شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو طرح شفاف سازی قیمت قطعات را اجرا کرد

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو طرح شفاف سازی قیمت قطعات که به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده است را اجرایی کرد.
کد خبر : 29055
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
به گزارش خط بازار به نقل از ایکوپرس- معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو در این باره گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بنگاه‌های اقتصادی را ملزم به درج قیمت تولید‌کننده بر روی محصولات از در کارخانه کرده و در همین راستا شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو نیز تعدادی از قطعات خود را برچسب‌گذاری کرده است.

ماشااله وردینی افزود: بر اساس این طرح، در حوزه قطعات خودرو تمامی واحدهای تولید کننده و وارد کننده انواع لنت‌ترمز، فیلتر روغن و روغن موتور خودرو در مرحله اول مکلف شدند نسبت به درج قیمت تولیدکننده یا واردکننده بر روی کالا اقدام کنند. این قیمت دربرگیرنده مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی و وارداتی با احتساب مالیات ارزش افزوده است. مرحله دوم این طرح هم طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بعد از ۲۲ بهمن امسال کلید خواهد خورد و ۵۱ قلم از لوازم یدکی و قطعات خودرو مشمول این ابلاغیه خواهند شد.

وی افزود: اجرای طرح درج قیمت بر روی کالا توسط تولیدکننده باعث می‌شود که مصرف کننده نهایی از قیمت واقعی بخش تولید باخبر شود. همچنین هزینه‌هایی که باید به قیمت نهایی تولید نیز اضافه شود توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گروه‌های مختلف کالایی ابلاغ شده و با این رویکرد در نهایت مصرف‌کننده آگاه می‌شود که کالا دقیقا با چه قیمتی از بخش تولید به دست مصرف‌کننده رسیده است.

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو طرح شفاف سازی قیمت قطعات را اجرا کرد
هدف از اجرای این ابلاغیه که با تاکید وزیر صمت به اجرا در آمد، مقابله با گران‌فروشی و ایجاد شفافیت در نظام توزیع، ایجاد رقابت در بازار، تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع کالا است.
شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با دارا بودن نزدیک به ۶۵۰ نمایندگی و هزار فروشگاه مجاز در سطح کشور، فاکتورهای کاملا شفافی شامل قیمت قطعات و اجرت تعمیرات به مشتریان ارایه می‌کند. این شرکت اقدامات لازم را به منظور اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به شبکه خدماتی خود ابلاغ کرده و برای اجرای طرح، نظارت لازم را به عمل می‌آورد.
گفتنی است، قیمت قطعات ایساکو در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز در سراسر کشور همواره یکسان بوده و مشتریان می‌توانند با استفاده از بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی محصولات و استعلام از طریق سامانه پیامکی اصالت کالا به شماره ۳۰۰۰۳۱ و اپلیکیشن ایساکو، به صورت کاملا به روز از آن مطلع شوند.
منبع: ایکوپرس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عبداله ایرانی سه شنبه , 19 بهمن 1400 - 12:20

باز مدیرعامل عوض شد و از این خبر دوزاریا که فقط به درد پاچه‌خواری میخوره شروع شد!
ایکاش شفاف‌سازی عملکرد تیم مدیریت قبلی هم انجام بشه.
کاش تیم فعلی هم شفاف و “روشن” عمل کنند و تحت تاثیر افراد معلوم‌الحالی مثل «ع.ض» نباشند وگرنه مجبور خواهیم شد بعضی مسائل را که حتما خوشایند نیست (درمورد جلسات مخفیانه پارک چیتگر و ماموریت بعضی افراد) به اطلاع عمومی برسونیم.
امیدواریم تیم فعلی صادقانه و واقعا “آزاد” عمل کنه و آزادی فقط یک اسم نباشه.
گفتیم که فردا نگید نگفتید، کاش میگفتید.