سایپا منتظر نماز باران/این پارادایم باید تغییر کند
به گزارش خط بازار؛ علی رغم انتظارات، وضعیت شرکت سایپا به دلیل مشکلات درونزا و برونزا با نقطه مطلوب فاصله معناداری دارد.
اولین شاخص بررسی میزان تولید این گروه خودروسازی در سال جاری است. طبق آمار رسمی کدال تولید این گروه خودروسازی تا پایان مهرماه ۱۴۰۴، به میزان ۱۲۹ هزار و ۱۰۴ دستگاه بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۲ هزار و ۵۳۵ دستگاه بوده است. این یعنی حدود ۳۶ درصد کاهش تولید.

البته میزان تولید ناقص نیز موضوع مجزا در این خصوص است. طبق بررسی های خط بازار چند ده هزار خودرو ناقص در سایپا وجود دارد که منتظر تکمیل قطعات می باشد.
به نظر می رسد علی رغم تمام تلاش های شبانه روز مدیران سایپا، این شرکت نیاز به تغییر پارادایم مدیریتی حاکم بر خود دارد. پارادایمی که بر پایه ارتباط بهتر با عناصر قدرت یعنی قطعه ساز، مدیران ارشد و بدنه کارگری بتواند سازه را به رکورد ۳۳۱۳ قطعه در روز و مگاموتور را به تولید ۴۶۷ هزار موتور داخلی در سال نزدیک کند.
منبع:خط بازار
بنظر خط بازار اشتباه محاسبه كردي يه تقسيم ساده ميشه٥٠درصد افت توليد چرا زدي٣٦درصد
خودروهاي كف نزديك به٦٠هزار ديتگاه هستش
همه منتظرن سايپا با شيخ و راد منش قشنگ نابود بشه بعد تصميم بگيرن
٣٣١٣ دستگاه ركورد مربوط به دوره متخصص معتبر و خوشنام صنعت خودروی کشور دکتر نجفیان می باشد.
دوره تیموری 80 هزار خودروی ناقص برای مدیریت قبلی که خود همین آقایون بودند را صفر کرد و تولید کامل رو به سه هزار دستگاه در گروه بدون ناقصی رسوند ولی هرگز نگفت تصمیمات اشتباه مدیریت قبلی …ولی این آقایون ضعف مدیریتی خودشون رو ، هر روز گزارش میدهند تصمیمات اشتباه مدیریتی قبلی ..خجالت بکشید واقعا ..بپذیرید ناتوان در مدیریت در این سطح هستید …
از وقتی که آقای نجفیان از سایپا رفتن ، جای خالی ایشان به وضوح مشاهده شده است
عدم تامین ورق ، عدم تولید مناسب ، عدم همکاری قطعه سازان ، بحث پرسنلی و…
# نجفیان را برگردانید
50 درصد افت تولید ، 65 هزار خودروی ناقص در کف پارکینگها ، نارضایتی مشتریان ، فروش املاک سایپا به آشنایان ،انتصابات فاجعه بار و کوچ افراد از ایرانخودرو ، حذف افراد کارنامه دار و متخصص سایپایی ، عدم تعامل با قطعه سازان ، عدم تعامل با وزارتخانه و بانک ها ، بازنشستگی اجباری کارکنان متخصص و استفاده از بازنشستگان سال های گذشته بعنوان مشاور در کنار مدیران ایرانخودرویی ،افژفزایش معوقات بانکی ، نارضایتی پرسنل از حقوق و مزایا ، نارضایتی بازنشستگان از عدم پرداخت سنوات و انتصابات فامیلی، حذف شرکتها بدون توجه به آینده خانواده های کارکنان این شرکتها ….
متاسفم برای کسی که شما را پیشنهاد داد برای سایپا …خدا از شماها نخواهد گذشت .
خط بازار چقد گرفتي كه تو اين شرايط بد سايپا بازم با ملاحظه خبر مينويسي!؟!؟!؟!
شركتهاي زير مجموعه سايپا بخاطر عدم توليد سايپا و نداشتن پالت خالي متوقف هستن
اين ادماي پرمدعا بايد امسال اينجوري مه حمايت ميشن دوبرابر پارسال توليد ميكردن!!! فقط ادعا حرف مفت گزارش دروغ….كسي هم نيست رسيدگي كنه ….
پارس خودرو هم كه توليد ول كرده چسبيده به سمينار و عكس و فيلم از خطي كه تاحالا ده بار افتتاح شده ….
