فروش فوری، باگ خودروسازان در سامانه فروش خودرو/حضور تنها دو شرکت در طرح فروش فوری

در طرح فروش فوری تنها نام دو شرکت خودروسازی با چهار محصول دیده می شود. بهمن موتور موتور با دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی و کرمان موتور با تیگو ۸ کلاسیک و پرو در طرح فروش فوری به صورت تحویل ۳۰ روزه مشاهده می شوند و سایر خودروسازان در این طرح که نقش بسیار پر رنگی در تعدیل بازار دارد غایب هستند.
کد خبر : 37174
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

به گزارش خط بازار؛ در طرح فروش فوری تنها نام دو شرکت خودروسازی با چهار محصول دیده می شود. بهمن موتور موتور با دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی و کرمان موتور با تیگو ۸ کلاسیک و پرو در طرح فروش فوری به صورت تحویل ۳۰ روزه مشاهده می شوند و سایر خودروسازان در این طرح که نقش بسیار پر رنگی در تعدیل بازار دارد غایب هستند.

دو سؤال مهمی که در این باره می توان به دنبال پاسخ آن بود این است که آیا عملکرد تولید و مونتاژ خودرو در کشور آن قدر ضعیف است که تنها دو شرکت خودرویی با ۴ محصول در فروش فوری حضور دارند؟ و سؤال بعدی اینکه آیا با چنین وضعی می توان شاهد مدیریت قیمتها و کنترل آن بود؟

زمان تحویل خودرو جای خالی یک برنامه مدون توسز دو خودروساز بزرگ

موضوع دیگری که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو باید به آن اشاره کرد نحوه رمانبندی تحویل خودرو به مشتریان توسط دو خودروساز بزرگ کشور است. به عنوان مثال در طرح مشارکت در تولید کوییک با گیربکش معمولی تیر الی مرداد ۱۴۰۲ تحویل داده می شود. تحویل این خودرو در طرح پیش فروش، آذر الی اسفند ۱۴۰۱ است و در فروش فوق العاده نیز بناست تا این محصول ۹۰ روزه تحویل مشتری شود.

تحویل دنا پلاس در طرح مشارکت در تولید تیر الی اسفند ۱۴۰۲ وعده داده شده. این محصول در پیش فروش مهر الی آذر ۱۴۰۱ دیده می شود. دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک نیز در طرح پیش فروش بناست تا شهریور الی آذر ۱۴۰۱ تحویل متقاضیان شود.

سایر محصولات این دو خودروساز نیز تقریباً با همین زمانبندی در این سامانه به چشم می خورد و این در حالیست که سایر خودروسازان در این سامانه به روشنی زمان تحویل خودروهاییشان را مشخص کرده و برایش جریمه تأخیر در تحویل در نظر گرفته اند.

این زمانبندی بدون شک باعث تبلیغات منفی و ایجاد هیجان منفی در بازار خواهد شد هرچند نباید این موضوع را فراموش کرد که تعداد متقاضیان محصولات سایر خودروسازان مجموعاً به ۲۰ درصد متقاضیان محصولات ایران خودرو و سایپا نمی رسد و این مسئله زمانبندی تحویل خودرو را برای آنان راحت تر می کند اما در عین حال تجریه دو خودروساز کشور به همه آنها می چربد و همین فاکتور باعث می شود تا انتظار از آنان جهت یک برنامه زمانی مناسب به حداکثر برسد.

منبع: رصد روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.