شوک به مسافر هند؛

مدیرعامل جدید سایپا مشخص شد

شاید آن روزی که علیمردان عظیمی(رقیب تیموری در هیئت مدیره سایپا) به عنوان مدیرعامل ایران خودرو منصوب شد کمتر کسی فکر می کرد روزی برسد که تیموری زودتر از عظیمی رفتنی شود. 
کد خبر : 68088
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

به گزارش خط بازار؛ شاید آن روزی که علیمردان عظیمی(رقیب تیموری در هیئت مدیره سایپا) به عنوان مدیرعامل ایران خودرو منصوب شد کمتر کسی فکر می کرد روزی برسد که تیموری زودتر از عظیمی رفتنی شود.

با آمدن عباس علی آبادی به ساختمان سمیه بسیاری بر این عقیده بودند که در صورت تغییر مدیران عامل خودروسازی، اولویت با مدیرعامل سالم ایران خودرو است. این در حالی است که بعد از گذشت حدود یک سال از دوران وزارت علی آبادی خبرها حاکی از اخبار دیگری است. خبرهایی با توجه به ایام انتخابات و فرارسیدن پایان سال برای جاده مخصوص یک شوک به حساب می آید.

بررسی های خط بازار نشان می دهد دستگاه سیاست گذار به این جمع بندی رسیده تا محمدعلی تیموری مدیرعامل موفق سایپا را تغییر دهد و به جای آن جواد توسلی مهر را منصوب کند که طی چند سال اخیر تاکنون در ایران خودرو دیزل خوش درخشیده و این شرکت را متحول کرده است.

در همین راستا قرار است اوایل هفته آتی و بعد از برگشتن تیموری از هند معارفه توسلی مهر صورت گیرد. همچنین خبرها حاکی از آن است گل تپه به جای توسلی مهر به ایران خودرو دیزل خواهد رفت و سمیعی نیز جایگزین گل تپه مدیرعامل ایسیکو خواهد شد.

به نظر می رسد حواشی تعزیراتی، ملت مداخله گر و انتخابات سه عامل اصلی در تغییر مدیرعامل موفق سایپا بوده است. متخصص باهوشی که تلاش کرد به قدر توان خود در پیشرفت صنعت موثر باشد. هرچند که عملکردش بدون اشتباه هم نبود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 21 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 21
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سعیدی ایران خودرو چهارشنبه , 9 اسفند 1402 - 23:38

جانشین عظیم هم مشخص شد. تیتر هغته ی بعد …

دلسوز یکشنبه , 13 اسفند 1402 - 4:37

واقعا آقایان تیموری و عظیمی در حد مدیرعامل خودروسازی ها نیستن.
تجربه اجرایی در سطوح مدیر عاملی اولین پیش نیازهای مدیر عامل بوده که متاسفانه هیچ کدومشون نداشتن
تا حالا این همه سو مدیریت نداشتیم
آقای رییسی واقعا گل کاشته بود با انتخاب فاطمی امین و انتصاب این مدیرعامل ها تازه از تخم درآمده!!!

یوسف چهارشنبه , 9 اسفند 1402 - 23:50

توسلی مهر مدیر موفقی در ایران خودرو دیزل بود و میراث گرانبهایی از خودش باقی گذاشت. ماموریت مدیر عامل جدید دیزل در ادامه این راه سخت است.

