متاسفانه در دوران آقای عظیمی و آقای شیخ زاده در ایرانخودرو قطعات اساسی که توسط سازندگان داخلی در حال تامین بوده اند – به بهانه کاهش قیمت شما بخوانید مقاصد غیر فنی و کارشناسی – بصورت انبوه در حال خرید خارجی توسط ایرانخودرو و شرکت های زیر مجموعه اش هستند که عملا زنجیره تامین را ضعیف و فاقد کارایی کذشته کرده است .
محورهای سهگانه نجات صنعت خودرو/روح دلالی در قطعه سازان خوشنام
به گزارش خط بازار؛ مدیرعامل ایرانخودرو افزایش تیراژ تولید، ارتقای کیفیت و کاهش بهای تمام شده تولید را سه محور و ماموریت اصلی برای نجات صنعت خودرو خواند و گفت: در شرایطی که با حمایتهای دولت و وزارت صمت، زمینه بهبود و افزایش تیراژ تولید فراهم شده، باید با برنامهریزی دقیق اهداف ترسیم شده را محقق کنیم.
علیمردان عظیمی در جلسه تودیع قائم مقام تامین، تولید و توسعه محصول ایرانخودرو و معارفه سرپرست جدید این حوزه، ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با تاکید بر ادامه روند ارتقای کیفیت محصولات در کنار افزایش شمارگان تولید گفت: کیفیت موضوعی است که لحظهای نباید از آن غافل شد و باید همواره سرلوحه فعالیتها باشد. همچنین پروژههای کاهش بهای تمام شده تولید نیز با جدیت بالایی ادامه یابد.
وی تمرکز بر این سه موضوع را راه نجات صنعت خودرو کشور دانست و افزود: با مسوولیتپذیری تمام به دنبال تحقق اهداف این سه حوزه هستیم.
عظیمی، حضور شیخزاده را انگیزهای برای تلاش و تکاپو در ایرانخودرو دانست و گفت: تدبیر، تخصص، منش اخلاقی، تقوا، آزادگی و بزرگمردی از ویژگیهای بارز ایشان است که صنعت خودرو کشور از آن بهرهمند است.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی تاب و توان دیدن توانمندی مدیرانی چون شیخزاده را ندارند و تلاش میکنند تا از روی نفسانیت پردههای تاریکی روی این ظرفیتها بیندازند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با بها دادن به افراد تاثیرگذار در صنعت کشور، قدرشناس خدمات و شایستگیهایشان باشیم.
مدیرعامل ایرانخودرو تصریح کرد: دو مجموعه بزرگ خودروسازی کشور با یکدیگر همقسم شدند تا با همافزایی و بهرهمندی از ظرفیتهای موجود، گامهای بزرگی را در مسیر توسعه صنعت خودرو کشور بردارند.
عظیمی افزود: حضور شیخزاده در شرکت سایپا این فرصت را برای صنعت خودرو کشور فراهم کرده تا با اجرای فعالیتهای مشترکی که تا کنون شکل نگرفته و استفاده از توانمندی و ظرفیت دو مجموعه، اقدامات موثری را انجام دهیم.
وی ضمن قدردانی از رویکرد وزیر صمت در حمایت از صنعت خودرو کشور و رفع مشکلات و موانع موجود اظهار کرد: وظیفه داریم برای توسعه این صنعت و ارتقای رضایتمندی مردم و مشتریان تمام تلاش خود را به کار بندیم.
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به انتصاب مجید فهیمه امیری به عنوان جانشین شیخزاده در مسند سرپرست قائم مقامی تامین، تولید و توسعه محصول ایرانخودرو و تجربیات وی در صنعت خودرو کشور اظهار کرد: تولید را نمیتوان معطل تصمیمات کرد و باید رویکردهای توسعهای مستمر و بدون وقفه ادامه یابد.
