مگاموتور در مسیر رشد و توسعه/خبر خوب ناصری به سهامداران

شرکت مگاموتور به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ و استراتژیک گروه سایپا در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ ساخت موتور جدید ۱۶۰۰ سی سی را آغاز و در بهمن ماه خط تولید آن افتتاح می شود.
کد خبر : 43009
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

به گزارش خط بازار؛ مدیرعامل شرکت مگاموتور از تولید موتور جدید در این شرکت خبر داد و گفت: مگاموتور از دوره گذشته زیان ده شده و ما در دوره جدید وارث میلیاردها زیان انباشته این شرکت هستیم .

مبلغ ناصری افزود : تمام تلاش تیم جدید مدیریتی مگاموتور بر این محور قرار گرفته است تا در عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت را از زیان خارج کند.

او تصریح کرد: شرکت مگاموتور به عنوان یکی از شرکتهای استراتژیک گروه سایپا در ۱۰ سال گذشته هیچ توسعه محصولی نداشته و ما در دوره جدید وارث عدم ارتقاء ماشین آلات ، تجهیزات و محصول در شرکت مگاموتور هستیم.

مبلغ ناصری خاطرنشان کرد: به همت همه مدیران و همکاران در سال ۱۴۰۱ استارت ساخت اولین موتور ۱۶۰۰ سی سی گروه سایپا در مگاموتور زده شد و خط تولید این موتور در بهمن ماه افتتاح خواهد شد که این نشان دهنده توسعه و حرکت رو به رشد مگاموتور است.

مدیرعامل مگاموتور افزود: با رهنمود و تاکید مدیرعامل گروه سایپا اصلاح ساختار و فرایندهای خرید در مگاموتور در دستور کار قرار گرفت که در خریدهای خارجی شاهد کاهش قیمت محسوس هستیم.

او تصریح کرد: در دولت عدالت محور سیزدهم و همسو با سیاست های دولت تمام سعی و تلاش خود را برای افزایش تولید و کیفیت و کاهش قیمتها به کار خواهیم بست و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: سایپا نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 9
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی شنبه , 5 شهریور 1401 - 18:21

اقای ناصری انتصاب بهنام ولی انتخاب نادرست شما بوده بخاطر رفیق قدیمی بودن یا بخاطر اصلح بودن انتخاب شده است؟
قطعا ایشان اصلح نیست.
تا برکناری این گزینه در گذار قطعه قلم میزنیم

سهیل شنبه , 5 شهریور 1401 - 20:34

دقیقا درسته اگر ولی نژاد عملکرد کارامدتری داشت از ایران خودرو برش نمیداشتند
اینجا چه گلی میخاد بزنه.

علی شنبه , 5 شهریور 1401 - 18:51

جناب ناصری این موتور ۱۶۰۰ سی سی دست رنج مهندس شیخ عطار بوده است دست شیخ عطار طلا بازم شیخ عطار به داد شما رسید امیدوارم از زیان دربیای با تخصصی که شما و جابری دارید حتما از زیان در میان همانطور که شرکت نامکو و شرکت کیانخودرو را سود آور کردید مگاموتور هم سود آور می کنید

ناشناس یکشنبه , 6 شهریور 1401 - 10:26

شرکت مگاموتور در سایپانیوز خبری را منتشر کرده است که لازم است مسایل شفاف سازی شود:
در سایپانیوز اعلام شده است که مگاموتور در مسیر رشد و توسعه می باشد که در قالب این موضوع موارد ذیل بایستی بررسی شود:

۱_ عنوان شده که مگاموتور از ابتدای سال 1401 شروع به طراحی موتور 1600 سی سی نموده است و تا بهمن ماه خط تولید آن افتتاح می گردد لازم به توضیح است که طراحی موتور جدید به همراه کالیبراسیون آن در بهترین مراکز طراحی جهان کمتر از 18 ماه یعنی یکسال و شش ماه صورت نمی گیرد پس چطور مگاموتور توانسته رکورد طراحی موتور را در جهان بزند؟!!

2_ حتی اگر موتور جدید طراحی هم شده باشد باید در مناطق مختلف کشور کالیبراسیون آن صورت بگیرد تا مردم و مصرف کننده گرفتار نشوند که فقط کالیبراسیون موتور جدید نیاز به یک سال زمان دارد پس مگاموتور چطور ادعا می کند که در کمتر از یک سال هم موتور جدید طراحی می کند و هم کالیبراسیون آن را انجام می دهد؟!

3_ شرکت مگاموتور با همین دستگاه ها و تجهیزات و امکانات دارای رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در روز بوده است این رکورد در زمان مهندس شیخ عطار در سال 1395 ثبت شده است پس چرا الان نمی تواند حتی یک سوم قبل تولید کند؟!

