هر جایی را خواستید به شکل تمیز و مرتب و قشنگ نابود کنید فری بهترین گزینه است.البته از امام صادقیها ی دیگر هممیتوانید همین استفاده را بگنید
فرشاد مقیمی این روزها کجاست؟/سکوت خودرویی اتابک در جاده مخصوص
به گزارش خط بازار؛ وضعیت خودروسازی طی دو دهه اخی روند نزولی پیدا کرده است. از تولید گرفته تا انتصاب مدیران.
به غیر از هاشم یکه زارع و مهدی خطیبی و چند نفر محدود دیگر خودروسازی طی ۱۵ سال اخیر در انفعال بوده است. در تمامی این سال ها با شدت و ضعف چند مشکل به طور مستمر وجود داشته است.«انتصاب مدیران ضعیف، باندی و نابلد»، «مشکلات نقدینگی»،«زیان انباشته»،«کاهش تولید»،«کیفیت پایین قطعات»،«جولان آقازاده ها در حوزه های مختلف»،«مانور سیاسیون در مناصب تخصصی». شرایطی که برآیند آن امروز تولید را به کمترین حد ممکن رسانده و وضعیت تامین قطعه و نقدینگی را با بحران روبرو کرده است.
عجیب تر از آمار تولید خودرو، سکوت رسانه ای دو مسئول اصلی در حوزه خودرو است. سید محمد اتابک(وزیر صمت)و فرشاد مقیمی(رئیس ایدرو). اتابک که بعد از گذشت حدود یکسال از دوران مسئولیت خود در ساختمان سمیه هنوز به ایران خودرو و سایپا نیامده تا از نزدیک مشکلات را بررسی کند و مقیمی که در سکوت خبری هیچ اظهارنظری درباره شرایط وخیم خودرو نمی کند. گویی که ایدرو وجود خارجی ندارد. البته ظاهرا جلسات با مدیران عامل دائم در حال برگزاری است ولی افکار عمومی تاکنون نظر رسمی ایشان را نشنیده اند.
به خاطر همین سکوت سوالات متعددی در ذهن افکار عمومی مطرح است:
۱- آیا وزیر صمت و رئیس ایدرو از وضعیت تولید خودرو راضی هستند؟ اگر ناراضی نیستند چرا هیچ واکنش رسمی نشان نمی دهند؟ مگر نه این است که پیرمحمدی و شیخ زاده در دوران این دو نفر و قطعا با تایید ضمنی شان منصوب شده اند.
۲- آیا بعد از گذشت حدود شش ماه از واگذاری مدیریت ایران خودرو به سهامداران خصوصی(مقدمه خصوصی سازی) وضعیت این شرکت با دوران عظیمی تغییر محسوسی کرده است؟ اگر عظیمی ابقا شده بود شرایط با دوران پیرمحمدی فرق خاصی داشت؟
۳- اجماع برای تغییر توسلی مهر و روی کار آمدن شیخ زاده در سایپا چه دستاورد مثبتی برای این شرکت داشته است؟ آمار تولید و کیفیت بهتر شده و یا مدیران قوی تر و متخصص تر منصوب شده اند؟
۳- تولید تا چقدر بایستی کاهش یابد تا غیرت ملی برخی از افراد به جوش آید و واکنش نشان دهند؟ آیا خودروسازی محل آزمون و خطا عده ای است؟ چرا همه نظاره گر از بین رفتن سرمایه های ملی هستند؟ چرا مدیران عامل ناکارآمد عزل نمی شوند؟ بی تفاوتی ها گاهی این نظریه را به ذهن متبادر می کند که جریان مخوف و نفوذی به دنبال زمین زدن صنعت ملی کشور است.
۴- مگر وزارت صمت و ایدرو مسئول حفاظت از صنعت خودرو نیستند؟ پس چرا مدیران ضعیف با عملکرد زیان آور به جای تغییر، همچون قانون انرژی از پستی به پست دیگری در حال جابجایی هستند؟شایسته سالاری کجا معنا پیدا می کند؟
۵- چرا اتابک و مقیمی به طور شفاف و رسمی نظرشان را درباره افزایش قیمت کارخانه نمی دهند؟ آیا نگران واکنش ها نسبت به خود و صندلی مدیریت شان هستند؟
این ها تنها بخش کوچکی از ده ها سوالی است که درباره سکوت معنادار آقایان ساختمان سمیه و پارک ملت نشین مطرح است.
