مرد سال جاده مخصوص، ناجی ایران خودرو شد

ایران خودرو با آن همه مدیران توانمند خود، روزهای پایانی سال را در وضعیت قرمز سپری کرد. چرا که به چالش کاهش تولید یک دردسر دیگر هم اضافه شده بود: «نداشتن پول»
کد خبر : 69350
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

به گزارش خط بازار؛ ایران خودرو با آن همه مدیران توانمند خود، روزهای پایانی سال را در وضعیت قرمز سپری کرد. چرا که به چالش کاهش تولید یک دردسر دیگر هم اضافه شده بود: «نداشتن پول»

در این روزها در قلب ایران خودرو یعنی ساپکو، مدیران شرکت های تابعه و مالکان قطعه سازی همچون اسپند روی آتش آرام و قرار نداشتند و دائما در تردد بودند. تلفن به دست از یک طرف می بایست پیمان کاران خود را که منتظر وصول مطالباتشان می بودند راضی نگه می داشتند و از طرف دیگر پشت در اتاق مدیران ساپکو منتظر شنیدن خبر خوب برای دریافت مطالبات خود می بودند.

وضعیتی که کمتر از صحرای محشر نداشت. قطعه سازان نگران و مضطر در انتظار رسیدن منابع مالی و مدیران خودروسازی نیز منتظر و امیدوار به دریافت ۱۵ همت مصوبه شورای پول و اعتبار. اکثرا نگران بودند و منفعل. چرا که احتمال اعتصاب و آشوب کارگران دور از ذهن نبود و همچنین کاری هم از کسی برنمی آمد و فقط امیدها به اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار بود.

اهل فن و آنانی که در جریان ریز کارها بودند و البته به توان مدیران مالی اشراف داشتند به خوبی می دانستند امیدی به اجرایی شدن مصوبه شورای پول و اعتبار تا پایان سال نیست و اگر این مصوبه هم عملیاتی نشود وضعیت جاده مخصوص بحرانی و امنیتی می شود و تبعات آن دامن گیر کل صنعت. لذا دست به کار شدند تا مستقیما خود منابع مالی تامین کنند. اما توسط چه کسی و با کدام قدرت؟ قطعا اگر در بین مدیران ساپکو چنین فرد قدرتمندی حضور داشت کار به جایی نمی کشید که همه نگران پایان سال باشند.

هرچند که خواص ناامید بودند ولی حضور یک مشاور چراغ را در دل همگان روشن کرد. مشاوری که هم مقبول قطعه سازان بود و هم معتبر بانک ها. فردی که به دلیل روابط قدرتمندش با مدیران ارشد بانک ها، می توانست ناجی ایران خودرو و جاده مخصوص در پایان سال باشد.

با آغاز به کار آقای مشاور، امید به جمع قطعه سازان و خودروسازان برگشت و همه به یاد دوران طلایی خزانه افتادند. هرچند که عده ای از حضور وی خوشحال نبودند ولی اهالی جاده مخصوص به قدرتش ایمان داشتند.

هر چه از شروع کار آقای مشاور می گذشت خبرها بهتری به گوش می رسید. رایزنی ها آغاز شد و مذاکرات فنی با دو بانک ادامه یافت. نفس ها در سینه حبس بود و تیک تاک ساعت با سرعت به سمت پایان سال نزدیک می شد که خبر موافقت دو بانک برای اعطای تسهیلات رسید.

خبری که مثل بمب خبری در راهروهای ساپکو و ایران خودرو پیچید. آقای مشاور توانست در کمتر از سه هفته و تنها دو روز مانده به پایان سال ۱۴۰۲ و بدون مصوبه بانک مرکزی، از بانک تجارت ۳ همت و از بانک صادرات ۴ همت تامین مالی کند. اتفاقی که سبب شد بخش قابل توجهی از مطالبات قطعه سازان پرداخت شود و خطر یک بحران امنیتی از سر ایران خودرو کم شود.

