اولا گذشت مان همه چیز را مشخص خواهد کرد که اینکارها بخاطر گروه ایران خودرو بوده یا شخصی .ثانیا گزارشات 3ماهه شرکت درحال آماده شدن هست و نتیجه کار گروه جدید مشخص خواهد شد.جمله آخر شرکت تولیدی جای باندهای سیاسی نیست اینجا باید کالای باکیفیت تولید شود تا مردم ورهبری راضی باشند فرق ندارد این جناح یا اون جناح ولی از شواهد پیداست که هیچ کدام اینکاره نیستند وباید برن توستادهای تبلیغاتی کار خودشان را انجام دهند وکار را به کار بلدها بسپارند که هم خدا راضی میشه وهم بنده خدا و
جمله پایانی افرادی را فعلا روشنها برسرمسند نهاده اند که اگه دوتا گوسفند را به اونا بسپاری حتما یکیش را گم می کنن .
شب آبستن است وتا چه زاید سحر.
مخالفان و موافقان روشن چه می گویند؟/مروری بر عمکلرد مدیر در سایه ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ روزهای خوب ایران خودرو در حالی در جاده مخصوص سپری می شد که خبر غیب شدن یکباره امیرهوشنگ روشن آزاده، مدیر حوزه مدیرعامل ایران خودرو، جاده مخصوص را در تاریکی فرو برد. هرچند که برخی سخن از دستگیری به میان آوردند و برخی دیگر برکناری، ولی سوال اصلی این است که روشن طی چند ماه اخیر چه اقدامات مثبت و منفی انجام داده است؟
امیر هوشنگ روشن آزاده در اوایل دهه 90 پا به ایران خودرو گذاشت و طی 10 سال اخیر فرازونشیب های مختلفی را تجربه کرد. در دوران هاشم یکه زارع در تعاونی خاص در وصول مطالبات خودی نشان داد و همین امر سبب شد تا بیشتر دیده شود. بعد از مدتی در آپکو به خدمت خود ادامه داد ولی در دوران مقیمی به حاشیه رفت و در آستانه خروج از جاده مخصوص قرار گرفت. با روی کار آمدن مهدی خطیبی، دوران فیروزه ای روشن آغاز شد که در همان ایام نیز برخی در خصوص حواشی عملکرد وی مسائلی را مطرح نمودند ولی هیچگاه مستنداتی دراختیار افکار عمومی قرار نگرفت.
روشن که آقازاده یک خیاط قدیمی منطقه شاپور بود چند ویژگی داشت: مقتدر، تک رو، قدرت طلب، بلندپرواز از جمله ویژگی های اصلی شخصیتی وی بود. همین ویژگی ها و البته پشتوانه سیاسی قدرتمندی که از وی حمایت می کرد، باعث شده بود در دوران مدیریت کوتاه خود در سمت مدیر حوزه مدیرعاملی ایران خودرو لزوما در تصمیمات درست عمل نکند. دخالت های افراطی و گاها بدون توجیه در امور مختلف نقطه منفی اصلی عملکرد روشن بود. در خصوص اینکه هدف از این دخالت ها تامین منافع شخصی بوده و یا ایران خودرو دستگاه های نظارتی می توانند به طور نسبی بهتر قضاوت کنند و افکار عمومی قادر به نیت خوانی افراد نیستند. شاید استعفا رئیس سابق حراست ایران خودرو نیز ریشه در همین موضوع داشته باشد.
ولی در خصوص عملکرد روشن آنچه که در ظاهر بر افکار عمومی عیان بود چند نکته اصلی می باشد:
1- به شدت به قدرت حامیان فیروزه ای خود اتکا داشت و همین امر باعث شده بود کمتر رقبای یاران فیروزه ای خود را در امور دخالت دهد.
2- پشتوانه مطمنی برای مدیرعامل بود و شبانه روزی برای موفقیت تیم جدید ایران خودرو تلاش کرد.
3- به کارگران بها می داد و تلاش می کرد مشکلات کارگری به حداقل برسد.
4- در بسیاری از انتصابات و بسیاری از امور دخالت آشکار می کرد و البته شاید هم در این اواخر قدری به خود غره شده بود.