فرصتی برای همافزایی دو خودروساز
قائم مقام سابق تامین، تولید و توسعه ایرانخودرو نیز که امروز به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا معارفه شد، در این جلسه، ضمن قدردانی از حمایتهای عظیمی، اظهار کرد: ایشان چون مربی، اعضای تیم را راهبری کردهاند و فراتر از یک مدیر و بهعنوان راهبر اصلی، با صداقت، سلامت و اخلاق حرفهای، فضایی را برای تلاش و رشد دیگران ایجاد کردهاند.
علی شیخزاده، انتصاب خود بهعنوان مدیرعامل سایپا را فرصتی برای همافزایی دو خودروساز و تعریف مسیر و هدف مشترک برای رشد و توسعه صنعت خودرو کشور دانست و گفت: بخشی از رویهها و سازوکارهای موجود در ایرانخودرو میتواند در شرکت سایپا نیز جاری شود تا با ایجاد همافزایی، اقدامات موثری شکل گیرد.
مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا بهرهمندی از ظرفیت زنجیره تامین دو خودروساز را از زمینههای همکاریهای مشترک برشمرد و اظهار کرد: درخصوص تولید خودرو اقتصادی نیز میتوان با اجماعی درونزا و بهدور از اجبار و الزام بیرونی، به نتایج مفیدی برای مشتریان و جامعه رسید که دارا بودن پلتفرم مشترک میان دو خودروساز یکی از مسیرهای موجود است.
کاهش بهای تمام شده تولید با تیروانها
سرپرست قائم مقامی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در تامین، تولید و توسعه محصول نیز در این نشست، ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل و هیات مدیره این گروه صنعتی، اظهار کرد: حضور شیخزاده، فرصتی برای صنعت خودرو فراهم کرده است که باید نهایت بهره را از آن برد.
مجید فهیمهامیری، بازار یک کشور را مهمترین ظرفیت و دارایی آن دانست و گفت: حضور آقایان عظیمی و شیخزاده در راس مدیریت صنعت خودرو کشور فرصت بیسابقهای را ایجاد کرده است که با نگاه ملی و به نفع جامعه و مشتریان باید از آن استفاده کرد.
وی ایجاد تیروانها را در شبکه تامین، مسیری برای کاهش بهای تمام شده محصول عنوان کرد و گفت: با ایجاد همافزایی در زنجیره تامین دو خودروساز میتوان تولید را اقتصادی کرد.
فهیمهامیری افزود: با اعتمادسازی و استفاده حداکثری از توان زنجیره تامین و فراهم کردن نقدینگی، باید زیرساخت افزایش تولید را ایجاد کنیم. در این مسیر نیازمند کمک متمرکز قطعهسازان برای تولید یکپارچه هستیم و استفاده از قطعات مشترک دو خودروساز برای افزایش شمارگان تولید قطعه و تولید اقتصادی خودرو را دنبال خواهیم کرد تا زنجیره تامین هم از این مشارکت بهره لازم را ببرد.
منبع: ایکوپرس
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، علیمردان عظیمی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
واقعاً جای تاسف داره منابع محدود ارزی مملکت بجای خرید دانش فنی و ارتقاء تکنولوژی صرف خرید قطعات بنجل چینی میشه باصطلاح میخان روی بعضی از سازندگان را کم کنند تو رو خدا به راحتی ارز مملکت را حیف و میل نکنید وضعیت ناترازی با همین تصمیمات خرد خرد ایجاد شده بخدا خیانت به این آب و خاک اول دامنگیر خودتون و خانوادتون میشه از ماگفتن …..
