خط بازار ي شماره واتساپ بده برات ي عكس داغ براي همين شب دارم
بفرستم
مدیرعامل اسبق ایرانخودرو: رنو پس از برجام سر ما کلاه گذاشت
مدیرعامل اسبق ایرانخودرو، در انتقاد از قرارداد ایران با رنو برای تولید ال ۹۰، گفت این قرارداد از ابتدا اشتباه بود و رنو هیچ سرمایهای به ایران وارد نکرد.
کد خبر : 98061
تاریخ انتشار :چهارشنبه 15 اسفند 1403 - 19:27
به گزارش خط بازار؛ هاشم یکهزارع، مدیرعامل اسبق ایرانخودرو، در مورد قرارداد ایران با رنو فرانسه برای تولید ال ۹۰ اظهار داشت: در این قرارداد، قرار بود ال ۹۰ صادر شود و قیمت آن نیز ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شود. وی افزود: در یکی از جلسات، به صراحت اعلام کردم که قیمت ال ۹۰ کمتر از ۱۲ میلیون تومان نخواهد شد و همچنین تاکید کردم که تولید ال ۹۰ در ایرانخودرو سایپا به ۱۵۰ هزار دستگاه نخواهد رسید. از نظر من، رنو در ایران هیچ برنامه ریزی نداشت.
یکهزارع ادامه داد: حاصل مذاکرات و همکاری ایران و رنو، تنها تأسیس یک دفتر در ایران بود و رنو هیچ سرمایهای وارد ایران نکرد. این روند به وضوح نشان میداد که تولید ال ۹۰ در ایران به نتیجه نخواهد رسید. نباید مسئولیت این ناکامی را به گردن دیگران انداخت، اگرچه در آن زمان برخی اظهارنظرها در مجلس بیربط بود، اما اساساً پایه قرارداد از ابتدا اشتباه بود. وی افزود: وقتی یک طرف خارجی برای مذاکره میآید، معمولاً ۱۰ سناریو مختلف در نظر دارد. سناریوی اول و دوم به این شکل است که طرف خارجی سعی میکند سر طرف مذاکره را کلاه بگذارد و در نهایت یعنی سناریوی دهم کمترین منافع را بهدست آورد. بهعبارتی، در قرارداد رنو، در همان ابتدا و مراحل ابتدایی سر ماه کلاه رفت.یکهزارع ادامه داد: حاصل مذاکرات و همکاری ایران و رنو، تنها تأسیس یک دفتر در ایران بود و رنو هیچ سرمایهای وارد ایران نکرد. این روند به وضوح نشان میداد که تولید ال ۹۰ در ایران به نتیجه نخواهد رسید. نباید مسئولیت این ناکامی را به گردن دیگران انداخت، اگرچه در آن زمان برخی اظهارنظرها در مجلس بیربط بود، اما اساساً پایه قرارداد از ابتدا اشتباه بود. وی افزود: وقتی یک طرف خارجی برای مذاکره میآید، معمولاً ۱۰ سناریو مختلف در نظر دارد. سناریوی اول و دوم به این شکل است که طرف خارجی سعی میکند سر طرف مذاکره را کلاه بگذارد و در نهایت یعنی سناریوی دهم کمترین منافع را بهدست آورد. بهعبارتی، در قرارداد رنو، در همان ابتدا و مراحل ابتدایی سر ماه کلاه رفت.
یکهزارع در ادامه اشاره کرد: تولید ال ۹۰ انجام شد، اما آیا هیچکدام از این خودروها صادر شدند؟ بر اساس توافقات اولیه، قرار بود این خودروها صادر شوند، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. حالا باید پرسید که مقصر این ناکامی کیست؟ آیا مجلس یا دستگاههای امنیتی مسئول این مشکل بودند؟ خیر، اینها نبودند.
منبع: فارس
برچسب ها :ایران خودرو ، برجام ، خط بازار ، رنو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
یک جا بزار. لینکش را بفرست
تولید ال90 سطح دانش قطعه سازی و استاندارد ها رو در ایران ارتقا داد . یک خودرو خوب و بادوام تولید شد .
ایران خودرو از تولید اچ سی کراش و هایما چی بدست آورده ؟
کار با اروپایی ها برای ایران بسیار مفید تر از کار با چینی ها بوده
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