موفق ترین شرکت گروه سایپا گل کاشت+سند

این شرکت در یک سال مالی گذشته توانسته علی رغم افزایش ۶۰ درصدی هزینه حقوق و دستمزد، سود خالص خود را افزایش قابل ملاحظه دهد.
کد خبر : 43174
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

به گزارش خط بازار؛ این شرکت در یک سال مالی گذشته توانسته علی رغم افزایش ۶۰ درصدی هزینه حقوق و دستمزد، سود خالص خود را افزایش قابل ملاحظه دهد.

شرکت سایپا یدک، از شرکت های مهم و زیرمجموعه گروه سایپا است که طبق آمار رسمی موفق ترین شرکت تابعه این گروه خودروسازی است. براساس گزارش کدال در پایان سال مالی منتهی به اسفند 1400:

  • درآمدهای عملیاتی 70 درصد رشد کرده و به بیش از 3 هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است که از این میزان رشد درآمد، 40 درصد آن مربوط به توسعه کمی فروش و مابقی مربوط به افزایش قیمت ها است.
  • سود عملیاتی 30 درصد رشد کرده و به بیش از 60 میلیارد تومان رسیده است.
  • سود خالص 20 درصد رشد کرده و به بیش از 13 میلیارد تومان رسیده است و براین اساس زیان انباشته شرکت 10 درصد کاهش داشته است.

این میزان از درآمد و سوددهی در حالی رقم خورده که در راستای توسعه رفاه کارمندان، هزینه حقوق و دستمزد بسیار بیش از حد انتظار افزایش داشته است به طوری که در سال مالی منتهی به اسفند 1400، حقوق و دستمزد کارکنان در حدود 60 درصد افزایش داشته است.

رشد چشم گیر درآمد و سود در کنار توجه قابل توجه به معیشت کارمندان باعث شده که شرکت سایپا یدک به عنوان موفق ترین و سودده ترین گروه سایپا شناخته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حشمت سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 7:39

مگاموتور یاد بگیره اونم یک شرکت زیر مجموعه سایپا احتمالا مدیریت قوی دارد

علی نجفی تبریزی سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 9:48

شرکت ما ۱۵۳ درصد سود عملیاتی برای مدیر عامل داشته
اونوقت این ۷۰ درثد؟
😂😂😂
ما هر چی آهن آلات داشتیم فروختیم حتی جرثقیبهای کارگاهی حتی قطعات کاور ماشین آلات رو بعنوان ضایعات فروختیم چون دکترمون عادت کرده توی این چند سال به پولهای بزرگ
الان که پول رو نمیدن خودش خرج کنه باید از یه جایی در میاوردیم

مهدی سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 10:52

آمار تولید گروه سایپا طبق کدال در امسال مشابه سال قبل سه درصد که آمار بزرگی در تیراژ می شود کاهش تولید داشته است ولی برعکس ایران خودرو بیست و چهار درصد افزایش تولید داشته است
چرا گروه سایپا کاهش تولید دارد؟
علتش استفاده از مدیرعامل های زیرمجموعه که باعث افت تولید شده اند و عدم بکارگیری پرسنلی که سالها تجربه دارند و دلیل دوم عدم رسیدگی به تخلفات هست.

رضا سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 10:57

یکی مثل سایپا یدک در حال سودهی ولی یکی مثل مگاموتور چهل برابر سرمایه خودش بدهی دارد یعنی سایپا باید چهل تا مگاموتور را بفروشد تا بتواند بدهی مگاموتور را پرداخت بکنه
مگاموتور سالهاست با مدیریت غلط رهبری شده و یک باند در مگاموتور باعث حاشیه سازی برای پرسنل می شوند و نمی گذارند که مگاموتور از پرسنل استفاده کند و ریل پیشرفت مگاموتور را به جاده خاکی انداخته
مگاموتور اگر اصلاح نشود باعث ورشکستگی کل سایپا میشه