سید حق گو پنجشنبه , 10 اسفند 1402 - 5:09

با سلام
آنچه طی سه سال گذشته در شرکت ایران خودرو دیزل اتفاق افتاد نمایش برتری مدیریت علمی و جهادی و اراده ایرانی بود که نشان داد صنعت خودروی کشور ما هرچند درگیر مشکلات بسیار زیادی میباشد اما بشرط خودباوری و تلاش شبانه روزی می‌توان این صنعت را به افقهای تازه و به نفع نهایتا مردم رساند .مخاطب عام این صنعت سالهاست که جز اخبار بد و متناقض از سو مدیریت‌های مدیران منتخب توسط جریاناتی سیاسی و دولتی نتیجه ای را به عینه ندیده بود .
باید پذیرفت که تنها دیکته ننوشته غلط ندارد اما شرایط پیرامونی این صنعت آنقدر درگیر حواشی سیاسی گردیده (بخوانید بخاطر وجود منافع بی نظارت یا کم نظارت نهادهای پرسشگر) که طی این سالها تنها عایدی مردم ایران از این صنعت افزایش چشمگیر و بی قاعده قیمت‌ها در دو خودرو ساز بزرگ و نهایتا برکناری و حتی دستگیری مدیران ارشد این شرکتها که نمونه ای آن در خاطر مردم هست .
و باز تکرار دغدغه همیشگی جامعه کارشناسی و منتقد اما منصف و دلسوز کشور .. استفاده از مدیران لایق و با تجریه و پاک دست اولین و شاید یکی از مهمترین بندهای رشد و توسعه این صنعت می‌باشد .اما مطالبی مهم در ادامه این انتخاب نیز وجود دارد که باید مد نظر تصمیم گیران قرار گیرد .
اولا زمان مناسب و کافی به مدیری که در عرض سه سال مدیریت قوی و کارآمد خودرا به گواهی همه اهل فن حتی آنان که بهرحال از روی جب و بغض با این تیم مدیریتی مشکلاتی داشتند و ضمن بروز آن مشکلات تا توانستند در ادامه راه این مدیریت مشکلات ایجاد کردند که از سیاسیون تا وزارتی ها کاملا برای جامعه مخاطب این صنعت شناخته شده بودند و هستند داده شود و لا تغییرات سیاسی در وزارت و بخش‌های دیگر تغییرات مدیریتی صرفا صورت نگیرد.
دوما باور کنیم که هنوز از نقشه راه صنعت خودرو هیچ نداریم .هنوز نمی‌دانیم از آین صنعت چه می‌خواهیم و چه باید انجام دهیم .این نقشه راه بطور قانونی (تبدیل نقشه راه به قانون) برای همه ادامه دهندگان مدیریت صنعت خودرو باید الزام آور باشد در این صورت طبق برنامه های زمانی بلند و متوسط و کوتاه مدت. خواسته های خصوصا مردم از لحاظ کیفیت و خدمات و قیمت مناسب حتما قابل دسترسی خواهد بود .
و مهمترین مطلب .این کشور صاحب مردمی بسیار نجیب و شریف است.امید اینکه هر مدیری به مقدار توان و اراده و تلاشش کاری کند مردم کشور ما از بهترین های ممکن ( در حد واقعیت‌ها) استفاده کند .
و استفاده از نظر کارشناسان فنی و دلسوز در این صنعت بسیار می‌تواند کمک بزرگی به رشد وتوسعه و آینده صنعت خودرو و قطعه کشور باشد
دور نیست که بتوانیم در عرصه صنعت خودرو همانند صنعت دفاعی بدرخشید. اما با رعایت این چند اصل .
به امید ایرانی سربلند و سرافراز

باقری پنجشنبه , 10 اسفند 1402 - 8:23

این خبر منتفی شده و قدیمی می باشد .

ناظر بیطرف پنجشنبه , 10 اسفند 1402 - 8:24

اگر چنین اتفاقی بیافته، این تعریف و تمجیدهای دوزاری از توسلی‌مهر، بزودی تبدیل به انتقادات تند و تیز خواهند شد.
همه می‌دانند که ایشان در ایران خودرو دیزل میوه درختی را چید که نهالش را تیم زالی کاشته و پرورش داده بود.
علیرغم تمام انتقاداتی که میشد به نحوه مدیریت زالی وارد کرد، نباید از حق بگذریم که زالی نهایت استفاده را از ارتباطات و پشتوانه سیاسی‌اش کرد و در طی مدتی که در ایران خودرو دیزل بود موفق به انعقاد چندین قرارداد خوب شد و همچنین چند اعتبار بانکی درست و حسابی اخذ کرد.
توسلی مهر لقمه آماده و جویده شده را قورت داد؛ همین و همین.

ناشناس پنجشنبه , 10 اسفند 1402 - 16:34

این روش در خط بازار چند وقتی است که باب شده است.درج مطالب سفارشی برای بررسی عکس العمل بیرونی. خود آقایون به خط بازار خط میدهند..

