به امید تغییر متولی کیفیت با معدل زیر ۱۳
معاونت کیک خودرو حذف می شود؟/به ۴ دلیل، غیرمنطقی ها باید بروند
به گزارش خط بازار؛ خودروسازی در دوران عباس علی آبادی وزیر عاقل صمت رنگ و بوی دیگری گرفته چرا که سیاست ها تغییر ماهوی داشته است. تغییرات اساسی در فروش خودرو، تکیه بر توسعه خودرو برقی و حرکت به سمت واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی واقعی سه رویکرد مهم وزارت صمت در دوران کنونی است.
این تغییرات سیاستی شرط لازم برای تحقق اهداف است که شرط کافی آن همراهی بدنه وزارتخانه برای تبعیت از سیاست های کلان وزارت صمت است. بررسی ها خط بازار نشان می دهد علی رغم تاکید وزیر بر این اهداف در برخی از موضوعات اساسی به ویژه واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی دو دستگی وجود دارد.
از یک طرف عقلای ملت با نگاه ملی و صنعتی راه نجات خودروسازی را واگذاری خودرو به بخش خصوصی می دانند(البته در قالب یک بسته جامع و مشروط) از طرف دیگر بانیان سیاست های غیرمنطقی دیروز همچنان بر خودروسازی دولتی توکل کرده اند و حل مشکلات خودروسازی را انتصاب افراد حزب الهی و سالم می دانند و نه واگذاری به سهامداران واقعی و استراتژیک. این در حالی است که تجربه و بررسی های کارشناسی نشان داده تا زمانی که ساختار خودروسازی تغییر نکند، افراد سالم نمی توانند در میان مدت دوام بیاورند و اثرگذار باشند.
همین اختلاف نظر مانعی بزرگی بر سر توسعه خودروسازی ایجاد کرده که البته راه حل این موضوع نیز وجود دارد. یا باید ساختار سیاست گذاری در وزارت صمت عوض شود و معاونت های کیک و غیرواقعی خودرویی حذف شوند و یا مجریان غیرهمسو مربوطه تغییر کنند. آن هم مجریان سن بالا که پیش از این آزموده شده اند و در حال حاضر به لحاظ عملکردی نه محبوب صنعتگران هستند و نه همراه سیاست های کلان.
منبع: خط بازار
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
اولا” : اهالی “منطق” کارنامه شان توو نظام کاملا معلومه : یک بار در دهه هشتاد به مدت هشت سال افسار خودروسازی را به ایشان دادند و ایشان و تیمِ کارنابلد و نامتخصص و مغرورشان (که البته افراد خیانتکار و فرقه ضاله “ب” هم در آنها زیاد به چشم می خورد) خودروسازی را به خاک سیاه نشاندند و از آن زمان خودروسازی در شیب تندِ زیان افتاد که سال به سال این زیان افزوده شد و تا کنون هم ادامه دارد (در این خصوص مطلب و مثال بسیار زیاد است که قبلا در کامنت ها به بخشی از آن اشاره کرده ایم)
دوما” : در این دو سال اخیر نیز اهالی “منطق” و تیمش، با تصمیمات و سیاست های کاملا نادرست و راه اندازی سامانه های مثلا” یکپارچه و چندپارچه، چنان بازار خودرو را متلاطم و متشنج کردند و چنان رانتی ایجاد کردند که فقط مافیای هفت سر و “پدرخوانده” بتوانند از این شرایط، نهایت سوء استفاده را بکنند و مردم نجیب و بیچاره بیشترین آسیب را ببینند. متاسفانه اهالی “منطق” هنوز هم از کثیفکاری دست برنداشته و در روزهای اخیر با صحبتهای جنجالیش، مجدد بازار خودرو را به آتش کشیده است و ببینید در این بازیِ جدید، چقدر قیمتها را بالا برده اند.
ثالثا” : سوء استفاده اهالی “منطق” و خانواده اش از بیت المال به حدی گسترده بوده و هست که پس از گذشتِ سالها، هنوز هم ادامه دارد… ایشان هر زمان هم که اراده کنند از امکانات هرکدام از شرکتهای خودروسازی و زیرمجموعه ها استفاده حداکثری را می کنند و زمانی که او و تیم همراهش برای تفریح و استفاده از مثلا” استخر و سونا و مجموعه های تفریحی وارد می شوند، همه دست به سینه در خدمتشان باید باشند و کلیه امکانات تفریحی و خوردنی و آشامیدنی و تفریحی بیت المال بایستی بی چون و چرا در اختیار ایشان و همراهان قرار گیرد و… البته این مطلب، گوشه بسیااااار کوچکی از سوء استفاده های اهالی “منطق” در این سالهاست.