توليد روزي٤٠٠دستگاه تو دومين خودروساز ايران هستش بعد ميگن قبلي ها پيش فروش بي رويه كردن ….شما توليد رو ببر روزي٣٠٠٠دستگاه شيخ با كفايت
درود بر شیخ عطار بزرگ و تیمش رکورد تکرار ناپذیر ۳۳۰۰ موتور در روز
متاسفانه سایپا به دلیل افت شدید تولیدش عملا پاس گلی به ایران خودرو داده چرا که اگر فاکتور سایپا هم همانند ایران خودرو بجای 500 دستگاه 2500 بود عملا بازار به نقطه اشباع می رسید و خودرو دیگر کالای سرمایه ای نبود و فقط مصرف کننده مراجعه می کرد ولی چون روزانه 2000 دستگاه عملا وارد بازار نمیشود بازار خودرو کماکان برای سرمایه گذارها جذاب بوده .
امیدوارم تولید با کمک هر چه سریعتر دولت افزایش یابد تا هم خودش نجات پیدا کنه هم بازار به تعادل برسه .
خط بازار تورو خدا پاک نکن …
آقای شیخ زاده ,شما عازم کشور چین هستی ولی ما هنوز در شرکتهای تابعه حقوق نگرفتیم ..بهتر نبود بجای هزینه بازدید نمایشگاه در چین با اینهمه آدم همراهت رو میدادی حقوق شرکتهای زیرمجموعه پرداخت بشه…
اقایون هر روز کار رسانه میکننن مشکلات رو و دنبال مقصر هستن. دیگه همه متوجه شدن. فقط مدیر ارتباطات داره زحمت همرو میکشه. رزومه که پر کردید. برید لطفا ادمم کار بلد بیاد حالا هر کی. ار هر جایی از شما بهتره. به خدا این کاره نیستید فقط متوهم شدید که کار بلدید. هم رو روندید بهش خصوصی و ایران خودرو.
سایپا قدر توسلی مهر و حیاتی رو ندونست
سال گذشته روزانه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه عبور مستقیم تولید میشد
باید با چراغ قوه دنبال حیاتی و تیمش بگردید
فرهنگی ورزشی بدون بودجه داره هزینه سازی میکنه ….
من میگم اوضاع خوبه @
شما هم بگین خوبه@
خوبه ها خوبه
بچسبین به کار و تولید ‘_’
بعد صد سال یا درست میشه یا خراب
سلام خط بازار از شیخ چه خبر
دلیل ادغام بازرگانی ها شرکت سازه و مگا توسط شیخ چیست؟ زمین زدن آن شرکت ها.
چرا راه غلط رو تکرار میکنید ایا درس عبرت برای شما نشد در ایران خودرو و سری قبل در سایپا
هدف چیست؟ بجای این کار ها بیاید همسان سازی مثل خودتان انجام دهید هر چه برای خودد میخواهید برای زیر گروه هم بخواهید
مگه گروه خودروسازی نیست؟ سهمیه خودرو و غیر نقدی و پاداش!!!
حتی یکروز زودتر نغییر به نفع سایپا خواهد بود
هم تولید خوب میشه
هم روحیه پرسنل بالا میره
هم شرکت به دست سایپایی های واقعی میافته
هم کیفیت بالا میره
هم …..
برید با سلام و صلوات دنبال دکتر سعید علیزاده تا بلکه قبول کنه سکان هدایت سایپا رو به دست بگیره، و اگر قبول کنه شک نکنید تحول در سایپا و گروه ایجاد خواهد شد ، این همه مدیر نالایق آوردید یکبار هم از مدیران پاک دست و جسور و سالم استفاده کنید، این کارو انجام بدید تا یه کم از گناهاتون کم بشه، ،، شاید اینجوری خدا به شما رحم کنه ،، سایپا را به دست اهلش بدید، اینایی که هستند اصلا نه اهلش هستند نه از اول هم این کاره بودند، امیدوارم پیام من حقیر پاک نشه….
دوست گرامی واقعا جدی میگی علیزاده خوبه یا شوخی میکنی، خداروشکر ما از نزدیک کاراشو دیدیم، چیزی که شما از حضرت علیزاده میگی واقعا جای تامل داره.الکی تعریف نکن چون دوستانی که در صنعت خودرو کار میکنن میشناسن
خط بازار تو دوره قبلي يه ٥شنبه تعطيل بود تيترهاي حماسي ميزد كه چ نشسته ايد كه سايپا يك روز اونم ٥شنبه تعطيل بود الان اروم و با وقار تيتر ميزنه
چند ميگيري گريه كني !؟!؟
سلام خط بازار
سایپا چجوری هر روز غیر نقدی داری به پرسنل خودتون بدید اما زیر مجموعه ها رو پول ندارید؟؟
برنج گوشت مرغ و …
یکی به داد شرکت سایپا دیزل برسه