منتظرالمهدی تا شیخ زاده را برکنار نکند راضی نمیشه
منتظرالمهدی تا الان توانسته دو مدیرعامل قبلی گروه سایپا را با سومدیریتش و کاهش تولید برکنار بکند و الان نوبت شیخ زاده است.
در خبر به مواردی اشاره شده است که دقیقا در مگاموتور مشاهده می شود مانند عدم سرمایه گذاری و بودجه ریزی در پروژه ها و خرید خطوط جدید و اورهال نمودن خطوط قدیمی و… باعث فرسودگی مگاموتور شده است.
منتظرالمهدی توانست مگاموتور را به ضایعات تبدیل کند و حتی اگر همین الان شرکت بنز هم بیاید نمی تواند در مگاموتور تولیدی انجام بدهد چون دستگاه و تجهیزات و… وجود ندارد و همه فرسوده و خراب و ضایعات شده اند.
خدا به داد معشیت پرسنل مگاموتور برسد چون از چند وقت دیگر تولید مگاموتور به دلیل فرسودگی کاهش شدید یافته و دیگر از پول و حقوق و مزایا و بن کارگری و غیر نقدی و…. خبری نیست.
معمای زیان خودروسازان فاش شد/سایپا تغییر می کند ولی منتظرالمهدی نه!
به گزارش خط بازار؛ آخرین صورتهای مالی ارائه شده خودروسازان به بورس نشان میدهد زیان انباشته ایرانخودرو و گروه خودروسازی سایپا تا پایان پاییز امسال به مرز ۱۱ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است. از سویی دیگر، حاشیه سود خالص سه شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو، سایپا و پارس خوودرو در ۹ ماهه سال جاری درمقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که از روی این شاخص میتوان عملکرد این سه غول خودروسازی را بررسی کرد.
حاشیه سود خالص ایران خودرو در ۹ ماهه سال جاری به شدت کاهش یافته و از حدود ۲۵ درصد در سال گذشته به حدود منفی ۳۵ درصد رسیده است این نشان میدهد که وضعیت سودآوری این شرکت بسیار وخیم شده است.
سایپا نیز با کاهش حاشیه سود خالص مواجه بوده است، اما نه به شدت ایران خودرو به طوری که حاشیه سود این شرکت از حدود ۵ درصد در سال گذشته به حدود منفی ۵ درصد در سالجاری رسیده است.
پارس خودرو اما در بین این سه شرکت وضعیت بدتری دارد؛ به طوری که این شرکت در ۹ ماهه سال جاری با زیان خالص زیادی روبه رو بوده و حاشیه سود آن از حدود ۱۰ درصد در سال گذشته به حدود منفی ۴۰ درصد رسیده است.
این نمودار نشان میدهد که صنعت خودروسازی ایران در ۹ ماهه سال جاری با مشکلات جدی در زمینه سودآوری روبه رو بوده است و هرسه شرکت بزرگ با کاهش حاشیه سود خالص و حتی زیان خالص مواجه بودهاند.
زیان انباشته ۲۰۸ همتی خودروسازان
بررسی آخرین وضعیت صورتهای مالی خودروسازان که البته یک گزارش غیر تلفیقی بوده و فقط به سه شرکت مادر، ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو مربوط میشود و شرکتهای زیرمجموعه را لحاظ نکرده است، نشان میدهد زیان انباشته همچنان ادامه دارد و هر ماه رکوردهای جدیدی را ثبت میکند؛ به شکلی که مجموع زیان انباشته سه شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تا پایان مهر ماه به ۲۰۸ هزار و ۳۴۰ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان رسیده است.
دادههای بانک مرکزی نشان میدهد که صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات دریافت کردهاند که در مجموع سهم صنعت خودروسازی معادل ۴ میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار بوده است. این درحالی است که باوجود تخصیص ارز برای خودروسازان داخلی، این صنعت همچنان با چالشها و زیان انباشته روبه رو است که ریشه در افزایش هزینههای تولید، عدم بهره وری، کیفیت پایین خودروهای داخلی در مقایسه با رقبای خارجی و کاهش تقاضا است.
خودروسازان داخلی علاوه برموارد یادشده از ضعف مدیریت کارآمد، تصمیم گیریهای نادرست وعدم سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و عدم سرمایه گذاری در به روزرسانی فناوریها رنج برده که همین مسئله باعث عقب ماندن خودروسازان دخلی از رقبای خارجی شده است. بنابراین اصلاح چرخه معیوب صنعت خودروسازی در کشور بیش از همه نیاز به کاهش هزینهها و بهبود کیفیت محصولات داشته باشد.
منبع: تابناک
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازان ، زیان خودروسازان ، سایپا ، مگاموتور
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
هزاران تاسف بابت این مطالب خلاف واقع بر ضد منتظر المهدی
جالبه همه این مدیرای راس سایپا با ی رانتی اون بالا هستن، ولی یکی که مدیرعامل مگا شده و درست داره کار میکنه این همه حجم تخریب بر علیهش درست مکنید. واقعا براتون متاسفم. بجاش آدمای بیلیاقتی مثل مدنی ک دوباره برگشته مگاموتور عامل نابودی تمام زیرساختها خواهند شد.
آقای شیخ زاده بابت عدم برکناری منتظرالمهدی از مگاموتور در هفته آینده باید جوابگو باشد.