با این کار آقای مشاور نشان داد که نام ش همیشه در صدر جاده مخصوص قرار دارد و مرد سال خودروسازی است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسینی تولید ایران خودرو چهارشنبه , 1 فروردین 1403 - 12:56

تغییر کارت بانکی حقوقی پرسنل از بانک ملی به بانک تجارت بزرگترین اشتباه عظیم در اسفند ماه بود

آگاه پنجشنبه , 2 فروردین 1403 - 0:24

ی سری دزد کنار هم زندگی میکنند بسیار آرام و بی سر و صدا
تغییر بانک گرفتن وام پتش هزاران هزاران تسهیلات برای صدر نشینان گرفتن همت‌ها به دنبال دارد و بس .
شرکتهایی قبیل تویوتا و .. که فاقد هرگونه منابع طبیعی از قبیل آهن و … می‌باشند از کل دنیا مواد اولیه جور میکنند و ی ماشین مثل لندکروز میدن بیرون با کلی سود دو طرفه اما کشور ما با کلی منابع طبیعی و موجود ماشین بیخود تولید میکنیم با هزاران میلیارد تومان زیان انباشته .
تفکر تفکر .مدیران بی لیاقت هدر ده سرمایه سهامداران بدبخت .
چطور میشه در طول 6سال زیان انباشته 30تایی را به 120هزارتایی تبدیل کرد .
ناجی کیه آقای خط بازار .
تو هم هر چقدر سیبیل تو چرب کنند همون قدر می‌نویسی
ی روز طرفدار اقایونی ی روز علیه همون آقایون .چند چندی با خودت

احمد پنجشنبه , 2 فروردین 1403 - 9:44

حالا وقتی ایران خودرو و سایپا زیر بازپرداخت اون تسهیلات زایید،تازه متوجه میشوید چه خبر بوده.

صادق پنجشنبه , 2 فروردین 1403 - 10:43

خواهشا به فکر متقاضیان سورن پلاس خواهشا به فکر متقاضیان دوگانه سوز باشید

قاسم پنجشنبه , 2 فروردین 1403 - 12:17

ناجی !! برای یک شرکت بدهکار تسهیلات با بهره بالا گرفته حالا شده مرد سال !!
مگه اینکه این عنوان و تعریف وتمجید از طرف مالکان قطعه سازی ها باشد

خط بازار یا مفت خور پنجشنبه , 2 فروردین 1403 - 19:46

خط بازار پولکی بزودی سایت بسته میشه

سعید پنجشنبه , 2 فروردین 1403 - 13:07

سلام خدمت مدیران ایران خودرو و تبریک سال نو
من یه مصرف کنند از ایران خودرو تقاضا دارم خودروهای خود را با این موتورهای اشغال مثل xu7p خراب نکنید مخصوص سورن که خودروی خیلی خوبی هسته بجای اینکه موتور ای آف سون تقویت کنید و توربو نصب کنید موتور ضعیف تر گذاشتید من یکی خریدم ولی با این کارتون بازار سورن خراب میشه با سپاس

علی پنجشنبه , 2 فروردین 1403 - 18:31

زیان انباشته یه ترفند برای گمراهی خریداران است مگه میشه که قطعا نخواهد بود خوردو با ضرر تولید کرد …فقط در صورتی که متاسفانه نیروی های انسانی نا کارآمد در بخش مدیریتی که تعدادشان از کارگران تولیدی بیشتر و حقوق های نجومی میگیرند تواید با ضرر روبرو میکنه وگرنه ماشا ءالله ایران خودرو با دلالان خودرو وبنگاه های خوب کار میکنه شما هر تعداد خودرو با قیمت نجومی از بنگاه بخای راحت برات جور میکنن پس کرم از خود درخت است وگرنه قیمت تموم شده خودرو همین قیمت سفارشی باز کمتر هست

کارگر ساده جمعه , 3 فروردین 1403 - 9:32

داداش میخوای تو این متن درازی که نوشتی، نرخ تسهیلات دریافت شده رو هم مینوشتی که معلوم بشه ایران خودرو چند وقت دیگه زیر بار بازپرداختش میزاد

ناشناس سه شنبه , 7 فروردین 1403 - 15:14

کدام همت پولی از جیب مدیر یا پرسنل ایران خودرو پرداخت شده
که این دومی باشه
همه باهم همت میکنیم این همت را هم پرداخت می‌کنیم
این اوضاع پایانی ندارد