ابراهیمی جان
همون قطعه سازی که میگی « البته قطعه باز » قطعه رو وارد میکرد و از امتیازات دولتی ساخت هم بهره می برد
بماند که یه دفتر خارجی هم تاسیس کرده بود و قطعه ۱ دلاری رو از دفتر خودش برای شرکت داخلی خودش ۲۰ دلار فاکتور می زد و ارز از مملکت خارج میکرد
یا دلالی بودی که چشمه ی جوشان مفت خوریت خشک شده البته دو سره میخوردی ۱- قطعه ۱ دلاریت رو ۲۰ دلار میدادی و کیفور میشدی ۲- ۱۹ دلاری که با ارز دولتی میگرفتی و میاوردی تو بازار ازاد می فروختی و باز دابل کیفور میشدی 😂
یا غافلی هستی که نمی دونی و متوجه نیستی چی میگی
آقای پرهام: درود و وقت بخیر کلمات مورد استفاده جنابعالی آدم را به شک میندازه که منفعتی در خرید خارج داری وگرنه من خطابم وارداتچی نیست تولیدکننده داخل مخالف خروج ارز هستم همین فضای گفتگو را به سمت جدال نکشیم خیلی بهتره
سلام ایشون هم منظورش قطعه کاملا ساخت داخل نبود. قطعاتی که از خارج توسط سازندگان وارد میشه قیمتش درست نیست و سایپا و ایران خودرو میخرن خیلی ارزونتر براشون در میاد. هیچ قطعه ساخت داخلی وارد نمیشه چون مجوز واردات رو خود انجمن های قطعه سازی به وزارت صمت اعلام میکنند.
لطفا یک قطعه که ساخت داخل واقعی است و خط تولید دارد را نام ببرید که وارد شده است ؟
آقای پرهام
مثلا ECU که کاملا ساخت داخل هست طراحی – کالیبراسیون و… آن در حداقل 2 شرکت داخلی انجام می شود ( طبیعتا IC و قطعات الکترونیکی خاص آن در ایران ساخته نمی شود و در کل دنیا هم سازندگان محدودی دارد باید وارد شود ) توسط ایپکو ایرانخودرو از چین وارد می شود جالب هست که اگر خدمات بعد ازفروش آنها را هم چک کنید وضعیت به مراتب بدتری نسبت به سازندگان داخلی دارند همین مورد در خصوص نود مالتی پلکس هم صادق هست که 2 یا 3 سازنده داخلی دارد ولی شرکت الکتریک خودرو شرق ایرانخودرو از چین بصورت کامل وارد می کند کالیپر عقب حداقل 3 سازنده داخلی دارد که سالهاست در حال تولید هستند عمق خودکفایی شاید بالای 80% از امسال توسط ایرانخودرو بصورت کامل از چین وارد می شود جالب هست که برای بدنه آن که چدنی است هم ریخته گر هم ماشینکار به تعداد زیاد در ایران وجود دارد….
آقای پرهام
چندتا اسم میبرم :
– ECU که حداقل 2 سورس داخلی دارد خط تولید دارند یکی از این دو سورس حتی طراحی و کالیبراسیون را هم خودش انجام میدهد این قطعه از یک سورس چینی توسط ایپکو ایرانخودرو وارد می شود ( طبیعتا یک سری از قطعات های تک الکترونیک مثل میکرو کنترلر و…ک ه سازندگان محدودی در کل دنیا دارند باید وارد شود ولی ارزبری ان به شدت پایین تر از واردات کامل هست )
– کالیپر ترمز : حداقل 3 سورس با سطح خودکفایی بالای 80% دارد که بوصرت کامل از امسال توسط ایرانخودرو خریدخارجی می شود ( تعداد زیادی سازنده ریخته گروماشینکار برای بدنه چدنی ان وجود داردکه عملا بیکار می شوند )
– نود مالتی پلکس : مشابه ECU حداقل 2 سورس داخلی دارد که توسط الکتریک خودرو شرق بصورت کامل وارد می شود
باز هم از این موارد هست
این جمله رو چند بار خوندم
