جناب آقای وزیر عاقل شما که اطلاع دارید یک مشت افراد بی تخصص و نالایق فرمان خودرو سازی را در دست دارند چرا هیچ اقدامی در جهت برداشتن افراد فاسد و مدیران عامل ناکارآمد و نالایق دو خودرو ساز نمیکنید واقعا جای بسی تاسف و نامیدیست
بی سابقه ترین انتقاد از خودروسازی؛
وزیر صمت: به جای خودروسازی، خودروبازی داریم
به گزارش خط بازار؛ عباس علی آبادی وزیر صمت در نشست با مسئولین بسیج دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در مورد واردات خودروی کارکرده، نگرانی برای تخصیص ارز وجود دارد، اما این موضوع رفع خواهد شد، ممکن است واردات این خودروها باعث افزایش مطالبات ارزی شود که باید از ارزهای با منشا خارجی برای اینکار استفاده کرد و بانک مرکزی در حال بررسی موضوع است.
وی ادامه داد: ما به سمت خودروهای نسل جدید در حرکت هستیم، خودرو نباید دغدغه مردم باشد و باید به وفور تولید شود و مردم بتوانند خودشان از بین مدلهای مختلف انتخاب کنند.36 خودروساز داریم که به نظرم این کار خودروسازی نیست بلکه خودرو بازی است، چون مقیاسهای تولید برای هیچکدام از آنها محقق نشده است.
علی آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اتاق بازرگانی در چارچوب سیاستهای نظام تصمیم گیری شده و ما هم براساس قواعد عمل میکنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه معدن طزره در دامغان و فوت 6 معدنچی به علت قصور مدیران معدن و سابقه تخلفات تیم مدیریت این معدن، افزود: بعد از حادثه، من از این معدن بازدید کردم، کارگروهی در آنجا تشکیل شد و کمیتهای برای بررسی تعیین کردیم، تحلیل اول این بود که گاز متان جمع شده و با سایش حرکت یک لکوموتیو جرقهای ایجاد شده که باعث انفجار شده است، معادن زغال سنگ حقوق دولتی ناچیزی دارند و معدن هم در اختیار وزارت رفاه است و خود ما هم مطالبه گر هستیم، فرایند رسیدگی در قوه قضاییه است و نمیتوان تا حصول نتیجه، اظهار نظر کرد، من هم موضوع را دنبال میکنم تا به نتیجه برسد.
علی آبادی عنوان کرد: شارژرهای سریع میتوانند در کمتر از 15 دقیقه یک خودرو را شارژ کنند و ما در تهران 70 شارژر نصب کردیم تا پایان امسال در کل کشور 5 هزار شارژر ایرانی نصب خواهد شد.
وزیر صمت در خصوص کمبود لاستیک تاکید کرد: ما هفته گذشته به اندازه نیاز 3 ماه کشور لاستیک توزیع کردیم و به وفور لاستیک وجود دارد، اما تقاضای کاذب داشتیم و ذخیره در خانهها انجام میشد. تعرفه لاستیک را اصلاح کردیم تا قاچاق کم شود و قیمت کارخانه را هم تغییر دادیم تا تولید افزایش یابد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه قیمت گذاری سیمان افزود: 17 کارخانه سیمان در حال احداث داریم که صاحبان آنها حاضر به تکمیل طرحها نیستند، چون فروش سیمان چندان به صرفه نیست و کارنجات سیمان زیان ده هستند و سود چندانی ندارند، در صنعت لوازم خانگی هم تقاضا کاهش یافته و در آستانه زیان هستند، کشش بازار تعیین کننده قیمت است، سیاست من در همه صنایع، قیمتگذاری دستوری نیست و به بازار رقابتی اعتقاد دارم، اما تا رقابتی شدن بازار ناچار به قیمتهای دستوری هستیم.
وزیر صمت گفت: بزرگترین چالش کشور صادرات مواد خام است و مطالبه خود من هم قبل از وزیر شدن همین بود، این موضوعات را بارها مطرح کرده ام، نگاه امروز من خام فروشی نیست، اما در اجرا، مسائلی وجود دارد، گاهی وقتی میگوییم خام فروشی نکنید پاسخ میدهند که الان به نقدینگی نیاز داریم و زمان برای تبدیل به محصول نداریم، اما باید تحمل کرد و بدنبال تولید پول سریع نباشیم.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
دلم برای این ملت مظلوم می سوزه واقعا حق این مردم این است خورو بازها باید حاکم بر شرکتهای خودرو ساز باشن آقای وزیر آیا ترسی در میان است برای تغییر تا آنجایی که از شما سراغ و خبر داریم مدیریت جهادی در کارنامه دارید برادر پس چرا تعلل چرا تاخیر پس چرا اقدام نمیکنید یا علی برادر دست بجنبان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