صنعت خودرو یا صنعت کارشناس پروری

اگر می خواهید به یک کارشناس خودرو در کشور بدل شوید راهکار های بسیاری وجود دارد اینکه شماچه شخصی هستید و چه میزان در حوزه خودرو دانش آموخته اید اصلا مهم نیست فقط کافیست بتوانید خوب خودرا جلوه دهید و بر خلاف رودخانه شنا کنید.
کد خبر : 7042
تاریخ انتشار :دوشنبه 30 فروردین 1400 - 12:56
به گزارش خط بازار  یکی از صنایع جذاب در میان هزاران صنعت خرد و کلان است ، صنعتی که امروزه محصول نهایی آن برای مردم  به یکی از اصلی ترین ارکان زندگی بدل شده است و شاید نبود خودرو در یک خانواده مشکلاتی را برای اعضای آن بوجود بیاورد اما شایدنبود آن هم خالی از لطف نباشد.

صنعت جذاب خودرو در سالهای گذشته هر چند چندان در تولید محصولات با کیفیت و بروز جهانی پیشرو نبوده اما در صنعت کارشناس پروری توانسته کارشناسانی را پرورش دهد که امروزه دست به انتقاد از غول های بزرگ خودروسازی جهان می زنند، این دسته از کارشناسان که در چند سال گذشته به دلیل قحط ارجال بود و افزایش رسانه ها تعداد آن ها از فعالان عرصه خودرو هم بیشتر شده این روزها با علم ویا بی علم در خصوص ریز و درشت صنعت اظهار فضل می نمایند .

اما نکته جالب در خصوص بیشتر این کارشناسان آن است که تا کنون خط تولید یک خودروسازی را از نزدیک ندیده اند هر چند عده ای از این کارشناسان نیز تا دیروز خود بر مسند قدرت بودند و حالا به دلیل بی کاری منتقد همان سازمانی شدند که تا دیروز خودشان بر صندلی قدرتش تکیه زده بودند.

منتقدانی که در زمان حضور شان بر مسند اگر رسانه ای از آنها نقد میکرد به شکلی زیبا وکلای خود را راهی دادگاه رسانه می کردند و آنها را متهم به نشر اکاذیب می نمودند، هر چند در سالهای گذشته بیشتر این رسانه ها بودند که برنده دادگاه ها می شدند و مدیران دیروز و کارشناسان امروز پس از شکست سعی می کردند تا از در رفاقت با رسانه ها کاری کنند تا انتقاد از عملکرد آنها کمتر شود .

این روزها برای کارشناس شدن در صنعت خودرو نیاز به راه دشواری نیست و فقط کافیست تا به چند نکته که در ذیل به آن اشاره نموده ایم توجه کنید و موبه مو انجام دهید.

حال برای کارشناس شدن در صنعت خودرو چه باید کرد:

۱-پوشش:

پوشش این کارشناسان سه دسته تقسیم می شود که البته دسته اول از همه مهم تر است

  • با کت و شلوار و از همه مهم تر کراوات
  • کت و شلوار ویک پیراهن ساده
  • لباس اسپرت و راحت

۲-فضای مجازی

ابتدا به یکی از نزدیکان خود می گویید تا پس از انتخاب  نوع پوششتان از شما یک عکس جدی ویا با لبخندی ملیح بیندازد سپس یک صفحه اختصاصی به همراه چندین کانال راه اندازی می کنید و خودرا مدیر گروه قرار می دهید ( این کانال ها در آینده مورد نیاز است )، خلاصه به محض آنکه هر اپلیکیشنی در فضای مجازی امکان گفتمان را ایجاد کرد در آن یک گروه تشکیل دهید سپس در بخش توضیحات و معرفی  صفحه شخصی خود در اینستا گرام وتوییتر  خودرا کارشناس خودرو معرفی می نمایید و برای آنکه بیشتر به نظرات شما احترام گذاشته شود از واژه دکتر یا مهندس استفاده نماید و خود را کارشناس یا دکتری MBA،DBA ، و یا صنایع معرفی نمایید و اگر دیدید اینها جواب نمی دهد می تواند از دوره هایی نام ببرید که در ایران برگزار نمی شود.