جولان باندهای اسلامشهری، طالقانی و جدیدا نیز فروغ کرجی ها در خودروسازی در کنار تثبیت مدیران سیاسی که همانند چسب عظیم به صندلی های خود دوخته شده اند و مدیران ناکارآمدی که روابط خودروسازی را به صورت خدادادی به قهقرا کشانده اند، چشم انداز روشنی را برای خودروسازی ترسیم نمی کند. حتی با وجود آغاز واگذاری مدیریت بخش خصوصی که مقدمه ای برای خصوصی سازی است، انتظارات نه تنها برآورده نشده بلکه ابهامات در اداره خودروسازی کشور نیز بیشتر شده است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایدرو ، ایران خودرو ، تولید خودرو ، خصوصی سازی ، خودروسازی ، رئیس ایدرو ، سایپا ، سید محمد اتابک ، فرشاد مقیمی ، وزیر صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
خط بازار وقتی خودت میگی مدیران نالایق و کارتابل چه انتظاری داری از بالا دستی ها، مگه اونا خودشون کار بلد هستند؟ خیانت عامل فروپاشی همه ست، اگه به هودروسازی خیانت نمیشد الان اوضاع خوب بود، بگردید و ببینید کیا به خودروسازی خیانت کردند برید و اگه توانش رو دادید به میز محاکمه بکشونید، اگر هم کاری از دستتون بر نمیاد بیخودی بازار گرمی نکنید چون فایده ای نداره، با تیموری چیکار کردید؟؟ الان کجاست؟ با قبل از اون و مدیران دیگه چیکار کردید؟؟ بذر پاش و پوستین دوز ، جمالی، جهرودی و ….. چیکار کردید با اونا؟ فقط راه رو برای سایر مدیران نالایق باز کردند ،، مشکل مدیران عامل نیستند، مشکل مدیران ارشد و میانی هستند حتی روسای مجموعه،،، تا اونا هستند هزار بار هم مدیرعامل عوض کنید باز همینه،،،
حق الناس چیزی جز سکوت در زمان ظلم و خوردن حق مردم و کارگر نیست.
با اینکه خیلی دیر شده است و سایپا حال خوشی ندارد و هر ثانیه تعلل در تغییر مدیران نالایق تبعات بدتری خواهد داشت.
آقایان مدیر و دست اندرکار بار خود را سنگین تر نکنید و زودتر فکری بکنید.
فقط اشخاصی را بیاورید که وجدان داشته باشند و کاربلد و نه توهم کاربلدی…
دستاورد شیخ زاده نشستن تا بازنشسته شود و هیچ کاری با شرکت های زیر مجموعه ندارد و شاهد نابودی و زیان انباشته در شرکت ها گروه مدیران ناکارآمد که حتی حقوق نمیتوان به پرسنل بپروازن بود و نبود آقایرشیخ زاد به درد هیچ نمیخورد
از عقل كل باقرشهر غافل نشو.همينروزاست كه شاهد انفجار شركت سايپاپرس باشيم. با بي درايتي هاي سعيد فهيمي
ما کارکنان شرکت طیف از آقای شیخ زاده خواهش میکنیم به داد شرکت طیف برسند
شیخ همچین پرمدعااااا وارد سایپا شد و از مدیریت های قبلی ایراد میگرفت همه فکر میکردن سر سه ماه کولاک میکنه
یجوری با دار و دسته داغونش سایپارو به خاک سیاه نشوندن
که 5سال دیگه ام سایپا درست نمیشه مگه اینکه حیاتی و توسلی برگردند شبانه روزی کار کنند و کار بخواهن تا سایپا بهتر شود
شیخ و صالح
تولید روزانه 2200 خودرو از مدیران قبلی تحویل گرفتن
و تولید روزانه 500 خودرو با کلی نقص قراره تحویل مدیران بعدی بدهند
بیچاره کسانیکه این ماشینهای ناقص را میخرند
آقای شیخ زاده
تو را به خدا بیا و ما را از دست رهوارزاده راحت کنید
ما را تهدید می کند که چرا بخاطر حقوق و اضافه کار شلوغ نمی کنید
کاشف به عمل آمد دوستانی که اینجا نظر می نویسند ومیخوانند همه از مدیر وکدیرعاملین خودروساز هستند اینجا کسی از مشکلات کارگز و اضافه کار وغیره حرف نمیزند اینجا فقط به دنبال تخریب هم هستند
اوضاع بقدري وخيم هستش كه دگ كسي مدیرعاما رو گردن نميگيره بنده خدا رفته استعفا بده و گفته كه كاري كه بايد ميكردم رو انجام دادم ولي گفتن صبر كن
میگویم این شیخ و آن مدیر سرزمین پارسی با آنها همدستند میگویید نه
روز دوم جنگ نامه افزایش قیمت خودروها و نامه حذف اضافه کاری پرسنل توسط این شیخ و آن مدیر سرزمین پارس که باعث نارضایتی مردم و پرسنل سایپا شد بعد از آن چندین مرحله فروش گذاشتند که هیچگونه استقبالی نشده است هم مردم ناراضی است از اینان هم پرسنل
حالا شما بگردید دنبال پرتقال فروش
فری در حال لابی برای طالقانی های مقیم مرکز هستند!