رابعا” : خانواده درجه یک و دو اهالی “منطق” که هیییییچگونه تناسبِ ظاهری و باطنی با این نظام ندارند.
خامسا” : تنها نکته مثبت اهالی “منطق” این است که نوچه “پدرخوانده” یا همان “آقای محمد” است و در تمام این سالها، غلام حلقه به گوشِ او بوده و هست و تماما” در راستای هرچه بیشتر ثروتمند شدنِ او و اطرافیان و باندش و خودش حرکت کرده و مسبب و زمینه سازِ “به گِل نشستنِ صنعت خودرو” بوده است و با ریا و تزویرِ فوق العاده حرفه ای، توانسته به اهدافش برسد.
سادسا” : همانطور که قبلا” هم گفته بودیم، از نظرِ “پدرخوانده” دیگر زمان جابجاییِ اهالی “منطق” و مدیران عامل دو خودروسازیِ بزرگ نزدیک شده است؛ چرا که از رانتِ اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو و نیز از رانت خودروهای وارداتی و چند رانتِ دیگر، نهایتِ سوء استفاده و ثروت اندوزی و مصارفِ خاص را کرده اند و دو خودروسازی بزرگ را در آستانه نابودی مطلق رسانده اند و اکنون می خواهند هم قیمتها را آزاد کنند و هم جلوی واردات خودرو را ببندند و در این حوزه فعلا دیگر نه رانتی متصور است و نه دیگر این گاوِ شیرده، شیری دارد که بدوشند. بنابراین وقت آن است تا با یک ژستِ عالی، این “نفرات” و “اهالی منطق” را جابجا کنند و به وزیر اجازه دهند تا افرادی که کمی کاربلد باشند را جایگزین کند تا هم افکار عمومی مثلا” آرام شود و هم این گاوِ شیرده، دوباره کمی جان بگیرد و مجدد آماده “دوشیدن” شود!!
وزیر عاقل صمت! در خواب عمیق فرو رفته و افسار خودروسازی را به نوچه “بذر” داده است تا چپاول بیت المال با شدت بیشتری رخ دهد.
حقیقتی که اکنون دیگر همگان به آن اذعان دارند این است که مدیرعامل سابق مپنا که وجهه و اعتبار خوبی برای خود دست و پا کرده بود، اکنون و در این چند ماه که مسوولیت وزارت صمت را پذیرفته است به دلیل اینکه نتوانسته در حوزه خودرو تغییرات مثبت ایجاد کند و تغییراتِ لازم را بدهد و افسار خودرو را به نوچه “بذر” داده است و “ملت نشین ها” هم در این مدت به “همکلاسی بازی” و “مشاورینِ جوان بازی” و “احمدی نژاد بازی” روی آورده اند، شدیدا” محبوبیت و اعتبار خود را از دست داده است و ممکن است کارِ وزیر عاقل صمت به جاهای باریکتر نیز کشیده شود که البته امیدواریم هرچه زودتر این روند اصلاح شود و از این به بعد اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، هرچند که خیلی بعید است.
متاسفانه دست از سر این خودروسازی بر نمیدارن و دوستی ها دوستی خاله خرسه شده .
اولا به نظر من ، عزل فاطمی امین فقط و فقط یک لج بازی بچه گانه و حماقت محض مجلس بود . به عبارتی به کاهدان زدن
فاطمی امین و نبوی داشتند روی ریل درست میرفتند اما چون صادقانه رفتار میکردن و اهل دروغ و شیطنت نبودند نتوانستند بازی را مدیریت کنند.
آیا وزیر فعلی کاری کرده ، چون اینکه یک جغجغه به اسم خودرو برقی دستش گرفته ، در مقابل هر صحبت حقی صدای جغجغه اش را در میاره تا صداها شنیده نشود .
جز اینکه وزارتخانه و بهضی از ارکانش را کرده حیاط خلوط مپنا .
بابک احمدی بعد از نبوی چه کار مفیدی کرده ، آیا تغییر ساختار ایدرو و بعضی عزل و نصب هاش در ایدرو منطقی بوده که حالا دنبال فرستادن همبازیهاش به خودرو سازیه .
