مجاهد خودروسازی خداحافظی کرد/کلید نجات خودرو در دست بخش خصوصی

شهادت ابراهیم رئیسی شوک بزرگی را به بدنه اجرایی کشور وارد کرد که خودروسازی نیز از آن مستثنی نیست.
کد خبر : 73972
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

به گزارش خط بازار؛ شهادت ابراهیم رئیسی شوک بزرگی را به بدنه اجرایی کشور وارد کرد که خودروسازی نیز از آن مستثنی نیست.آن هم خودروسازی که طی چند دهه اخیر تاکنون متاثر و تحت نفوذ احزاب سیاسی بوده است. متاسفانه برخلاف شعارهای رنگین دولت ها ولی در هیچ دوره ای خودروسازی نتوانسته از زیر فشار سیاسیون خارج شود و از این رو همواره بازیچه دست گروه های مختلف سیاسی در درون دولت ها بوده است. در دولت سیزدهم نیز این روال و قانون نانوشته ادامه داشته چرا که طبق بررسی های میدانی و غیررسمی دو گروه برخلاف قانون تجارت بر خودروسازی حمکرانی کرده اند.

گروه اول افرادی هستند که در قلب نهاد دولت حضور داشته و مجاهدانه بر امور مختلف به ویژه انتصاب مدیران عامل دخالت کرده اند. این گروه که هیچ تجربه ای در خودروسازی نداشته و صرفا به دلیل ارتباط نزدیک با روسا در این جایگاه قرار گرفته، خود را در جاده مخصوص صاحب حق دانسته و با تمام توان قوا مانع از رشد صنعت خودرو شده اند. البته خبرها حاکی از آن است بعد از شوک سیاسی سقوط بالگرد این گروه از قدرت کنار رفته اند و از این رو خودروسازی تا استقرار دولت جدید از دست آنان نفس راحتی خواهد کشید.

گروه دوم نیز افرادی هستند که در ظاهر طرف ملت هستند ولی در باطن جاده مخصوص را به ریل قطار دوستان و همکلاسی ها خود تبدیل کرده اند. این طیف نیز همچون افراد مجاهد، خودروسازی را با ارث پدری اشتباه گرفته و از تمام ظرفیت خود برای شبکه سازی و گسترش حضور نزدیکان در خودروسازی استفاده کرده اند. قطعا بعد از خداحافظی گروه اول، همه منتظر تعیین تکلیف ملت هستند تا مدیران خودروسازی بدون فشار سیاسی این جناح بتواند به کار خود ادامه دهند.

متاسفانه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری و شهید رئیسی در دولت سیزدهم مبنی بر ممنوعیت دخالت دولت ها در امور بنگاه داری و واگذاری شرکت های خودروسازی به سهامداران واقعی ولی ملت مجاهد اجازه ندادند تاکنون این مهم محقق شود. امید است در دولت جدید این سیاست گریزناپذیر در دستور کار قرار گیرد چرا که شرط لازم برای نجات خودروسازی همین است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پارس خودرو دوشنبه , 7 خرداد 1403 - 1:12

سلطان جاده مخصوص به داد پارس خودرو از دست مافیای مالی برس. تنها یک نمونه از تخلفات گسترده ،کارت هدیه هایی بود که دم عید با ماکسیما خارج کردند. حرف از یک میلیون دو میلیون نمی باشد حرف از چند صد میلیارد می باشد

تقوی سه شنبه , 8 خرداد 1403 - 9:27

بابک احمدی از گسترش دست از سر خودرو سازی بردار داود حمزه همزمان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانخودرو و سرمایه گذاری سایپا بوده چرا باید همکلاسی دوره دکتری شما همه جا باشد