اساتیدشون هم مدیر همراه هست که از قرار اقوام نزدیکشون هست که با آن کارنامه افتضاح همچنان مدیر این هستند
خدا قوت میگم بهشون
آقای شیخ زاده دستاورد شما در طول مدت حضورتون در صنعت چیزی جز ورشگستگی، اعتراض.اعتصاب کارگران نبوده! آمارهای تولید نشون میده شما سایپا رو در زمان ترسلی از ۲۲۰۰ دستگاه تحویل گرفتی و با سو مدیریت و انتصابات مدیران کوتوله به ۴۷۰ دستگاه خودرو روزانه رسوندی که به لطف آقایان صالحی و اقبالی سازه گستر بخش عمده این تعداد به خاطر عدم تامین قطعات از طرف سازه گستر قابلیت تحویل به مشتری رو ندارند.
آقایون در سازه گستر اصلا خودشونو سایپایی نمیدونن و از منابع سازه گستر دارن برای ایرانخودرویی ها خوش خدمتی میکنن چون میدونن بوی الرحمن نشون بلند شده تو سایپا و باید برن
ضربه ای که شیخ زاده با انتصاب کوتوله های سفارشی در سازه گستر و مگاموتور به سایپا زد اسرائیل در جنگ دوازده روزه به ایران نزد
خط بازار لطفا پاک نکن کامنت من رو
واقعن مطلب درستی گفتی این گروه فقط زیان دارن افرادی مثل رادمنش که فقط پست دوست داره
کیه که بفهمه؟
کیه که گوش بده و به درد ماها رسیدگی کنه؟
کیه که محاکمه کنه؟
ش و دار و دسته الان نشستن کامنت می خونند و به ریش ما می خندند
بهمن جان اگر ایران خوب است چرا فرزندانت در ترکیه تحصیل میکنند
اگر ایران بد است چرا اینجا پست مدیریتی قبول کردی
سلام بر مخاطبین خط بازار
ظاهرا صنعت خوردو و خودروسازان به حال خویش رها شده اند و همه چیز ا… بختکی و با آزمودن بخت داره جلو میره در صورتی که میلیون ها نفر ( کارگران و خانواده هایشان ) از سفره با برکت صنعت خودرو در حال گذران روزگار هستند
کاش الان یکی میگفت آقای کشاورز کجا تشریف دارن ؟
شما داخل ایران زندگی نمیکنید!؟کشور وارد جنگ شده،فعلا منتظر ازین بدترش باشیم!؟تابستان سخت داره خودشو نشون میده🫤😐
با امثال اتابک و اطاقک و مغیمی و پغیمی درست نمیشه….
میگم دو تا گمشده مجازی داریم اگر ازشون خبری داشتید حتما اطلاع رسانی کنید:اولی با اسم ایران و دومی با ab .
زمان توسلی مهر و حیاتی میومدن با ژست کارشناسا کل مدیرای سایپا و سازه را چنان تحلیل میکردن که انگار جزو نوابغ مهندسی بودن درحالی که جزو کسایی بودن که بدلیل حراستی دستشون رو شده بود و زد و بنداشون قطع شده بود….
خداروشکر با مدیریت جدید و کمی تا قسمتی چاپلوسی تونستند مجددا جاباز کنند و نون در خون کارگران بزنند …. دلیل بسته شدن دهانشان اینست نه اینکه وضع موجود خوب است بلکه جیب آقایان پر پول است……
حالا محض اینکه بدونیم زنده اید یه کامنت بگذارید ….
اون از پاقدم ریس جمهور که کل اسلام به خطر و …رفت
جنگ و خشک سالی و این هم از عملکرد ترک زبانان منتصب ایشون 🙌
توسلی مهر مرد باشرفی بود با این مدل آدمها قابل مقایسه نیست
ما تا در مورد زیان به وجود آمده از مدیریت بسیار ضعیف صادقی کاشان می نوسیم
خط بازار سریع پاک میکنه
چرا از این آدم ضعیف دفاع میکنید
#برکناری صادقی کاشان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 22 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۲