تا اینجای کار شما ۵۰ درصد از راه یک کارشناس خودرویی را پیش رفته اید حالا شروع به شنا برخلاف جریان خودروسازی ،واردات و دیگر صنایع خودریی کنید، بطور مثال مداوم بگویید پراید ارابه مرگ است وشروع به نقد در خصوص خودروهای داخلی کنید  و از نبود ایمنی و طراحی زیبا در آن بنویسید، پراید را با بنز و دنا را با ب ام و مقایسه کنید.

عالی پیش رفتید تا اینجای کار نام شما به عنوان یک کارشناس خودرو به خوبی در میان رسانه ها مطرح شده است اما پس از این شاید سوالات کمی سخت تر شود برای این بخش هر روز صبح روزنامه وسایت های خبری را مطالعه کنید البته به نوشته های خبرنگاران کاری نداشته باشید تیتر را که خواندید بقیه را خودتان تحلیل کنید، پس از آن کامنت های مردم زیر پست های صفحات مجازی خودروسازان  و شرکتهای خودرویی را بخوانید و مشکلات آنها را با صدای بلند در صفحات وگروههایی که از پیش راه اندازی کرده اید فریاد بزنید .

نکته مهم :  اینکه شما در واقعیت زندگی چه هستید و چه کاره هستید مهم نیست، چه فرقی میکند مدیر یکی از بخشهای اداره پست باشید ،یا مدیر مارکتینگ یک شرکت مواد غذایی و یا یک تعمیرکار  ساده که چند سال در یک تعمیرگاه کار میکرده ویا بعنوان مدیر داخلی یک گاراژ فعال بودید مهم آن است شما خودرا باور کنید و بتوانید در خصوص خودرو خوب حرف بزنید تا اینجای کار اگر بخوبی پیش بروید ۷۰ درصد کارشناس خودرو شده اید .

پس از این دیگر کار راحت تر می شود ابتدا شروع به دوستی با چند خبرنگار  سایت خبری محلی و استانی کنید و سپس سایت ها و نشریات بزرگ را هدف بگیرید در این بخش اگر موفق شوید به راحتی وبدون هیچ هزینه ای شما به یک کارشناس مطرح بدل شده اید .

البته باید گفت پس از این مرحله می توانید یواشکی برای شرکتهای خودروساز و وارد کننده رزومه ارسال نمایید که اگر جواب مثبت بود از روی لیاقت وسواد شمارا انتخاب کرده اند و اگر منفی بود اتفاقی برای شما رخ نداده ولی می توانید آنها را به باد انتقاد بگیرید با این شیوع هم دلتان آرام میگیرد وهم آنها می دانند با چه کسی طرف هستند .

آری ، این ها روش هایی بود برای کارشناس شدن در صنعتی که موتور محرک صنعت کشور نامیده می شود ومتاسفانه این روزها این کارشناسان بصورت قارچ گونه ای در حال رشد هستند کارشناسانی که خود و نظراتشان بجز تحریک بازار بی ثبات خودرو کاری از پیش نمی برد که اگر این پیشنهاد ها تاثیر گذار بود چرا در دوره مدیریت همین کارشناسان در شرکتهای خودروساز و وارد کننده و قطعه ساز تاثیر گذار نبوده آیا این کارشناسان در زمان تصاحب صندلی قدرت  از نظرات خودشان استفاده نمی کردند ویا اجازه نمی دادند کسی آنها را نقد کند.

اما جواب ساده است این کارشناسان در اینجا همه چیز را بر گردن سیاست های غلط دولت ها می اندازند اما یاد نگرفته بودندکه اگر سیا ست کلان هم اشتباه بود شما با مدیریت درست می توانستید مجموعه های خودرا پا برجا نگاه دارید همان گونه که بسیاری از شرکتهای حوزه خودرو چنین کردند.

سیا ستهای غلط دولت ها و وزراء همیشه هست اما پیشنهاد راه های عملیاتی مهم است که این کارشناسان راهکار را می دهند ولی نحوه عملیاتی کردن آن را خود هم نمی دانند

منبع: پایگاه خبری «خودروپلاس»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php