رییس جمهور محترم
جناب آقای رییسی
باسلام و عرض ادب و احترام ؛
قبلا عرض کردم ، مجدد عرض می نمایم
افتخار نابودی بزرگترین صنعت کشور و تبعات بعدی آن قطع الیقین متعلق به شما بوده و مهر این کار بزرگ ، برجسته و فاخر بر پیشانی حضرتعالی نقش خواهد بست. اگر ترامپ می دانست چنین رییس جمهور و تیم کاربلدی در ایران به مسند خواهند رسید هیچگاه و هیچگاه خود را منفور عالم نمیکرد
شما نیازی به دشمن ندارید. سیستمی که به پیش می رانید سیستم خودنابودگر است .
از ما گفتن
یا حق
صدای زنگ خطر صنعت خودرو بلند شد
به گزارش خط بازار؛ مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی به وضعیت صنعت خودروی کشور پرداخته است و ضمن برشمردن مشکلات این صنعت، چند راهکار برای برونرفت از این شرایط پیشنهاد داده است.
مشکلاتی که این مرکز در گزارش خود به آنها اشاره کرده همان مشکلات همیشگی است. مواردی مانند آشفتگی قیمت خودرو، عدم دسترسی مصرفکننده به خرید با قیمت مصوب کارخانه، ایمنی و کیفیت نامناسب خودروهای تولیدی و زیان انباشته حدود 120 هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور.
مشکلاتی که سبب شده نه تولیدکننده از روند بازار راضی باشد و نه مصرفکننده. اما به نظر میرسد که وضعیت صنعت خودروسازی بدتر از همیشه است و حالا مرکز پژوهشهای مجلس هشدار داده که صدای زنگ خطر در این صنعت بلندتر از همیشه به گوش میرسد و لزوم چارهاندیشی فوری و به هنگام را بیش از پیش مورد تاکید قرار میدهد.
تاثیر قیمتگذاری دستوری بر بازار خودرو
آنچه در این گزارش بر آن تاکید شده را در ادامه میخوانید:
4- راهکار بعدی واردات خودروی نو و کارکرده به کشور است.
5- پیشنهاد مطرح شده دیگر، اصلاح ساختار مدیریت و مالکیت این دو خودروساز بزرگ کشور است. در این گزارش تاکید شده با اینکه سهم دولت از این دو خودروساز به حداقل رسیده است (3/17 درصد در شرکت سایپا و حدود 7/5 درصد در شرکت ایران خودرو) اما به دلیل اینکه شرکتهای زیرمجموعه خودروسازان اقدام به خرید سهام شرکت اصلی کردهاند و بخشی از سهام خودروسازان در اختیار شرکتهای دولتی قرار دارد کماکان دولت کنترل شرکتهای خودروسازی را در اختیار دارد.
آمار عجیب از خودروهای اسقاطی
بخش مهم و تاکید دیگر این گزارش بر لزوم اسقاط خودروهای فرسوده است. در این گزارش آمار جالبی در این خصوص منتشر شده است. طی سالیان اخیر معافیت خودروسازان داخلی از گواهی اسقاط از یکسو و ممنوعیت واردات خودرو از سوی دیگر منجر به کاهش چشمگیر اسقاط خودرو شده است. این در حالی است که در حال حاضر در کشور بیش از 3 میلیون خودرو در سن مرز فرسودگی هستند که بیانگر ضرورت اقدام جدی در این خصوص است.
این آمار ضرورت اسقاط این خودروها و خروج آنها از چرخه فعالیت را ضروری میکند اما مساله مهم این است که میزان تولیدات کشور در حدی نیست که به این زودی بتوان سه میلیون خودروی فرسوده را اسقاط کرد.
منبع: تجارت نیوز
برچسب ها :خودروسازی ، صنعت خودرو\
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1