فرق می کند چه کسی مدیر ارتباطات خودروسازی باشد/از لباس کار حاج محمود تا یقه آخوندی آقای سردبیر

مقایسه مدیران روابط عمومی یکی از شاخص هایی است که می تواند به شناخت بهتر رویکرد و استراتژی شرکت های خودروسازی کمک کند. لذا فرق می کند چه کسی مدیر ارتباطات شرکت خودروسازی باشد.
کد خبر : 38115
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۱۵

به گزارش خط بازار؛ مقایسه مدیران روابط عمومی یکی از شاخص هایی است که می تواند به شناخت بهتر رویکرد و استراتژی شرکت های خودروسازی کمک کند. لذا فرق می کند چه کسی مدیر ارتباطات شرک خودروسازی باشد. قطعا یک فرد با سوابق خودرویی و روابط عمومی می تواند عملکرد بهتری  نسبت به فرد دیگر غیرخودرویی داشته باشد. البته لزوما این قانون در تمامی موارد صادق نیست ولی عموما همین گونه است. در همین راستا مقایسه سوابق مدیران روابط عمومی ایران خودرو و سایپا که هر دو اخیرا منصوب شده اند جالب توجه و گویا بسیاری از مسائل است.

 

محمود نیک دهقان، مدیر روابط عمومی ایران خودرو:

  1. دانش آموخته مهندسی صنایع
  2. مدیر ارتباطات شرکت زامیاد
  3. مشاور منابع انسانی و بازرگانی شرکت امداد خودرو سایپا

 

محمد قادری، مدیر روابط عمومی سایپا

  1. سردبیر تابناک
  2. مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر
  3. مدیرمسئول روزنامه تهران تایمز
  4. مدیرمسئول نورنیوز
  5. مدیریت اداره اخبار و فضای مجازی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام
  6. مشاور رسانه‌ای رییس مرکز رسانه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی
  7. کارشناس رسانه‌ در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

 

همان طور که از سوابق هر دو مدیر ارتباطات مشخص است، سوابق نیک دهقان 180 درجه با قادری متفاوت است. نیک دهقان از بدنه خودروسازی و در بخش های مختلف مرتبط با روابط عمومی و برندسازی خودروسازی فعالیت کرده است و قادری به سبب تجارت و سوابق ش، یک شخصیت کاملا سیاسی و بین المللی با رویکرد سیاست خارجی دارد. این در حالی است که نیک دهقان یک مدیر روابط عمومی و خودرویی است ولی قادری یک خبرنگار و رسانه ای است.

عموما افراد خودرویی و روابط عمومی چی نگاه از پایین به بالا به دیگران دارند و ضمن درک بهتر نقاط قوت و ضعف خودروسازی، خود را همراه با رسانه ها می دانند در صورتی که افراد از جنس روابط بین الملل و شبه امنیتی غالبا نه همیشه درک درستی از مسئله ندارند و نگاه از بالا به پایین به دیگران دارند. درگیری فیزیکی یکی از مدیران روابط عمومی با کارمندان را شاید بتوان در همین راستا تفسیر کرد.

 

 

اینکه چرا خطیبی به سراغ نیک دهقان رفته و تیموری به سراغ قادری، معما پیچیده ای است که حل آن پرده از بسیاری از مسائل برمی دارد. ولی به نظر می رسد خطیبی باز هم نشان داده که هوشمندانه تر و با درایت تر از دیگران رفتار کرده است. البته ناگفته نماند تمامی این تحلیل ها روی کاغذ است و باید منتظر ماند و در عمل دید که کدام مدیر روابط عمومی بهتر و موفق تر عمل می کند ولی”ماهی را هر وقت از آب گرفته شود، تازه است.”

منبع: خط بازار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 12
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 4:54

تا وقتی پوشش بازی در خودرو سازی است همین میشود مدیر ایران خودرو فکر کار مدیر دیگری فکر پوشش این کجا و آن تولید تولید خوب ایران خودرو کجا آن کجا آفرین بر خطیبی و تیمش

روح سرکش صنعت دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 5:16

واقعا آدمی که تو عمرش از جاده مخصوص رد نشده چه کمکی میتونه به سایپا بکنه/کافیه یه بررسی کوچک کنی ببینی چه سو مدیریت وچه سو انتصاباتی داشتن برخی/مدیرعامل و هیت مدیره هم عین کبک سرشونو کردن تو برف/وقتی آوارشد تازه دنبال مقصر میگردیم/ حقوق آنچنانی و سراتو سازمانی به این مدیران سفارشی باعث زیان ۷۰ میلیونی میشه دیگه/تورو خدا عملکردا رو بررسی کنید یارو تعطیله تعطیل/. بترسید از روزی که کارگر شعار مرگ بر شما سر بدن/گویا همون جریان پنهان متروپل پشت بعضیاست

کارگر دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 5:28

خدایا به داد کارگرای جاده مخصوص برس از این همه ظلم و بیداد.
مگه اینجا یک محیط امنیتیه این افراد بدردنخور رو میارید.اینا اگر مفید بودن که حال وروز روابط خارجی مون این نبود.برخی بی نزاکت ،بد دهن، سیگاری،بد اخلاق ،متظاهر ،دروغگو
صبح تا شبم اخبار مذاکرات و میبینن از tv وتوئیت پشت توئیت
معلوم نیست مدیرعامل برای چی برخی رو انتخاب کرده.
این بابا رو من میشناسم نوچه بچه های خان

