وقتی غ در شرکت ق ص و آقای ب و هردو اخراجی و برکنار شده شرکت م مشغول میشوند و هیچنظارتی بر عملکرد قبلی ایشان نیست و در کنار خورد افراد معلوم الحال کار چاق کن را میبرند و بکار میگیرند و انسانهای ارزشی را پس میزنند توقع چیست.چه نظارتی،؟؟؟
مثلث انتخاب مدیرعامل درخودروسازی/سبقت تکنوکرات ها در جاده مخصوص/بوی تغییر مدیران می آید
به گزارش خط بازار؛ خودروسازی در ایران شاید یکی از خاص ترین صنایع است چرا که قدرت سیاسی، امکانات مالی و اقتصادی و جایگاه اجتماعی منحصر به فردی دارد. لذا هر کسی که مدیرعامل شرکت های خودروسازی می شود، به خوبی می داند از چه طرفیت های بی نظیری در اقتصاد و سیاست برخوردار است.
شاید به همین دلیل است خیلی ها در آرزوی رسیدن به صندلی ایران خودرو و سایپا هستند و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. صندلی که گاها بیشتر از یک وزیر ارزش دارد.
از منظر تحلیلی تجربه و بررسی ها نشان می دهد کسانی شانس نشستن بر روی صندلی مدیرعاملی را دارند که حمایت سه گروه را برخوردار باشند. گروه اول تصمیم گیران سیاسی به ویژه نمایندگان مجلس هستند. از آنجا که وزرای صنعت همیشه نگران انتقادات نمایندگان مجلس نسبت به صنعت خودرو هستند لذا تلاش می شود فردی برای مدیرعاملی انتخاب شود که کمترین چالش را با جریان های پرنفوذ مجلس داشته باشد.
گروه دوم دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی هستند. از آنجا که شرکت های خودروسازی شرکت های مهم و نیمه دولتی محسوب می شوند لذا برای دستگاه های نظارتی بسیار حائز اهمیت هستند. قطعا چراغ سبز این دستگاه ها در شانس مدیرعامل شدن افراد بسیار اثرگذار است.
گروه سوم نیز قطعه سازان بزرگ و تاثیرگذار هستند. حیات و ممات شرکت های قطعه سازی به سهم آنان در زنجیره تولید خودروساز بستگی دارد و میزان فروش شان به خودروساز به نوعی خط قرمز آنان به حساب می آید. از طرف دیگر شخص مدیرعامل تاثیر به سزایی می تواند بر کاهش یا افزایش این سهم داشته باشد. لذا برای قطعهسازان بزرگ بسیار اهمیت دارد چه کسی مدیرعامل می شود و همچنین از همه ظرفیت های شان استفاده می کنند تا فردی مدیرعامل شود که همراهی بیشتری با آنان داشته باشد.
کسانی که به بدنه خودروسازی و دستگاه های تصمیم گیر و نظارتی نزدیک هستند به خوبی تایید می کنند که وضعیت دو طرف جاده مخصوص در مقایسه با سه ضلع یاد شده کاملا متفاوت است.
بررسی ها نشان می دهد به طور نسبی همراهی نمایندگان پرنفوذ، رضایت دستگاه های نظارتی و علاقه قطعه سازان بزرگ به یک طرف جاده مخصوص بیش از طرف دیگر است.
شاید تا قبل از وقوع بی سابقه ترین فساد تاریخ خودروسازی در ایران و دستگیری مدیر در سایه تحلیل ها متفاوت از این بود ولی با خاموش شدن چراغ روشن خودروسازی و همچنین تغییرات کلان مدیریتی در مجموعه چشم فیروزه ای ها کفه ترازو به نفع بالای جاده مخصوص تغییر کرده است.
رصد اخبار آشکار و پنهان نشان می دهد حواشی یک طرف جاده مخصوص بسیار بیشتر از طرف دیگر است و سکوت در خصوص اتفاقات روشن خودروسازی از سوی برخی مدیران زمینه را برای تغییرات فراهم کرده است و براین اساس پیش بینی ها حاکی از آن است در صورت آغاز تغییرات، به احتمال بسیار زیاد در قدم اول آسمان آبی جاده مخصوص ابری خواهد شد.
تجربه نشان داده کسانی می توانند صندلی خودروسازی را تصاحب کنند و بر آن بمانند که به طور منطقی قواعد بازی و آداب تعامل با سه ضلع مثلث انتخاب مدیرعامل را بلد باشند. حال ممکن است لیاقت آن را نداشته باشند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، سایپا ، محمدعلی تیموری ، منوچهر منطقی ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
وقتی کامنت مربوط به فعال ستاد انتخابات روحانی که در ایکاپ مشغول لست پس از چند روز پاک میشود یعنی نفوذ در خودرو سازی هست توسط تیم دولت قبل مدیریت میشود.
آقای رئیسی باید لول نفوذ دولت قبل در خودرو سازی را کنترل کنند
این فرد آنقدر بدنام است که در دولت روحانی صلاحیتش برای شرکت الف تایید نشد اما توسط نفوذی ها به مدیر عاملی رسید تا سومدیریت و تخلفاتش به نام دولت رییسی ثبت شود همان بلایی که توسط مدیر در سایه بر سر ایران خودرو آوردند.
دقیقا چه مافیایی الف ف را حمایت میکند
چیتگر نسیم هفتم یاد اقای ف بیاید
اونجا چه شکری خورده؟
بزرگترین فساد در خودرو سازی!!!!!!!
چه کسانی پشت انتصاب عوامل این فساد بودند ؟؟؟؟؟
از دستگاه قضایی می خواهیم که محاکمه مدیر در سایه را علنی برگزار کند تا روابط پشت پرده روشن و شفاف شود.