سرباز ایران پنجشنبه , 10 اسفند 1402 - 20:59

بهترین کار بوده این تغییرات

سرباز ایران پنجشنبه , 10 اسفند 1402 - 21:01

ریس هیت مدیره سایپا امروز این خبر رو تکذیب کرده😂

حق شناس پنجشنبه , 10 اسفند 1402 - 22:18

محمدی گل تپه مدیر عامل قابلی است و قطعا دیزل رو متحول میکنه

همشهری جمعه , 11 اسفند 1402 - 14:09

دیزل نیاز به تحول نداره
ایشان در مسیر ریلی که جناب توسلی مهر درست کنند حرکت کنند
کافیست
به اندازه کافی پاس گل جناب توسلی مهر ایجاد کرده که فقط یک نفر مثل جناب گل تپه را لازم داره که توپها را گل کنه

روشنای جمعه , 11 اسفند 1402 - 11:53

این مطلب کاملا صحیح و دقیق می باشد آماده تغییر باشید

ناصر جمعه , 11 اسفند 1402 - 19:08

خط بازار شیطون از همه چیز خبر دارد 🖕👍

علیرضا جمعه , 11 اسفند 1402 - 21:27

کجاتیموری موفق هیچ هم موفق نبود

شهرام جمعه , 11 اسفند 1402 - 21:44

تیموری مدیر موفق هست؟ واقعا تاسف

متخصصین خودرو شنبه , 12 اسفند 1402 - 20:56

قطعا مهندس وحیدزاده در بین تمامی گزینه ها اصلح تر می باشند، قدرت تحلیل و عمگرا بودن از صفات بارز ایشان می باشد

خواهان تغیبر یکشنبه , 13 اسفند 1402 - 4:31

بایست شش ماه قبل این تغییرات انجام می‌شد. آقای تیموری برابر با ضرر
ایشون در حد مدیر عامل نبوده
آقای رییسی فکر کرده خونه خاله است. تو حساب روابط
خاله بازی کرده و ایشون را گذاشته مدیر عامل یک مجموعه بزرگ
یکم دیره آقای علی آبادی ولی چه بهتر که فهمیدی از کجا ممکنه ضربه بخوری

دلسوز یکشنبه , 13 اسفند 1402 - 4:39

واقعا آقایان تیموری و عظیمی در حد مدیرعامل خودروسازی ها نیستن.
تجربه اجرایی در سطوح مدیر عاملی اولین پیش نیازهای مدیر عامل بوده که متاسفانه هیچ کدومشون نداشتن
تا حالا این همه سو مدیریت نداشتیم
آقای رییسی واقعا گل کاشته بود با انتخاب فاطمی امین و انتصاب این مدیرعامل ها تازه از تخم درآمده!!!

دلسوز صنعت یکشنبه , 20 اسفند 1402 - 22:58

برخی با انتصاب های بی مورد وفامیل بازی ح که طی یک سال سه تا شرکت عوض می‌کنه از جمله رادیاتور و بن رو و درحال حاضر سایپادیزل با سوء مدیریت شرکت را به هم ردند و م همشهری ش که کارمند تضمین کیفیت یکی از شرکت‌های تابع ایران خودرو که طی یک سال در سه شرکت عضو هیئت مدیره می‌شود و به خاطر سوء مدیریت از آنجا هم رانده میشود و در حال حاضر قائم مقام مدیرعامل می‌باشد از مدیرعامل جدید شرکت سایپا تقاضا داریم که دست این مدیران نالایق را کوتاه کنید

مطلع سه شنبه , 22 اسفند 1402 - 0:47

برو حالا درس نمودارهای مونتاژ و دمونتاژ را بده تیموری جان

کارمند دیزل چهارشنبه , 1 فروردین 1403 - 13:04

شرکت سایپا دیزل با همت آقای محمد زاده و مدیران از ورطه ور شکستگی نجات پیدا کرد. حالا برخی افراد اومدن تو دیزل بچه های قدیمی رو از سمتهای خودشون بر میدارن. و دوستان خودشون رو اونجا بدون هیچ تجربه گذاشتن