اختصاصی خط بازار
فیسبوک جاعلان خبر را استخدام می کند
به گزارش خط بازار، بنا بر گزارشی جدید، فیسبوک برای بیاعتبار کردن (اپلیکیشن) تیکتاک به یک شرکت مشاوره راستگرا پول پرداخت کرده است.
به گزارش واشنگتن پست، متا، شرکت مادر فیسبوک، برای دریافت مطالب و نامههای منفی منتشرشده در روزنامههای مهم درباره این اپلیکیشن چینی، شرکتی به نام تارگتد ویکتوری (Targeted Victory) را استخدام کرد. براساس ایمیلهای این شرکت که واشنگتنپست آنها را به دست آورده، تارگتد ویکتوری به کارمندان خود گفته است: «این پیام را بدهید که هرچند الان متا کیسهبوکس محسوب میشود، تیکتاک است که تهدید واقعی است؛ بهخصوص بهعنوان یک اپلیکیشن خارجی که در به اشتراکگذاری اطلاعاتی که نوجوانان از آنها استفاده میکنند، رتبه اول را دارد.» تیکتاک متعلق به بایتدنس، یک شرکت فناوری چینی، است که بهعنوان رقیبی سرسخت برای فیسبوک ظاهر شده است.
سال گذشته، تیکتاک از فیسبوک و حتی گوگل پیشی گرفت و پربازدیدترین وبسایت جهان شناخته شد و گاهی اوقات، خود اپلیکیشن هم نسبت به فیسبوک یا اینستاگرام (که آن هم متعلق به متا است) بیشتر دانلود شده است. این در حالی است که کاربران فیسبوک بهشدت ریزش کردهاند.بنابراین، شاید تعجبی نداشته باشد که متا احتمالا اقدامهای شدیدی برای مقابله انجام دهدــ اما این راهکار اخیر بیشتر در سیاست معمول است تا در فناوری. تارگتد ویکتوری کار خود را در مقام مشاور نامزدهای جمهوریخواه شروع کرد و هنوز صدها میلیون دلار از کارزارهای تبلیغاتی حزب جمهوریخواه دریافت میکند. زک موفات، مدیرعامل این شرکت، مدیر دیجیتال کارزار انتخاباتی ریاستجمهوری میت رامنی در سال ۲۰۱۲ بود.
براساس ایمیلهایی که واشنگتنپست به دست آورده است، این شرکت اکنون برای فیسبوک کار میکند. این گزارش تصویری از مبارزهای سرسختانه برای مخدوش کردن تصویر تیکتاک در اخبار ارائه داده است که تا جای ممکن، حواس [مخاطب] را از مشکلات فیسبوک منحرف میکند. یکی از کارمندان تارگتد ویکتوری خطاب به سایر کارکنان نوشت: «اگر بتوانیم این را در یک پیام گستردهتر قرار دهیم که لوایح/پیشنهادهای فعلی جایی نیستند که [دادستان ایالت کل] یا اعضای کنگره باید متمرکز شوند، امتیاز اضافی میگیریم.»
دیگری پرسید: «آیا در بازارهای شما نمونههای بومی از مطالب داغشده/ روایتهای بد تیکتاک وجود دارد؟ هدف این است که روایتهایی با عناوینی مثل از رقص تا خطر: چطور تیکتاک به مضرترین فضای رسانههای اجتماعی برای کودکان تبدیل شد، دریافت کنیم.»
به گزارش واشنگتن پست، این شرکت حتی موفق شد شایعهای راه بیندازد مبنی بر اینکه چالش «به یک معلم سیلی بزنید» که مدارس، پلیس و رسانههای خبری محلی درباره آن هشدارهای نگرانکنندهای دادند، از تیکتاک بیرون آمد؛ اما طبق گزارش [پایگاه خبری] اینسایدر، چنین چالشی اصلا وجود نداشت و شایعه در مورد آن از فیسبوک شروع شد. روایت امروز واشنگتنپست نه تنها کار ما را نادرست جلوه میدهد، بلکه نکات کلیدی آن کاملا اشتباه است. ما سعی کردیم با واشنگتنپست تماس بگیریم تا با آنها بیشتر صحبت کنیم، اما از آنها پاسخی دریافت نکردیم. من میخواهم درباره نگرانیهایم حرف بزنم.
منبع: خط بازار
برچسب ها :شبکه مجازی ، فیسبوک
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0