش همان و کاسه همان …
پس با بغض و غرض نباید موضوعات را تحلیل كرد.
*** سوال كلیدی : اگر شركت سایپا متعلق به شخص شیخ زاده بود، آیا حاضر بود 500 میلیارد تومان بودجه پیاده سازی SAP اختصاص دهد!؟؟؟
اگر این بودجه با هزینه خرید لیسنس سپ باشد بله توجیه دارد . ضمن اینکه این بودجه به دلار 6 میلیون دلار خواهد شد که برای همچین مگاپروژه ایی رقم بالایی نیست .
دوم اینکه اگر مدیر پروژه کارامدی داشته باشند و یا مدیریت فسا توانمند در اجرای آن باشد این پروژه میتونه کمتر خیلی کمتر هم هزرینه بشه
ولی متاسفانه هم غریب و هم شکر یبار تو دیزل باخت دادند و سپ دیزل تو دیوار رفته
این خبر تماما برای آن است كه 500 میلیارد تومان بودجه اجرای پروژه را توجیه كند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۷