« قطعات اساسی که توسط سازندگان داخلی در حال تامین بوده اند »
منظورت دلالان داخلی بود دیگه
همون هایی که ۱ دلار و ۲۰ دلار فرو می کردند به مردم بدبخت این سرزمین
با شرکت واسطه ای خودشون فاکتور میزدن ۲۰ دلار و ۱۹ دلار ارز دولتی رو تو مسیر به جیب می زدند و میاوردند تو بازار ازاد می فروختند و مجدد دابل کیفور میشدند
اگر اطلاعات ندارید ، سکوت کنید بهتر است لذا کم جفنگ بفرمایید
لطفا بفرما دلالان را فاقد کارایی و اثر بخشی در چپاول مردم مظلوم نموده اند
دلالانی که یک دلار را با دفتر واسطه ای خود ۲۰ دلار فاکتور می کردند و از دو ناحیه به قیمت آسیب به مردم منتفع میشدند
۱- به میزان ۱۹ دلار بر قیمت قطعه آب می بستند
۲- ۱۹ دلار ارز دولتی می گرفتند و تو بازار ازاد می فروختند
به هر حال همین دلال ها قراردادهایی داشتند که قرار بود دانش فنی بخرند و توسعه تکنولوژی بدهند ولی دیدن دلالی بهتره
کم دردسر تره
مشکلات و درگیری با بیمه و کارگر و … نداره
میخری ۱ دلار
۱۹ دلار آب می بندی
فرو میکنی ۲۰ دلار
۱۹ دلار مازاد و می بری تو بازار ازاد با ۵۰٪ اضافه می فروشی
چی از این بهتر
پس روی سازنده کم نشده
روی دلال های امثال … کم شده 😉
آقا پرهام از ادبیاتت کاملا مشخص هست که دلالی , اون سازنده ای هم که میگی خوب به حساب کتابش که رسیدگی کردند تموم شده حکم هم دادن
به هرحال زندگی شماها از طریق دلالی می گذره برادرجان معلومه میسوزی از حرف حق
قطعات اساسی مثل ECU- نود مالتی پلکس – دسته راهنما – کالیپر – ایربگ – رادیوی کامل و… که هرکدوم حداقل 2-3 تا سازنده داخلی دارند .
این دو سه خط رو هم با ادبیان لمپنی خودت مینویسم که قشنگ بفهمی چون تو زبان محترمانه را خیلی باهاش مانوس نیستی:
پس اونیکه داره جفنگیات تراوش میکنه حضرتعالی هستی
آب رو بریز اونجایی که میسوزه با چرت و پرت گفتن قطعا کارت راه نمیافته
عزت زیاد مفت خور
سلام. ایراد شما زمانی قابل تأمل است که قطعه بومی با قطعه خارجی رقابتی باشد و نه اینکه همان قطعه با کیفیت بهتر با 20% قیمت داخل قابل تامین از خارج از کشور باشد. در واقع با سو استفاده از شعار تولید ملی با قیمت گزاف و انحصار قطعه به زیان انباشته افزوده و حجمه را صرفاً به سمت ایران خودرو سوق دادن و حالا هم در جان پناه شعار تولید ملی سنگر گرفتن.
حرفتون قطعا درسته , اگر از نظر کیفی بالاتر و قیمتی پایین تر باشد قطعا کار درستی انجام شده است
متاسفانه چون اطلاعات هر دو طرف دست خودشان هست قاعدتا قضاوت درستی هم نمیشه کرد.
اگر می بینید که این بزرگواران برای هم تعارف تیکه پاره می کنند اصلا تعجب نکنید… چون اینها همشون با افتخار عضو تیم جواد خاکی هستند که یک سال و نیم پیش از کیلومتر 15 به کیلومتر 14 کوچ کردند و بر سر در آن هم “چراغ” روشن کردند و تا می توانستند آباد کردند! بله تعجب نکنید… فقط کافیه کمی به اسامی افراد کوچ کرده توجه بیشتری بکنید…
بعد جالبتر اینکه الان هم مدام می گویند که اگر جواد خاکی به کیلومتر 14 بیاید چنین و چنان می شود و متحول می شود!
عاقلان دانند…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 14