قابل توجه دستگاه های نظارتی؛

صاحب این عکس در جاده مخصوص چه ماموریتی دارد؟/شمارش معکوس برای تغییر بزرگ در خودروسازی

آنچه که ذهن ها را متوجه خود می کند حضور یک فرد در کنار نبوی است. فردی که در بازدید از ایران خودرو و سایپا نیز در کنار رئیس ایدرو قرار داشت و در محافل غیررسمی بسیار اسم او شنیده می شود.
کد خبر : 49633
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱:۵۲

به گزارش خط بازار؛ علی نبوی، رئیس ایدرو بعد از مدت ها بالاخره به ایران خودرو و سایپا سر زد و از نزدیک با فعالیت های این دو شرکت آشنا شد. نبوی که از دوستان نزدیک وزیر صمت است، در شهریورماه 1400 به عنوان دستیار ویژه وزیر صمت در امور شرکت ها منصوب شد. با این انتصاب فعالیت نبوی در عرصه شرکت های خودروسازی به ویژه انتصاب مدیران ارشد آغاز گردید.

براین اساس و مبتنی بر وظایف ذاتی محوله، نبوی یکی از افراد تاثیرگذار در بررسی رزومه افراد برای تصدی پست مدیریتی در ایران خودرو و سایپا از جمله مهدی خطیبی و محمدعلی تیموری بوده است. البته این به آن معنا نیست که تمام مدیران منصوب شده با تایید وی بوده است ولی در انتصاب برخی از افراد تاثیرگذار در جاده مخصوص تاثیر مستقیم داشته است.

در ادامه حضور این یار قدیمی فاطمی امین در وزارت صمت، وی در فروردین 1401 رئیس ایدرو شد و  قدرت ش در مناسبات خودروسازی افزایش یافت. تمام رفتار و تعاملات نبوی در چارچوب وظایف سازمانی ش قابل تحلیل و عرفی است ولی آنچه که ذهن ها را متوجه خود می کند حضور یک فرد در کنار نبوی است. فردی که در بازدید از ایران خودرو و سایپا نیز در کنار رئیس ایدرو قرار داشت و در محافل غیررسمی بسیار اسم او شنیده می شود.

همان طور که در تصویر پایین دیده می شود، در زمان بازدید نبوی از ایران خودرو فردی در پشت سر علی نبوی و مهدی خطیبی در حال حرکت است. این شخص کسی نیست جز تهرانی. حال سوال اینجا است که تهرانی کیست و در سالن های ایران خودرو چه می کند؟ آیا وی مشاور نبوی است و یا در ایدرو مسئولیت دارد؟ آیا تهرانی از مدیران خودروسازی است که این گونه حضور فعال در خودروسازی دارد؟ اساسا چنین فردی که تاکنون رسما اسمی از وی و عنوان ش در رسانه ها آورده نشده در کنار نبوی در ایران خودرو و سایپا چه می کند؟

در خصوص حضور و اثرگذاری تهرانی در خودروسازی روایت های مختلفی وجود دارد. برخی تاکنون اسم وی را نشنیده اند و حضور وی را بی تاثیر می دانند. برخی دیگر نیز معتقدند تاثیر تهرانی چندان قابل توجه نیست.

در مقابل این دو حالت، گزاره سومی هم مطرح است. عده ای وی را دست راست نبوی و همه کاره انتصابات در خودروسازی می دانند و برخی از انتصابات را دست پخت وی تلقی می کنند از مدیر حاشیه دار تا مرد عظیم جاده مخصوص و شیدای زمانه. اینکه کدام یک از این گزاره ها صحیح است، دستگاه های نظارتی باید پاسخ دهند و موضوع را ارزیابی کنند.

پاسخ هر چه باشد باید علت حضور چنین فردی در جاده مخصوص مشخص شود. چرا که در صورت صحت گزاره سوم، فاتحه خودروسازی را باید خواند. اینکه یک بیگانه با خودروسازی از راه نرسیده بخواهد به جای سهامداران خودروسازی تصمیم بگیرد یعنی عمق فاجعه در خودروسازی. آن هم خودروسازی که طی کمتر از یک سال گذشته برخی مدیران تازه منصوب شده آن با کم سابقه ترین حواشی و مسائل در دادسراها مواجه بودند.

لذا باید دقیقا مشخص شود که تهرانی چه ماموریتی در جاده مخصوص دارد؟ اگر هیچ کاره است در ایران خودرو و سایپا چه می کند؟ اساسا وی چه تخصصی در حوزه خودرو دارد؟ آیا وی در شرکت های خودروسازی مشاور است یا نه؟ آیا تهرانی در دفاتر خارجی شرکت های خودروسازی عضو هیئت مدیره است یا نه؟ و ده ها سوال از این دست که پاسخ آنان مسائل زیادی را روشن می کند.

این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است آقای حاشیه خودروسازی تا چند روز دیگر تغییر خواهد کرد. بررسی های اولیه نشان می دهد این موضوع به اطلاع وی رسیده است و یه زودی این اتفاق بزرگ خواهد افتاد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زخم کاری سه شنبه , 27 دی 1401 - 8:51

خالیبند بازنشسته حتما باهاش ارتباط داره. قطعا زد و بندی این وسط وجود داره که خالیبند روغن کار هرجا میشینه میگه ما با بالا بستیم…

رضا سه شنبه , 27 دی 1401 - 20:24

جان مادرت این تیموری از سایپا بردارید هم کاربلد نیست هم پرسنل ازدستش ناراحت هستن لطفا

Bagher سه شنبه , 27 دی 1401 - 22:32

برخی آدما هستند چند صباحی سفره ای پهن شده میخورند میروند تا نسلهای بعد سرمایه ای جمع میکنند دیگر نامی هم از ایشان نیست.خدا این خودروسازی را برایشان نگه داره برای مردم اگر آب نداره برای امثال ایشان نان که داره.
یک نهاد امین باید تاسیس کنیم که به اینها رسیدگی کند .هرچند امیدی نیست
ولی یک خلخالی دیگر لازم است