قول خودرویی وزیر صمت/کدام مدیرعامل تغییر می کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خصوصی سازی خودروهای داخلی را با حضور وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن دنبال کردیم و آقای اتابک تصریح کردند که برنامه خوب و مدونی برای ساماندهی خودروهای داخلی دارند.
کد خبر : 85264
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

به گزارش خط بازار؛ بهنام رضوانی، نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند درباره جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صمت و موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: موضوع خودرو یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه کمیسیون با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است. بحث واردات خودروهای دست دوم، واردات خودروهای جانبازان، تامین ارز این خودروها و ساماندهی خودروهای داخلی در این جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین بحث خصوصی سازی خودروهای داخلی را با حضور وزیر صمت دنبال کردیم و آقای اتابک تصریح کردند که برنامه خوب و مدونی برای ساماندهی خودروسازهای داخلی دارند.

رضوانی تاکید کرد: آقای اتابک هم‌چنین اعلام کردند که دستور ترخیص خودروهای دپو شده در کرمان صادر شده است. اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار تنظیم بازار خودرو شدند و اعلام کردند که قیمت‌های خودرو باید کنترل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: ناترازی گاز در زمستان نیز از دیگر دغدغه اعضای کمیسیون بود. متاسفانه بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب در زمستان ناترازی گاز داریم و دولت برای رفع این ناترازی، گاز صنایع بزرگ را قطع می‌کند که این عمل درست نیست و باید فکر دیگری برای جبران این ناترازی‌ها شود. غیر از این مورد درباره مدیریت درست و ایجاد ثبات در زیر مجموعه‌های وزارت صمت نیز در کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صمت بحث شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 15
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد پنجشنبه , 10 آبان 1403 - 19:45

جناب دکتر اتابک ایران خودرو و سایپا که شده باند بازی مدیران فرسوده غیر متخصص را دریاب ، مدیران پر هزینه و بدون علم مدیریت ، زمان قبل را ببینید و مقایسه کنید

زخمی پنجشنبه , 10 آبان 1403 - 21:49

ادعای مخاطب:

واقعا جای تاسف وقتی چراغخاموش (شمعلی) داره تو جاده مخصوص تصمیم میگیره یک نگاهی به رزومه مدیر عامل ها خودرو سازی بکنید به اسم ف .ج. موسوی از کاشان برداشتن بچه گذاشتن معلمان که از کارشناسی تو سازه بود و مسلط به تمام امور میره یه بی سواد که اصلا در حد هیات مدیره شرکت های درجه ۵ هم نیست میزارن سازه یدک بدتر از همه مگا که کلا افتضاح بچه بازی شده همه کاربلدها حراستی ها یا از گروه فراری دادن یا یک گوشه چال کردن صداش در میاد واقعا باید یک زلزله تو جاده مخصوص بیاد

ناصر جمعه , 11 آبان 1403 - 5:17

مدیر عامل سایپا از زمانی که آمده سایپا خراب تر از خراب شده شرکت های زیر مجموعه هیچ گونه نظراتی ندارد لطفا یک نفر به عنوان مدیر عامل بزارید که کار بلد باشد نه اینکه فقط به خاطر ماندن کل سایپا را حراج کند

دلسوز جمعه , 11 آبان 1403 - 10:01

ادعای مخاطب:

واقعا باید به داد شرکت‌های گروه سایپا رسید
سایپا کاشان بعد از اومدن این تیم کوتوله بسیار خراب شده
صادقی فقط به فکر رسیدن به هیات مدیره سایپا یا ایدرو هست
هیچ برنامه مدونی برای کاشان نداره
فقط به چیدمان معاونین سایپا کاشان یه نگاه بیندازید ببنید چه خبر هست و از بین پرسنل یه نظر سنجی هم بکنید ببینید چه خبر هست
خط بازار اسم ها رو لطفا پاک نکن

