ظلم هزار میلیاردی به سهم عظیم ایران خودرو/سازمان بازرسی به موضوع ورود کند

طی چند ماه گذشته علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو تلاش کرده با تکیه بر سود سالم، چشمان پاک و هدایت شیخ گونه اوضاع را مدیریت کند‌.
کد خبر : 57894
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

به گزارش خط بازار؛ طی چند ماه گذشته علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو تلاش کرده با تکیه بر سود سالم، چشمان پاک و هدایت شیخ گونه اوضاع را مدیریت کند‌.

البته در این مدت چالش های بسیاری بر سر راه بوده است. از روابط ضعیف گرفته تا باند مخفی در سایه و تفکر معیوب برخی در ایران خودرو. این موضوعات بخشی از دردسرهای عظیم در ایران خودرو است که اخیرا چالش جدیدی نیز به آن اضافه شده است. چالشی که مدیرعامل سالم ایران خودرو به دنبال تامین منافع سازمانی و سهامداران است ولی در عمل انجام شده قرار گرفته است.

ماجرا از این قرار است که گروه صنعتی ایران خودرو از بابت سود تقسیمی پرداخت نشده سهام ۳۰ درصدی خود در بانک پارسیان در سال ۱۳۹۳، حدود ۸۰ ميليارد تومان مطالبه دارد که ارزش کنونی آن با لحاظ هزینه های مالی و تورم بعد از گذشت حدود ۱۰ سال حدود هزار میلیارد تومان می شود.

از طرف دیگر اخیرا بانک پارسیان به دنبال افزایش سرمایه است که سهم ایران خودرو حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان می شود. طبق اخبار رسیده ایران خودرو در حالی با این افزایش سرمایه موافقت کرده که مطالبات وی از محل سود تقسیمی پرداخت نشده با قیمت همان سال ۱۳۹۳ یعنی ۸۰ میلیارد تومان محاسبه می شود که ظلم بزرگی به سهامداران ایران خودرو است.

طبق حکمرانی شرکتی و حقوق سهامداران و قوانین بورس، ایران خودرو باید قبل از موافقت با افزایش سرمایه مطالبات خود بابت سود تقسیمی پرداخت نشده را به ارزش کنونی دریافت کند و بعد اقدام به افزایش سرمایه نماید.

این چالش در حالی مطرح است که طبق اخبار رسیده ظاهرا عده ای باخبر از موضوع به دنبال تحمیل چنین ظلم بزرگی به ایران خودرو و سهامداران آن هستند. قطعا ورود سازمان بازرسی به این موضوع می تواند علاوه بر استیفای حقوق ایران خودرو به آقایی عظیمی هم بابت منافع شرکتی کمک کند‌.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اشکان سه شنبه , 24 مرداد 1402 - 0:00

بازرسی ؟؟؟؟اونها تا کنون پای فیل رو ول کردند چسبیدن لنگ پشه .یعنی کارشناس کار بلد نداره ضعیف و ناتوان ولی پر مدعا شاید هم مصلحتی کار میکنند

سهام ندار سه شنبه , 24 مرداد 1402 - 0:02

سر شب شد دوباره مارو میخندونی سید .بازرسی چی؟؟؟؟

عظیم جاده مخصوص سه شنبه , 24 مرداد 1402 - 10:25

اقای مرتضوی عزیز برادر این موضوع واسه سال ۹۳ هستش چه ربطی به اقای عظیمی داره بزرگانی چون یکه زارع و غیره نتونستن این سود رو شناسایی کنن بعد اقای عظیمی می‌خواد اینکارو کنه ؟
آقا سهامدار با این چیزا خوشحال نمیشه وقتی تولید روزی ۵۰۰ تا داریمو وقتی خودرو کف داریم بازرسی کشور میاد بره دنبال طلب سنواتی وقتی این همه خرابکاریو فساد داره ایران خودرو ؟
باید ببینیم تدبیر وزیر محترم در خصوص ترکیب جدید ایران خودرو چیه ؟ این بنده خداها توان اداره ایران خودرو رو ندارن
تو مجمع جا به جایی اتفاق میفته
منتظر روزایه روشن ایران خودرو باشید …

کارگر خط تولید سه شنبه , 24 مرداد 1402 - 10:48

مصطفوی سریال زیاد میبینی مخصوصا سریال دردسرهای عظیم
مرد مومن با سود چند درصد حساب کردی که ۸۰ تا شد ۱۰۰۰ تا
مرد حسابی عظیمی از خودش چی نشون داده اصلا بقول خودت این آقا فرق ایسیو و اتاق آی سی یو رو میدونه چیه بله وقتی تولید بشه روزی ۱۰۰۰ تا دونه و به بهانه های واهی شرکت بخوابه چشم تیز بین کجاست برادر وقتی به هوای پیش فروش از مردم بیچاره پول بگیره تا بتونه حقوق کارگرای زحمت کش رو پرداخت کنه فکر میکنی کار درست میشه
حالا هی نوشابه برای چشم تیز بین و شیخ باز کن با این حرفها کار درست نمیشه ایران خودرو مرد کار و عمل میخواد نه لب و دهن حراف
آقای وزیر محترم صمت لطفاً و لطفاً بفکر یک مرد عمل باش که بتونه کار رو جمع کنه نه بفکر جیب خودش و اطرافیانش باشه

ناجی سه شنبه , 24 مرداد 1402 - 12:07

راه نجات ایران خودرو وسهامداران وپرسنل فقط فقط خصوصی سازی به معنی واقعی است وتمام .
وگرنه صبح بیدار میشی یه پنگول رئیس شده شب می خوابی یه شنگول اومده وگرنه برید تو رزومه آقایان جدید ببینید از صنعت و خودرو چی می دونن که شدن هد خودرو سایپا هم هیمینه وبس شده یه دکان برا پشت پرده سیاسیون تازه به دوران رسیده ونماینده بابل تمام .

وحید چهارشنبه , 25 مرداد 1402 - 14:59

افرین که متن خبر رو اصلاح کردی دیگه حرف از هیچ سرزمینی نزنی