5- با حمایت وی برخی از افراد کم تجربه و گاها سطح پایین در جایگاه های مهم منصوب شدند.
6- مخالف سرسخت و جدی باند پارک ملت بود و به شدت با تیم آنان برخورد کرد.
7- به کمک یاران فیروزه ای خود اجماع خوبی بین ایران خودرو و قطعه سازان مطرح ایجاد کرده بود.
این موارد مسائلی است که آشکارا قابل مشاهده بود. ممکن است بسیاری از مسائل هم وجود داشته باشد که قابل رصد برای افکار عمومی و رسانه ها نباشد. البته در فضای مجازی برخی افراد به ظاهر دلسوز(یا نقره داغ شده) با انتشار شب نامه ها و جعل نامه و … مدعی برخی از تخلفات روشن بودند که قطعا دستگاه های نظارتی بهتر می توانند در خصوص این موارد نظر دهند و زمان مشخص خواهد کرد چرا چراغ روشن جاده مخصوص به یکباره خاموش شد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :امیر هوشنگ روشن آزاده ، ایران خودرو ، خودرو ، خودروسازی ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
خیلی باحال بود مگر چوپان میخواست شرکت ، انشاالله نفر بعد چوپانان خوب بیاره براتون تا دیگه گم نشوند
هرکس برای قشر کارگر و زیردستان کاری کند اینطوری حذف خواهد شد هر مسئولی که بخواهد با باندهای قدرت وثروت مقابله کند محکوم به این سرنوشت است .
سئوال اینجاست که مسئولین رده بالایی که هشت سال خلاف کردن چرا دستگاه نظارتی دخالت نکرد ؟
روشن یه آزادمرد بود که با نامردیها مبارزه کرد ولی امثال آقایان پ و … باند م و آقایان … خیلی بی منطق هستند
روشن بهترین مدیران ایران خودرو بود شبانه روز در کنار کارگران بود به مشکلاتشان رسیدگی می کرد. محال بود یک کارگر بیاد مساله خود را بگه.بی نتیجه برگرده.بسیاری از مسولهای بی کفایت را برکنار کرد. این هم نتیجه زحمتش.
روشن از کارگران ایران خودرو ، اختیارات تفویض شده ، منابع مالی در اختیار ، اعتقادات پرسنل و اعتماد مسئولان نردبانی برای قدرت خود ساخت .
حضور ایشان در کنار کارگران و تظاهر مفرط به مذهب و نصب تصاویر متعدد از رهبری و شهید سلیمانی در دفتر کارش و روحیه دیکتاتور مآبی و حرص و ولع در جمع آوری ثروت ، شخصیت رضاخان ، قبل از رسیدن به قدرت را تداعی می کرد.
ایشان نه به فکر کارگر بود نه به فکر شرکت ایران خودرو !!!!
ایشان به جیب خود فکر می کرد.
همیشه در جمع های خصوصی عنوان می کرد سفره ای که پهن شده اگر من استفاده نکنم دیگری استفاده می کنند .
بذل و بخشش های بی حساب و کتاب و بدون ضابطه برای کسب محبوبیت و ترقی های بعدی ، و غفلت سازمان های نظارتی و عدم عبرت گرفتن ایشان از بازداشت های قبلی چراغ روشن را خاموش کرد.
شاید برخورد های قبلی حاکمیت با تخلفات ایشان آنقدر با ملاطفت بوده که ایشان را آنقدر جسور کرده بود که دست به کارهای غیر قانونی و تخلفات متعدد بزند.
روشن مرد بود و دلسوز
آقای م مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری س اینقدر زیر گوش خطیب واسه این و اون نزن صندلی ریاست به هیچکس وفا نکرده
دم شما گرم آقای مفسد فی الارض دردچند خط شخصیت سخیف
لات منشانه غرور بیجا عقده ای بودن و……را توصیف کردی از یک فرد با مدرک دیپلم نشستن در مسند مدیریت که زاده ی دروازه دولاب است بیش از این انتظار نمیرود که که در دیگ حلیم گم شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 8