چقدر ما گفتیم که منتظرالمهدی را جابجا و یا برکنار کنید ولی هیچ کسی گوش نکرد و حالا کار بیخ پیدا کرده و شاید اتفاقات بدی بیوفتد.
مخاطب احمدی، دقیقا به همین خاطر هست که مگاموتور توسط منتظرالمهدی در حال نابودیست چون به جای اینکه منابع مالی را صرف خرید خطوط جدید و اورهال خطوط قدیمی و انجام پروژه های جدید و…. داشته باشد متاسفانه منابع مالی را به پرسنل داده است و همه هم راضی هستن غافل از اینکه منتظرالمهدی کل مگاموتور را تبدیل به ضایعات کرده است.
نمیدونم مشکل خط بازار با منتظر المهدی چیه که اینقدر مغرضانه بهش توهین میکنه.این رو بفهمید که وقتی شرکت های گروه بدهیشون رو به مگاموتور نمیدن یعنی ورودی مالی میشه نزدیک صفر،اما هزینه ها همچنان برقرار هست.
هر کس دیگه ای بود مگاموتور رو به ورشکستگی و بقیه خطوط خودروسازی رو که به مگا وابسته هستند رو به خواب عمیق می برد.
اگر دین ندارید،لااقل آزادمرد باشید و منصفانه نقد کنید
اقا شیخ زاده برادر گرامی لطفا تعاونی مسکن و کارمندان مالباخته را دریاب حق کارگران را طلب کن و به دستشون برس .اجازه ندید با مال کارگران از اموال خودشون با لذت ببرند و برای مهاجرت اقازازده های بی سوادشون استفاده کنن.
دوست عزیز با نام مگاموتور تحلیل شما زیبا درست و کارشناسی شده بود فقط این نکته را مجدد باید گفت که دیگه کسی نمی تواند برای مگا کاری بکند همان طور که در زمان دکتر نجم الدین می توانست کاری بکند که نکرد چون نکاشتن اون موقع آلان چیزی برای درو ندارن الان سایپا دیزل نگاه کنید ببینید چه اساتیدی در آن مشغول بکارن
سلام
این رو هم بفرما که بخش خصوصی در روز اول کاری، همه اون کسانی رو که تو کاهش محسوس زیان ایران خودرو تاثیر داشتند رو بی سر و صدا عزل کرد و مثل اینکه بخوان تروریسیت بگیرند ریختند و کامپیوترهاشون رو جمع کردند.
راستی تو کامپیوتر اونها دنبال چی میگردن ؟
خدا به دادتون برسه با این همه دروغ هایی که میگین با اینکارهاتون به شخصیت سالم و فرهیخته ایشان هیچ گزندی وارد نمیشه، ضمنا به گواهی دوستان در مگاموتور ایشان( آقای منتظرالمهدی ) عملکرد بسیار موفقی در مگاموتور داشته و آقای شیخ زاده از این مهم اطلاع دارن،توجه ویژه ایشان به موضوعات رفاهی و معیشتی کارکنان قابل تحسین است.
منتظر با حمایت مقدم تا حالا دوام آورده بود، با رفتن مقدم منتظر هم باید منتظر رفتن باشد
تو فاسد تر از مفسد اقتصادی و اخلاقی هستی چشمت و رو واقعیت بستی و سرت و مثل کبک کردی زیر برف فکر کردی هیچکس خبر نداره چه خبره و چی بین تو و کروز داره رد و بدل میشه
قابل توجه مهندس شیخ زاده و منتظرالمهدی:
ایران خودرو با استفاده از متخصصان خود در شرکت هایی مانند مرکز تحقیقات و طراحی موتور و در خطوط تولید در حال پیشرفت هست و در عوض شرکت مگاموتور عقبگرد داشته و توسط سیاسیون و منتظرالمهدی تبدیل به ضایعات شده است.
مدیرعامل ایران خودرو: تولید تارا هیبریدی از سال آینده آغاز می شود👉🏼
🔹عادل پیرمحمدی مدیرعامل جدید ایران خودرو که اولین مدیر منتخب بخش خصوصی است از تولید تارا هیبریدی و موتور EFP توربو شارژ بر پایه سوخت CNG در سال آینده خبر داد.
🔹 پیرمحمدی افزود: ناترازی بنزین و لزوم متنوع سازی سبد سوخت خودرو یک چالش ملی است و همه اعم از دولت و بخش خصوصی باید برای حل آن تلاش کنند. این مسئله به حدی اهمیت دارد که در اولین جلسه هیئت مدیره جدید ایران خودرو این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد از سال آینده تولید خودرو هیبریدی تارا انجام شود.
🔴 عصر خودرو
جناب شیخ زاده شرکت سایپا آذین چند مشکل اساسی دارد:
1- نبود نقدینگی و افزایش شدید مطالبات تامین کنندگان
2- حقوق و مزایای بسیار کم پرسنل نسبت به دیگر شرکت های گروه
3- ریل گذاری و راهکارهای ضد معیشتی و ضد پرسنلی و اخلاق غیر حرفه ای آقای خیراندیش در هئیت مدیره و قاسمی مدیر برنامه ریزی تولید که وجود این دو نفر باعث اعتصاب و نارضایتی پرسنل شده اند و با سومدیریت باعث ورشکستگی سایپا آذین شده اند.
پس به فکر جابجایی خیراندیش و قاسمی باشید.
جالبه برام که چه خصومت شخصی با منتظرالمهدی داری؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۵