4_ شرکت مگاموتور در سال 1386 در زمان مدیریت مهندس نجم الدین پرسودترین شرکت ایران در ارزیابی سالیانه بین تمام شرکت ها معرفی گردید پس چرا هر روز اوضاعش بدتر و بحرانی تر می شود؟!

5_ از ابتدای سال چرا هنوز به تیراژ تولید پایدار و افزایش تولید نسبت به سال های پیش نرسیدید؟!

6_ اگر مگاموتور در حال رشد و توسعه است پس چرا هنوز قوای محرکه خودروی شاهین که خودروی استراتژیک سایپا است را از ابتدای سال حل نکردید و مردم را اسیر کردید؟!

7_ عنوان شده است که مگاموتور از قبل ضرر داشته است پس چرا الان هیچ اقدام اثربخشی صورت نمی گیرد و چرا آقای ناصری مدیرعامل مگاموتور و آقای جابری قایم مقام اجرایی مگاموتور قبول و اصرار کردند که به مگاموتور بیایند مگر شرکت ضررده نمی باشد؟!

8_ مطمین باشید که موتور جدید هم مانند موتور شاهین باعث نارضایتی مردم خواهد شد چون معاونت تحقیق و توسعه و معاونت مهندسی کارآمدی ندارید و خروجی درستی ندارند.
از سایپانیوز انتظار می رود قبل از انتشار خبر،حداقل صحت خبر را با متخصصین مرتبط بررسی نماید.
به مگاموتور پیشنهاد میگردد از نیروهای متخصصی و افراد پاکدستی که کنار گذاشته است استفاده نماید و فنی تر و تخصصی تر و بر اساس واقعیت خبر منتشر نماید
در کل با توجه به نحوه مدیریت و چیدمان افراد در مگاموتور، خواهید دید که وضعیت بحرانی تر خواهد شد و نهادهای نظارتی یکی پس از دیگری ورود خواهند کرد مگر اینکه مشکلات پرسنلی و اداری و… رفع گردند تا مگاموتور بتواند به مانند سال های قبل باعث افتخار صنعت خودروسازی گردد.

مهدی یکشنبه , 6 شهریور 1401 - 10:30

با کدوم دستگاه میخواید تولید با کیفیت داشته باشی
خط ماشینکاری و دنده زنی با این همه سرمایه تبدیل به ضایعات شده و تعمیرات و پشتیبانی فنی در خواب است
الان مگاموتور با یک چهارم قبل هم تولید نمی کنه
فقط آمار تولید دروغ اعلام میکنه

مجتبی دوشنبه , 7 شهریور 1401 - 9:22

باسلام
آقای ناصری انتخاب ولی نژاد یکی از بهتزین انتخابها بوده و بعداز رفتن ایشان از محورسازان تازه الان همه کارگران اتفاق نظر دارند که ایشان بهترین مدیر عاملی بوده که تابحال به محورسازان اومده ودراین 5 ماه باریک بین چه کار خاصی کرده بجز اینکه ده ها کارشناس ایران خودرو را اورده ودر اینجا مدیر کرده تا حقوق آنچنانی بگیرند متصدی مخابرات اومده راننده شده خیلی جالبه !!! چرا دستگاههای نظارتی ورود نمی کنند؟!

مریم دوشنبه , 7 شهریور 1401 - 15:06

زمانی که سازمانهای نظارتی پرونده ولی نژاد را بررسی کردتد و اعلام نظر شد باید قضاوت کرد
همینطوری که حرف میشه زد .
نیاز به بررسی بیشتر سوابق است

نعمتیان سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 11:20

بر اساس اخبار به طرف میگن خودتو از ساپکو بازنشسته کن تا آبها از آسیاب بیفته که در نیر رس نباشی بعد بیا عضو غیر موظف هیات مدیره شو.
راههای فرار از نظارتی ها زیاده

محمد محمدی شنبه , 12 شهریور 1401 - 16:32

با سلام
با توجه به صورت های مالی مگا موتور ورشکسته و ماده 141 می باشد اولا اینکه میگویند از زیان خارج شویم اصلا ربطی به مدیز عامل نداره و قیمت خرید محصولات مگا سایپا دستوری تعیین میکنه لطفا شعار ندهید .دوما ساخت موتور حداقل دو سال طول میکشه و یک پروژه از قبل تعریف شده در مگا از سه سال پیش بوده ثالثا آقای ناصری گفتن در خرید های خارجی 2 الی 5 درصد تخفیف بگیرید با توجه به اینکه عمده خرید خارجی مگا قطعات ems و پلوس است و بستگی به نرخ ارز دارد کاملا غیر کارشناسی مصاحبه کرده اگه قیمت ارز بره بالا اقای ناصری کاری میکنه مگا امسال حدودا 1000 میلیارد هزینه مالی خواهد داشت مشکل اینکه نهایتا ایشون میتونست مدیر تولید یکی از خطوط مگا باشه نه اینکه مدیر عامل و اینچنین حرف های غیر کارشناسی که توسط قایم مقام ها بهشون دیکته شده