نمیدانم چطور و با چه شاخصهای مرد باسواد و با تجربه ایی مانند دکتر منطقی که نشان از دست حضرت آقا را داره و بعد از دوران چناب غروی دوران طلایی را در تیراژ تولید و تنوع محصول و گسترش سایتها و … داشت با احمدی مقایسه میکنید و فکر میکنید به قول شما ملت با منطق تصمیم میگیره.
نه . نه و به هیچ وجه . آقای علی آبادی مطمینم و امیدوارم ایت اله رییسی در دور دوم ریاست جمهوریش شما را بابت هیچ وزارتخانه ایی مجبور نشه به مجلس معرفی کنه
ما منتظر برگشت جناب فاطمی امین و آقای نبوی هستیم .
دو مرد پاکدست و انسان
لطفا تیموری سایپا را هم عوض کنید
وزیر عاقل سریع برخی را با چارت خذف نما و در خودروسازی که برای خواهرزاده های یک سری از هئیت مدیره های گروه چارت میسازند و جای چابکسازی ،چارت سازی بی اساس و تدبیر در خودروسازی بلای جان خودرو ساز شده ،چرا در دهه ۸۰ چنین چیزی نبود ،شنیده ام برای یک صورت حساب کوچک تغییر و تحقیق حدود ۵ میلیارد صورتحساب دادند ،چرا معاونت های مالی و مهندسی نظارت ندارند ،بهترین و پاک دست ترین نفرات را در مقام اجرایی بگذارید ،حزب الهی هم داشتیم که با ماموریت کربلا کلی به جیب زد ،در همه گروه ها پس خلاف وجود دارد
سلام بر ج ن
وزیر عاقل یا وزیر عاشق ؟
عقل زیاد موجب بزدلی و دشمن جسارت در تصمیم گیری است شاید یک وزیر عاشق از یک وزیر عاقل خاصیت بیشتری داشت واما تو سناتور مصطفوی بگو ببینم پول از کجا درمیاری ؟!
چرا نظرات را گزینشی چاپ میکنید؟
به امید اخراج بازنشسته ها از خودروسازی
احسنت الان در پست های مدیریتی و مسئولی کسانی هستند که ۳۵ سال هم رد کردند و بی لیاقتی معاونت اداری باعث شده بمانند و حکومت کنند و پول خواب و بیکاری بگیرند ،شرکت خصوصی بود خوب میشد ویا مدیران قدیم که از پشت آکواریوم تکان میخوردند و سرکشی میکردند به سالن ها و …
هر چی بازنشسته است در قالب مشاور و پیمانکار در خودروسازی ها و شرکتهای قطعه ساز وابسته به خودرو سازها مشغول کارند و حقوق های نجومی میگیرند بعد میگن خودرو سازی ضرر ده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید گریه کرد
سازمان های عریض و طویل بازرسی که یک جرثقیل از سنگینی اسمش پر کاه شده و از خجالت به حقارت میرسه هیچ قدرتی در برابر مافیای کثیف زیرمجموعه های خودروسازی نداره
افراد منصوب شده در لایه های میانی فقط دنبال ایجاد روابط شخصی و گرفتن مزایا و گماشتن افراد نزدیک خودشون در شرکت های زیرمجموعه هستند. اگر سازمان بازرسی کاربلد هست خوب تحقیق کنید به چشم خود که اعتماد دارید
در طی ۲ تا ۳ سال اخیر پنج مدیر بازرسی در یک خودروسازی عوض شد و بروید شاهکار عملکرد مدیران متعهد و مدیریت فعلی رو ارزیابی کنید
بازرسی مثل قرص ضدبارداری هست واکسن کوبنده است نه درمان کننده و سقط کننده. مدیران بازرسی فکر میکنن دکترن. چطورید دکی های بی سواد. البته که حقوق دکتری خوشمزه است
مافیای استخدام اقایان به نام فامیلی ب یکی در ساز و دیگری در س با گرفتن امتیاز نیروهای خود را از جمله خواهر ، خواهرزاده و حتی همسایه در شرکتهای گروه استخدام کرده اند این هم بماند ولی سمتهای بالا برایشان گرفته اند با لابی و رانت
در س میخواهید استخدام شوید برید سراغ خزانه کارتون را راه میاندازه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۳