به گزارش خط بازار، در ابتدا لازم است صمیمانه از شهروندان و مسافران عزیز تهرانی و کرجی که به علت حادثه اول دی ماه با مشکل مواجه شدند و صبورانه این پیشآمد را تحمل کردند، پوزش بطلبیم و نوید دهیم تمامی همکاران ما در شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه حداکثر تلاش خود را به کار خواهند بست تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنند.
پس از بررسیهای صورت گرفته، علت العلل حادثه متروی تهران-کرج در صبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالینگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در سالهای اخیرمنجر شده است.
امروزه در متروهای پیشرفته دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخشهای مورد توجه محسوب میشود که متأسفانه در تهران حدود بیست سال از نوسازی این مراکز حیاتی میگذرد.
متأسفانه طی سالهای اخیر اقدامات کافی برای توانمندسازی و ارتقا و ارزیابی نیروی انسانی متروی تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساختها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمتکش دو چندان شده است. این در حالی است که راهبران مترو همواره در خدمترسانی به شهروندان بی دریغ تلاش میکنند.
از اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به ویژه دکتر زاکانی شهردار تهران و معاونحمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که با حضور میدانی خود، یکپارچگی در مدیریت بحران را به نمایش گذاشتند به خاطر حضور به موقع، تلاش خالصانه و همراهیشان در این حادثه صمیمانه قدردانی میشود.
همچنین از تمامی کارکنان زحمتکش و خدوم شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه که با تمام توان برای ارائه خدمات در مترو تلاش میکنند، تشکر میکنیم.
در پایان از تمامی مسئولان تقاضا میشود بحث نوسازی و اورهال شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه را در اولویتبرنامهای خود قرار دهند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0