مجید جمعه , 11 آبان 1403 - 15:09

بنده از کسانی هستم که هیچ منفعتی شخصی از آقای صادقی نداشته ام. اما بر خلاف نظر آقای دلسوز باید عرض کنم که کاشان در مسیر خوبی افتاده است و با برنامه ریزی در حال حرکت است.
آقای صادقی دارای ۱۵ سال سابقه در خودروسازی داشته و از کارشناسی شروع کرده تا به مدیرعاملی رسیده! ایشان از معدود مدیرانی محسوب میشه که سازمان خودش رو با جزئیات میشناسه و قادر به کارشناسی در بسیاری از فرایندهای سازمان خودش نیز هست!
در طی ۷ ماه گذشته ثابت کرده که ذره ای ترس از عواقب مبارزه و مقابله با باج خواهی و رشوه به مسئولین نداره و حتی مسئولین شهر کاشان قادر به دخالت در عذل و نصب آقازادگان و امتیازگیری از ایشان نیستند.
پولهای الکی به ارگانها در قالب مسئولیتهای اجتماعی نمیده و به کلی بریز و بپاش رو از سایپا سیتروئن جمع کرده.
در حد توان ساختار چابک تری ایجاد کرده و جایگاههای ناکارآمد مثل قائم مقام معاونتها و مدیریتها رو حذف کرد و هزینه های سربار رو به کمترین مقدار خودش رسونده!
به شدت با لابی گری و سازمانهای غیر رسمی مبارزه کرده و به دقت مراقبه تا سازمانهای غیر رسمی فرایندها رو مختل نکنند!
محصول جدید آورده و شرکت رو به مسیر خوبی سوق داده!

جاوید شنبه , 12 آبان 1403 - 14:29

آقا یا خانم با اسم دلسوز !!
سلام چیزی که از متن شما برداشت می شود اینست که شما احتمالا یکی از افرادی هستید که در زمان مدیر عامل قبلی منافع زیادی داشته اید و اکنون از آن محروم شده اید ، بنده اطلاع کامل و درست از این شرکت دارم ، تمام حرف های شما کذب مطلق است .
اینکه افراد را بر مبنای تعهد و شایستگی و توانمندی انتخاب می شوند مشکلی دارد ؟
اینکه هزینه ها کنترل شده و به قاعده شده مشکلی دارد ؟
اینکه توان تیم بر محصول جدید و با کیفیت است مشکلی دارد ؟
اینکه سایپا کاشان در حال پوست اندازی است و در مسیر درست و پربازدهی قرارگرفته مشکلی دارد ؟
اینکه به زودی به عنوان یک شرکت خوب و اثربخش هم برای کارکنان و هم برای گروه خودروسازی سایپا و هم برای صنعت این مملکت خواهد بود مشکلی دارد ؟
قطعا ممکن است منافع افرادی که به دنبال اهدافی غیر از کار درست و اثربخش و سربلندی این صنعت باشند تامین نشود
بیان این حرف های کلی و کذب با استفاده از فضای مجازی قطعا کار درستی نیست و واقعیت در عمل مشخص است و به زودی آشکارتر خواهد شد بر خلاف نوشته «دلسوز!»

یاور جمعه , 11 آبان 1403 - 10:48

من تازگی ها به سایت شما علاقه مند شدم.توی شرکت شهرری، یکی از بهترین انسان ها رو که معاون هم بود عزل کردند.مدیرعامل این شرکت مشکل روحی و روانی داره. هیچ سابقه مدیریتی درست و درمونی هم نداره،

Fariborz جمعه , 11 آبان 1403 - 15:48

عملکرد شهر ری و امارهای دست کاری شده برای سایپا اخر میشه بلای جون جواد اتوبوسی.

علی رحیمی جمعه , 11 آبان 1403 - 16:05

از همه خنده دارتر مدیر عامل پارس خودرو هست. هیچ تجربه کاری در هیچ شرکت تولیدی نداره.😁😁

مهدی جمعه , 11 آبان 1403 - 17:55

سلام
اوضاع خیلی خرابتر از این حرف هاست بلاخص داخل شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو

حسن جمعه , 11 آبان 1403 - 19:39

میگم به این مدیران حقوق و مزایای مدیریتی بدن اشکالی نداره/ اما کار اجرایی ندن/ برن یه گوشه بشینند و پول مفت بگیرند مثل الان/ ولی کار اجرایی رو به کسی بدن که لیاقت داره نه یه مشت شش جیب پوش و از خدا بی خبر /

Amo جمعه , 11 آبان 1403 - 19:46

به امید روزهای خوب و با کیفیت برای خودرو و خودرو ساز ها با تغییر اساسی و روی کار آمدن مدیرانی متعهد و با تخصص .