ببین قشنگ معلومه تو با روشن مشکل داری و خصومت شخصیه مطمئن باش تا الان بی گناه بودن خودشو ثابت کرد و رئیس تو رو خواهند گرفت ناصر الدین شاه جان
معلومه که مشکل شخصی دارم.
با کمال افتخار اعلام می کنم که با آدم های فاسد مشکل شخصی دارم، روشن یکی از افراد فاسد باند حاکم بر ایران خودرو بود خیلی به خودش مطمئن بود که بچه های بالا هواشو دارن!!!!
دم بچه های بالا گرم که چوب تو آستینش کردن،
فرزندم به شما نصیحت می کنم، با آدم های نایاب نگرد!!!!
احسنت
تکلیف برخی مدیران که رفتند دفتر روشن ک حکم گرفتند یا مدیر کیفبتهایی که با سفارش روشن حکم گرفتند چی میشه.
تا تکلیف دست نشانده های روشن مشخص نشود وضعیت همین آشفتگی هاست
وقتی حتی روشن از نزدیک ندیدی حرف نزن چون روشن دشمنشم میرفت تو اتاقش تقاضایی داشت روشو زمین نمینداخت خودتو مدیون این دنیا آخرتت نکن فرزندم نصیحتم بهت اینه انقدر بخیل نباشی چون اون آدم سر بلندتر قبل میشه مطمئن باش هرچند که هر کی دلش برای قشر کارگر بسوزه عاقبش همینه
منظور سحاب امثال شماهایی است که لایق پست و خدمت نیستید
شما ها لیاقت پست های مدیرگی که تصاحب کردید ندارید
روشن و روشنها خودشان پاسخگوی اعمالشان هستند شما بجای پر کردن جیب خود به فکر خدمت باشد
بد نیست یه سری به برخی مدیران محور سازان که به واسطه روشن مدیر شدند بزنید می فهمید
دشمنی با فردی مثل روشن مثل لگد زدن به مرده می مونه، اون بدبخت عمرش تموم شد و با اعترافاتی که کرده موقعیت خیلی ها در خطره، دفعات قبل که خلاف می کرد با ملایمت باش رفتار می شد بخاطر همین خیلی جری شد اما ایندفعه باید بدونه که مسجد جای …… نیست، شما هم سر قبری که مرده توش نیست گریه نکن.
روشن برای کارگرهای شریف ایران خودرو کاری نکرده که ماندگار بشه، خواسته با بذل و بخشش از جیب دیگران عزیز بشه که ذلیل شد.
تو در جایگاهی نیستی ک قضاوت کنی ذلیل شدن و عزیز شدن دست خداست صد درصد دست تو رو هم رو کرده بوده ازش انقدر کینه داری منم مثل تو نیستم بخاطر منافع برم سمت کسی که میگی قبری توش نیست گریه نکن من چون اون آدم میشناسم و میدونم چ جور آدمیه میگم که تو حرفات دروغی بیش نیست تا چند وقته دیگه همه متوجه میشن تو حرف مفت نزن
از مدیران گروه خودروسازی انتظار می رود از شر مدیرعامل های زیر مجموعه خود و یا مدیرانی که در حراست هستند و حقوق بالا می گیرند ولی به وظایف خود در رسیدگی به تخلفات عمل نمی کنند و یا با سو مدیریت باعث کاهش تولید شده اند را برکنار کنند چون همین افراد باعث تغییر خودتان خواهند شد.
فساد و تغییرات در خودرو سازی منشا در برخی ناظران دارد .برخی ناظران را پاک سازی کنید خودرو اصلاح میشود. هرچه فساد است، از داخل خودرو سازی است
بیرون دنبالش نکردید
وضعیت ایران خودرو خیلی بهتر از سایپا سایپا حاشیه فراوان دارد و تولید هیچ
بله مطمین باشید باتغییر وزیر صنعت مدیر عامل ۲خودرو سازی سریع عوض میشون با این همه حاشیه تولید و حاشیه درون سایپا و ایران خودرو
سلام
خوب است ا گر سازمان اطلاعات سپاه پرونده مدیران عامل و هیآت مدیره های زیرمجموعه ایران خودرو را بررسی بکند نا اگر نفوذیها افراد نالایق و بدنام را سر کار آورده اند این افراد بنام دولت اقای ریسی ثبت نشوند
بلکه گشایشی در کوتاه کردن دست اختاپوسان نفوذی حاصل شود
برخی مدیران فتنه سبز هم دوباره بکار گرفته شده اند
جناب حسین آقا
پسذ خوب
تو که سنگ روشن رو به سینه می زنی
روشن روی کسی رو به زمین نمی انداخت!!!
مخصوصا اونایی که سفارش از مقامات می آوردن یا از جنس لطیف بودند.
روشن پشت مقدسات پنهان شده بود.
روشن عقده حقارت داشت.
روشن دنبال مقام و موقعیت برای خودش بود نه رفاه کارگر.
روشن درس عبرتی برای افرادی شد که با نام دین ، دنبال مقام و شهرت هستند.
قضاوت نمی کنم اما شما با اسناد و مدارک رانتخواری و کلاه برداری این فرد چکار می کنی.
دوستان روشن همون هایی که از روشن سمت و میز خریدن و با هم خوردن و بردن برای فرار به جلو، هرشب جلسه می ذارن
دلت از این بدتر که به خاطر منافع زودگذر به این سرنوشت مبتلا شده.
بله درست میگوید ببینید روشن چه ارازل و اوباشی را ندیر و هیات مدیره کرده بعد ستگروشن به سینه بزنید
م م را از شرکت بردند کردن هیات مدیره ق
پرونده م در شرکت الف رو مطالعه کنید
آدرس سایت آقای خطیبی:
https://mahdikhatibi.ir/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 21 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 21