فرجام دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 5:38

روابط عمومی آبستن حوادثیه،
اتفاقات بدی در حال شکل گیریه
چندروز آینده کلیپ هاش وایرال میشه
مدیرعامل رو اسب مرده داره شرط بندی میکنه.
امکانات سازمان رو دارن حیف ومیل میکنن
شاید دستشون تو یه کاسه باشه
بشکه باروته جاده مخصوص

صباغی دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 6:03

خیلی خوشحال شدم از این مطلب م.من از کارکنان فروش سایپا هستم
واقعا چند ماهی هست که انگار روابط عمومی سایپا افت شدید ی کرده
بنام خدا
بنام خدا
سلام وعرض ارادت
در گزارش تصویری از بازدید اخیر وزیر محترم صمت که بر روی سایپا نیوز منتشر گردیده
اکثر تصاویر در کادر کامل ومناسب بسته نشده وتصویر مدیرعامل نصفه ونیمه وگاها از زوایای درست برداشت نشده
وحضور مدیران ارشد و اعضای هیات مدیره از محوریت گزارش خارج گردیده.
یا مثلا یه خبری که نتایج قرعه کشی اخیر سامانه جامع رو اعلام کردن رو سایپا نیوز،از بیان مدیرعامل اعلام شده که لیست برگزیدگان ⁉️اعلام شده.
خودرو ساز همینطور متهم به گزینش و فروش خودرو پنهانی هست.
اون چیزی که بعداز قرعه کشی مشخص میشه لیست برندگان هست نه برگزیدگان….
واینهاست که به هویت وشخصیت برند ما آسیب جدی میزنه…
آقای سایپا نیوز

ریحانه دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 9:34

اعضا محترم هیت مدیره
مدیرعامل محترم
سلام وعلیکم
واقعا عملکرد ۶ماه حضور ایشان وسو مدیریت و سو انتصابات و سو رفتار ایشان مبین همه چیز است.اگر به هر دلیلی ایشان با هرنوع ضعف وناتوانایی وناکارآمدی قرار است که باشد.یعنی مصلحتی هست که بماند خب به صراحت بفرمایید.
تا خودمان یک فکری کنیم….
واقعا افت کارایی ارتباطات رو نمی بینید؟

رهام دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 10:07

این قدر زود قضاوت نکنید.مدیر جدید ایران خودرو اولا بازنشسته است.
! است.ثانیا زامیاد کجا و ایران خودرو کجا؟انتخاب وی فقط به دلیل رفاقت بسیار نزدک با خطیبی بوده و به نظرم مدیرعامل ایران خودرو اشتباه مهلکی هم کرده و فردی را انتخاب کرده که از سر شکم سیری به شرکت مهم ایران خودرو آمده است .او بخاطر ضعف در شناخت رسانه ناگزیر شده به یک خبرنگار بیرونی تکیه کند و مشکلات او از همین جا آغاز خواهد شد.برای قضاوت و مقایسه خیلی عجله کرده اید. کافی است چند ماه صبر کنید تا متوجه شوید که در بحران های پیش رو کدام انتخاب جواب خواهد داد…

شوکا دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 12:42

قادری قادر به مدیریت هوای نفس خودش نیست چه برسد به مدیریت ارتباطات و اموربین الملل سایپا؛ مشخصا خودش می دادند که این کت اندازه وی نبوده و نیست منتها این ممارست و پشتیبانی از شخص وی چه حقایقی زیر پای مصلحت بلید ذبح شرعی خواهد شود را باید صبر کرد و منتظر ماند…

سپیده دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 11:17

ق =بروسلی ×خشم ق =مرگ کارکنان و حومه

پویا دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 17:43

سلام بله درست ماهم در شرکت م یکی از اینها را داریم پرسنل خط تولید میخواستن آتش بزن بنزین رویش ریختن شانس آورد جان پرسنل به لب آورده بود چون تو باندش نبودن الاهم قایم مقام تولید متاسفانه بنام پت پت

پشت پرده انتصابات دوشنبه , 16 خرداد 1401 - 22:27

وقتی اقای تیموری عقلشو داده دست ح ک خروجیش میشه این اقا و امثال این اقا مثل ک

زخم کاری یکشنبه , 15 آبان 1401 - 15:44

بد نیست سوابق درخشان نیک دهقان تو زامیاد بررسی بشه. اتفاقا آقای قادری رسانه ای هست و درک معنایی درستی از فضای خودروسازی رو هم میتونه داشته باشه. نیک دهقان ویزیتور همسرش بود و لباس کار و دستکش و مانتو میفروخت و بازنشسته هست. فارغ از همه این حرفها فقط به پول و کارچاق کنی فکر میکنه. همچین آدمی تو روابط عمومی ایران خودرو چی کار میکنه؟ خطیبی خودش چه سابقه ای داره که نیک دهقان داشته باشه… این آقای نیک دهقان تو زمان مدیریت روشن آزاده، حاضر شده بود که مدیر روابط عمومی باشگاه پیکان بشه که بهش اونم ندادند. از افتخاراتش این بود که واسه آقای روشن آزاده ماساژور میبرده