عدالت شنبه , 12 آبان 1403 - 1:32

ادعای مخاطب:

از زمان تاسیس شرکت سازه گستر هیچ دوره ای شبیه این چند ماهی که این تیم جدید با مدیریت نبوده فضای کاملا پلیسی و امنیتی بر شرکت حکفرما شده که منجر به یاس و ناامیدی برای پرسنل واقعی سازه گستر و شادی و سعف برای وابستگان شده است.که به شرح ذیل می باشد
1- برکنار کردن پرسنل قدیمی و متخصص با نیروهای بی تخصص ،دهه هفتادی,حراستی و کم سواد
2- ارتقای افراد خاص مثال م ج
3- استخدام خ خ در امور سیستمها
آقای اتابک
آقای مقیمی به داد پرسنل مظلوم سازه گستر برسید

کارشناس شنبه , 12 آبان 1403 - 8:33

ادعای مخاطب:

روز یکم آبان ماه شرکت سایپا اقدام به انتشار مناقصه ایی کرده است که بسیار قابل توجه است .
ابتدا به نکات کلیدی مناقصه توجه کنید
1) استقرار یک سیستم خارجی که ما در تحریم آن هستیم
۲) مبلغ تضمین مناقصه که ۱۰ میلیارد تومان است
۳) بر اساس بند ۵ـ۱۷ برآورد پروژه 250 میلیارد تومان خواهد بود . که با احتساب سایر هزینه ها بیش از 500 میلیارد خواهد شد
۴) مدت استقرار و پشتیبانی بر اساس براورد اولیه حدود ۳ سال میباشد . تجربه نشان داده برای شرکتی مثل سایپا 5 سال زمان لازم میباشد

اما چرا این موضوع مهم است :
الف) در حال که بدلیل موضوعات مرتبط با حملات سایبری ، محدودیتهای بسیاری در سه هفته اخیر در سازمانهای دولتی اعمال شده است ، رفتن به سمت یک سامانه اروپایی و آمریکایی که از قضا ما در تحریم آن هستیم ، چه معنایی دارد ؟ انهم برای یک شرکت بزرگی مانند سایپا ؟ آیا تاییدیه های سازمانهای امنیتی به خصوص افتا و پدافند غیرعامل در این خصوص اخذ شده است ؟
تبصره : متاسفانه ایران خودرو هم در زمان مدیریت آقای مقیمی اقدام به تهیه نسخه جدید SAP کرد آنهم به روش غیرقانونی، و الان تمام سایتهای تولیدی ایران خودرو در ریسک استفاده از این نرم افزار هستند و در حال توسعه ناموفق در شرکتهای زیرمجموعه
ب) با فرض اینکه ایران خودرو هم همین میزان هزینه ریالی استقرار این نرم افزار کرده باشد (و در آینده هم برای توسعه آن، بیش از این هزینه خواهد نمود). فارغ از اینکه شرکتهای دیگری در زیر مجموعه وزارت صمت هم برای این موضوع هزینه کرده باشند .
آیا این یک همت هزینه فعلی و چندین همت هزینه های آتی که این دو خودروساز کرده اند ، نمیتوانست در قالب یک شرکت دانش بنیان صرف توسعه یک محصول داخلی میشد .
ج) این موضوع را به حساب کوتاهی در انحام وظایف. شرکت مگفا بگذاریم یا تقصیر در کوتاهی شرکتها در تعامل با شرکت مگفا است
د) در موضوع فرار مغزها به خصوص در بخش فناوری اطلاعات ، آیا این اقدام در مجموعه ایدرو ، مصداق همکاری با دشمن جهت تسریع در ویران نمودن زیرساختهای انسانی فناوری اطلاعات در کشور نیست .
د) توسعه داخلی این محصول چه میزان میتواند ایجاد اشتغال نمایید.
ه) حتی اقدام به توسعه و تکمیل محصولات داخلی که در کشور هستند ، میتواند یک راهبرد باشد و جلوی تعطیلی این شرکتها و خروج نخبگان را بگیرد

چه کسی باید پاسخگوی این بی تدبیری ها باشد.
چه کسی ؟

کارگر جاده مخصوص شنبه , 12 آبان 1403 - 9:19

ادعای مخاطب:
من که از آقای اتابک و تیمش کلاً نا امید شدم کاملا مشخصه که مشکلات خودروسازی رو میبینه و در جریانه ولی براشون اهمیت نداره وقتی یه قائم مقام فرهنگی دو ساله داخل شرکت با دو تا شناسنامه و کارت ملی و دوتا اسم رسمی بدون مجوز جذب و بدون تأییدیه همه در جریانند داره ماهی 100 میگیره ولی هیچ عکس العملی از مدیریت عامل تا حالا ندیدیم چجور توقع دارید ما کارگرها تو این هوای سرد داخل سالن بدون سیستم سرمایش با ماهی ۱۵ میلیون تولید کنیم