غصه های هزارویک شهر قطعه سازی؛

فروش پنهانی قطعات خودرو با همکاری کارتن ساز معروف/آیا سرمایه قاچاقچی بزرگ در انگلستان است؟/کلاه گشاد سر سیستم بانکی و سازمان مالیات+اسناد

قطعه سازانی که حاضرند چند میلیارد خرج کنند تا تصویرشان در لحظات اضطراب پخش نشود، قطعه سازانی که قطعه را وارد می کنند و به اسم تولید داخل می فروشند، قطعه سازانی که سال هاست بدهی کلان به بانک‌ ها دارند ولی کسی از درآمدهای پنهانی آنان خبر ندارد.
کد خبر : 33947
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

به گزارش خط بازار؛ یکی از ارکان اصلاح صنعت خودرو، تغییر رفتار شرکت های قطعه سازی است. متاسفانه برخلاف معدود قطعه سازان مطرح که برای تولید دانش بنیان با حداکثر میزان داخلی سازی تلاش می کنند، برخی دیگر از همه ظرفیت های خود استفاده می کنند تا با کلاهبرداری، رشوه، دور زدن نهادهای اقتصادی و مالیاتی خود را سرپا نگه دارند.

قطعه سازانی که حاضرند چند میلیارد خرج کنند تا تصویرشان در لحظات اضطراب پخش نشود، قطعه سازانی که قطعه را وارد می کنند و به اسم تولید داخل می فروشند، قطعه سازانی که سال هاست بدهی کلان به بانک‌ ها دارند ولی کسی از درآمدهای پنهانی آنان خبر ندارد.

این قطعه سازان طی بیش از یک دهه گذشته نه تنها سبب رونق صنعت خودرو نشده اند بلکه با محوریت چشم رنگی ها به لایه های درونی شرکت های تامین کننده نفوذ کرده و با خرید افراد و یا مهندسی انتصابات سهم بازار خود را حفظ کرده اند و مانع از رشد شرکت های واقعی شده اند.

برخی از این قطعه سازان که قطعات شان به جای خط تولید سر از بازار آزاد درآورده است، با کمک فردی به نام “م ح س ح” سال ها توانسته اند به دور از چشمان سازمان مالیاتی بخشی از محصولات خود را به طور غیررسمی در بازار بفروشند و میلیاردها تومان حق دولت را ندهند و در عوض بستگان شان در انگلستان پاسپورت و اقامت دریافت کنند.

این فرد که دارای یک چاپخانه در شهرک شمس آباد است، در حدود 19 سال برای قاچاقچی معروف قطعه لیبل و کارتن چاپ کرده است. کارتن هایی که در آن قطعات اصل بسته بندی شده و از طریق عوامل چشم رنگی قاچاقچی بزرگ قطعه در بازار فروخته شده است. این حاجی قطعه سازی در حالی بخشی از تولیدات را به صورت پنهانی در بازار به فروش رسانده که سال ها بدهی خود به بانک ها را استمهال کرده و پس نداده است و به همین سبب به یکی از ابربدهکاران بانکی تبدیل شده است.

قطعا اگر دستگاه های نظارتی و سازمان مالیاتی سراغ “م ح س ح” روند و اعترافات چند سال گذشته وی را به خوبی گوش دهند، تمامی روش های این قاچاقچی بزرگ قطعه در بازار را شناسایی خواهند کرد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سجیل پنجشنبه , 25 فروردین 1401 - 22:08

وقتی یک‌نماینده رد صلاحیت شده الف ل با قطعه.ساز بر اساس روابط کثیف لابی میکند و با ارتباط قطعه وارد چرخه تولید میکند و با سوء استفاده از جای مهر پیشانی دروغ و ارتباطات ناسالم اقوام خود را برای بهره برداری های شخصی در خودرو سازی پست های هیات مدیره میدهد و با رشوه دادن هر نوع کثافت کاری میکند و براحتی برکنار و منصوب میکند و کسی کاری به کارش ندارد و با دروغ پردازی درصد ی جانبازی گرفته و عگس پروفایلش را هم عکسهای انقلابی میگذارد
آیا با وجود امثال این آدمها می توانید چشم رنگیها را از گردونه خارج کنید.
خیلی بعید است خیلی
۹🤔

مهدی گل پیکر جمعه , 26 فروردین 1401 - 0:25

درود به شرفت جناب مصطفایی

لشگر یکنفره جمعه , 26 فروردین 1401 - 0:27

خوشمان آمد، خوشمان آمد، سر خط خوبیه، این موضوع توسط همون سید چشم قشنگ سازماندهی و مدیریت میشد.
البته که برخی از قطعه‌سازان دیگر هم با اینها همراه و هم‌دست هستند مثلا قطعه ساز معروف آقای ش و صد البته مدیرعامل س.
این موضوع در زمان مدیریت قبلی ایران خودرو به اوج خودش رسید چون برای برخی مسایل به کمک مرد بیرمنگام نشین و برادرزاده‌اش نیاز داشتند.
یه راهنمایی هم بکنیم بهتون که حالشو ببرید، مدیر عامل سابق اون شرکت «خاص» اگر احضار و بازجویی بشه خیلی چیزهای بیشتری بدست خواهد آمد چون جعبه سیاه بسیاری از مفاسد و تخلفات اون بود و اصلا هماهنگی‌های اصلی را سید چشم قشنگ با اون انجام میداد و مدیرعامل س.
یک علت این که تیم مدیریت قبلی میخواست مدیرعامل س را برکنار بکنه ولی نتونست، اختلافات مدیرعامل اون جای «خاص» با ایشون بود یعنی سر سهم‌خواهی بیشتر افتاده بود به جون اینا. اون آدم باید احضار و دستگیر بشه تا خیلی چیزها معلوم بشه.